Portál AbcLinuxu, 14. července 2025 20:53
Situace:
Jako firma máme pronajaté prostory od jiné společnosti(firma2) a ta nám zároveň poskytuje připojení k internetu. Sami mají připojení od lokálního ISP(firma1).
Technicky je to řešené tak, že od ISP do areálu vede bezdrátový spoj na router. Ten má 3 rozhraní, na jednom je veřejná IP adresa a na dalších dvou jsou privátní IP(z nichž jedno rozhraní je ještě pro jinou firmu).
Dejme tomu, že námi využívané rozhraní má IP 172.17.44.1 a veřejná IP je 11.22.33.44.
Naše firma využívá rozsah IP 10.0.0.x a je připojena do sítě firmy2 pře náš router. Dále máme na síti dva servery(web,etc. a mail), v tuto chvíli je to řešeno přesměrováním některých portů z veřejné IP 11.22.33.44 na IP privátní(172.17.44.200) a pak to samé, ale už jen port 25 na mail server(172.17.44.201).
Problém nastal ve chvíli kdy se nám začali vracet maily s hlášením, že se jedná o spam. Nemáme totiž reverzní záznam k doméně a po žádosti o změnu u správce sítě firmy2 a následném předání požadavku na ISP(firma1), nebylo požadavku vyhověno.Moje otázka tedy zní, jestli se dá nějak za pomocí routování nebo jinak, dostat přímo rozsah IP(8) od jiného ISP(firma3) až k nám na servery a co by k tomu bylo potřeba udělat a jakou roli by v tom musel hrát stávající ISP(firma1).
Předem děkuji za odpovědi.
define(`SMART_HOST',`mail.XXXXXX.cz')Jestli vám to vadí zařiťe si vlastní připojení.
Takové řešení není proveditelné. Bylo by to jen teoreticky, jen za určitých okolností snad proveditelné v případě, že by stávající ISP (firma1) s vámi maximálním možným způsobem spolupracoval - ale jelikož vám není ochoten vést ani reverz dle vašich požadavků, tak jde zjevně o bandu variotů a nikoliv ISP, a jakoukoliv spolupráci nelze očekávat. Za těchto okolností to není řešitelné ani teoreticky.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.