Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 06:20

Dotaz: konzole a framebufer

26.10.2006 15:23 pezis
konzole a framebufer
Přečteno: 386×
Odpovědět | Admin
jak nastavit system, aby spustil konzoli ve framebuferu? po nabootovani je framebufer (/dev/fb0) funkcni, pomoci "fbv" zobrazim jakykoliv obrazek. Ale potreboval bych presmerovat vystup getty na /dev/fb0 nejlepe bez zmeny bootovacich parametru.
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

26.10.2006 18:41 OndraP
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Neni mi sice uplne jasne, o co Vam jde, ale pokud chcete mit konzolu zobrazovanou pomoci framebufferu, staci nastavit jeho pouziti v zavadeci (napr. v LILO je to volba vga=nejake cislo pro VESA fb) a mit jadro prelozeno s podporou framebufferu. Ja pouzivam Matrox framebuffer na obou hlavach G450 (/dev/fb0, /dev/fb1), staci natahnout moduly matroxfb... a pomoci fbset a matroxset upravit parametry zobrazovani. Musite nastudovat konkretni postup pro Vasi graf. kartu. Obecne pouzitelny je VESA framebuffer pro vsechny karty, ktere splnuji standard VESA, ale ma minimalni moznosti dalsiho nastavovani.

mess avatar 26.10.2006 19:53 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
Nebo si do kernelu přidat vesafb-tng, pokud už tam není. Ten umožní nastavit i barevnou hloubku a obnovovací frekvenci. Místo vga se pak kernelu dá volba video, která vypadá podobně jako tahle:video=vesafb:mtrr:3,ywrap,1280x1024-16@75.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
10.11.2006 13:26 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
No de o to, ze ten Linux nebeha na PC, ale na CPU AVR32. Verze jadra Linuxu je 2.6. Standardne je vystup getty na /dev/ttys0. Pripojeny LCD displej a k nemu radic pracuje pouze v grafickem modu. Takze pokud chci text zobrazit na LCD, musim vykreslovat znaky jako obrazek prave do framebufferu - protoze kdyz do nej zapisu obrazek, je videt na LCD. Bohuzel nemam zatim poneti jak prevest obyc znaky na bitmapove. Opravte me, pls, jestli se mylim.
10.11.2006 23:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mas zakompilovany (nebo prelozeny jako modul a vlozeny) fbcon ?

Pokud mas uz 2.6.18, tak muzes probrat /sys/class/vtconsole/* Napr. pomoci souboru bind se da urcit, ktery driver console prebira vladu. Ty chces, aby to byl prave fbcon.
21.11.2006 13:50 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
Diky vsem, kdyby nekdy nekdo hledal neco podobnyho, tak sem nakonec nasel BoglTerm, ktere pouziva Debian a Ubuntu pri bootovani k zobrazeni grafickeho prubehu startu. Je soucasti baliku "usplash". pezis[zavin]seznam[teck]cz
21.11.2006 15:24 tyctor | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
ahoj mna by skor zaujimalo ako mas ten linux rozbehany na tom AVRku.
co vsetko to vie urobit, ake periferie mozes pripojit.
nemohol by si o tom nieco napisat?
23.11.2006 12:08 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
cau, je tam mini distribuce od Atmelu. Cely vyvojovy kit se menuje AT32STK1000, obsahuje 2xEhhernet, 2xPS/2, 2xUSB 2.0, 3xUSART z toho je 1xIrDA, SPI, TFT Display 320x200, zvukovka, paralelni porty a jeste naky blbosti. Atmel to dodava s 128MB SD kartou, na ktere je distribuce cca 40MB. Kvuli sdileni nekterych signalu pod Linuxem beha jenom 1xETH, 1xUSB jako Gadget, /dev/tty neni podporovana vubec, PS/2 zati nevim. Defaultne je na tom rozchozeny anonym-FTP (Troll), a html WEB (?). Jadro beha na cca 140MHz, 8MB RAM. Nekteri nadsenci pro to kompiluji Mplayer, Microwindows... Vice na www.avrfreaks.net, atmel.com/avr32
23.11.2006 12:21 tyctor | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
ok, diky za odpoved ;-)
24.11.2006 21:55 valesek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
dik za tvy zkusenosti, reknu o tom kamosovi, ten je fanda do takovejhle mcu, a chci se optat jestli jsi na tom zkusil FBUI(kernelovskou grafiku)
blami avatar 24.11.2006 22:39 blami | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
FBUI je omyl co nema v kernelu co delat ;) btw. na podobny hracce (taky AMR) mam DirectFB. Je tak implementovany i mnohem jednodussi X server coz usnadnuje portovani aplikaci.
26.11.2006 13:14 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
FBUI sem nezkousel, popravde ani nevim jak to funguje. V kompilaci kernelu jeste tak zbehle nejsem, zatim jsem spis zacatecnik. Kazdopadne pro to tedka nekdy Atmel vydal "NanoX", coz by mely byt orezany Xka
blami avatar 24.11.2006 22:37 blami | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zrejme hledas toto : http://projects.meuh.org/fbgetty/
26.11.2006 13:08 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
nejspis jo, zkousel sem to jako prvni, ale bohuzel se mi to nepovedlo zkompilovat...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.