Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 13:25

mpv 0.40.0

Byla vydána nová verze 0.40.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

25.3. 20:33 | Ladislav Hagara | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

25.3. 21:54 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cista nostalgie…
25.3. 23:58
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Chápu, že jsi troll, ale stejně mi to nedá a zeptám se: Proč? MPV má hromadu moderních funkcí, které ostatní přehrávače často nenabízejí. Nově je to například skvělá podpora HDR. Jeho GUI mi nepřipadá nijak hnusnější a neintuitivnější, než třeba VLC. Pokud to srovnáme s předinstalovanými přehrávači na majoritních OS, tak ten neschopný odpad z Windows 11 nemá ani smysl zmiňovat. QuickTime na Macu na tom asi bude lépe (ačkoli já jej znám primárně z Windows, kde svého času platil za bezkonkurenčně nejhorší přehrávač).
26.3. 02:27 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
MPV byl skvely v dobe windows a ruznych posahanych kodeku a v linuxu kde nic jineho nebylo... tak 20+ let zpatky... v dobe kdy sednu k macu/iphone/tv je to jiz jenom nostalgie (proste to funguje)... na druhou stranu vlc s ai prekladem titulku me zaujal a kdyz priste dostanu nejaky korejsky film tak ho mozna zkusim...
26.3. 08:38 perteus
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Akorát, že vůbec. MPV používám na všech zařízeních, kde to jde. I na svém macbooku je mpv defaultní přehrávač videí. O Windows 11 ani nemluvě. A proč? Prostě naskočí a jede. Nemusím čekat 3 - 5s než se načte vlc a začne něco dělat. Přehraje taky vše a někdy i lépe, jak vlc. Takže, pro tebe to je čistá nostalgie, ale pro vícero lidí, tenhle přehrávač má smysl. MPV je skvělý stále.
26.3. 09:39 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
umi mpv na macosu spatial audio? je to docela game changer, pokud mas prislusnej hw - sluchatka od apple, Infuse to umi
26.3. 12:41 Tomáš Pelc | skóre: 22 | blog: multimedialni_pc_k_LCD_TV
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Nevím jak v MacOS, ale na Linuxu se o to stará Pipewire. To prakticky znamená, že jakýkoliv přehrávač, který dokáže servírovat surround zvuk umožňuje spatial audio.

https://obito.fr/posts/2023/06/true-spatial-audio-on-linux-using-hrtf/
26.3. 18:24 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
to je nepochopeni, o cem je rec, spatial audio v podani Apple je tohle

muzes rikat, ze to je proprietarni, ale to mi je jako uzivateli MacOSu a Iosu a Airpodu u prdele
26.3. 18:34 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
jako souhlas - tohle je ukrutně fajn věc
26.3. 14:28 perteus
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
zřejmě umí https://github.com/mpv-player/mpv/pull/11955

Ale tohle jsem nepoužíval a netestoval. Mě stačilo zatím vždy stereo :-)
26.3. 18:25 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
vyzkousim, diky, kdyz jsem to zkoumal naposledy, byly 2 prehravace, ktere to podporovaly, Infuse a jeste neco, to neco znelo hure/jinak nez vse ostatni se spatial audiem
26.3. 18:28 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
jinak fyi to spatial audio JE stereo, je to funkcionalita spojena s Airpodama, z vic kanalu to udela stereo & headtracking, by far to nejlepsi v tehle kategorii funkcionality, co jsem mel moznost slyset
26.3. 14:47 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
no a jak v tom mpv na macu spravujes knihovnu 10tis filmu z bluray/dvd? Adresare? Chces si pustit vecer nejaky dobrodruzny film, jak to v tech adresarich vyhledavas? Nebo si chces pustit neco s Jirim Machackem... a to se jeste neptam jak to treba sdilis s rodinou kde deti maji pristupne filmy dle sveho veku... ja chapu, ze pro cloveka ktery kouka leda tak na stazene porno je mpv defaultni prehravac na tech 2 zarizenich...
26.3. 16:07 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
50000 filmů a videí a adresáře. Pokud chci dobrodružný film, jdu do adresáře "dobrodružné", komedie jsou v "komedie", horory v "horor" apod.

Je-li film vícedílný nebo mám víc verzí, jsou ve společném podadresáři. Například Tři mušketýři. Filmy s titulky v samostatných souborech mají také vlastní adresáře. Ostatní mohou být pohromadě.

