Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 14:17

Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky

Micah Lee provozuje web Fix Ubuntu, na kterém ukazuje, jak vypnout odesílání dat Canonicalu a následné zobrazování reklam při lokálním vyhledávání v Unity. Richard Stallman kvůli této ve výchozím stavu povolené funkci označil Ubuntu za spyware. Canonical reagoval výzvou k odstranění loga a jména Ubuntu z webu Fix Ubuntu, protože Ubuntu je obchodní známka Canonicalu a web nebyl firmou schválen. Výzvu i následnou reakci EFF is můžete přečíst v zápisku Canonical shouldn’t abuse trademark law to silence critics of its privacy decisions.

8.11.2013 09:18 | Fluttershy, yay! | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

8.11.2013 09:36 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To vypadá jako další z těch zpráv z válečného pole. Kde se bojuje o nic.

Osobně si myslím, že pro obyčejného uživatele je snadnější a mnohem přehlednější vypnout vyhledávání v grafickém uživatelském rozhraní. Instrukce z příkazové řádku pro obyčejného uživatele vypadají nesrozumitelně. Nedivím se, že Canonical nechce, aby na té stránce fixubuntu.com bylo logo Ubunru.

Nemyslím si, že uživatel nepozná, že před sebou vidí výsledky z internetu.
Fluttershy, yay! avatar 8.11.2013 10:11 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
...nebo další dílek do skládačky — že by už neplatil ten slogan o "human kindness"?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.11.2013 10:48 Love_Dali | skóre: 24
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Stále ještě si nemůžou dovolit dominantní přístup, ala Win&MacOSX. Aby to s nima nedopadlo jako tenkrát s Madrakem - taky to vypadalo na věčné časy a nikdy jinak a dneska? Arch arch arch arch arch.. ;)
Fluttershy, yay! avatar 8.11.2013 11:01 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.11.2013 12:37 Love_Dali | skóre: 24
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Škoda, s Linspirem jsem si kdysi hrál a koncept nebyl zase až tak zlý..
8.11.2013 12:42 Love_Dali | skóre: 24
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Pro Win fan a BFU
egg avatar 9.11.2013 14:25 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Arch arch arch arch arch.. ;)
Linuxové porno? ;-)
8.11.2013 11:04 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Typicky český přístup. O nic nejde, jen o plíživé pronikání autoritativních prvků do původně komunitního projektu pod jedním "nice manem"... Takto jsme se smířili s bolševiky v socíku, nyní se tak smiřujeme s jejich nástupci v kapitalíku. Ach jo...
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
8.11.2013 12:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
No nevím, mně se zdá že místo smiřování probíhají přeinstalace na Debian.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
AsciiWolf avatar 8.11.2013 13:23 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
+1 :-/
pavlix avatar 8.11.2013 11:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já si myslím, že se v komunitním světě Ubuntu pomalu ale jistě dobrovolně odepisuje. Jestli bylo jejich plánem udělat obrovskou reklamu webu fixubuntu.com a ještě více upozornit na to, že považují za nejlepší možnost financování projektu proměnu Ubuntu v Adware, tak jim můžeme pogratulovat.

Otázka, je, jestli jsou dost silní na to, aby pak sami ustáli tvrdý business, kde se pohybuje Apple, Microsoft, Google a další hráči.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
8.11.2013 12:04 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Velký bratr
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To jsem ani netušil, že je to až takový spyware. Vše co napíšu do vyhledávání v počítači, tak se pošle pryč. Kdybych Ubuntu ještě používal, tak bych okamžitě návod z fixubuntu.com použil.

Chápu že Ubuntu potřebuje peníze, ale tohle nebude ta správná cesta.
Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
8.11.2013 12:30 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Věřím, že každý při prvním použití pozná, že se jedná a o vyhledávání do internetu a pokud chce, tak může provést vypnutí snadněji v konfiguraci než pomocí příkazů terminálu na fixubuntu.com.

Také věřím, že Canonicalu nejde primárně o peníze, naopak považují to vlastnost, kterou uživatelé budou chtít.

Zjevně má mnoho uživatelů odlišný názor na věc :-) a ti (jako například já) to můžou vypnout. Ovšem pak jsou tu další, kteří křičí, že je to útok na jejich soukromí, že je to podraz. Ale nechápu v čem. Protože je zjevné, že vyhledávání se provádí i na internetu a uživatel si to může přečíst "Vyhledat v počítači a v internetu" ještě než cokoli zadá. A může to vypnout.

