Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 07:21


Dotaz: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)

20.2.2011 20:32 edois
FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
Přečteno: 260×
Odpovědět | Admin
Ahoj,

zacal jsem si trochu hrat s FreeBSD, momentalne mi funguje v podstate vse, co potrebuju (dokonce mi hry ve Wine chodi lip, nez v Debianu Squeeze :)), akorat se mi nedari rozbehnout kompresi textur (bohuzel neni primo v Mesa knihovne, mela by se loadovat z libtxc_dxtn.so).

Knihovnu libtxc_dxtn.so jsem bez problemu zkompiloval a nechal nainstalovat do /usr/local/lib/, nicmene kdyz zkusim glxinfo se zapnutym MESA_DEBUG, tak to dopadne takhle:

edois@thingol:/usr/home/edois$ MESA_DEBUG=1 glxinfo | head
Failed to initialize GEM.  Falling back to classic.
Mesa warning: couldn't open libtxc_dxtn.so, software DXTn compression/decompression unavailable
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
Zkousel jsem i strace apod, ale nedokazu ziskat vic informaci, zkratka jen vidim, ze knihovna nesla nacist (kdyz ji zkusim pres LD_PRELOAD, dopadne to uplne stejne, totez, kdyz pridam /usr/local/lib do LD_LIBRARY_PATH). Uz me bohuzel vubec nenapada, co zkusit dal.

Nema s tim nekdo zkusenost, pripadne neporadi nekdo nejakou fintu, jak prijit na to, proc se ta knihovna neda nacist?

Predem vsem diky :)
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

20.2.2011 23:18 edois
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Odpovim si sam :)

Po usilovnem patrani jsem prisel na to, ze kdyz se kompiluje port "graphics/dri", v dlopen.c je funkce dlopen z dlfcn.h oifdefovana na _GNU_SOURCE, ale _GNU_SOURCE neni definovano. Staci tedy pripsat napr. do dlopen.h. Na druhou stranu jeste nevim, jestli to funguje, protoze hra, kterou se snazim rozbehnout, stejne nejede (ale uz aspon nehlasi, ze ji chybi podpora komprese textur)...
Tomáš Bžatek avatar 23.2.2011 22:35 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mel bys v glxinfu videt neco jako

OpenGL extensions: .... GL_S3_s3tc, ...
Koupim litajiciho tucnaka
Tomáš Bžatek avatar 23.2.2011 22:36 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
a taky GL_EXT_texture_compression_s3tc
Koupim litajiciho tucnaka
2.3.2011 13:45 edois
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
Jo, to tam mam, akorat nevim, zda to opravdu funguje (ale asi ano, problem bude v necem jinem)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.