Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 17:59

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Jardík avatar 2.11.2010 10:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lepší využití více monitorů na notebooku nebude fungovat, dokud se neuráčej přidat do gnome-power-manager "nedělat nic" při zavření víka a hlavně to bude fungovat (ta volba tam jde dnes přes gconf dát, ale jaksi nefunguje, při zavření víka se vypne externí displej).
Věřím v jednoho Boha.
frEon avatar 2.11.2010 11:11 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
neboj, to bude fungovat brzo, ubuntaci to daj do bugzilly fedory a nekdo jim to opravi...
Talking about music is like dancing to architecture.
2.11.2010 12:24 Tomas Kaluza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
No, ze by se to melo dat zadat i bez pouziti gconf je pravda, ale ono vam to nefunguje? Ja to nastavil na 10.04.1 a pouzivam notebook ze zavrenym vikem a externim monitorem k plne spokojenosti.

Jsou tam dve volby. Jedna pro napajeni z baterie a druha pro napajeni ze site. Zmenil ste obe?
Jardík avatar 2.11.2010 15:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Ano, měnil jsem obě. Bug jsem jim hlásil, asi před rokem, možná je to dýl. Grafika intel X3100 - volba je ignorována pro externí displeje, ovlivní jenom ten "internní", externí displej se vždycky vypne. Navíc jim stále nefunguje audio výstup přes HDMI, pokud notebook je napájen ze sítě a funguje jen když je napájen z baterky.
Věřím v jednoho Boha.
2.11.2010 21:37 Tomas Kaluza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Ja mam Acer Aspire One 532h, GMA3150 (tusim, ze se jmenuje takhle), pouzivam 10.04.1 netbook edition a funguje mi to bez problemu (teda po edicaci gconf-editoru).

Zkousel jste ten monitor po zavreni vika zapnout pomoci xrandr nebo xset? Ja vim, je to workaround, ale da se namapovat na klavesovou zkratku.

Ja pouzivam
xrandr --output VGA1 --off
na vypnuti monitoru pres klavesnci z postele a
xrandr --output VGA1 --auto
na jeho zapnuti.

Driv jsem pouzival xset, nejsem si ted uplne jist syntaxi, ale mohlo by to byt nejak jako:
xset -display :0 dpms force on
,

Napiste prosim jen tak pro zajimavost, jestli to funguje..

S pozdravem.
Jardík avatar 2.11.2010 23:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
O xrandr vím, zkoušel jsem chování "oba zapnuté, zavřít víko", "zapnutý externí, vypnutý interní, zavřít víko". Pokaždé to externí displej vypnulo. A při zavřeném víku zkoušet xrandr, abych to zapnul, to těžko udělám, když notebook má v té době schovanou klávesnici a mapovat to na power tlačítko se mi moc nezamlouvá.
Jinak výstup nebyl VGA ale HDMI.
Věřím v jednoho Boha.
3.11.2010 00:31 ElPraga
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Aha. A nepouzivate externi klavesnici? A co takhle zkusit neco jako maly skript.

sleep 10 xrandr --output...

a spustit ho pred zavrenim vika? A pardon, ta ukazka bylo to, co pouzivam ja. HDMI jsem nikdy nemel, tak jsem ani netusil jake by mohl mit jmeno.

Nebo, jestli si zavirate viko bez externi klavesnice, tak to bude asi kvuli filmum.. dat podobny zacatek do skriptu na prehrani toho filmu a misto prehravace primo volat tenhle skript?
3.11.2010 00:33 ElPraga
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
aha, takze se to nakonec ukazalo v jednom radku za sebou.. nejak to formatovani nedavam, asi tusite, jak jsem to myslel..
Jardík avatar 3.11.2010 11:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Externí klávesnici nepoužívám, opravdu je to kvůli filmům, otevřený notebook i s vypnutým displejem prostě překáží a má negativní dopad na zážitek z filmu :-) Jinak skript se sleepem by možná pomohl, ale to je takové "hackoidní" řešení a bylo by mnohem lepší, kdyby se to chovalo, jak má. Ale to tady stejně nevyřešíme, tak asi nemá smysl se o tom bavit. Já to jenom zmínil jako příklad, tak by tu podporu externích displejů mohli vylepšit.
Věřím v jednoho Boha.
3.11.2010 21:08 ElPraga
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
To je bezesporu pravda pravdoucí. Mě ale taky zajímalo, jestli by se ten monitor dal přes xrandr oživit. A protože mi to doma nedělá, tak to nemám jak ověřit...

