Portál AbcLinuxu, 13. května 2024 17:55


Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000

Správce české národní domény, sdružení CZ.NIC, zaevidovalo včera po 21. hodině doménové jméno s pořadovým číslem 1 400 000. Od začátku roku vzrostl počet domén s českou národní koncovkou o 28 434.

7.5.2021 14:55 | Ladislav Hagara | IT novinky


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

7.5.2021 15:35 nemam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
By mohla z prijmu vzniknout nova verze veleslavneho Turrisu ne ? Tech penez ... Co s nimi? :D
7.5.2021 15:40 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Bude dalsi aplikace pro postizene. :-)
7.5.2021 17:51 sfd
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Doména by měla patřit státu a tím pádem i výdělky. Věřím, že stát by pro ně už našel využití.
7.5.2021 19:24 Schleiss
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Teď jen najít takový stát...
9.5.2021 08:04 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Zcela by stačilo, aby stávající provozovatel vyčíslil ÚOHS (kdyby tento konal) přímé náklady, nutné investice, související rozvoj a po připočtení přiměřeného zisku (typicky v desítkách procent u přirozených monopolů) není asi problém stanovit státem regulovanou cenu. Při růstu nákladů/inflace se typicky proces opakuje.
Jendа avatar 10.5.2021 01:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Až na to, že tady se současně cenou snažíš regulovat „vzácný“ zdroj (jména vs. spekulanti).
Bedňa avatar 8.5.2021 10:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Čapí hnízdo 2.0
KERNEL ULTRAS video channel >>>
7.5.2021 22:24 billgates | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Idealne Turris BLM, to by sa predavalo ako gay rozky.
7.5.2021 23:12 kolemjdoucí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ach ty věhlasné diskuze na AbcLinuxu. Překypující duchaplností. Ještě že je máme. Kde by svět bez nich byl.
8.5.2021 14:58 Miriam (ta pravá)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
copa, CZNIC se tváří jako prestižní a pak utrácej miliony za píčoviny, tak snad ti odhalením někdo nešlápl na bebí
8.5.2021 21:37 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Je zajímavé, že v liberální U.S.A. shledávají dlouhodobě správu domény .com hodnu vládní cenové regulace (U.S. goverment ve spolupráci ICANN provozovateli Verisign stanovuje maximální cena). https://domainnamewire.com/2021/02/11/breaking-verisign-announces-com-price-hike-to-8-39/
9.5.2021 18:41 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Vidíte, a doména .cz je i bez regulace skoro o polovinu levnější než .com.
9.5.2021 20:29 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Průměrná mzda v USA je 60000US$, takže si Američan s průměrným příjmem může pořídit (velkoobchodně?) 4142 .com domén.

Průměrná mzda v CZ je 393000Kč, takže si Čech s průměrným příjmem může pořídit (velkoobchodně) 2710 .cz domén.

Tady vůbec nejde o konkrétní výši ceny, ale o způsob jejího stanovení. Podle Vás současná situace, kdy se správce domény .cz má možnost se kdykoli rozhodnout že roční poplatek navýší na 10000Kč je zcela OK a stát k tomu má jen mlčet (ostatní subjekty, pro něž by migrace na jinou doménu znamenala ztráty a náklady pouze požadovanou částku zaplatit).

Max avatar 9.5.2021 22:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Až na to, že doména není nic lokálního, ale je to globální komodita. Takže určovat její cenu podle lokálního trhu a totálně ignorovat ten globální, to nedává moc smysl ;-). Ten tvůj výpočet je tedy úlet, který se vůbec neblíží realitě. Mě fakt netrápí, že máme jednu z nejlevnějších domén vůbec. A taktéž mě netrápí, co CZ.NIC dělá s penězi. Osobně vnímám CZ.NIC jako velmi kvalitní sdružení, kde peníze nepadají na malou domu jako jinde, ale investují se do zajímavých projektů. A kdo není slepý, tak ví, že máme jednu z nejlepších správ domén na světě. Stačí se podívat kolem nás v EU, jak jednotlivé státy a i samotné "eu" vede národní domény.

A docela by mě i zajímalo, co kdo reálně očekává, že by se stalo s národní doménou, kdyby jí měl spravovat stát. Reálně by to znamenalo, že by se její cena razantně zvedla, dále by si stát zajistil subdodavatele, kterýmu by platil za to, že se ta doména bude spravovat. Reálně by tedy i zanikl vývoj a další posun.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
10.5.2021 01:40 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Až na to, že doména není nic lokálního, ale je to globální komodita.

Ne, to není. Doména .cz v zahraničí téměř nikoho zajímat nebude. Takže ten výpočet je pro občany ČR, které doména .cz zajímá téměř jako jediné, naprosto relevantní.
Mě fakt netrápí, že máme jednu z nejlevnějších domén vůbec.

