Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 21:26

Dotaz: Nová 2D hra - volba jazyka

12.6.2024 11:57 gepard
Nová 2D hra - volba jazyka
Přečteno: 1192×
Odpovědět | Admin
Ahoj, mám v úvaze jednu relativně jednoduchou 2D hru, kterou bych chtěl udělat jako multiplatformní. Co by jste radili? Jaký jazyk zvolit? Některé principy by byly podobné, jako ve hře Lodě.

Platforma Linux: C++ a Qt Platforma Windows: C# Platforma iPhone: Swift Platforma Android: Kotlin (tablet, telefon) Platforma Mac: nevim, opět Swift? Je to univerzální?

Alternativně se nabízí napsat to jako webovou aplikaci

JavaScript + NodeJS + MySQL (nebo PostgreSQL, příp. SQLite)

Gepard

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

12.6.2024 12:04 gepard
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přepíšu to, bo se to nějak tozsypalo:

Platforma Linux: C++ a Qt
Platforma Windows: C#
Platforma iPhone: Swift
Platforma Android: Kotlin (tablet, telefon)
Platforma Mac: nevim, opět Swift? Je to univerzální?

Alternativně se nabízí napsat to jako webovou aplikaci

JavaScript + NodeJS + MySQL (nebo PostgreSQL, příp. SQLite)

Gepard
12.6.2024 12:14 Ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
Asi nejdůležitějším kriteriem je, jaké nástroje ovládají tví vývojáři (nebo ty, pokud to bude one-man show). Pokud má být hra multiplatformní a nepříliš HW náročná, nabízí se ji napsat jako webovou aplikaci - tedy v JavaScriptu, nebo v jazyce, který lze do JavaScriptu přeložit - TypeScript, Python apod. Pokud má hra umožňovat multiplayer, asi to chce synchronizaci přes nějaké veřejné úložiště - existují přímo servery, které slouží k synchronizaci hráčů online her.

Úplně mi není jasné, proč jsi v dotazu na multiplatformní řešení vyjmenoval jazyky specifické pro různé platformy.
12.6.2024 12:25 gepard
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
No jazyky jsem vyjmenoval proto, že bych to napsal 4x, na každé platformě v jiném jazyce. A pak by multiplayer komunikoval přes nějaké rozhraní.
Dělal bych to sám. Myslím, že to nebude moc hw náročné, pokud nesáhnu k nějakým 3D efektům.
Potřebné jazyky bych nastudoval. Důležité je, aby to běželo na všech platformách (Mac, Win, Linux) a zařízeních (PC, tablet, telefon). Možná i na raspberry.
Jaké jsou ty servery pro synchronizaci co zmiňuješ?
12.6.2024 13:39 X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
No jazyky jsem vyjmenoval proto, že bych to napsal 4x, na každé platformě v jiném jazyce. A pak by multiplayer komunikoval přes nějaké rozhraní. Dělal bych to sám. Myslím, že to nebude moc hw náročné, pokud nesáhnu k nějakým 3D efektům. Potřebné jazyky bych nastudoval. Důležité je, aby to běželo na všech platformách (Mac, Win, Linux) a zařízeních (PC, tablet, telefon). Možná i na raspberry.
Pohadka od Karla Capka.
12.6.2024 13:51 Ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
Abych nekecal, nemám přímou zkušenost - když jsem to před lety zkoušel, nabízela se firebase, ale pak ji koupil google a udělal z toho něco úplně jiného. Když zkusím hledat https://www.google.com/search?q=free+json+storage , tak na mne vypadne spousta služeb, které vypadají více/méně použitelně. (To "free" je tam pochopitelně relevantní jen do nějaké míry.)
28.6.2024 11:56 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
C++ + Qt ti rozhodně pokryje Linux, Win i Mac, a možná by to mohlo jet i na Androidu (Qt tam rozjedeš, ale jak to bude s výkonem, nevím, v praxi jsem to nezkoušel). Rozhodně bych netříštil codebase, protože to je ideální cestak tomu se z toho zbláznit a uložit to do šuplíku natrvalo...
AraxoN avatar 13.6.2024 10:52 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ani veľké štúdiá nepíšu jednu hru v rôznych jazykoch pre rôzne platformy. Je to proste zlý nápad, ktorý by stál hromadu zbytočného úsilia navyše.
14.6.2024 00:08 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
I u jednoduchá multiplayer online hra, jako jsou třeba zmiňované lodě, představuje dost kódu a problémů k řešení. Napsal bych proof-of-koncept v jazyce, který umíš nejlépe, a z této zkušenosti pak vyvozoval závěry pro celý projekt. Za úspěch bych považoval, pokud se Ti vůbec podaří do funkčnosti dotáhnout ten proof. Pak můžeš pak vynásobít pracnost počtem platforem a pracností, která bude potřeba, aby byla hra reálně hratelná. Nejspíš zjistíš, že tolik času tomu věnovat nechceš. Protože i když použiješ framework, která je multiplatformní z jedné codebase, zůstane tam mnoho specialit, které se budeš muset naučit a odladit. Bez předchozích zkušeností to bude těžké i při rozsahu "hra pro pár spolužáků".

Tedy bych stavěl na malých iteracích, kterými bych si ověřoval své původní naivní představy :-D
-- OldFrog
14.6.2024 06:49 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Scratch.
14.6.2024 13:03 Bugsa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já právě píšu multiplayerovou realtime 2D hru v C# Blazor WebAssembly což je webová aplikace s multiplatformním backendem. Vše v managed C#, žádný JS. Takže radím to. :)
12.7.2024 10:13 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Java is your friend.
Gréta avatar 14.7.2024 17:56 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka

asi vzit hele libgdx v připadě tý javy :O ;D

rovnou v tom jakoby pišeš pro všecky platformy (win, linux, android, web a iOS) naráz :O ;D

Řešení 1× (Bystroushaak)
Gréta avatar 14.7.2024 18:00 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

radim vybrat si nějakej engine, třeba godot, jinak se z toho zblázníš a budeš víc řešit různý technikálie jako portování kodu misto dělání samotný tý hry :D

Zelená energetická soustava založená na obnovitelnejch zdrojích energie versus realnej svět 🤡🇪🇸

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.