Portál AbcLinuxu, 28. července 2025 18:26


Dotaz: FPS Hra Bulletstorm a Ramdisk

14.4.2017 12:56 Geiserich
FPS Hra Bulletstorm a Ramdisk
Přečteno: 226×
Odpovědět | Admin
Čaute vo windows 10 mi nejde rozbehnúť hra Bulletstorm stále mi to zamŕza po prvej animácii.

Dalo by sa to spustiť v linuxe? A ak áno tak ako?

A ešte jedna vec v linuxe sa dá vytvoriť aj RAMDISK keď mám veľa pamaťe možem hru hodiť na ramdisk a zrýchli mi to tú hru?

A dalo by sa ten ramdisk nastaviť aj tak že pri vypnutí počítača by sa všetky dáta nakopírovali na disk a pri zapnutí na ramdisk?
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

14.4.2017 14:26 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: FPS Hra Bulletstorm a Ramdisk
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K Bulletstormu na GNU/Linuxu, zkus wine, ta hra má na appdb zlaté hodnocení, což obvykle znamená že funguje všechno kromě multiplayeru. Rozhodně ale nečekej že to pojede tak dobře jako na nativních Windows.

Co se týče ramdisku tak asi nejvhodnější je udělat tmpfs který v RAM zabírá jen tolik místa kolik je opravdu potřeba. Bulletstorm ale vyžaduje okolo 9G volného místa, takže to chce opravdu dost paměti (asi minimálně 16G celkem).
Jendа avatar 15.4.2017 04:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: FPS Hra Bulletstorm a Ramdisk
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ešte jedna vec v linuxe sa dá vytvoriť aj RAMDISK keď mám veľa pamaťe možem hru hodiť na ramdisk a zrýchli mi to tú hru?
Pouze pokud je bottleneck v I/O a současně se z nějakého důvodu ta data neudrží v pagecache. Ani jedno ovšem nebude tvůj případ.
A dalo by sa ten ramdisk nastaviť aj tak že pri vypnutí počítača by sa všetky dáta nakopírovali na disk a pri zapnutí na ramdisk?
Samozřejmě. Potřebuješ při bootu udělat rsync jedním směrem a při vypínání druhým. Při bootu se spouští /etc/rc.local, to je snadné, s tím vypnutím - za mých mladých let se to dělalo napsáním init skriptu a nasymlinkováním jako K* nebo S* do správných /etc/rc?.d/, dnes budeš spíš hledat, jak se dělá systemd unit, máš-li systemd.
15.4.2017 12:46 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
Rozbalit Rozbalit vše Re: FPS Hra Bulletstorm a Ramdisk
Tak protože se hra bude spouštět pod wine, nestačilo by ten skript narvat do skriptu spouštějícího hru ? nicméně .. 9GB číst z disku a rvát do paměti je záležitost na 2 minuty .. to se ti asi protočí panenky.

V první řadě se pokus tu hru rozchodit. Možná úplně nejlepší bude pod těmi WIN. Určitě nejsi jediný, kdo má tento problém, a řešení někde najdeš.

Teprv v případě neúspěchu bych zkusil přenést hru na linux .. nejprve na normální disk a potom až řešit to ládování do paměti ..

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.