Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 08:33

Dotaz: Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5

tomes.io avatar 19.4.2012 15:23 tomes.io | skóre: 12 | blog: tomesh
Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5
Přečteno: 458×
Odpovědět | Admin
Ahoj, resim nasledujici ulohu a potreboval bych poradit, jake funkce z allegra 5 pouzit za predpokladu, ze mam dovolene vyuzit pouze knihovny allegro5/allegro5.h a allegro5/allegro_image.h. Použití jiných částí knihovny Allegro není dovoleno.

UKOL:

Napsat program, který načte z textového souboru obrázek bludiště a následně jej zapíše do souboru obrázku ve formátu BMP.

Priklad textoveho souboru:
##################
                #
########### #    #
#           ######
###### ######    #
#             ##  
##################
Ve vstupních datech je stěna bludiště zadávána jako znak '#' (mřížka) a volné políčko jako znak mezera. Bludiště může mít jakýkoliv tvar, nemusí to být pouze obdélník. Pokud řádky nebudou stejně dlouhé, doplní se kratší řádky volným místem na délku nejdelšího řádku. Můžeme předpokládat, že pokud se soubor podaří otevřít, tak v něm bude korektně zadané bludiště.

Muj (pseudo)algoritmus, resp planovany postup je nasledujici:
1) nacist txt do char buffer[]
2) spocitat radky (y) a delku nejdelsiho radku (x)
3) vytvorit v allegru display velikosi y krat x
4) definovat prvek bitmapy 10x10 pixelu
5) jeden prvek = jeden znak '#'
6) Kontroluj kazdy prvek v bufferu, pokud narazis na znak, tak vykresli bitmapu:

if buffer[] = '#'
  vykresli prvek bitmapy
  jdi na dalsi prvek bufferu
else
  zkontroluj dalsi prvek v bufferu
Knihovna allergo5 je rozsahla, byl bych proto rad, kdyby mi nekdo poradil, jake fce by se nejvic hodily.

Z toho, co o allegru zatim vim, se domnivam, ze budu muset pouzit fci create_display o velikosti strlen(nejdelsi radek) * 10(rozmer bitmapoveho prvku).

Potom vytvorit bitmapu 10x10.

Ma otazka zni, jake fce budu potrebovat na tisknuti bludiste?

Nasel jsem fci al_put_pixel, ktera tiskne pixel na urcitou souradnici. Mam si tedy vyhradit pri kazdem nacteni '#' bitmapu 10x10, tu zaplnit pixely dane barvy, a pak jit o policko dal? Nebo je tu jina, mene pracna moznost?

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

tomes.io avatar 20.4.2012 19:23 tomes.io | skóre: 12 | blog: tomesh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem to vykresleni docela snadno zvladl nakonec. Nebyl to takovy problem, jak by se mohlo na prvni pohled zdat. Nicmene me reseni je ponekud tezkopadne v tom, ze musi zbytecne dvakrat nacitat textovy soubor (jednou kvuli zjisteni rozmeru obrazku, podruhe k testovani protomnosti '#'. Neslo by to zjednodussit tak, ze by se druha smycka cetla primo z bufferu bez nutnosti nacitat snovu data z .txt souboru?


#define TILE_H 10
#define TILE_W 10

int main(void){
   
   
    al_init();    
    al_init_image_addon();
    ALLEGRO_DISPLAY *display = NULL;   
    const int BOUNCER_SIZE = 10;
    ALLEGRO_BITMAP *tile = NULL;
     
    //ZACATEK - nacte text ze souboru
    FILE *in;
    FILE *out;
    char buffer[1204];
    buffer[0] = 0;
    char input[1204];
    int i;
    int vyska = 0;
    int delka = i = 0;
    float dx = 0.0;
    float dy = 0.0;
    char c;
 
    in = fopen ("input.txt" , "r");   
    if (in == NULL) perror ("Error opening file");
                         
       while( fgets(input , 800 , in) != NULL ){     //kopiruje data z jednoho souboru do druheho
         strcat(buffer, input);
         i = strlen(input);
         i-= 1;        
         //pocita delku nejdelsiho radku        
         if (i > delka)
             delka = i;         
         //pocet radku
         vyska++;
         
       }
    
    fclose (in);
    
    delka *= 10;
    vyska *= 10;
   
   
    display = al_create_display(delka, vyska);
    
    if(!display) {
         fprintf(stderr, "failed to create display!\n");
         return -1;
    }
   
    tile = al_create_bitmap(TILE_H, TILE_W);
    
    if(!tile) {
         fprintf(stderr, "failed to create bouncer bitmap!\n");
         al_destroy_display(display);
         return -1;
    }
   
    al_clear_to_color(al_map_rgb(255,255,255));
   
    al_set_target_bitmap(tile);

    al_clear_to_color(al_map_rgb(0,0,0));

    al_set_target_bitmap(al_get_backbuffer(display));
   
    in = fopen ("input.txt" , "r");      
    do {
       
           c = getc (in);
           if (c == '#')al_draw_bitmap(tile, dx, dy, 0);
               dx+=10;
        
           if (c == '\n'){
               dy+= 10;
               dx = 0;
           
           }   
    } while (c != EOF);
   
   
    al_save_bitmap("screen.bmp" , al_get_backbuffer(display)); 
    al_destroy_bitmap(tile);
    al_destroy_display(display);   
    return 0;
}
20.4.2012 22:26 tvar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5
fce v C: malloc. Naalokujes si buffer velky jako ten txt soubor a pak ctes z ramky...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.