Takže mi z toho plyne (i když bych nerad někomu křivdil), že lidi, kteří se potřebují cítit jako hrdinové bojující osamoceně proti velké korporaci dělají weby jako fixubuntu.com a pak když jim přijde slušná žádost od korporace, tak to zveřejní a novináři z toho udělají senzaci, jak ta zlá korporace strašně ubližuje lidem.

Možná se pletu, ale skutečně mi to připadá uměle nafouknuté.
Fluttershy, yay! avatar 8.11.2013 14:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Víra hory přenáší... a když ne, tak aspoň s mrakodrapy dokáže pořádně zacloumat.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
little.owl avatar 8.11.2013 14:33 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Také věřím, že Canonicalu nejde primárně o peníze, naopak považují to vlastnost, kterou uživatelé budou chtít.
Tak se jich snad zeptaji, informuji je a necpou jim to defaultne a skryte.
A former Red Hat freeloader.
8.11.2013 14:49 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Imho není pravda, že to je skryté. Naopak je to vidět na první pohled.

nevídím nic špatné na tom, že telefon ve výchozím stavu na ploše ukazuje čas, případně počasí. Stejně tak je default vlastností Ubuntu, že má zapnuté vyhledávání na internetu.

Komu se to nelíbí, tak to může vypnout. Komu se to nelíbí, může Ubuntu forknout a distribuovat UbuntuBezVyhledavani
8.11.2013 14:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Tolik jednotlivců a organizací (např. FSF, EFF) se snaží o to vysvětlit lidem co špatného je na tom co Canonical udělal, a stále se najdou jedinci, kteří na tom nic špatného nevidí...
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
8.11.2013 14:55 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Problém je v tom, že velká část (možná většina) uživatelů Ubuntu o tom neví. Kdyby Canonical o tom informoval při instalaci (nebo dal rovnou možnost výběru), tak neřeknu ani bagr.
8.11.2013 16:45 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Naprosto nechápeš podstatu věci, jsi placen Canonicalem za trolling, nebo opravdu máš takový zmatek v pojmech, že
Ubuntu uses the information about searches to show the user ads to buy various things from Amazon.
nazýváš ‚zapnuté vyhledávání‘?
8.11.2013 20:01 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Ano, jsem placen za trolling, dostávám 500,- za každou zprávu, kterou sem napíšu a brzy budu strašně bohatý.

Vyhledávání mám vypnuto a je mi jedno, jestli se to jmenuje jinak, nebo jestli by tak o mně někdo sbíral informace. Už sbírá jenom když používám internetový prohlížeč - ale tam to nemůžu vypnout. Neporadí mi někdo, jak se to dělá? :)
Fluttershy, yay! avatar 8.11.2013 20:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
nebo jestli by tak o mně někdo sbíral informace

To by ti být jedno nemělo.

Daniel J. Solove (2007) 'I've Got Nothing to Hide' and Other Misunderstandings of Privacy

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Conscript89 avatar 10.11.2013 00:01 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Na webu muzes vyjadrit, ze to nechces, viz DNT.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
little.owl avatar 8.11.2013 21:51 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Jaka data se posilaji na server tretich stran na prvni pohled nevidite.

Tady se jedna o FOSS, a tak jediny akceptovatelny zpusob by byl:

1) Informovat uzivatele predem jaka jejich data a komu se posilaji.

2) Na zaklade 1) by se mohl uzivatel svobodne rozhodnout, zdali neco takoveho chce a pripadene si to zapnout.

Pak by to bylo OK a nic z toho se ale nestalo.

Srovnejte to s jednanim Red Hat, na FOSS dokaze vydelavat, podporuje velke mnozstvim OSS projektu - ostatne Ubuntu velke mnozstvi kodu od nich pouziva - a pritom nechava Fedoru cistou; prodava sluzby, nikoliv sve uzivatele jako Canonical.
A former Red Hat freeloader.
Punny avatar 8.11.2013 22:11 Punny | skóre: 28 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
jak stale a porad dokola melu to same...kdo chce, necht pouziva ubuntu...to vam osobne to tolik leze pod kuzi? Sice nejsem fanda tohoto pristupu, ale porad si rikam, kdo chce at ubuntu pouziva (muj osobni nazor je ze nej. ubuntu je 10.04, ted jsem si jiz zvyknul na centos/debian) ale pokud tu ta moznost vypnuti je, tak co... navic je to podle me vseobecne znamo jak to vypnout a zadna veda to neni. Celkem me mrzi, ze to same se deje na androjdu a to uz nikoho nevrusuje, ale jakmile je rec o canonical, tak si musi kazdy rejpnout, pritom to zadna novinka neni...a kdo ze s tim zacal prcvne no? no?
Fluttershy, yay! avatar 8.11.2013 22:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Nikoho nevzrušuje? A shitstorm kolem CyanogenModu bylo co?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
gtz avatar 8.11.2013 22:59 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Ubunty udělal úplně něco jiného než Droidy. UBUNTU to tam dal bez vědomí uživatelů co a jak a proč. Android a reklama tam to bylo hned jasné a dané.

