Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 08:44

Dotaz: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach

22.2.2005 20:03 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
Přečteno: 158×
Odpovědět | Admin

Zdravim pratele,

povedlo se mi v Gentoo64 rozchodit akceleraci graficke karty ATI9800pro. Vse funguje na ovladaci: ati-drivers-8.10.19
glxinfo | grep direct direct rendering: Yes
fglrxinfo
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON 9800 Pro Generic
OpenGL version string: 1.3.4893 (X4.3.0-8.10.19)
glxgears bezi hladce a delaji 4600FPS

takze se da rici, ze zcela urcite akcelerace funguje. Bohuzel ale ne ve hrach. Vsechny hry (tuxracer, chromium, Quake3 i Unreal-Tournament) nemaji HW akceleraci. Nemohu prijit na to, co je kde spatne. Nevite nahodou nekdo, jak prinutit tyto hry pouzit HW akceleraci? Ve 32bit Gentoo mi bezelo vse naprosto skvele, takze se zda, ze se jedna o 64bit problem :(.

Dekuji za namety, v Gentoo forum jsem nic podobneho nenalezl, resp. po uspesnem zprovozneni akcelerace si nikdo na nejaky problem nestezoval. Standa
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

m$ lipo $m avatar 22.2.2005 21:18 m$ lipo $m | skóre: 19 | blog: čaj o páté | Redmond
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
DD zkontrolujte prava
Albuquerque, New Mexico (April 4, 1975)
22.2.2005 21:28 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
dd ma prava rwx-rx-rx

Zkusil jsem pustil Unreal-Tournament z prikazove radky pomoci ut a v logu jsem nasel:
OpenGL
GL_VENDOR     : Mesa project: www.mesa3d.org
GL_RENDERER   : Mesa GLX Indirect
GL_VERSION    : 1.2 (1.5 Mesa 6.1)

ale proc, to fakt netusim, kdyz ovladace ATI jedou dobre :(

Quake3 konci zase takto:
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 6: 1024 768
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XFree86-VidModeExtension Activated at 1024x768
Using 4/4/4 Color bits, 16 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect


***********************************************************
 You are using software Mesa (no hardware acceleration)!
 Driver DLL used: libGL.so.1
 If this is intentional, add
       "+set r_allowSoftwareGL 1"
 to the command line when starting the game.
***********************************************************

Evidentne si hry "neuvedomuji", ze je ATI nainstalovana :(

Standa
22.2.2005 23:08 Dusan Ivanco
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
Len tak z brucha - dal si opengl-update ati ???
22.2.2005 23:16 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
Jasne (ted uz asi 100x), kdybych nedal, nedelalo by to 4600FPS a nehlasilo by to, ze mi to bezi a bezi to super. Tohle vypada vazne na kopanec v nastaveni, nekde se "neco" nepreplo na ATI.

Standa
CIJOML avatar 23.2.2005 09:39 CIJOML | skóre: 58 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
odpoved je zcela prozaicka - tyto hry behaj jen v 32bitovem rezimu a tvuj system je 64bit. Mozna i libc6 a spol mno a proto jedou v mese. Jestli chces behat tyhle hry v 3D, musis je poustet v 32bitovem chrootu.
23.2.2005 09:50 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
Hmm, mas nejakou praktickou zkusenost jak to delat, abych nemusel instalovat tunu SW? Ja jsem si nainstalovat ty 32bit knihovny, aby mi chodil OpenOffice apod. Myslel jsem, ze by stacilo jen vybrat 32bit ATI ovladac a melo by to ject, nebot hra "bezi".

Standa
23.2.2005 10:05 Neci | skóre: 24 | blog: den_linuxaka
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
libgl.so.1 nieje link na mesu? mal by byt na ati libgl nie?
23.2.2005 15:21 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
Link skutecne ukazuje na ATI, s tim byl taky problem, ale byla zverejnena oprava v opengl-update.
CIJOML avatar 23.2.2005 10:18 CIJOML | skóre: 58 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
jo, tak to je jina, jestli mas 32bit libc, tak potom na mou radu zapomen. Problem bude v nejakem symlinku
23.2.2005 14:05 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
Proč by měly běhat jenom ve 32bitovém režimu, když je má (předpokládám) nativně zkompilované pro amd64 ?
23.2.2005 15:27 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: ATI, 64b linux a akcelerace ve hrach
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prozatim jsem provedl emerge her:
Quake3
Unreal-Tournament
Tuxracer
Chromium

vsechny hry bezi tak 1FPS a nektere hure. Je to globalni problem, nahlasil jsem ho jako BUG na Gentoo a uvidime. Pres noc jsme to nevyresili, prozatim Gentoo BUG neuzavrelo, hleda. Prvni domenka ze slo o spatny opengl-update je uz vyvracena a ted se uvazuje o chybe v multilib. Nevim, zkousel jsem lecos, ale stale reseni nevidim. Uz jsem zkousel i do xorg.conf psat cesty "napevno", ale nic :(.

Dival jsem se i po ostatnich forech, ale vetsinou AMD64 uzivatele "zakysnou" u opengl-update, nebot pouzivaji tu starou verzi a k prepnuti na ATI ani nedojde.

Pokud nekdo ma dalsi napad, sem s nim, rad to dotahnu do konce. Standa

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.