Když budu chtít vidět Macháčka, podívám se na ČSFD v čem všem hrál a něco si ze seznamu vyberu, pokud to mám na disku. Když nemám, hledám online.

Prostě při takových činnostech používám vlastní mozek a ono to funguje. Tupoun potřebuje AI otroka, který za něj dělá to co sám nedokáže.
26.3. 16:17 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Jako že někdo nechápe rozdíl mezi AI otrokem s vyhledáváním v metadatech/štítkách …

to jsem teda nečekal ani tady…
26.3. 16:19 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
pardon:

Jako že někdo nechápe rozdíl mezi AI otrokem a mezi vyhledáváním v metadatech/štítkách … to jsem teda nečekal ani tady…

26.3. 16:29 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
no a co kdyz je film dobrodruzni komedie? Na to mas taky adresar nebo pro jistotu kopirujes film do dvou adresaru? O tagovani jsi nikdy neslysel Radovane? Ja myslim, ze i takovy yandex pouziva stitky, to by jsi mohl znat... Takze kdyz si chces vecer pustit nejaky film tak si nejprve vyhledavas informace online? Ja myslim, ze ty mentalne ani na toho tupouna nemas...
26.3. 19:18 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
To záleží jestli je víc dobrodružný nebo víc komedie. Což jsou osobní měřítka a třídím si to jak já chci, ne jak to otagoval nějaký mlamoj či bot. Ty na to nemáš.
26.3. 19:40 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
hele - tobě uniká i ta možnost, že by sis to otagoval sám?

Třeba já mám v jellfin asi 5 svých kolekcí a třídím / filtruju si to po svém

třeba mám kamarády A, B, C, D a tak podobně

a když chci tak si vytřídím videa já + A + B, B + C, C + jeho pes ve francii, já + D v itálii na lyžích, nebo prostě podle potřeby

jak tohle uděláš v adresářové struktuře?
26.3. 23:14 wtf
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
ln -s
27.3. 06:01 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
tak jste tady teda dva co to nechápete no...

27.3. 17:12 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
A proč bych to dělal? Já vím co kde mám a při ukládání to umím vhodně pojmenovat.

Takže zatím jsi to ty, kdo to nechápe.
27.3. 18:04 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
máš to zase špatně - já tvůj systém chápu, ale přjijde mi přežitý a nepřináší mi nic zajímavého - proti tomu mému

ale nezavrhuju ho - tobě třeba stačí
27.3. 19:36 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Ano, stačí, jako police v knihovně. Na všechno ostatní je kartotéka, nebudu kvůli tomu čmárat po knížkách.
27.3. 19:52 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
A teď schválně jo? už se blížíme do finále, tak jestli ho dáš jo?

To moje Jellyfin je ta polička, nebo je to ta kartotéka navázaná na automatického skladníka, který tu knížku z toho jednoho místa na poličce pošle k třeba deseti různým čtenářům najednou současně aniž by do ni udělal čárku? A při tom klidně obslouží dalších X čtenářů aniž bych já musel hnout prstem?

A jeden ten čtenář bude hledat tu knížku podle autora, druhy žánru, třetí edice, čtvrtý oblíbené hrdinky, pátý podle ilustrátora - a na té knížce člověče, nebude pak ani čárka - no věřil bys tomu?
28.3. 14:13 rad
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Mě přijde, že to nechápeš spíš ty. Radovan má prostě kolekci organizovanou způsoben, že ví kde co má a žádné fuzzy vyhledávání typu "druhý kameraman je bratranec asistenta režie" nepotřebuje. To že to tobě vyhovuje je fajn, ale proč to furt cpeš jemu?

Přiznám se, že mě to neustálý tlačení lidí do toho, aby místo nástrojů, které vyhovují jim používali nástroje které vyhovují mně (maskovaný za nějakou bůh ví jak bohulibou osvětu) docela sera.
28.3. 15:10 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
talčím ho tím, že mu napíšu, že jeho systém nazavrhuju?

zatím co "já" jsem podle něj tupoun, mlamoj, nevyznám se v adresářové struktuře, neumím si pojmenovat soubor a kdo ví co ještě?

