Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 04:08

Dotaz: opengl

16.11.2008 12:40 johnyBajo
opengl
Přečteno: 492×
Odpovědět | Admin
Potrebujem nutne pomoc, zacinam tvorit 2. verziu svejej hry v celkom obiektovom prevedeni, zatial mam len nastavenie otvorenie okna a neake pociatocne zakladne nastavenie v subore settings. Vznikol tam problem , ze mi vypisuje chyby pri volani funkcii s kniznis SDL a glew. napr.: glCullFace( GL_BACK); glFrontFace( GL_CCW); glDisable( GL_CULL_FACE); Moze to byt len uplne banalna chyba, dalsi problem je ze mi nevytvorilo binarny subor. pomoooooc !!!!!!

Pise to chyby typu: //----------------------------------------- undefinet reference to "glDisable"; //.......................................................

Tu prikladam zdrojak, je to upload ne ext server bo je tam toho viac. Nie je to skusane pod Windows. Program ako taky je spustetelny v Eclipse in Linux.

http://rapidshare.com/files/164286447/bound.zip.html

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

16.11.2008 13:49 Oto Petřík | skóre: 11 | Vrchlabí
Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pro použití externí knihovny nestačí pouze vložit hlavičkové soubory, knihovnu je potřeba také přilinkovat. V menu project -> properties -> C/C++ build -> settings -> C++ linker -> miscellaneous -> linker flags přidejte -lGL -lGLU `sdl-config --libs` -lGLEW (toto nastavení zajistí přilinkování knihoven opengl, pomocné knihovny glu, dále knihoven které potřebuje SDL a knihovny GLEW - další informace najdete např. v mauálu ke gcc (stačí vyhledat text 'llibrary'))
17.11.2008 10:48 johnyBajo
Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl
Dig za radu, moc mi to pomohlo. :)
20.11.2008 21:16 bajo | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravim, mam problem ze, mam vytvorene vsetky zakladne funkcie, kt mi bude treba pri mojej hre, zdrojak sa bezchybne zostavi, pri spusteni mi vsak neotvory opengl window, kt. mam nastavene na 800x600. Mozno neake zle volanie, alebo zle deklarovane premenna, kedze v 1. ver. my game (funkcnej) boli setky premenne globalne, bolo to robene za sprievodu NEHE tutorialov. Takze prodpokladam ze chyba bude v tejto funkcii settings.ScreenSize(800, 600); v subore boundApl.cpp priamo v "main()", jej definicia je v subore "Settigs.cpp" v triede "Settings", ako aj ostatne funkcie pre nastavenie okna v subore "Settings.cpp", ale nemozem tam naist ten zadrhel, mozno to bude v niecom inom.

Sice zostavenie grafiky a polygonov tam este nemam dohadzane, ale aj napriek tomu by to malo vytvori okno. Tu je zdrojak:

http://rapidshare.com/files/165742974/bound.zip.html

PS: Kompilovatelne v Eclipse v Linuxe.
22.11.2008 09:58 bajo | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl
vyriesene, ukazovatel nic nekazoval, hehe, zas trivialita. :) aj tak dik. :)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.