Portál AbcLinuxu, 17. července 2025 12:10


Dotaz: Problém při sestavování projektu

Wan-To avatar 28.7.2006 12:14 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Problém při sestavování projektu
Přečteno: 53×
Odpovědět | Admin
Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL. Právě řeším problém se sestavováním projektu a jeho dalším použití.

Snažím se, aby v se případě používání mého API programátor nemusel zabývat SDL knihovnou. Takže žádné #include <SDL.h>, prostě nic takového. Navíc by kdyby bylo SDL staticky zalinkováno do mé knihovny (pokud to jde), tak je takové #include úplně vyloučeno.

Ale teďka jsem se dostal do problémů. Mám hlavičkový soubor wtypes.h, ve kterém jsou (mimo jiné) definované číselné typy, u kterých je zaručeno, že budou mít na všech platformách stejnou velikost. Využil jsem odvození od SDL typů:
#include <SDL.h>

typedef Uint8 w_byte;
typedef Sint8 w_sbyte;
// ...
Pro použití mého API je nezbytné, aby se #includoval soubor wtypes.h. Jenže ten obsahuje #include <SDL.h> kvůli datovým typům. Takže pokud nebude mít programátor ani ponětí o existenci nějaké SDL knihovny, při použití mého API pravděpodobně dostane chybu, že nebyl nalezen SDL.h.

Jak se tomu dá vyhnout? Potřebuji možnost odvození vlastních typů od těch ze SDL, ale zároveň z pohledu někoho, kdo používá mé API, vazbu na SDL úplně zrušit.
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

28.7.2006 12:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Využít kód SDL, pokud to licence umožňuje?
Wan-To avatar 28.7.2006 12:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Nevím, zda to licence umožňuje, ale právě tomu se chci vyhnout.
28.7.2006 12:55 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL.
...
...vazbu na SDL úplně zrušit.
Trošku si protiřečíte, ne?
28.7.2006 12:59 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Aha sorry, už to chápu. to je z toho tepla :-) zkopírovat potřebnou část z hlaviček SDL je asi nejlepší volba.
Wan-To avatar 28.7.2006 13:05 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Spíš jsem jen to jen špatně formuloval. Knihovna má být postavená nad SDL, ale ten, kdo v ní bude programovat, si to vůbec nemá uvědomit. Třeba kvůli tomu, aby se dala kdykoliv změnit implementace a místo SDL začít používat něco jiného.

Řekněme, že budu poskytovat třídu GameCore. Ta bude mít nějaké metody pro herní cyklus, zachytávání událostí apod. Programátor, který ji bude využívat, jen zavolá gameCore->run(). A bude mu jedno, jestli metoda run() zavolala SDL_Init() nebo třeba XCreateSimpleWindow().
28.7.2006 13:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč nepoužijete typy z <inttypes.h> tam, kde je tento hlavičkový soubor dostupný, a nějakou magii přes preprocesor nebo configure skript jinde?
Wan-To avatar 28.7.2006 13:08 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
To mi pomůže jen v jednom případě.

Pak je tu ještě třeba třída Screen, která obsahuje soukromou položku SDL_Surface. Tudíž i tam je #include <SDL.h>. Takže jakmile vložím hlavičkový soubor Screen.h pro práci s obrazovkou, preprocesor si zase bude stěžovat, že nemůže najít SDL.h.
28.7.2006 13:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Tak použijte něco takového:
class A_data;

class A {
protected:
  A_data* data;
public:
  // ...  
};
Ta pomocná třída A_data bude definovaná až v implementaci, takže ji uživatel v hlavičkovém souboru neuvidí. Do ní oddělíte všechno, co je závislé na SDL.
Wan-To avatar 28.7.2006 13:26 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
To už mi připadá moc složité.

Vždyť nějaký jednoduchý způsob musí existovat. Jak je to dělané u velkých frameworků typu Qt, GTK? Zkusím se podívat do jejich hlavičkových souborů...
28.7.2006 13:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Gtk je nezajímavé, to je psané v C, takže tam by to nejspíš vyřešili přes 'void *' a jeho přetypování v implementaci. V C++ to samozřejmě můžete udělat také, ale řešení, které jsem nastínil, mi připadá čistší.
Wan-To avatar 28.7.2006 13:53 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Ještě jedna otázka pro upřesnění: A_data představuje třídu (resp. strukturu) ze SDL nebo pomocnou třídu z vlastního API?
28.7.2006 15:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Předpokládal jsem, že by šlo o váš interface. Ale pokud SDL používá třídy, fungovalo by to samozřejmě i přímo. Jestli se dá totéž udělat i se strukturou, to si nejsem jistý, asi bych to musel zkusit.
Wan-To avatar 28.7.2006 15:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Mělo by to jít. Z pohledu C++ je struktura skoro to samé jako třída (akorát defaultní přístupová práva jsou public, ne private). Moc bych se nedivil, kdyby struktury podporovaly dědičnost :-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.