Portál AbcLinuxu, 23. dubna 2024 18:03


Dotaz: Manuálna alokácia pointeru

2.4.2021 13:44 Otazka
Manuálna alokácia pointeru
Přečteno: 2297×
Odpovědět | Admin
Dobrý deň, viete mi poradiť, kde môžem mať chybu? V C++ som doteraz nepoužíval manuálnu alokáciu - takže s tým moc nemám skúsenosti, ale na tento účel by som ju chcel použiť. Metóda má čítať dáta zo sériového portu (ale pracuje s ním ako z normálnym súborom).

Metóda číta dáta do ručne alokovaného bufferu. Pokiaľ je riadok menší ako BUFF_SIZE tak všetko funguje správne. Pokiaľ je riadok väčší ako buffer, tak sa buffer pridá do std::stringu a potom sa nastaví pointer na začiatok bufferu a length na 0. BUFF_SIZE je 1024, ale pri testovaní som ho nastavil na 10. A mám pocit že niekde pri delete[] mi to asi blbne.
std::string ReadLine() const
{
	constexpr size_t BUFF_SIZE = 1024;
	char* buffer = new char[BUFF_SIZE];
	char* pointer = buffer;
	DWORD readedBytes, length = 0;
	auto line = std::string();
	while (true) {
		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
		{
			if (*pointer == '\r' || *pointer == '\n' || readedBytes == 0)
			{
				line.append(buffer, length);
				pointer = nullptr;
				delete[] buffer;
				return line;
			}
			else
			{
				if (length == BUFF_SIZE) {
					line.append(buffer, length);
					length = 0;
					pointer = buffer;
				}
				else {
					pointer++;
					length++;
				}
			}
		}
		else {
			delete[] buffer;
			throw SomeException();
		}
	}
}

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

2.4.2021 15:43 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nie že by som si bol totálne istý, ale skúsme takto:

Keď začína prvá iterácia tak length je 0 a pointer ukazuje na buffer[0]. Časom príde iterácia, kde sa na riadku 26 pointer nasmeruje na buffer[9] a length sa na riadku 27 inkrementuje na hodnotu 9.

buffer[9] je posledný alokovaný bajt v poli buffer. A ten bajt sme ešte nenaplnili volaním ReadFile(). Začne ďalšia iterácia, zavolá sa ReadFile(), naplní sa buffer[9], length sa porovná na BUFF_SIZE 10 a zistí sa, že sa nerovná. Takže sa znova inkrementuje pointer, namieri sa na buffer[10] - to už je mimo alokovaného priestoru - a length sa inkrementuje na 10 a znova sa zavolá ReadFile(). Ten zapíše tam kam ukazuje pointer, teda do buffer[10], a prepíše niečo, z čoho je následne nejaké delete[] nešťastné.

Mám pravdu?

Btw, keď už robíš ReadFile() po jednom znaku, tak sa na nejaký buffer môžeš vykašľať a rovno urobiť
char c;
...
ReadFile(handle, &c, 1, &readedBytes, nullptr)
...
line.append(c);
2.4.2021 15:52 Otazka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
Hej dík za tip, predchvíľkou som na to prišiel, že som sa dostal mimo rozsahu.
2.4.2021 15:49 Otazka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak problém vyriešený, mal som tam dve chyby:
std::string ReadLine(const size_t bufferSize = 1024) const
{
	char* buffer = new char[bufferSize + 1];
	char* pointer = buffer;
	DWORD readedBytes, length = 0;
	auto line = std::string();
	while (true) {
		if (ReadFile(handle, pointer, static_cast<DWORD>(1), &readedBytes, nullptr))
		{
			if (*pointer == 'r' || *pointer == 'n' || readedBytes == 0)
			{
				line.append(buffer, length);
				pointer = nullptr;
				delete[] buffer;
				return line;
			}
			else
			{
				if (length == bufferSize) {
					line.append(buffer, length + 1);
					length = 0;
					pointer = buffer;
				}
				else {
					pointer++;
					length++;
				}
			}
		}
	}
}
Gréta avatar 2.4.2021 16:13 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
6.4.2021 00:53 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Manuálna alokácia pointeru
ReadFile může vrátit TRUE a zároveň nastavit počet přečtených bytů na 0 (EOF, nebo u roury, pokud se na ní zavolá WriteFile s 0B). Tento případ nemáš ošetřený.

Když vám ReadFile vrátí FALSE, myslíte, že když ho zavoláte znovu (uživatel odpojil třeba flashku se souborem), že vám vrátí TRUE? Program zbytečně zacyklíte, měl byste nejspíše vrátit z funkce.

Proč parametr funkce "lže"? Má parametr bufferSize, ale přitom funkce alokuje buffer o velikosti (bufferSize+1). K čemu je tam +1? Jś to samozřejmě vidím ... kvůli špatně navrženému cyklu. Kdybyste length zvýšil hned po zápisu, nemusel by být potřeba +1. Snad, jestli špatně nečučim.

Pokud nejprve přijde \n a potom \r, tak bude jeden řádek prázdný?

Pozor na mixování size_t a DWORD. Typy mohou mít jinou velikost (a na amd64 mají). Váš kód se asi rozpadne, pokud zavolám funkci s bufferSize = std::numeric_limits<DWORD>::max().

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.