Portál AbcLinuxu, 14. července 2025 15:27


Dotaz: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep

23.5.2007 19:39 olgo | skóre: 4
zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Přečteno: 611×
Odpovědět | Admin
Zdravim. Prave zacinam s ceckom pod linuxom a jeden s prvych problemov na ktore som narazil je uspavanie vlakna. ako priklad nasledujuci kod:
#include <time.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(){
  printf("start.");
  sleep(5000);
    /* alebo usleep(5); */
  printf(".stop\n");
}
mal by vypisat "start." a za pet sekund ".stop". bohuzial pri pouziti sleep caka pet sekund a potom naraz vypise "start..stop" pri pouziti usleep vobec necaka a rovno to vypise. v pripade ze takto (u)sleep nefunguje skuste ma odkazat na nejaky rozumny manual ak by to takto malo fungovat a viete co je vo veci tak vdaka za rady.

slackware 11; kernel 2.4.33.3; gcc 3.4.6
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

DjAARA avatar 23.5.2007 19:43 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkuste:
#include <time.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(){
  fprintf(stderr, "start.");
  sleep(5000);
    /* alebo usleep(5); */
  fprintf(stderr, ".stop\n");
}
DjAARA's blog
DjAARA avatar 23.5.2007 19:45 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Zapomněl jsem dodat, že popisované chování je způsobeno bufferrováním standardního výstupu.
Josef Kufner avatar 3.6.2007 12:05 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Což se neřeší změnou výstupu, ale použitím fflush().
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
23.5.2007 19:49 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Ani to mozna nepomuze. Na vine je bufrovani toho vystupu printf. Ono se tam totiz to pocitaceni start vypise do bufferu, ale ten se vyplivne na obrazokvu az po tom druhem prikazu, kdy se odradkuje. Resit se to da bud tim, ze se kazdy prikaz ukoncuje "\n" nebo ze se po kazdem takovem prikazu zavola flush(stdout nebo stderr).
23.5.2007 19:45 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sleep(5000) čeká 5000 sekund, ne? -- ehh. Jinak bych to tipnul na nějaké bufferování v konzoli. Místo "start" zkus "start\n".
23.5.2007 20:26 kocour_easy
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takze zdarec... mate za 1. chybu mezi sleep a usleep.Usleep pocita v mikrosekundach a sleep v sekundach takze jak mate napsano bude cekat 5000sekund ;) Jinak vystup pomoci printf/fprintf je bufferovan a ceka na znak '\n' nebo zavreni daneo streamu a nebo jde udelat toto:

int main(){ fprintf(stdout, "start."); fflush(stdou); sleep(5); fprintf(stdout,".stop\n"); }
23.5.2007 20:40 olgo | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
ano diky omylom som to prehodil (medzi sleep a usleep)
2.6.2007 19:24 ChaoticRoman
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Takže můj problém je stejný, ale ještě znásobený tím, že ho chci použít pro pozastavení openGL/C++ aplikace. Ať už jsem zkoušel všechny možné způsoby pozastavení chodu odtud i jinde z netu a nakonec si vymyslel vlastní fci MySleep(), všechno mi to nejdřív počká, a pak teprv začne vykreslovat. takže tento fragment kódu z WinMain:

nacti(); glClearColor (1.0f, 1.0f, 1.0f, 0.5f); glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT); glPushMatrix (); glColor3f(0.0, 0.0, 0.0); osy(); krizek(r[0]/zoom,r[1]/zoom); mySleep(1000); krizek(r[1]/zoom,r[0]/zoom); glPopMatrix (); SwapBuffers (hDC); Sleep (500);

čeká úplně na začátku a až pak načítá, maluje osy a křížky...

jen pro úplnost:

void mySleep(DWORD ms) { DWORD time0; time0=GetTickCount(); while ( GetTickCount() < (time0+ms) ); }

nepomáhá ani fflush s stdout, stdin nebo stderr umístěný před mysleep...
3.6.2007 11:49 ChaoticRoman
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Už to funguje: void mySleep(DWORD ms, HDC hDC) { DWORD time0; SwapBuffers (hDC); time0=GetTickCount(); while ( GetTickCount() < (time0+ms) ); }
Josef Kufner avatar 3.6.2007 12:07 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
No fuj. Doufám, že tě tahle funkce bude v noci strašit.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
23.5.2007 20:38 olgo | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ano ten fprintf funguje spravne. diky. pri pouziti flush mi hlasi chybu "undefined reference to 'flush'" nemala by byt ta funkcia v stdio.h?

btw.: dotaz k tomu buffru: kto sa onho stara? os, terminal alebo je to tak "setrne" skompilovane?
23.5.2007 20:42 olgo | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
aha pardon fflush() :) dik vsetkym.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.