tak jsem se jen zeptal, jak ve svém systému udělá to co já ve svém a zatím místo odpovědi nastalo klasické zdrhání

jestli je to podle tebe tlačení, tak co se dá dělat
30.3. 19:39 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Nezačal ten flame právě tím, že tu někteří zavrhovali mpv a tlačili svůj způsob používání? Ale pokud si neumíš vhodně pojmenovat ani soubor, natož adresář, tak skutečně jsi tupoun a mlamoj :-D
29.3. 05:36 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Tak hlavne Radovan ma ve sve knihovne jenom tri knizky - Stat a revoluce, Tři zdroje a tři součásti marxismu a Putin: Z první ruky, takze jeho hledani bude snadne...
30.3. 19:52 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Víš kdy se ta poslední začala prodávat v Praze v ruském originálu? Přečetl jsem si jí, protože je dobré být v obraze, Doporučuji ti udělat totéž. Nemusíš se bát, nezačneš proto Putina obdivovat, tak jako jsem ho nikdy nezačal obdivovat já, ale možná pár věcí pochopíš. Možná ne.

A ten systém jsem začal používat když jsem měl knížek pár desítek, ne pár tisíc jako dnes, ale funguje dodnes, bez jakýchkoliv dalších pomůcek. Mám proto důvod se domnívat že není špatný.
27.3. 08:34 perteus
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
teď mě došlo…. hele, tuhle diskuzi jsi prohrál v okamžiku, kdy jsi mě obvinil z toho, že mpv používám jen na stažené porno a proto mi stačí. Prostě jiný argument jsi nevymyslel a ten co jsi vymyslel je ještě tak ubohý, že tady lze aplikovat “Podle sebe, soudím tebe”.
27.3. 11:16 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
ja ti uvedl nekolik argumentu ale tobe evidentne staci to porno... ;)
27.3. 17:14 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Zjevně máš tolik porna, že v něm bez tagování nemáš přehled.
28.3. 10:55 perteus
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Je jedno, kolik řekneš argumentů. Pokud na konci zcela bez důvodu se pokusíš dehonestovat svého oponenta třeba tím, že zesměšníš jeho setup tvrzením, že si jen pouští porno a proto mu to stačí, tak jsi prostě celou diskuzi prohrál.

Tvůj chabý pokus o obranu tímto komentářem tu prohru jen prohlubuje.
28.3. 13:09 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0

Ono dost za sebe mluví i to, že homo abíčkuouš má potřebu se do krve hádat už i tom, že lidi nemají používat ten a ten multimediální přehrávače, protože... v tomhle případě fakt úplně nevím proč*.

Sice jsem zvyklej na jiný věci, ale s MPV fakt problém nevidím, to je na rozdíl od někdejšího CLI-only MPlayeru regulérní "just works" software. Dokonce i na Windows. Paradoxně ho začala preferovat i moje sestra, který jsem to nainstaloval původně jako nouzovku pro případ, že jí nějakej zvláštní soubor nebude fungovat v primárním přehrávači).

* zatímco třeba v takových těch slavných případech emacs × vim jsou aspoň reálný argumenty - oba jsou to příšerný fosilie jejichž dodnes trvající používání je historickej omyl :)

29.3. 05:39 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
porad jsi nepochopil o cem je troleni... :D
26.3. 23:00 perteus
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Víte, jaký je rozdíl mezi video přehrávačem, jako je třeba mpv a správcem mediální knihovny, jako je třeba Plex ? Jako, jo, vy máte jiný use case a tak pro to využijete jiný program. To ale není potřeba kvůli tomu hatit mpv.

A jen tak pro zajímavost. Takové Kodi pro přehrávání videí může využít mpv.
27.3. 11:20 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
video prehravac pouziju u obsahu ktery je jednorazovy, ve tvem pripade porno, medialni knihovnu pouziju v pripade kdy mam nejakou kolekci filmu ktere chci videt vice nez jednou (obvykle ne porno)... ano, mame jiny use case, zatimco ja resim filmy pro sebe a rodinu tak ty resis porno pro sebe... ;) mpv nikdo nehati akorat jako samostatny prehravac moc smysl jiz nema. Muj nazor. A klidne jsem tu diskusi prohral kvuli tvemu pornu... ;) Jo a pokud ti to nedoslo tak si delam z tebe prdel protoze se nechas snadno vytrolit zminkou o porne.
AsciiWolf avatar 27.3. 14:14 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Ano, tvůj názor. Většina "moderních přehrávačů" naopak od integrace indexace a nějaké "knihovny filmů" postupně upouští či již upustila. Na Linuxu je hezkým příkladem (starý) Totem vs (moderní) Showtime. Většinu uživatelů již nějaká offline filmová knihovna nezajímá. Chtějí malý a nenáročný přehrávač, který je schopen rychle se spustit a přehrát video soubor, jenž v něm otevřou. Vlastně ani to zmíněné porno dnes již není typický use-case, jelikož i tento obsah se dnes z pravidla rovněž streamuje.
27.3. 15:29 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
tady podle mě právě NEŠLO o nějakou offline knihovnu (alespoň já jsem o ní nepsal)

