Portál AbcLinuxu, 9. května 2025 23:15

Dotaz: Kresleni do JPanel v Jave

6.4.2011 19:15 Markus Wagner
Kresleni do JPanel v Jave
Přečteno: 1062×
Odpovědět | Admin
Dobry den,

snazim se vytvorit program vyuzivajici grafiku v Jave pomoci tohoto tutorialu:

http://kiwiki.fmtnuni.sk/mediawiki/index.php/Java_applety_-_frakt%C3%A1ly

V tomto tutorialu mi jde o kapitolu Vykreslenie fraktálu. Vim, ze tutorial je pro Applety, ja program delam ve swingu pomoci Netbeans, to by ale nemelo nijak vadit.

Jde mi o to, ze po tom co jsem program vytvoril, jeho vystup vypada takto:

http://img703.imageshack.us/img703/4173/screenshot002ke.png (metoda A)

Coz se bohuzel neshoduje s obrazkem v dane kapitole. Prava pulka obrazku je ok, avsak leva uz neni. Stale nemohu prijit na to, cim to je. Kreslim do tridy odvozenou od JFrame, jeji kod viz zde: http://pastebin.com/KdSh4ju9

Muzete mi prosim nekdo poradit, proc barvy meho programu nekoresponduji s temi vzorovymi? Budu moc vdecny.
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

7.4.2011 02:53 Mips
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kresleni do JPanel v Jave
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je chyba ve třídě Complex, konkrétně v metodě getFi(). Já si tu třídu nejdřív napsal sám a moje (funkční) implementace této metody je:
    double getFi() {
        final double signRe = signum(re);
        final double signIm = signum(im);

        if (signRe == 0.0d) {
            if (signIm == 0.0d) {
                return 0.0d;
            } else if (signIm == 1.0d) {
                return PI05;
            } else {
                return -PI05;
            }
        }

        if (signIm == 0.0d) {
            if (signRe == 0.0d) {
                return 0.0d;
            } else if (signRe == 1.0d) {
                return 0.0d;
            } else {
                return -PI;
            }
        }

        double result;
        if (abs(im) <= abs(re)) {
            result = atan(im / re);
            if (signRe == 1.0d) {
                if (signIm == 1.0d) {
                    //upper right - no change
                } else {
                    //lower right - no change
                }
            } else {
                if (signIm == 1.0d) {
                    //upper left
                    result = PI + result;
                } else {
                    //lower left
                    result = -PI + result;
                }
            }
        } else {
            result = atan(re / im);
            if (signIm == 1.0d) {
                result =  PI05 - result;
            } else {
                result = -PI05 - result;
            }
        }
        return result;

    }
Důležité je, že ta moje implementace vrací hodnoty v rozsahu <-Pi, Pi>, zatímco ta "ukázková" (triviální) jen v rozsahu <-Pi/2, Pi/2>, což způsobuje přesně tu chybu ve vykreslování, kterou jste ukázal.

Poznámky:
7.4.2011 13:50 Markus Wagner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kresleni do JPanel v Jave
Dekuji moc, tak konretni odpoved jsem opravdu necekal:) Moc mi to pomohlo.

Tak jak mam program ted, tak se obrazec vykresli hned po startu programu. Jakym zpusobem mohu udelat, aby se vykreslil az po zmacnuti tlacitka? Puvodne jsem chtel volat metodu repaint, ale ta nema parametr Graphics.

V obsluze kliknuti na tlacitko mohu pristoupit k memu objektu typu Platno (dedi od JFrame), ale nevim jakou metodu zavolat, aby vykresleni probehlo az po stisku tlacitka. Muzete prosim poradit?
7.4.2011 15:30 Mips
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kresleni do JPanel v Jave
Tak tohle opravdu chce základní znalosti Swingu. Doporučuji Swing tutorial.

Při vývoji aplikace s použitím Swingu zřídkakdy budete potřebovat volat metodu paint(), paintComponent(), repaint() apod. Tyto metody se volají automaticky, když je potřeba.

Vykreslení až po stisku tlačítka dosáhnete například tím, že to své plátno přidáte do JFrame až po tom stisku tlačítka. A o stisku tlačítka se dozvíte tak, že na to tlačítko "navěsíte" listener - ale tady vás opět odkážu na ten tutorial, konkrétně na kapitolu Writing Event Listeners.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.