Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 19:40


Dotaz: XGL a 3D akcelerace

19.5.2006 13:21 De4mator
XGL a 3D akcelerace
Přečteno: 159×
Odpovědět | Admin
Ahoj, mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit, jak poznám u XGL zapnutou 3D akceleraci a včem se liší XGL od Xorg (ve vykreslování)?
U Xorg jsem 3D akceleraci rozlišoval pomocí direct rendering příkazu glxinfo. Teď je tam ale "No" přestože mám 3D akceleraci v Yastu zapnutou a v gnome-control centru mi to píše 3D Acceleration Enabled. Po vypsání glxgears mě to vždy vyhodí zpátky na přihlašovací obrazovku. (jinak mám SuSE 10.1 s KDE na i915)
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

19.5.2006 22:54 De4mator
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mimo jiné mi totiž taky jde o Enemy territory, které si asi pod XGL nezahraju. Neví aspoň někdo, jak zajistit, abych si při startu mohl vybrat, jestli chci XGL nebo Xorg?
20.5.2006 12:12 GeishaX | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Xgl jsem zkoušel mam 915GM a ET mi tam fachal.glxgear mi zobrazoval jen černé okno.Direct rendering no je s Xgl normální.
20.5.2006 12:55 De4mator
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Tak ono jak se to vezme.. dal jsem si to vypsat do logu a psal:
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 4: 800 600
Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
Failed to detect XF86DGA Mouse
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
*********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: libGL.so.1 If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (4) Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0". Received signal 11, exiting...

Tak jsem tam přidal +set r_allowSoftwareGL 1 a jede to.. strašně sekaně. Během spuštění to vypisovalo toto:
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 4: 800 600
Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
Failed to detect XF86DGA Mouse
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
...using software Mesa (r_allowSoftwareGL==1).
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...GL_EXT_compiled_vertex_array not found
...GL_NV_fog_distance not found
... GL_EXT_texture_filter_anisotropic not found
Initializing GLX extensions
... GLX_SGI_swap_control not found
... GLX_SGI_video_sync not found

GL_VENDOR: Mesa project: www.mesa3d.org
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
GL_VERSION: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.1)
Může někdo poradit.. nebo aspoň ukázat, jak by ty výstupy měly u XGL vypadat? Jinak děkuji za reakci.. aspoň vím, že může fungovat.
20.5.2006 13:08 GeishaX | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Výpis už dát nemůžu ve čtvrtek se mi Xgl pos. po aktualizaci tak jsem to dal pryč
Bluebear avatar 20.5.2006 13:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejsem na XGL odborník, ale myslím, že funguje zhruba nějak takhle:

1. někde skrytě běží podřízený X server se 3d akcelerací. Ten doopravdy kreslí na obrazovku.

2. na normálním terminálu běží Xgl a tváří se jako normální X server, a kreslení řeší tím, že ho předává podřízenému X serveru pomocí OpenGL. Sám na obrazovku nepřistupuje.

V důsledku toho to vypadá, že není 3d akcelerace, protože Xgl server sám sám neposkytuje 3d akceleraci, pouze vyřizuje normální X kreslení tím, že interně používá OpenGL.

Ale jak z toho ven, to nevím. Možná existuje nějaký trik, jak tunelovat GLX volání skrz ten Xgl server do toho podřízeného, ale nevím, jak...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.