Ubutu nikdy

UBUNTU udělalo to co o čem si MS nechal jen zdát ...
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 8.11.2013 23:18 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Kdo je UBUNTU?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
gtz avatar 9.11.2013 00:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
nikdo
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
9.11.2013 01:56 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Jedinej Linux, kterej má dlouhodobě význam? :D
Fluttershy, yay! avatar 9.11.2013 09:43 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
On je nějaký Linux živý?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
9.11.2013 13:50 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Nevšiml jsem si, že třeba firefox by se mně ptal, jestli chci poskytnout taková a maková data té a té stránce.

Proč Firefox nemusí a Ubuntu musí?

Firefox není FOSS?

BTW: Do Fedory, CentOS nebo RHEL nejde instalovat Firefox?

Je mi líto, ale opravdu vidím jen toho velkého hrdinu, který chce za každou cenu bojovat s velkou korporací. Přitom je to mnohem jednodušší. Ubuntu je FOSS, takže můžete udělat fork, provést změnu konfigurace z ubuntufix.com a distribuovat dál. Není to těžké, stačí to udělat jednou za půl roku a vsadím se, že všichni pak budou používat to Vaše Ubuntu.

Tak nechte těch zbytečných keců a něco pro svět FOSS skutečně udělejte. :) Osvoboďte Ubuntu od tyrana Canonical.

(píšu si dalších 500,- na své konto, registrujte se také na UbuntuTROLLZ.com a vydělávejte spolu se mnou :)) můžete si pak postavit vilu na vedlejší parcele a budem se spolu chodit koupat do moře)
pavlix avatar 9.11.2013 13:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Tak nechte těch zbytečných keců a něco pro svět FOSS skutečně udělejte. :) Osvoboďte Ubuntu od tyrana Canonical.
Poprosím o odkaz na seznam (alespoň několika) věcí, které jsi pro open source udělal ty, jestliže cítíš nárok otevírat si hubu na diskutující, z nichž mnozí leccos udělali.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.11.2013 14:53 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
A já jsem myslel, že žijeme ve svobodné zemi, že komentáře tu jsou, aby přetrhdíla, opíraci a budižkničemu jako jsem já mohla komentovat :)

Ještě se mi líbí Flyboy, pobíječ much. To je taky dobré :)

Pokud to s tím firefoxem není pravda, tak proč proti tomu "bojovat"? Nezapadnou ty moje prázdné kecy prachem času?

Ale pokud to k diskuzi skutečně přispěje (lepší by bylo použít google), můžu poslat odkaz na jeden ze svých nepatrných příspěvků: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/apt-cacher-ng/+bug/998937
pavlix avatar 9.11.2013 16:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
A já jsem myslel, že žijeme ve svobodné zemi, že komentáře tu jsou, aby přetrhdíla, opíraci a budižkničemu jako jsem já mohla komentovat :)
Skvělý to argument.
Pokud to s tím firefoxem není pravda...
A co konkrétně? Vynech prosím kecy o tom, že Firefox posílá data, to je snad zjevné u síťového programu.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/apt-cacher-ng/+bug/998937
Lepší něco než nic, ale od člověka, který posílá ostatní pomáhat open source bych čekal třeba i víc.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.11.2013 20:55 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr

LM: A já jsem myslel, že žijeme ve svobodné zemi, že komentáře tu jsou, aby přetrhdíla, opíraci a budižkničemu jako jsem já mohla komentovat :)
P: Skvělý to argument.

Smajlík na konci té věty naznačuje, že by se mohlo jednat o pokus o vtip. Zřejmě se to úplně nepovedlo, ... no co, zkusil jsem to :)

LM: Pokud to s tím firefoxem není pravda...
P: A co konkrétně? Vynech prosím kecy o tom, že Firefox posílá data, to je snad zjevné u síťového programu.