Reagujete na příspěvek, ve kterém bylo ukázáno, že tomu tak úplně není.
Osobně vnímám CZ.NIC jako velmi kvalitní sdružení, kde peníze nepadají na malou domu jako jinde, ale investují se do zajímavých projektů.
Máte přístup k účetnictví a informacím zevnitř, že jste si tak jistý?
Quando omni flunkus moritati
Max avatar 10.5.2021 13:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Reagujete na příspěvek, ve kterém bylo ukázáno, že tomu tak úplně není.

Ten příspěvěk maximálně může ukazovat, že češi mají nižší plat, nic víc. A navíc to je hloupý přepočet, protože plat jako takový není žádným ukazatelem, protože nezohledňuje výdaje. K čemu mi je v LA plat 4k USD, když 2k dám do bydlení. Další problém jsou věci okolo. Češi mají sice nižší plat, ale součástí jsou pojištění a zdravotní péče všeho možného, což v USA nebývá tak běžné, spíše naopak.

Prostě tento druh porovnávání není úplně ok.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Jendа avatar 11.5.2021 10:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
(OT) ty to píšeš jako kdyby $4k/měs byly nějaké nepředstavitelné peníze, ale asi před rokem jsme se tu bavili že konečně jako senior admin s pohotovostma máš normálních adminských $5k/měs i tady v ČR, ne?!
11.5.2021 11:13 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Ten příspěvěk maximálně může ukazovat, že češi mají nižší plat, nic víc.
Ne, to zjednodušujete, krom toho nejenom fyzické osoby kupují domény. A výdaje se vám v podobných regionech +/- vyrovnají. Takže dokud neukážete lepší, tak tenhle druh porovnání je nejlepší a CZ.NIC z něj oproti .com nevychází moc dobře.
Quando omni flunkus moritati
16.6.2021 23:00 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Reagujete na příspěvek, ve kterém bylo ukázáno, že tomu tak úplně není.
Nebylo. .com je celosvětová doména, není důvod, proč ji porovnávat jen s příjmy Američanů.
Máte přístup k účetnictví a informacím zevnitř, že jste si tak jistý?
Ono stačí podívat se na výstupy. Doména patří k nejlevnějším, a ještě je z toho financováno spousta užitečných věcí. Pokud by z toho ještě zvládli nezanedbatelnou část příjmů někam odklánět, znamenalo by to, že jsou ostatní správci domén buď naprostí břídilové, nebo jsou všichni ti ostatní provozovatelé domén v přihrávání do vlastní kapsy ještě lepší, než Andrej Babiš. Obojí je nepravděpodobné.
10.5.2021 08:50 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Takže podle Vas je tedy zcela v pořádku, že si správce domény .cz může cenu stanovit ve zcela libovolné výši (což je defacto stávající stav)? Stačí mi odpověď ano/ne.
Max avatar 10.5.2021 13:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Dokud se chovají eticky a nepřepalují, tak nevidím problém. Ale nechápu, proč tu mnozí bojují za to, že doména je moc levná a měla by zdražit. Jaký smysl má stěžovat si na to, že si určují ceny a přitom navrhovat řešení, které by cenu zvedlo? Nebo je tu vážně někdo tak naivní, že si myslí, že kdyby se o domény staral stát, že by to bylo levnější a kvalita služeb lepší?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
10.5.2021 14:43 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Kde je podle Vás hranice "etiky" (nepřepalovánání cen) u přirozeného monopolu v procentech hrubého zisku?
Max avatar 10.5.2021 15:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Tak zrovna u cen domén je to pohledem na cenu ostatních domén. A já se znovu ptám, proč chceš českou doménu zdražit? Nebo patříš k těm naivkům, co si myslí, že to stát bude dělat kvalitněji a levněji?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
10.5.2021 19:31 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Nejste schopen vyjádřit míru přijatelného zisku přirozeného monopolu, ale jste si patrně jist že tuto hranici současný správce nepřekračuje. V opačném případě by se podle Vás nechoval eticky.

Je mi popravdě jedno jestli doména bude stát dvojnásobek, nebo trojnásobek (tolik jich zase nemám) pokud jejich cena bude stanovena transparentně (viz odkaz na Verisign), ale co mi vadí je situace kdy někdo může potenciálně zneužít svého postavení.

