Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 05:50
*********** server.c ************* #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <errno.h> #include <string.h> #include <fcntl.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <sys/un.h> #define SOCK_PATH "socket" struct server_sock { int sock; /*socket serveru*/ int sock_c[256]; /*klientske sockety*/ int len; /*velikost vyhrazene pameti*/ int t; int n; /*pocet klientskych socketu*/ struct sockaddr_un local, remote; }; struct server_sock create_sock(void); struct server_sock create_sock(void) { struct server_sock server; char str[100]; if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1) { fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } server.local.sun_family = PF_UNIX; strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH); unlink(server.local.sun_path); server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family); if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1) { fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } if (listen(server.sock, 10) == -1) { fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } return(server); } int main(void) { struct server_sock server; char str[100]; int i = 0, n; int sockn = 0; int len; int sock; fd_set sock_set; /*vytvoreni socketu*/ server = create_sock(); sock = server.sock; //tv.tv_sec = 3; //tv.tv_usec = 0; printf("Cekam na spojeni...\n"); len = sizeof(server.remote); FD_ZERO(&sock_set); FD_SET(sock, &sock_set); while (1) { //FD_ZERO(&sock_set); //FD_SET(sock, &sock_set); for (i = 0; i < sockn; i++) FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set); if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0) { fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); exit(1); } if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set)) { len = sizeof(server.remote); if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1) { fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); exit(1); } FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set); server.n = sockn++; fprintf(stdout, "Connected.\n"); } for (i = 0; i < sockn; i++) { if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set)) { n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0); if (n <= 0) { fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno)); FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set); close(server.sock_c[i]); exit (1); } printf("DDD: send\n"); if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0) { fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock_c[i]); exit (1); } } } printf("go to back - select\n"); } close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); return (0); } *************konec**************** Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely. Dekuji za kazdou radu.
Prvý parameter funkcie select je počet popisovačovjj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
poll()
jako náhradu select()
, jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
fork()
pthread_create()
poll()
select()
Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.