Neukážu na žádný kousek programového kódu Firefoxu. Faktem je, že když používám jakýkoliv internetový prohlížeč, pouštím o sobě do internetu spoustu údajů. Je to stejné, jako když šlápnu do trávy, taky se ohne a zůstane po mně stopa. Stejně tak, když chci využívat vyhledávání na internetu z Ubuntu, pouštím o sobě do internetu informace. Jinak to nejde. Je možné používat Tor, ale stejně člověk posílá informace o sobě ven. Internet existuje kvůli výměně informací.

LM: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/apt-cacher-ng/+bug/998937
P: Lepší něco než nic, ale od člověka, který posílá ostatní pomáhat open source bych čekal třeba i víc.

A proč bych neposílal? Obviňování Canonicalu toho moc nevyřeší. Kromě toho, že se někdo může urazit a zhorší se tím možná komunikace mezi urážejícím a uraženým. Třeba potom vznikne nějaký další báječný flame.

Fluttershy, yay! avatar 9.11.2013 23:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Neukážu na žádný kousek programového kódu Firefoxu. Faktem je, že když používám jakýkoliv internetový prohlížeč, pouštím o sobě do internetu spoustu údajů. Je to stejné, jako když šlápnu do trávy, taky se ohne a zůstane po mně stopa. Stejně tak, když chci využívat vyhledávání na internetu z Ubuntu, pouštím o sobě do internetu informace. Jinak to nejde. Je možné používat Tor, ale stejně člověk posílá informace o sobě ven. Internet existuje kvůli výměně informací.

Aha. A jak to souvisí s odesíláním dat pryč při lokálním vyhledávání?

Kromě toho, že se někdo může urazit a zhorší se tím možná komunikace mezi urážejícím a uraženým.

Linus pravil:

“I like offending people, because I think people who get offended should be offended.”
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
10.11.2013 13:18 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Aha. A jak to souvisí s odesíláním dat pryč při lokálním vyhledávání?

Při lokálním vyhledávání v Ubuntu to nesouvisí nijak - ovšem za předpokladu, že si vypnut vyhledávání v internetu. Pak tu je souvislost zřejmá (i když možná ne :) ).

Linus pravil: “I like offending people, because I think people who get offended should be offended.”

A já jsem pravil: Každého lze urazit. Ale protože nejsem trouba tak neurážím každého na potkání.
little.owl avatar 9.11.2013 15:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Zkuste diskutovat vecne aniz byste musel diskuzi posouvat do osobni roviny, a obvinovat nazoroveho oponenta nesmyslne z trollingu.

Odhlednemeli od faktu, ze srovnavat operacni system a webovy prohlizec, je hodne pritazene za vlasy, stejne jako neuvedomovat si, ze webova stranka je fakticky aplikace treti strany bezici v ramci prohlizece, jsou tam zasadni rozdily:

1) Firefox patri mezi prukopniky ochrany soukromi uzivatelu na webu a dlouhodobe implementuji a vyviji celou radu bezpecnostnich prvku, vcetne jejich prosazovani do otevrenych webovych standardu.

2) Firefox sam muze sbirat jen anonymni performace data uzivana pro optimalizaci prohlizece a predtim nez tak zacne delat, vyzaduje souhlas uzivatele a ziskana data nejsou prodavana tretim stranam.

Nepotrebuji bojovat s velkymi korporacemi na poli Linuxu, naopak se nekolika ziji v symbioze a kupujem od nich produkty.

Nemam v umyslu ani osvobozovat Ubuntu, je tu cela rada dalsich, korektne a slusne se chovajicich distribuci, a jen vyuzivam sveho fundamentalniho prava si svobodne vytvorit nazor a sdilet ho s ostatnimi, tedy napriklad i varovat kazdeho o nekorektnim chovani Ubuntu.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 9.11.2013 16:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.11.2013 21:14 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
    Odhlednemeli od faktu, ze srovnavat operacni system a webovy prohlizec, je hodne pritazene za vlasy, stejne jako neuvedomovat si, ze webova stranka je fakticky aplikace treti strany bezici v ramci prohlizece, jsou tam zasadni rozdily
A to je zvláštní, jsem zaslechl, že existuje FirefoxOS a ChromeOS a že to je vlastně jenom internetový prohlížeč s trochu rozšířeným API. A tak možná jsem to zase všechno popletl.

