Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:55

Mesa 25.0.0

Byla vydána grafická knihovna Mesa 25.0.0, s podporou API OpenGL 4.6 a Vulkan 1.4. Zatím jde o vývojovou verzi, stabilní bude 25.0.1.

20.2. 04:22 | Fluttershy, yay! | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

20.2. 14:03 ~
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 25.0.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ma smysl jeste resit OpenGL? Treba Apple uz dropnul support v roku 2023.
20.2. 14:24 David H.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 25.0.0
ano má, překladové vrtstvy jako např. Zink mají dobrou efektivitu (někdy až přes 90% rychlosti nativního OpenGL), ale HW co je na trhu byl navržen aby fungoval efektivně s OpenGL. OpenGL tu s námi bude ještě hodně let a není to špatně.

Psát v OpenGL AAAA tituly her je neefektivní.

Psát v Vulkanu jednoduché aplikace je těžké.
20.2. 22:05 Heretik 《小魔神》
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 25.0.0
Mesa je referenční implementace.

Mít referenční implementaci je nezbytné, jinak si každý implementor bude dělat co chce, stejně jako Apple.

Důsledkem stávajícího kulturního chaosu v OpenGL pak ale je, že nemáte z čeho stavět fungující zbraně, když je každý pes jiná ves. O hrách nemluvě.
21.2. 15:14 jdsulin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mesa 25.0.0
Nejspis uz ne. Zalezi, co konkretne chces delat. Ve spouste pripadu te od toho grafickeho API odstini engine. Pokud jde o OpenGLES, tak tam taky vetsinou resis spise engine a co ten konkretne pouzije uz je ti docela jedno.

Pokud mas ale aplikaci, ktera ma byt multiplatfomni a fungovat nejakou dobu, chces podporovat i starsi zarizeni, tak je to asi porad nejlepsi volba. Nic jineho neexistuje - mozna Vulkan, ale tam se rozluc s podporou starsich zarizeni.

On i ten Apple tam porad ma podporu, i kdyz dropnul support. Ale to si musis uvedomit jednu vec, ze graficke API je pouze neco, co komunikuje s GPU driverem, ktery to pak posila dale. API muzou byt rozdilne, ale to co ti beha mezi driverem a GPU je nakonec stejne. I MESA to uvnitr resi uplne stejne.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.