Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 06:24

Dotaz: UDP sockety thready, C++

Beda0 avatar 29.1.2014 20:00 Beda0 | skóre: 29
UDP sockety thready, C++
Přečteno: 330×
Odpovědět | Admin

Zdravím.
mám třídu (Odesilatel), která má simulovat přístroj - posílá data po UDP na danou ip po daném portu - konkrétním na 127.0.0.1:2023

Druhá (Prijemce) třída přijímá data po UDP na danym portu (odkukoliv), zpracuje je (udělá z nich floaty) a uloží do bufferu.

Pokud je simulátor puštěnej z jinýho programu než příjemce, vše funguje. Pokud jsou puštěny z jednoho, tak se přijme jen 92 packetů, pak jich to 260 přeskočí (+- 20, tehnle počet se mění, ale 92 jich to přijme vždy a 93 už je posunutej) a pak to zase přijímá normálně - další stovky packetů (nebo to občas začne zase přeskakovat).

Odesilatel a příjemce jsou ve vlastních threadech. Wireshark říká, že odesilatel odešle data správně, při krokování je vidět, že příjemce je už v int size = read(socketDesc, data, 65535); dostane přeskonečené. Trápim se s tim celý den a nemam ponětí, co dělám špatně.

Pokud nepošlu 981bytů, ale míň, tak to funguje normálně (asi by to začlo přeskakovat někde dál), takže předpokldám, že se něco někam nevejde, ale nemůžu přijít na to co/kam. Vidíte v tom někdo nějakou botu?


Projemce p;
Odesilatel o;
o.start();
p.startReadData();
while(1){
   if(m.dataLength() > 0){
      Data<float> d = p.getData();
      for(int y = 0;y<d.length();y++)
         fprintf(outF,"%f;%f\n",...);//vypis dat do souboru  
   }
}
Prijemce:

Prijemce::Prijemce(){
   socketDesc = socket( AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP );
   sockaddr_in serverSock;
   serverSock.sin_family = AF_INET;
   serverSock.sin_addr.s_addr = htonl(INADDR_ANY);
   serverSock.sin_port = htons(2023);
   bind( socketDesc, (const sockaddr*) &serverSock, sizeof(serverSock) );
}
void Prijemce::startReadData(){
 th = new std::thread(&MeterUDP::readPackets,this);
}
Data<float> Prijemce:getData(){
   mutex.lock();
   Data<float> ret = dataBuffer;
   dataBuffer.clear();
   mutex.unlock();
   return ret;
}
void Prijemce::readPackets(){

ByteArray *bA;
   while(1){
      fd_set fds;
      timeval tv;
      FD_ZERO(&fds);
      FD_SET(socketDesc, &fds);
      tv.tv_sec = 1; 
      tv.tv_usec = 0;

      u8 data[65535];
      int test = 0;
      int ret = select(socketDesc+1, &fds, NULL, NULL, &tv); 
      if(ret == 1){
      int size = read(socketDesc, data, 65535);
      Bytes b;
      b.insert(b.end(),data,data+size);
      bA = new ByteArray(b);
      }
   }
   Data<float> dataBuffer = kouzla(bA);//konertuje ByteArray do pouzitelnyho formatu
}
Odesilatel:

Odesilatel::Odesilatel(){
   sockfd = socket(AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP)
   bzero(&serv_addr, sizeof(serv_addr));
   serv_addr.sin_family = AF_INET;
   serv_addr.sin_port = htons(2023);
   net_aton("127.0.0.1", &serv_addr.sin_addr)
}
void Odesilatel::start(){
   th = new std::thread(&Odesilatel::sendData,this);
}
void Odesilatel::sendData(){
   while(1){
   u8 packet[981];
   for(int i = 0;i<981;i++)
      packet[i] = data;//tady naplnim data (ze souboru, ale to neni podstatny)
   sendto(sockfd, packet, 981, 0, (struct sockaddr*)&serv_addr, slen);
   }
}

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

29.1.2014 20:17 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
UDP je nezaručená komunikace, pakety nemusí dorazit nebo je může systém zahodit, protože je nečtete dostatečně rychle
Beda0 avatar 29.1.2014 21:25 Beda0 | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Teď si připadám jako blb. Tohle mě napadlo už na začátku a skoušel jsem zpomlovat zápis pomocí usleep(...) ale bezvýsledně. Teď jsem dal natvrdo za každý odeslaný packet usleep a funguje to... ale nechápu, proč to ve dvou aplikacích stíhá zapisovat i číst, ale v jedné ne. Přitom thready se použití i se dvěma aplikacemi.
Aleš Janda avatar 29.1.2014 22:30 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Zřejmě plánovač tvého jádra rozhazuje vlákna jinak, když je to jedna nebo více aplikací.

Je nějaký důvod, proč nepoužít TCP?
Beda0 avatar 30.1.2014 06:08 Beda0 | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Simuluje to komunikaci s přístrojem, který posílá data po UDP - bude to fungovat pouze po velmi jednoduché lokální síti, většinou jen "síť" mezi dvěma zařízeními, takže ztrácení packetů po cestě nehrozí. Je požadovaná rychlost, TCP má zbytečně velkou režii, UDP prostě tlačí data na požadovaný port a ip a je jedno, jestli někdo ty packety chytá nebo ne, to s TCP nejde, protože je spojový.
30.1.2014 00:06 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Tipuji, že odesílatel stihne zapsat příliš mnoho paketů ještě předtím, než se příjemce stihne spustit. Zkuste spustit nejdříve příjemce.
Beda0 avatar 30.1.2014 06:16 Beda0 | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
Jo, tak teď si připadá jako úpnej blb. Tohle mě taky napadlo už na začátku, ale nevim, proč jsem to jen nepřehoadil a místo toho tam cpal nějaký usleep... prohodil jsem pořadí Odesilatel a Prijemce, vyhodil vsechny usleep a funguje to, díky.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.