    1) Firefox patri mezi prukopniky ochrany soukromi uzivatelu na webu a dlouhodobe implementuji a vyviji celou radu bezpecnostnich prvku, vcetne jejich prosazovani do otevrenych webovych standardu.
To nepopírám ani jsem to nikdy netvrdil.

    2) Firefox sam muze sbirat jen anonymni performace data uzivana pro optimalizaci prohlizece a predtim nez tak zacne delat, vyzaduje souhlas uzivatele a ziskana data nejsou prodavana tretim stranam.
To také nepopírám a ani jsem to netvrdil. Přesto věřím, že souhlasíte se mnou, že mé osobní údaje dokáží různé subjekty na internetu velmi úspěšně získávat.

    Nemam v umyslu ani osvobozovat Ubuntu, je tu cela rada dalsich, korektne a slusne se chovajicich distribuci, a jen vyuzivam sveho fundamentalniho prava si svobodne vytvorit nazor a sdilet ho s ostatnimi, tedy napriklad i varovat kazdeho o nekorektnim chovani Ubuntu.
Rozumím tomu správně, že nekorektní chování Ubuntu je výchozí povolení vyhledávání v internetu? Pokud ano, věřím, že mám fundamentalního právo si svobodně vytvořit opačný názor a sdilet ho s ostatními.


Děcka, mi to stejně přijde, že to nikam nevede... každý má to svoje a na tom si sedí. Je mi jasné, že novináři potřebují senzační obvinění a senzační titulky, aby měli velkou čtenost a vůbec, ale také si myslím, že čtenář by si neměl věřit všemu co se na internetu píše.
little.owl avatar 9.11.2013 22:01 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
A to je zvláštní, jsem zaslechl, že existuje FirefoxOS a ChromeOS a že to je vlastně jenom internetový prohlížeč s trochu rozšířeným API. A tak možná jsem to zase všechno popletl.
Ano, popletl. Jedna se o operacni systemy se vsim vsudy, od spravy virtualni pameti po implementaci filesystemu. To ze aplikacni API a UI je postaveno na webovych technologiich JS/HTML5 z nich "obycejny" prohlizec nedela.

Hodinky a holinky.
Děcka,
Vole! ;-)
mi to stejně přijde, že to nikam nevede...
Take mam ten dojem.
A former Red Hat freeloader.
10.11.2013 13:22 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
A to je zvláštní, jsem zaslechl, že existuje FirefoxOS a ChromeOS a že to je vlastně jenom internetový prohlížeč s trochu rozšířeným API. A tak možná jsem to zase všechno popletl.
Ano, popletl. Jedna se o operacni systemy se vsim vsudy, od spravy virtualni pameti po implementaci filesystemu. To ze aplikacni API a UI je postaveno na webovych technologiich JS/HTML5 z nich "obycejny" prohlizec nedela.

Hodinky a holinky.
Tak to je fajn, že jsme se k tomu dostali :) Takže já budu říkat, že Firefox je spyware a vy zase, že shopping-lens jsou spyware. Druhá varianta je, že já budu říkat, že Fedora je spyware a vy zase, že Ubuntu je spyware. Pak to bude fér, ne? :)
Fluttershy, yay! avatar 10.11.2013 13:44 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Proč lžeš?

Petr Tomeš

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
little.owl avatar 10.11.2013 13:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Tak to je fajn, že jsme se k tomu dostali :)
Dostali jsme se k tomu, ze jste ignorant, ktery nerozlisi funkce operacniho systemu a aplikace.

Vam to stale nedochazi? Canonical komercne prodava data uzivatelu Ubuntu tretim stranam, pricemz to uvedl skrytym zpusobem a rad uzivatelu si toho nebyla dlouho vedema.

Tohle zadny jiny FOSS projekt zatim neudelal a rikat pak muzete co chcete, ale budete ze sebe delat pitomce.
A former Red Hat freeloader.
10.11.2013 14:25 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Tak to je fajn, že jsme se k tomu dostali :)
Dostali jsme se k tomu, ze jste ignorant, ktery nerozlisi funkce operacniho systemu a aplikace.

Vam to stale nedochazi? Canonical komercne prodava data uzivatelu Ubuntu tretim stranam, pricemz to uvedl skrytym zpusobem a rad uzivatelu si toho nebyla dlouho vedema.

Tohle zadny jiny FOSS projekt zatim neudelal a rikat pak muzete co chcete, ale budete ze sebe delat pitomce.

Ok, a co je tohle?

http://www.root.cz/zpravicky/mozilla-ustupuje-od-blokovani-cookies-tretich-stran/

IMHO zde Mozilla prodává uživatelská data svým sponzorům. V čem je to jiné?