Nikde jsem osobně neuváděl, že má doménu spravovat stát. Správa domény .cz je dnes de facfo kritickou infrastrukturou státu a žádný soukromý subjekt by neměl být tím kdo u takové stanovuje poskytovanou úroveň a cenu. Nenese totiž žádnou zodpovědnost pokud se v tomto rozhodne špatně.
Jendа avatar 10.5.2021 19:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Nejste schopen vyjádřit míru přijatelného zisku přirozeného monopolu
Jenže tohle není případ CZ.NIC, viz #24. Leda že bychom to rozdělili, že by CZ.NIC dostal 30 Kč a zbytek by šlo státu jako „spotřební daň“.

A jaký zisk má Verisign? .com domén je řádově víc, a náklady rostou méně než lineárně.
Správa domény .cz je dnes de facfo kritickou infrastrukturou státu a žádný soukromý subjekt by neměl být tím kdo u takové stanovuje poskytovanou úroveň a cenu. Nenese totiž žádnou zodpovědnost pokud se v tomto rozhodne špatně.
A nebo to bude tak, jak to je (resp. by mělo být) u ostatních monopolů: zasáhne se až v případě, kdy začnou svého postavení zneužívat. Např. kdyby to CZ.NIC zvedl na těch 10000 Kč, tak by zasáhl, já nevím, ČTÚ.
16.6.2021 23:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Mně nezajímá, co správce domény teoreticky může, zajímá mne, co reálně dělá. Kdyby se cena domény .cz zastropovala třeba na velkoobchodní ceně 500 Kč bez DPH při současných cenách, nezměnilo by se vůbec nic. Tak proč to řešit?
Bedňa avatar 8.5.2021 23:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Keby celý svet kopíroval CZ.nic tak by tu bolo lepšie miesto na zemi.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 9.5.2021 22:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Tak tak, a jedni z nejhůř se správou domén jste na tom bohužel vy, Slováci :-/. 2x jste si jí nechali ukradnou, na hafec let jste zamrzli s vývojem a nakonec skončila prodaná nějaký firmě v cizině.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
10.5.2021 00:04 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Keby len to, ale usmievavý teplý Peter Pellegrini, ktorý pri tom predaji ako podpredseda vlády asistoval, má dnes najvyššie volebné preferencie...
8.5.2021 21:16 nemam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Nicmene na vetsi duchaplnost ses nezmohl :D Kde by svet byl bez tebe a bez Turrisu financovaneho z parazitu (cti nejakeho samozvaneho zajmoveho sdruzeni jakychsi pravnických osob zalozeneho jakymisi prej prednimi poskytovateli internetovych sluzeb) na narodni domene.
9.5.2021 00:08 YXYA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Jak říkám. Doména, stejně jako například kmitočtová pásma, patří státu, a tudíž by to měl být právě stát, kdo se stará o jejich přidělování, a kdo z jejich pronájmu inkasuje zisk.
9.5.2021 10:06 nemam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
To neni tak jednoznacne. Jelikoz stat posledni dobou nejsou obcane ale jakasi uzka banda vyvolenych zmetku, kteri jsou voleni mensinou pomatenych a zmanipulovanych spoluobcanu, tak je otazkou, zdali napriklad kmitani elektromagnetickeho zareni o urcitych frekvencich ma patrit nejake bande samozvanych rozhodovatelu typu CTU apod. kteri vydelavaji miliardy na prdu a nakonec to cele rozkradou mezi sebou.

Kdyz bude vest domenu stat, tak zase prijmy z tohoto nebudou rozkradeny na projekty typu Turris, ale na dotace pro Agrofert, a kdo vi jake statni nakupy, predrazene armadni a IT zakazky a brebujely statni aparat nepotrebnych, neefektivnich a nic neumejicich bridilu.
9.5.2021 12:41 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Nikolivek, predevsim by z provozu narodnich TLD zadny zisk generovan byt nemel, to by se melo provozovat za naklady. A jakypak asi tak sou naklady na provoz tld, co myslis? Kdybych kazdej rok kupoval novej HW, a platil si 20 spickove zaplacenych adminu, tak na kolik se dostanu? 40M rocne? Ani ve snu. Ale NICu ani 150M nestaci.

Rek bych ze realne naprosto vpohode sakumprask za 10M per rok. Nejakych 5 lidi + co 5 let obmena HW.

Takze kolipak ze to hodi per domena? Nejakych 10Kc/rok.

---

Dete s tim guuglem dopice!
9.5.2021 17:51 nemam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Naprosto presne. Liskal bych ty dacany, kdyz vidim co za vypalny za ty CZ domeny vybiraji. Dacani.
10.5.2021 16:17 karelI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domén s koncovkou .CZ je už 1 400 000
Proboha jen to ne. Stát na mnoha případech názorně ukazuje, že v jeho péči by to stálo 10x víc, v každém městečku by na to vyčlenili patro nebo rovnou barák a registrovat by se chodilo pěkně tam.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.