Ale ten hackoidní skript lepší než nic :-) A co se týče klávesnice, já koupil jednu BT klávesnici za nějakých 33EUR na usb.brando.com a nemůžu si ji vynachválit. Není potřeba strkat nic dalšího do USB a uživatlský zážitek z mého netbooku se posunul o dost dál.. :-D Spolu s podobně hackoidním skriptem na přehrávání Flash videí pomocí MPlayeru je to paráda.. (ne že by to netbook nezvládal přehrávat přes Flash. Hraje to docela obstojně, ale na klávesové ovládání MPlayeru to opravdu nemá :-) )

Kdybyste to mohl jen pro zajímavost zkusit s tím sleepem, tak by mě to potěšilo vědět výsledek..

S pozdravem
Jardík avatar 3.11.2010 21:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Ok, zítra zkusím, dneska se táta dívá na film.
Věřím v jednoho Boha.
5.11.2010 20:52 ElPraga
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Podarilo se to vyzkouset?
Jardík avatar 7.11.2010 02:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Já na to úplně zapomněl, tak dneska někdy odpoledne, až se vyspím :-)
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 8.11.2010 13:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Tak jsem testoval. V gconf-editoru jsem nastavil lid_ac na 'nothing', napájecí adaptér byl připojen. Nejprve chování displejů:
--------------------------------------------
Výchozí stav: Externí zapnut, Interní vypnut
Po zavření víka: Interní (LVDS1) se zapne
                 Externí (DVI1) se sám nastaví na right of LVDS1
Po otevření víka: Externí se vypne
                  Interní se vypne a opětovně zapne
--------------------------------------------
Nový stav je tedy: Interní zapnut, Externí vypnut
Po zavření víka: Interní se vypne
                 Externí se zapne
Po otevření víka: Interní se zapne
                  Externí se přenastaví jako right of LVDS1
--------------------------------------------
Nový stav: Interní i externí displeje zapnuty
Po zavření víka: Externí se vypne
                 Interní se vypne a zase zapne
Po otevření víka: Externí se zapne
                  Interní se vypne

Pozn.: Interní displej mohu sledovat, protože víko se hlásí jako zavřeno s pootevřením cca 1,5cm u předního okraje.

Za nejpřijatelnější tedy považuji stav 2, kdy je zapnut pouze interní displej a poté je víko zavřeno.

Bohužel, pokud se rozhodnu např. posunout film o kousek dopředu, musím víko otevřít, tím se dostanu do stavu 3, film posunout a po zavření víka už nic na externím není, pouze na interním, což je mi při zavřeném víku jaksi k ničemu a musím displej znovu 2x otevřít a zavřít, aby se sám přepnul do požadovaného stavu. Bohužel udělám-li toto několikrát po sobě (jako např. v tomto testu), nějak se to zblázní a začne to samo přepínat displeje jak o závod (pořád se zapínají a vypínají oba displeje, jestli na střídačku nedokážu posoudit, je to příliš rychlé).

Skript tak trochu funguje. Samozměna stavu bohužel nastává pořád, ale skript to pak přehodí na správně:

sleep 10
xrandr --output DVI1 --auto
sleep 2
xrandr --output LVDS1 --off

Bohužel 1: po otevření víka ho musím znovu spouštět, pokud ho chci znovu zavřít, jinak opět nastává samovolné chování.

Bohužel 2: pokud je externí monitor připojen během bootu, nehlásí se jako DVI1, ale jako HDMI1 (ve skutečnosti je ale onen druhý stav správně, jedná se o HDMI výstup), samovolné chování je však stejné. Jenom ještě dodám, že při přepnutí se na "textovou" konzoli se aktivují oba displeje v režimu clone a při přepnutí zpět do X se aktuvuje interní i externí displej (externí jako right of LVDS1), nezávisle na předchozím stavu.

Další věc, co jsem zaznamenal: Zapnu-li externí a vypnu interní displej, tak po vytažení HDMI kabelu se to samo nepřepne zpět na interní displej. Abych toho docílil, musím se přepnout do textové konzole a zpět.

Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 9.11.2010 22:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Tak co, bylo ti to k něčemu, nebo jsem zkoušel zbytečně :-)
Věřím v jednoho Boha.
11.11.2010 14:21 ElPraga
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další novinky z UDS pro 11.04
Ne, vubec jsi to nezkousel zbytecne.. Jsem rad, ze vim, ze se pomoci xrandr se da ten monitor zase zapnout.. V tom jsem si nebyl vubec jisty.

Kdybys na posouvani filmu pouzil treba mys, tak by to mohlo poslouzit i tobe..

Ale uplne s tebou souhlasim, ze tohle je hack a nejlepsi by bylo, kdyby to opravili, aby to fungovalo jak ma..

Dik moc za vyzkouseni!

S podravem

Tomas Kaluza

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.