Stále trvám na tom, že ve vyhledávání je při prvním použití zřejmé, že jsou to výsledky z internetu. A opět opakuji, že se jedná o interakci, když chci výsledky z internetu, tak musím serveru na internetu říct, že je chci. A on mi pak pošle odpověď. To je podstata internetu.
little.owl avatar 10.11.2013 17:29 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
IMHO zde Mozilla prodává uživatelská data svým sponzorům. V čem je to jiné?
Neprodava.

Oni zvazovali rozsirit zabezpeceni, tak ze budou defaultne, jako jediny prohlizec, blokovat cookies tretich stran.

Proc od toho ustoupili, je vysvetleno zde:
Anderson said that Mozilla strongly prefers to reach consensus on do not track, because it would apply regardless of the technical method. It could also avoid an arms race - the likelihood that a cookie-blocking patch prompts the industry to shoot back with more insidious tracking tools.
Coz celkem dava smysl, technicke blokovani cookies by totiz problem nevyresilo, jen odsunulo do jine roviny.

Tam neni zadny prodej, tam neni zadna smlouva.
když chci výsledky z internetu, tak musím serveru na internetu říct, že je chci.
Ale o tom jsme jiz mluvili, uzivatelu Ubuntu se nikdo nezeptal a ani nebyli informovani. Nejedna se o neutralni vyhledavani na Internetu, ale serverech, ktere od Canonical kupuji data uzivatelu, coz je zasadni rozdil.

Uzivatele Gnome, pokud sami chteji takovou integraci, tak si nainstaluji nejakou extension, treba zde, ale nikdo jim to necpe do lokalniho vyhledavani a nemusi nic obskurne blokovat. Vidite ten rozdil v pristupu?

A former Red Hat freeloader.
10.11.2013 20:03 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Tam neni zadny prodej, tam neni zadna smlouva.
Mno, teď nevím jak to říct, aby se někdo neurazil, ale asi to jinak než natvrdo říct nejde. Nechci nikoho obvinit neprávem, chci jen říct, že smlouva není třeba.

Zkorumpovaný politik nepotřebuje žádnou smlouvu, stačí když dostane příspěvek od sponzora.

Mozilla se nechce bít s prodejci reklamy, protože ti říkají, že zakázání cookies by pro ně bylo jako útok nukleární bombou. Ze dne na den by přišli o to co mají. Tento krok mozilly považuji za správný. Vy tady tvrdíte, že je třeba reklamním agenturám utnout tipec a nic jim neříkat. Že je to špatně, když reklama ví, co Vám má nabídnout, aby to bylo aspoň trochu zajímavé.
když chci výsledky z internetu, tak musím serveru na internetu říct, že je chci.
Ale o tom jsme jiz mluvili, uzivatelu Ubuntu se nikdo nezeptal a ani nebyli informovani. Nejedna se o neutralni vyhledavani na Internetu, ale serverech, ktere od Canonical kupuji data uzivatelu, coz je zasadni rozdil.
Uživatelé Ubuntu se mohou svobodně rozhodnout jestli si nainstalují novou verzi, který vyhledávání obsahuje. Tvrdím, že Canonical považuje tuto schopnost Ubuntu za konkureční výhodu, dělal reklamu a říkal. Pořiďte si nové Ubuntu obsahuje parádní fičuru, můžete vyhledávat a nakupovat přímo z Dashe! Nechápu kde se bere tvrzení, že Canonical nikoho neinformoval. Čekají snad všichni, že jim přijde do emailové schránky upozornění s třemi vykřičníky. Pozor právě narušujeme vaše soukromí? Firefox hned po instalaci takové upozornění zobrazí?
Uzivatele Gnome, pokud sami chteji takovou integraci, tak si nainstaluji nejakou extension, treba zde, ale nikdo jim to necpe do lokalniho vyhledavani a nemusi nic obskurne blokovat. Vidite ten rozdil v pristupu?
V Ubuntu není lokální vyhledávání.

Vyhledávání se stane lokálním až když si v nastavení vypnete, že se nemá hledat na internetu.

Vidíte ten rozdíl?

