Portál AbcLinuxu, 24. listopadu 2025 03:50


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
29.9. 19:06 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bohužel svoboda pomalu mizí ze světa. A bude hůře.
29.9. 19:34 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Patrí medzi slobodu aj možnosť inštalovať si aplikácie bez dostupného zdrojového kódu alebo bez reprodukovateľného buildu? Pýtam sa pre kamaráta.
29.9. 20:46 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Ne. To patří mezi hloupé nápady. Radši si najděte lepšího kamaráda. :-)
29.9. 21:50 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Nemôžem, je s ním kopec podobnej srandy.
30.9. 06:05 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
To, ze nejaka firma stanovi podminky uziti sveho produktu, je omezeni svobody? Nemusite jejich produkty pouzivat!
30.9. 08:25 segfault
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Slušný člověk dá firmě vědět, z jakého důvodu přestal její produkty používat.
30.9. 08:50 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Jiste, to je naprosto ok. Problem je, ze jsem reagoval na to, ze svoboda mizi ze sveta... Ano, mizi. Ale ne kvuli firmam a korporacim, ale kvuli statum!!! Lide drzkuji na google, ze budou muset neco prokazovat, ale uz zapominaji na to, ze stat zde ma monopol na nasili, zakonodarstvi, vymahani prava, atd. Ze stat je ten nejhorsi monopol, ktery si lze predstavit. A ze diky statu funguji i korporatni oligopoly!!! Takze ne, nekritizujme firmy, ktere si mohou se svymi sluzbami delat, co chteji, ale kritizujme stat za idiotskou legislativu, monopol a treba i za lockdown... Na to uz jste vy "vyznavaci svobody" zapomneli, ne? Google vyctete zmenu podminek u jeho vlastnich sluzeb, ale lockdown, to uz jste prominuli? :D
30.9. 16:28 Isthvan
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Stat urcite neni nejhorsi monopol. Za prve, je mnoho statu, vic nez mobilnich OS, mimochodem. Za druhe, v rade z nich jejich uzivatele, ve sve vetsine, mohou o fungovani statu hlasovat, narozdil od uzivatelu mobilnich OS. Za treti, "monopol" statu je takovy slovni obrat, ve skutecnosti vzdycky muzes rict statu ne uplne stejne jako nejake firme, coz muze a nemusi mit nasledky a naklady, stejne jako v pripade, ze odmitnes produkty nejake firmy. Je na tobe, jestli zvolis tak, nebo onak. Muzes dokonce pouzit nasili, nebo si na to najmout svoji oblibenou soukromou bezpecnostni agenturu. Nebo si ji muzes zalozit. Jen nesmis byt takovy etatista, co porad ceka, az mu nekdo rekne, co muze a nemuze.

Specielne co se lockdownu tyce, ten mi vadi daleko min nez Google, mimo jine uz proto, ze lockdown skoncil, Google trva. A ted pozor: za nejtuzsiho lockdownu, kdy se nedalo prejet z okresu do okresu, jsem...prejel z okresu do okresu. A vis, co se mi stalo? Nic.
1.10. 10:25 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Stat urcite neni nejhorsi monopol.
Je. Co je horsiho nez stat? Co je horsi monopol?
Za prve, je mnoho statu, vic nez mobilnich OS, mimochodem
Ne. Na danem uzemi je jedno statni zrizeni. Neni moznost jit k jinemu zrizeni, neni moznost opt-outu. A se statem vejit ve styk musim. Naopak zadny mobilni OS pouzivat nemusim.
Za druhe, v rade z nich jejich uzivatele, ve sve vetsine, mohou o fungovani statu hlasovat, narozdil od uzivatelu mobilnich OS.
Ano. Mohou si demokraticky odhlasovat, co statnim nasilim vnuti ostatnim obcanum z pozice statniho zla a monopolu. Dalsi zakaznici meho operatora vsak nehlasuji o nasili, ktere na mne spachaji. Ostatni obcane vsak ano.
Za treti, "monopol" statu je takovy slovni obrat, ve skutecnosti vzdycky muzes rict statu ne uplne stejne jako nejake firme,
Ne, nemuzes. Na danem uzemi se statem interagovat musis, jinak drive ci pozdeji stat pouzije svou silu.
prejel z okresu do okresu. A vis, co se mi stalo? Nic.
Jiste. Pak jsou lide, proti kterym byly pouziti donucovaci prostredky kvuli absenci hadru na ustech :-D :-D :-D Nebo jim byla zavrena hospoda, provozovna, obchod...
1.10. 14:51 Isthvan
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Ne. Na danem uzemi je jedno statni zrizeni. Neni moznost jit k jinemu zrizeni, neni moznost opt-outu. A se statem vejit ve styk musim. Naopak zadny mobilni OS pouzivat nemusim.

