Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 05:50

Dotaz: BSD Sockety a funkce select()

1.7.2008 11:31 ext3fs
BSD Sockety a funkce select()
Přečteno: 1615×
Odpovědět | Admin
Dobry den,

cely den se marne snazim rozbehnout jeden program, aby pracoval jako klient/server (lokalni socket). Program obslouzi jen prvniho klienta a druhy se k nemu vubec nepripoji.

Nerad bych se priklanel k reseni pomoci podprocesu (fork(),...) a vlakna nepripadaji vubec v uvahu. Vim ze to musi jit nejak pomoci fce select(),ale proste se mi to nedari. Pripadne mi to jako bych pri spojeni (accept()) zapomel nebo si prepsal puvodni socket vytvoreny serverem...

Pokud by nekdo vedel kde delam chybu velmi by mi to pomohlo. Uvadim zde kratky prikladna kterem sve kroky testuji.
*********** server.c *************
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <errno.h>
#include <string.h>
#include <fcntl.h>
#include <sys/types.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/un.h>


#define SOCK_PATH "socket"

struct server_sock {
   int sock; /*socket serveru*/
   int sock_c[256]; /*klientske sockety*/
   int len; /*velikost vyhrazene pameti*/
   int t;
   int n; /*pocet klientskych socketu*/
   struct sockaddr_un local, remote;
};

struct server_sock create_sock(void);

struct server_sock create_sock(void)
{
struct server_sock server;
char str[100];

   if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1)
   {
       fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno));
       exit(1);
   }

   server.local.sun_family = PF_UNIX;

   strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH);
   unlink(server.local.sun_path);

   server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family);

   if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1)
   {
       fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno));
       exit(1);
   }

   if (listen(server.sock, 10) == -1)
   {
       fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno));
       exit(1);
   }

   return(server);
}

int main(void)
{
struct server_sock server;
char str[100];
int i = 0, n;
int sockn = 0;
int len;
int sock;
fd_set sock_set;

   /*vytvoreni socketu*/
   server = create_sock();

   sock = server.sock;

   //tv.tv_sec = 3;
   //tv.tv_usec = 0;

   printf("Cekam na spojeni...\n");

   len = sizeof(server.remote);

   FD_ZERO(&sock_set);
   FD_SET(sock, &sock_set);

   while (1)
   {
       //FD_ZERO(&sock_set);
       //FD_SET(sock, &sock_set);

       for (i = 0; i < sockn; i++)
           FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set);
             if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0)
       {
           fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno));
           close(server.sock);
           unlink(SOCK_PATH);
           exit(1);
       }

        if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set))
       {
           len = sizeof(server.remote);

           if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1)
           {
               fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno));
               close(server.sock);
               unlink(SOCK_PATH);
               exit(1);
           }

           FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set);
           server.n = sockn++;

           fprintf(stdout, "Connected.\n");
       }

       for (i = 0; i < sockn; i++)
       {
           if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set))
           {
               n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0);
               if (n <= 0)
               {
                   fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno));
                   FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set);
                   close(server.sock_c[i]);
                   exit (1);
               }

               printf("DDD: send\n");
               if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0)
               {
                   fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno));
                   close(server.sock_c[i]);
                   exit (1);
               }
           }
       }
       printf("go to back  - select\n");
   }

   close(server.sock);
   unlink(SOCK_PATH);

   return (0);
}

*************konec**************** 

Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely.
Dekuji za kazdou radu. 
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

1.7.2008 17:11 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov, ktoré sa majú kontrolovať (presnejšie maximálna hodnota zo všetkých popisovačov; keď je tam sock+1 tak sa kontrola skončí pri čísle sock+1 a ďalšie sa už nekontrolujú). Teda, ak má jeden popisovač hodnotu 1 a druhý 10, tak tam musí byť číslo 10.
2.7.2008 01:31 Jirka P.
Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov
jj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
2.7.2008 12:56 ext3fs
Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem to nakonec zda se vyresil. Bylo potreba mit vice promennych pro decsriptory soketu nez jsem predpokladal. Prvni vznikly pri tvorbe socketu serveru, dalsi pro socket ktery slouzi pro naslouchani zda se nekdo nepripojil a dalsihc N pro sockety od klientu. Vse musi byt pomoci makra FD_SET zahrnuto do moziny discriptoru a zde jsem mel zrejme chybu.

Dekuji vsem za rady :)
2.7.2008 13:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
Případně se zkuste podívat na poll() jako náhradu select(), jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
2.7.2008 13:37 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
Mne pride perhladnejsi select, ale kto ako chce. Este sa da najst pomoc v "man select_tut"
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
2.7.2008 13:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
  1. fork()
  2. pthread_create()
  3. poll()
  4. select()

Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.