Portál AbcLinuxu, 29. dubna 2024 04:15


Dotaz: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?

14.1.2016 21:52 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
Přečteno: 370×
Odpovědět | Admin
zdar jak brno :)

kdyby nekdo znaly poradil, budu jedine rad. je to specifickej problem: problem je, ze kdyz chcem poustet automatizovany testy na ai-cko, potrebujem k tomu bastl X-eck (okej, zprovoznime na vps); ale ouha problem #2 je, ze vps, coz je nejdostupnejsi zpusob neverending automatickych testu nema dobrou podporu pro 2d akceleraci, tj. mame to na cca 4 FPS coz je biiida a dohrani 1x hry by trvalo veky veku, natoz pousteni ai-cka proti sobe.

tak me napadlo, zda se nejak da nahradit libGL.so driver necim, co by melo vsechen standard OpenGL ES 2.0, ale nic to nedelalo a vpodstate ten rendering to zahazovalo - pze nepotrebujeme pri testech nic videt - vysledek je v reportu v logu.

ma nekdo z vas nejaky zkustenosti s nahrazenim libGL.so driveru?

v mesa 3d je neco jako OffScreenRendering, @see: http://www.mesa3d.org/osmesa.html (ale nejsem z toho uplne chytrej). zaroven jsem skrz pana googla narazil na neco jako "egl-null", v diskuzi, @see: https://mail.gnome.org/archives/commits-list/2011-December/msg04305.html ale dal uz nic.

(tak se chci touto cestou zeptat, zda nekdo mel/resil/vi-wo-co-go podobny problem. at zdlouhave nezkousim neco, na necem jenom spalim cas. ps. zkompilovat a vydevelopit neco nedela problem, zere to cas. takze uprimne: neco kde se budu napr mesic hrabat v C/C++ zdrojacich a nakonec zjistim, ze to na vps-ku s CyrrusLogic jakysikNumber nejde pouzit mi je na nic. pls, respekt tento postoj)

a zaroven dikec, za jakykoliv nakopnuti spravnym win-win smerem :) lidem, kteri me v tomto efektivne nasmeruji, ze rendering OpenGL na vpsku nebude treba, daruji kopii hry zdarma :P

linuxu zdar, j3.
___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

14.1.2016 23:24 sněhulák
Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím, jestli existuje přímo libGL, ale možná by pomohl dummy video driver - xf86-video-dummy. Kdyby se to zkombinovalo s MESA libGL, mohlo by to fungovat.
15.1.2016 10:26 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
vyzkousim.

ted nevim, zda mi to zblajzne lwjgl, pze ten na zaklade xrandr resi rozliseni a veci..., takze v linuxu je potreba a kdyz neni tak je exceptiona, jeste pred spustenim.

zatim dik.
___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
15.1.2016 18:22 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
OT: Myslím že byste si měli grafiku mockovat na úrovni té aplikace, a ne dělat takovéhle šílenosti kvůli AI testům. Nějak se mi takový návrh nezdá.
18.1.2016 10:29 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
OT:
  1. todle bych vubec neresil, kdyby to na testovaci vpsku nejelo <= 4fps (a masinu s 3d grafikou bokem stavet nechcu, i kdyz to ted vypada jako nejlepsi cesta)
  2. ...tam nejde jen o ai-testy; ale i rendering, cele se ti to projde a odchyti pripadny nullPointerException anebo podobnou ptakovinu, na kterou pri vyvoji nenarazis
(proste na zacatku bylo rozhodnuti, ze to nechame otestovat ai-ckem a testy psat nebudem (paac by ty test byly ve stejnem objemu jak je hra :-/ ). vsechno se napsalo a vznikla zavilost na OpenGL, coze je logicke, kdyz to pouzivame. vubec se nepocitalo, ze to budem testit na vpsku, kde to bude mit 4fps(~je to takovy pokus) - tak se to ted resi - klasika agiiile :D. zaroven bych nerad rozpoutal flameWar, pls respekt)
___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
15.1.2016 19:04 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
Jinak jak tak koukám do javadocu k libGDX tak by to nemuselo být tak složité to namockovat. Ale asi dost záleží na tom jak je napsaný zbytek té hry.
Tomáš Bžatek avatar 17.1.2016 20:30 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Zdar z Brna. Mrkni na http://www.mesa3d.org/envvars.html - nektere optiony dokazi vypnout rasterizaci, ale je to driver-specific. Sam ani nevim, jak vynutit napr. llvmpipe namisto softpipe.

Koupim litajiciho tucnaka
18.1.2016 10:33 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
dik za tip. proctu si to. (v patek jsem mezitim studoval, jak zprovoznit to llvmpipe a zacal kompilovat... snad to k necemu bude)
___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.