Když nechcete vyhledávat na internetu, tak si instalujte Gnome nebo si vyhledávání na internetu vypněte. Je to opravdu tak těžké? Jestli ano, forkněte Ubuntu, udělejte úpravy z fixubuntu.com, věřím, že Vaši distribuci si bude stahovat mnohem více lidí než "obyčejné" Ubuntu. Ti kteří chtějí vyhledávat na internetu a poskytovat informace reklamním agenturám, zůstanou. Zjistí se, že o Ubuntu není zájem a Mark Shuttleworth odletí na Mars a nikdy se z tama nevrátí. :)
little.owl avatar 10.11.2013 20:57 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Vy tady tvrdíte, že je třeba reklamním agenturám utnout tipec a nic jim neříkat.
Ne, nic takoveho jsem netvrdil. Od zacatku tvrdim jen dve veci: (1) Ubuntu melo uzivatele informovat, (2) dat jim moznost, pokud to chteji, si to aktivovat; kouknete se na moji prvni reakci.

Vy se snazite, jak maly kluk, napred dokazovat ze ostatni to delaji prece take (pry Firefox) a pak to relativizovat.

Duvod, proc je kolem toho takovy humbuk, a objevuji se takovehle navody jak to hacknout, je ze to Ubuntu cele proste podelalo, a udelali si tak vice skody nez uzitku.

Ja se tomu mohu jen u/vy-smivat.
A former Red Hat freeloader.
gtz avatar 10.11.2013 21:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Ubuntu udělal to co o čem i sám velký MS jen uvažoval.

Není to o tom, že to tam je, ale jak se to tam dostala a jak byla informovaná veřejnost.

Pokud něco takového musí zjistit až nějaký další server apod. tak je to prostě jen pokus o spyware, adware a ostatní hrůzy hrůz.

Buď přestaň brečet, že Ti někdo pošlapal tvou modlu anebo se k tomu postav tak, že přestaneš používat ten spyware.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 11.11.2013 00:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Doplním jen pokud by něco podobného co udělalo Shit-BUNTU udělal MS/NOVELL nebo kdokoliv jiný z větších systémů tak by se ostatní uživatelé ukamenovali.

Sešla by se jaká-si komise od EU, která by určitě chtěla, aby MS toto stáhnul z trhu popř., aby to upravil.

A když to udělá nějaká jiná společnost tak se nic neděje .. že?

Co sem ty trolle stále pleteš FF

, nikdo jiný to nedělá ... dělá to jen Buntu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
11.11.2013 12:22 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Děcka, tak už nevím.

První věc, pořád dokola tvrdohlavě říkate, že Canonical zatajuje informace o tom, že vyhledávání není na internetu. Podívejte se sem: http://www.ubuntu.com/desktop/features tam se píše:
Ubuntu 13.10 brings ‘smart scopes’ into the Dash. They revolutionise how you find and filter the content on your computer and the internet

Nemůžu si pomoct, ale je to tam.

Potom když zmáčknu "Super" a objeví se dash. Vidím: Prohledat počítač a online zdroje.

Opravdu si myslím, že je to všude napsané. Nechápu proč pořád tvrdíte opak.

Druhá věc, moralizujete, že Canonical vydělává peníze na tom, že předává vyhledávání do Amazonu. Ale nevadí Vám, že Mozilla bere peníze od Google, zatože je Google default vyhledávač.

Canonical jsou zkažení a Mozilla jsou čistí jako okvětí bílé lilie.

Ok, je to Váš názor, nezbývá mi než ho respektovat. A pochopitelně si o Vás udělat svůj. Když měříte jiným metrem Canonicalu a Mozilla, tak proč by jste neměřili jiným metrem mně? Imho je to prostě jen politika - Redhat vs. Canonical. Myslím si, že to moc žerete. Nechcete postavit nějaký anti Canonical kostel a pravidelně tam chodit na mše? :)))

Ale tak co se dá dělat, lepší to asi nebude. :-)
pavlix avatar 11.11.2013 13:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Canonical jsou zkažení a Mozilla jsou čistí jako okvětí bílé lilie.
V porovnání ano, jinak samozřejmě svět není černobílý. Za ty právníky a i předchozí zcela nevhodné výpady už se Mark dokonce veřejně omluvil, i když mu to popravdě řečeno moc nežeru.

Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.11.2013 14:26 Creep73
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
No nevím. V tom nevidíš rozdíl ?

Google: "Hele FF, tady máš prachy za to že přes nás vyhledáváš." vs. Amazon: "Hele Ubuntu, tady máš prachy za to, že mi řekneš co ti tví BFU hledají na netu."

