Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 06:42

Dotaz: Algoritmus - navrh dvojiteho bludiste

15.9.2018 02:13 proste matfyzak
Algoritmus - navrh dvojiteho bludiste
Přečteno: 1829×
Odpovědět | Admin

Nazdar,

znate hru bludiste Minotaurus? Jsou to pohyblive a nepohyblive bludiste nad sebou se dvema kulickami, takze pohyb neni uplne trivialni https://www.youtube.com/watch?v=GzWjoPpLoiw

Vyresit jej v PC by melo jit jednoduse, BFS/DFS/Dijkstra, mozna neco jako A*. Ma otazka je jina: jak takove bludiste vygenerovat tak, aby bylo netrivialni na vyreseni?

Poznamky:

Napady:

Da se to lepe? Treba ne pro neomezenou velikost "n", ale pro neco jako je v tom videu. Me algoritmy by neskoncili pred tepelnou smrti vesmiru.
Tohle neni zadny ukol, jenom mi to vrta hlavou.
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

16.9.2018 22:13 janek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus - navrh dvojiteho bludiste
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Asi bude nejlepsi se zeptat ve skole ;) Tipnu si ze na to bude Dijkstra, podle wiki je O(n^2) nebo optimalizovany O(e + n log n), Vas dvojvrstvy 'minotaurus' je asi totez jenom vynasobeny vsema smysluplnyma polohama druhe vrstvy. Casova slozitost porad stejna, ale pro vice hran a vrcholu. Ani dve kulicky nic nezmeni. Napad na generovani ale nemam, asi kdyz dokazete specifikovat 'netrivialni', dostanete se blize k reseni.
16.9.2018 22:51 Radek Isa | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Algoritmus - navrh dvojiteho bludiste
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Řekl bych, že problém je v malém počtu stavů. Pokud se dostaneš do jednoho stavu nemáš moc možností jak se dostat do stavu ve kterém jsi ještě nebyl. Tím je podstatně omezen stavový prostor. Stavem myslím pozici kuliček a pozici bludiště.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.