Naopak - tady jde o online knihovnu ke které se připojíš odkud chceš (u mě je to kombinace NAS + OPENVPN + JELLYFIN) a která se o ty srandy typu třídění, rating, povolení sledování podle věku a podobně stará sama a nepotřebuje tě k tomu

Stačí ji korektně zadaný název souboru a sama si (třeba) z IMDB stáhne věci jako je obsah, rok, žánr, herci, režisér, místo v různých kolekcích, fan art, plakáty a já nevím co ještě a přehrávač (JELLYFIN player, web rozhraní, swiftin, infuse a asi i další) už pak vidí a nabízí předchroupanou knihovnu, kterou můžeš řadit podle čeho chceš a každý uživatel v ní má vlastní nezávislý prostor

Mám to jako takový vlastní Netflix

Plus do toho samozřejmě není problém zakomponovat vlastní videa a mít je v samostatné kategorii
27.3. 17:28 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Věkové omezení? Neumíš udělat víc skupin uživatelů?

To všechno co popisuješ, mě, když si chci pustit nějaký film, ani trochu nezajímá.
27.3. 18:06 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
jj, jak jsem psal - nechápeš

Co se dá dělat
27.3. 18:09 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
mimochodem:
psal jsem: každý uživatel v ní má vlastní nezávislý prostor

ty na to píšeš:
Neumíš udělat víc skupin uživatelů?
kdy jsi naposledy pochopil psaný text? roku 1985?
27.3. 19:39 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
každý uživatel v ní má vlastní nezávislý prostor
Takže každý uživatel má svou nezávislou kopii každého filmu?

Takhle to asi nebude, že, takže to nechápeš spíš ty :-D

A mimochodem, už v tom roce 1985 jsem měl knihovnu seřazenou podle žánrů, ten systém v ní dodržuji dodnes.
27.3. 20:23 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Takže každý uživatel má svou nezávislou kopii každého filmu?
Gratuluju, jsi pravděpodobně první uživatel linuxu co asi nepochopil multiuživatelský systém
A mimochodem, už v tom roce 1985 jsem měl knihovnu seřazenou podle žánrů, ten systém v ní dodržuji dodnes.
Přesně jako můj děda - ten ale pak alespoň neměl problém přiznat, že některé věci jsou už na něj těžké k pochopení a že jim nerozumí

Moc si ho do teď vážím
28.3. 10:43 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Jestli se spíš nevymlouval, aby se nemusel učit zbytečné nové kraviny, bez kterých se dovedl úplně skvěle obejít. Tak jsi to prostě nepochopil ty :-D
28.3. 12:23 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
a co ten víceuživatelský systém, aspoň ten už začínáš pobírat, nebo taky ještě pořád ani ťuk?
26.3. 09:13 RealL
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
VLC se na MPV nechytá.
26.3. 10:33 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
tak snad víš, že hlavní důvod existence podobných programů je ten, abys mohl před studentkama pouštět videa z komandlajny a ony pak před tebou (podle tvých představ) padaly na kolena ne?
26.3. 15:57 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Teda ne že by to byl ten důvod, ale nedávno jsem jedné dívčině kombinací mc+mpv způsobil lehký šok, do té doby jí ani nenapadlo že by videa šla spouštět jinak než klikáním na ikony :-D
26.3. 16:12 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
"Prostě to funguje" je hlavní důvod, proč přednostně používám mpv a ne VLC, i když nainstalované mám oba. Druhý důvod je, že žere méně výkonu. Na mém elektroodpadu VLC přehrává 720p trhaně a mpv 1080p plynule.
26.3. 16:29 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
hele Radovane a jak ti to chodi na tom bajkal pc?
26.3. 19:20 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Chodí mi to i na Raspberry, což je jediný nový počítač do kterého stojí za to investovat peníze. Zbytek mám elektroodpad posbíraný ve sběrném dvoře zdarma.
26.3. 23:17 Zelena je trava
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
To na Moskvu dolehlo to embargo za Putkovo dobrodruzstvi ve valce proti diverzite?
27.3. 17:22 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Vyndej si hlavu z prdele a podívej se co Rusové dávají do dronů.