Samozrejme, ze je moznost opt-outu, lide migruji k jinemu zrizeni, nebo jej meni (analogicky, kupuji si telefony s jinym OS, nebo instaluji jine OS).

Ne, nemuzes. Na danem uzemi se statem interagovat musis, jinak drive ci pozdeji stat pouzije svou silu.

No a na danem mobilu musis interagovat s Googlem. Jinak pouzije svoji silu.

Dost sarady. Kdyz firma tlaci zakaznikum shitty vyrobek/sluzby, prijdes, reknes "ale prece to nemusite pouzivat" a tvaris se, ze bud a) to jsou hrebiky, ktere kdyz ti nevyhovuji, muzes kdykoliv koupit jinde, jine, nebo zadne, aniz by to melo extra naklady nebo nasledky, nebo za b) hrebiky to sice nejsou, ale jestli zvolit X s takovymi naklady a nasledky, nebo Y s makovymi, je kazdeho svobodne rozhodnuti.
Kdyz ti neco nuti stat, tak prehodis vyhybku a najednou to jsou uplne fyzikalni zakony, nemenne a vecne.
1.10. 16:12 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Produkt XY pouzivat nemusis. Jsou lide, kteri ziji bez mobilu. Stat ma vsak nad uzemim nelegitimni monopol, ktery vymaha nasilim! Jako clovek zijici na uzemi nepoptavam statni sluzby a statni monopol, ale pres to je mi nucen. Coz je absolutne jina situace nez mobil ci nejaky OS! Tam produkt proste jen nepouzijes.
1.10. 17:31 Isthvan
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Viz. vyse, muzes proste nepouzit uzemi daneho statu, lide migruji v jednom kuse.
cezz avatar 30.9. 13:24 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
To, ze nejaka firma stanovi podminky uziti sveho produktu, je omezeni svobody?
Samozrejme ze je. Obmedzuje ma to co mozem s ich produktom robit, to je jednoznacne obmedzenie mojej slobody.
Nemusite jejich produkty pouzivat!
Som nuteny ich produkty nepouzivat, pokial potrebujem pouzivat funkcie ktore mi vyrobca jednostranne zakazal. Podotykam, ze som ich produkt zakupil pred touto zmenou.