Jinak si myslím, že téma odchýlilo od původní kauzy, za kterou se vedení omluvilo. Takže asi tam něco v pořádku nebylo, ne ?
gtz avatar 11.11.2013 15:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Nediv se, nějakém děcku se šláplo na paleček tak nyní pořád vypiskuje.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 11.11.2013 15:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Takže zaprvé, oprude nejsem děcko.

Za druhé mluvím o tom jak to UBUNTU udělalo nic jiného. Není to košér a není to OS obvyklým jevem, že by někdo bonzoval.

Co sem kurva pleteš furt ten zasratý FF a Mozillu? To je snad o něčem jiném ne?

Už s tím běž někam
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 9.11.2013 23:34 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
také si myslím, že čtenář by si neměl věřit všemu co se na internetu píše

Miluju komentáře, které popisují samy sebe.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.11.2013 14:53 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
+1
8.11.2013 14:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Já už tomu tedy nevěřím.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
9.11.2013 01:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Proboha co je tohle za trotla? Zmagořený nekritický Ubuntu fanboy (ve stylu Apple fanboys) nebo snad placený Ubuntu diskutér (po vzoru diskutér placených Microsoftem jako např. Lael Ophir na Rootu)?
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
9.11.2013 01:59 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Ty jo, já si vždycky říkám, že kdyby se fakt platili pro-MS diskutéři, jak si kupa lidí myslí, tak bych do toho okamžitě šel. Protože když se na to koukám, tak bych vlastně nemusel říkat prakticky nic jiného, než co si i tak myslím, a bubáky by se prej jenom hrnuly.

Jo, škoda že to ve skutečnosti nefunguje tak, jako v pohádkách.
9.11.2013 08:34 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Úplně stejný jako zmagořený nekritický Fedora, Arch, (dosaď další distro) fanboy...
12.11.2013 11:09 já
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
No, zajímalo bz mě, jestli když to vypnete jen v konfiguraci, se to odesílání dat vypne doopravdy, nebo se jen tak tváří pro uživatele. A domnívat se, že Canonicalu nejde primárně o peníze jistě můžete, ale racionální důvod pro takový názor mi trochu chybí. Bohužel se zdá, že filosofie Canonicalu se opravdu změnila a to v neprospěch uživatelů. Myslím, že v počtu uživatelů nových verzí čistého neupraveného Ubuntu to jistě už je vidět taky, i když na hromadné přechody právě na Debian nevěřím.
8.11.2013 12:32 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velký bratr
Co jsem teď poslední verzi někam na test nainstaloval, tak to silně připomíná androidí aplikace prošpikované reklamou... nejenom že to do vyhledávání zahrnuje tyhle výsledky (což v reálu vypadá daleko otravnějš, než se zdá), ale pro jistotu při prvním bootu systému v launcheru je i nějaká aplikace na nakupování na amazonu... kdyby to radši alespoň mluvilo česky, když jsem to stáhnul z ubuntu.cz a všude zvolil češtinu... :)
8.11.2013 14:51 adam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Che >In case you are either 1) a complete idiot; or 2) a lawyer; or 3) both, please be aware that this site is not affiliated with or approved by Canonical Limited. This site criticizes Canonical for certain privacy-invading features of Ubuntu and teaches users how to fix them. < to sedlo.
pavlix avatar 8.11.2013 20:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Pěkné... to jsem přehlédl!
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
gtz avatar 8.11.2013 21:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ano, Ubuntu je spyware
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
9.11.2013 08:56 Ľubomír Mlích
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Ano, Firefox je spyware :)

hoši s Váma je sranda
pavlix avatar 9.11.2013 09:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
I s tebou.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
10.11.2013 13:56 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
?
11.11.2013 08:06 Che
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mark Shuttleworth: "Occasionally we make mistakes. When we do it’s appropriate to apologize, address them, and take steps to ensure they don’t happen again."

http://www.markshuttleworth.com/archives/1299
pavlix avatar 11.11.2013 08:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
No. Snaha se cení. Ale pořád to vyznívá spíše jako marketingový bullshit a poslední odstavec zavání takovou tou omluvou, která je zároveň posláním tam, kam slunce nesvítí.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.11.2013 10:48 Creep73
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Steve George: "We shouldn’t have asked for the domain to be changed and that was a mistake. We’ll try to do better in future." http://blog.canonical.com/2013/11/08/trademarks-community-and-criticism/

11.11.2013 10:36 bpbp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Canonical reaguje na kritiku Ubuntu obviněním z porušení obchodní známky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
elementary OS...

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.