Apropos, drony Nemesis se Čečencům velmi osvědčily a žádají další dodávky :-D
AsciiWolf avatar 26.3. 21:54 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
MPV byl skvely v dobe windows a ruznych posahanych kodeku a v linuxu kde nic jineho nebylo...
Nebyl to spíše původní MPlayer?
27.3. 11:21 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
prvni byl mplayer a pokud si dobre pamatuji tak na nem vznikl mpv... a jo, zacinal jsem na mplayer... diky za zminku!
AsciiWolf avatar 27.3. 14:22 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Jop, je to tak. Na MPlayeru byly v průběhu let ještě založené některé méně či více úspěšné GUI nadstavby. Jedna z nich byla tuším přímo součástí oficiálního archivu. Další hodně populární nadstavbou (a to částečně i na Windows) byl SMPlayer.
27.3. 16:43 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
jj, SMPlayer jsem taky zkusil ale nejak jsem u nej nezustal... jiz nevim proc...
27.3. 16:48 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Na Windows jsem léta využíval Media Player Classic (vulgo MPC HomeCinema, MPC BE), který měl kromě detekce tearingu i takové drobnosti jako dynamické přizpůsobení obnovovací frekvence monitoru/TV fps přehrávaného obsahu.
28.3. 11:05 mplayer
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Nejsem si jistý zda mpv vychází z Mplayeru nebo Mplayeru2.
28.3. 13:23 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
IIRC z MPlayeru2 (to byl ten fork, který byl duchovním pokračovatelem větve od Uoti Urpaly?). Původní MPlayer mám pocit že strašně dlouho neměl ani vícevláknoý dekódováním (ve smyslu ffmpeg-mt).
26.3. 15:52 Olaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
MPV používám možná víc než kdysi. Na Macu i jeho nadstavbu IINA. Jeden z use case je třeba YT, kde přehrávání přes browser zatěžuje CPU -- otevření téhož videa přes MPV ne, takže baterka vydrží déle.
26.3. 18:49 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
IINA posledni stabilni verze je z kvetna 2024 a nepodporuje spatial audio. Posledni beta je ze zari 2020, nightly builds nejdou stahnout, homebrew zkouset nechci. Moc ziva ryba to neni.
26.3. 19:38 Olaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Tak používej přehrávač, který je podporuje, ne?
27.3. 09:02 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
tys dal informaci, ja dal informaci, pokud se ti moje informace nelibi, tak janevim, ji ignoruj treba
27.3. 12:37 Olaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Tak je fajn, že jsme si pokecali. :)
27.3. 15:30 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
spatial audio je uplne k hovnu, vubec to nefunguje, pokud je zvuk dobre udelan, hraje prostoprove ve stereu uz z filmu - pokud si to neco vtymyusli, vzdy jej dokurvbi na mazimum, casto vyhladi a clekove je to9 vzdy uplne k h*** stejne jako Dolby-Surrond - coz je vyhlazena hudba na shit repraky co si lidi klupuji z TV, na HIFI jen cumis a nadavas ;-) a to same ten sound 360 - vse kurvi detaily - kdyz nahjraji mouchu tak, aby litala kolem hlavfy, tak toi uslyzim jak na sluchatkach, tak repacich bez cehokjoliv a bez techle mrvicu zvuku, co si stejne vse vymysli a dojebou original.
27.3. 16:43 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
ty vole ty fakt netusis co je spatial audio...
27.3. 16:59 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Od Zalman Theatre 5.1 již uplynula dost dlouhá doba (20+ let) takže by mohl najít někdo šílený kdo přijde s jejich náhradou s aspoň osmi měniči pro Dolby Atmos éru.
27.3. 17:22 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
doporucuju poslechnout ty airpody, je to podobne kvalitativne jina vec jako repraky v airu
27.3. 20:15 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Airpods, já si vždy vzpomenu na epizodu Doctora Who "Rise of the Cybermen".
28.3. 13:25 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Tak určitě, a Homepody jsou HiFi systém
28.3. 14:48 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
+1 ;-) ... podle Mary jsou super, ten proda jakykoliv shit od Apple, ale jiny recenzent nezklamal a porovnal to s levnym domacim setero - stacily by stare bedny SHARP, kde jsou jeste zastarale papirovbe membrany menicu a ukazal, jak velky rozdil to je ;-) ... tedy ze i bazorova hifi s gramofonem, kde odstrihnete bedny a date je na levny zesak trridy D dosahnete o nekolik urovni lepsi zvuk ;-) -- za smesne penize - prersne tak vypadalo moje 1. stero - koupil jsme stare HIFI s oddelneymi bednami, vetsimi 2 pasmovymi ... btw vyhybka tam byla udelana jen kondikem, tu jsme vymenil a v robe kdyz kazdy chtel 5+1 ja si koupil stary poponeer zesak ... hele a hralo to hezky ... dnes mam moderni bedny, vzrtveny dural ... kazda bedna vazi 16kg - btw ona by stacil z duralu jen predni deska ... aby bylo jasno, doba, kdy mela bedna nejak vibrovat a hrat je davnoi pryc, dnes se razi, nevybrujici bedna, dovnit se dava nejaka vata, aby to tlumilo, bassreflex se snekem na odvod prebytecne energi v basaku, ne aby to tama hralo, aby bedna nemusela byt moc velka na utlum tech basu ;-) ... takze min nejaky kompozit drevotrisky s tvrdymi plasty - aby to nevybrovalo, jsou dokonce i ze skla, nejlepsi jsou pry zulove, ale jsou zbytecne tezke -- ja mam obruc z duralu, asi vrstveny a na bocich mam prave ten kompozity ...

