Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 13:54

Dotaz: Vlakna a mutex v C++

13.8.2012 10:57 bajo21
Vlakna a mutex v C++
Přečteno: 559×
Odpovědět | Admin
Cavte, mam taku otazku. C++.
Mam zakladny beh aplikacie a z neho vytvaram vlakna (boost::thread), tam bezi (USB kamera, AVI player, RS232 virtual port). Problem vysvetlim na objekte std::cout . Jedna sa o staticky objekt, globalne deklarovany, ktory pouziva pretazny operator << ;
Podobne
cout << "vypis" << premenna;
si robim vypisovanie v konzole, objekt std::cout sa ale moze volat pre vypis bud z hlavnej aplikacie alebo z vlaknien. Podla vas je nutne kazde volanie objektu std::cout << nieco; uzamikat mutexom (boost::mutex)? Lebo mi aplikacia pada po par dnoch a neviem, ci to moze byt tym, ze saham v rovnakom case z roznych vlakien do rovnakej pamate objektu std::cout; . Dik za radu :).
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

13.8.2012 11:39 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem výpis (v mém případě do logu) řešil tak, že jsem si udělal třídu Log, která se chová jako istream, v destruktoru si zamkne soubor statickým mutexem a zaráz do něj zapíše co má. Použití by pak vypadá nějak takto:
Log() << "velikost cehosi: " << cosi.velikost();
Co se týče pádu po několika dnech, nemáš tam memory leak? Zkus to projet valgrindem, zkus si pomocí htop zjistit co ta aplikace po pár dnech zabere (valgrind ti nezjistí virtuální úniky).
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
13.8.2012 11:40 vvv
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mozna je tohle do budoucna reseno novym memory modelem a vlakny, ale v tuhle chvili bych rekl, ze se na to obecne spolehat nemuzes, rozhodne ne na vsech platformach.
13.8.2012 13:41 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na podobny logovani jsem pouzil clanek, ktery napsal John Torjo:

http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-5072104.html#

Trochu jsem to prekopal, a nakonec jsem dospel k tomuhle: https://tora.svn.sourceforge.net/svnroot/tora/branches/tora3/src/ts_log

Ber to s hodne velkou rezervou, neni to kod na kterej bych byl pysnej. Dneska si myslim, ze pouzivani streamu na logovani je zbytecne slozity a nic to neprinasi.

PS: nedelas to nahodou na woknach? Jeste pred lety byly se na MSVC velky problemy - memory leaky, segfaulty.
13.8.2012 13:50 bajo21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
Ja pouzivam automaticku spravu pamate, nieco ako (boost shared_ptr), tak memory leak je malo pravdepodobny a pozorujem RAM pre GPU aj CPU, ale neviem ako je na tom CACHE :). Robim OpenGL, v okne :). Tiez mam podobne spraveny log system, len ho nemam chraneny mutexom, mozno je aj v tom problem, musim to pozriet, ale vysledok budem vediet tak o tyzden, zalezi kedy to spadne :). Dakujem za rady :).
13.8.2012 15:42 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Samozřejmě to možné je, ale je to velice velice nepravděpodobné. Zkusil jste alspoň získat backtrace nebo jenom tak naslepo hádáte?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.