A samozrejme je tam este ten kontext de-facto monopolu na trhu kedy moznost nepouzivat ich produkt je viac teoreticka ako prakticka.
Computers are not intelligent. They only think they are.
30.9. 14:29 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Samozrejme ze je. Obmedzuje ma to co mozem s ich produktom robit, to je jednoznacne obmedzenie mojej slobody.
Touto logikou omezuje vasi svobodu i ferrari, protoze klade bariery pro vyuziti svych produktu... Ok, touto logikou je to omezeni vasi svobody. :-D A? Ma snad libovolna firma X povinnost zarucit kazdemu zakaznikovi to, ze se mu budou libit podminky uziti sluzby? Ne. Firma neco nabizi, zakaznik neco poptava. Budes se shodnou, nebo ne. Nic jineho v tom neni.
Som nuteny ich produkty nepouzivat, pokial potrebujem pouzivat funkcie ktore mi vyrobca jednostranne zakazal. Podotykam, ze som ich produkt zakupil pred touto zmenou.
Nejsi nucen jej nepouzivat. Proste se ti nelibi podminky z nejakeho duvodu, tak to nepouzivas. A ze se podminky zmenily? Vsadim se, zes odsouhlasil jejich eula, kde je mozna zmena v budoucnu. Pokud ti nejaka smlouva vadi, nesouhlas s ni. Kdyz s ni souhlasis, nestezuj si.
A samozrejme je tam este ten kontext de-facto monopolu na trhu kedy moznost nepouzivat ich produkt je viac teoreticka ako prakticka.
Ne. O zadny monopol se nejedna ani zdaleka! A nepouzivat jejich produkty muzes. Nikdo te k jejich pouziti nenuti. Predstav si, ze i dnes lze zit uplne bez mobilu ;-)
cezz avatar 30.9. 16:47 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Touto logikou omezuje vasi svobodu i ferrari, protoze klade bariery pro vyuziti svych produktu.
Samozrejme ze ano. Nechapem comu sa cudujes. Je to pomerne zakladna logika.
Vsadim se, zes odsouhlasil jejich eula, kde je mozna zmena v budoucnu.
Ty sa mozno EULU modlis vecer pred spanim, ale EULA nie je zakon.
Computers are not intelligent. They only think they are.
1.10. 10:26 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Samozrejme ze ano. Nechapem comu sa cudujes. Je to pomerne zakladna logika.
Pokud vnimas jako omezeni sve svobody i to, ze nemuzes spat v mem dome, jelikoz si jej zamykam, pak jiste - logicke jak poleno.
Ty sa mozno EULU modlis vecer pred spanim, ale EULA nie je zakon.
Kazda eula je smlouva jako kazda jina. Nesouhlasis s ni? Tva volba, nepouzivej produkt/sluzbu. Souhlasis? Tva volba, pak si nestezuj, kdyz protistrana eula dodrzuje.
cezz avatar 1.10. 21:53 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Pokud vnimas jako omezeni sve svobody i to, ze nemuzes spat v mem dome
Mam to chapat tak, ze sa zivis ako luxusna prostitutka, ci v akom zmysle je to relevantne v diskusii o produktoch ktore sa *predavaju* a nasledne mi chce vyrobca kecat do toho co mozem a co nie?
Kazda eula je smlouva jako kazda jina.
Presne tak. A zmluva nie je pismo svate. Uplne bezne sa zmluvy ktore porusuju zakon neuplatnuju v celom rozsahu alebo su neplatne celkovo.
Computers are not intelligent. They only think they are.
2.10. 09:19 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
luxusna prostitutka
Ne, bohuzel zatim ne. :-D Ja jsem nyni zemedelec s par aktivitami okolo. Jako jednu z investic provozuji mensi ubytovani. ;-)
Presne tak. A zmluva nie je pismo svate. Uplne bezne sa zmluvy ktore porusuju zakon neuplatnuju v celom rozsahu alebo su neplatne celkovo.
Smlouva by mela byt nad zakonem. Treba mezinarodni smlouvy jsou i nad ustavou tveho statu. ;-) A ano, mas pravdu, ze spousta smluv je ve spouste bodu neplatna z duvodu spatne legislativy (zakona). To je pravda, ale zde to neni ten pripad. ;-)
cezz avatar 2.10. 10:27 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Tak som rad ze mi zemedelec vysvetlil ako by mal fungovat zakon. Zas som sa naucil nieco nove.
Computers are not intelligent. They only think they are.
2.10. 10:45 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Neni zac. Fakturu poslu. :-P
30.9. 06:01 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Za mne je jedno, jake podminky si google stanovi. Pokud mi to vadi, nemusim pro danou platformu delat sve aplikace a dokonce ani nemusim mit telefon s jejich systemem.
30.9. 08:32 ABBR
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Ještě by Vám správně mělo být jedno, že to někomu jedno není a nemusel byste příspěvky k dánému tématu komentovat.
30.9. 08:52 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Jelikoz ten, komu to jedno neni, kritizuje firmu za to, ze zmenila sve podminky, tak ja, jakozto clovek, kteremu je zmena podminek jedno, musim oponovat! :-D Miru svobody nesnizuji firmy! Snizuji ji staty a jejich monopol!
30.9. 09:41 ~
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ale vzdyt Android je "svobodny" sw, kdyz se vam nelibi jeho smerovani tak se muzete jit forknout :) Aha to by znamenalo praci, uz by se nedali krast kody co?
30.9. 21:52 David H.
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Četl jste licenci? Ne, ovšem že není svobodný systém (pozn. neslovíčkařím).
30.9. 21:54 David H.
Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Naštěstí můžeme podporovat a tlačit vývoj otevřeného operačního systému založeném na Linuxu jako například postmarketOS, Mobian a další...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.