A smaozrejme membrany menicu musi byt z modernich vrstvenych plastu, je na tom naparena i vsrva nejakeho tvrdeho kovu - ten samy problem, aby to nemelo zbytecne vybrace navic a vybrovalo to jen tak jak ma ... papir s drevem a jine blbosti uz jsou fakt pase, to neco zahrajes a ono si to tam dovybrovava jeste dalsi blbosti, sice slabe, ale ovlivnuje to prave dalsi vibrace ....

Je prtavdou, ze mnoho veci v HIFI je dens jen snake oil, neco ani nejde merit, ale ty co rikam merit jde a jde to i slyset, plno veci ale jde merit a slyste nelze ... dysy byl dobry zesak, kdyz skresloval 3% - predtim i 6% - moderni DAS ma presnost 99.999 -- tedy zkreslen 0.001 - no kdyz se zesili nad 80% tak casto 0.005 - a nad 90% mame i vice a na 100 jsme treba i na 1% ... btw reprak me vetsi zkresleni a nejvetsi zkresleni ma miostnost, kde reprak hraje ;-)) ... prtoo se to meri jen tak, ze se na jeden strane posle signal, nejde to ani do repraku a rovnou se to meri na pristroji a zjisti se rozdil frekvenci, co se poslou ;-)

Ono muj DAC ani nevidi analohovy vstup, ale kdyz se to stane, tak jej zdigitalizuje na 32/256 nebo dokonce 32/512 !!! ono by stacolo i 32/192 ... tam provde zesileni a vsechny ty veci co amateri z hifi delaji analogove a diky vypoctum pak zesleni trolik nelikviduje signal ;-) --- ono kazde zesileni je vlastne ztrata kvality - na druhou stranu bez vide dB neni rozliseni alais dyn. rozsah ... zesileni ja jako vzit si RAW s fotaku a casti co nevidte a monitor nezobrazi vytahnete pomci svetel a stinu - a vyseldek poslete na neco co to zahraje a pak na usi, kde tez neslysime vse ;-)) ... ja si sluch treba zmeril, abych vedel ;-)
28.3. 15:23 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
btw mam novou vedeckou metodu a ma samozrejme pravdu, mnozi odbornici to delaji taky - a to zhorsit kvalitu a osekat !!!

Uz jsem vysvetlil ty frekvence, a ze je neslysime - na upravu hudby je to nutnost, ale u beden ne, proto uz mame 2x stredak a vyhybku, tak kazdy z nich hraje jinou frekvenci ... pak si lidi vsimli, ze mnoha lidem zni dobre lampu - odbornik vi, ze je tam 90dB sum a ten se filtruje strmym filtrem ;-) ... tedy ze lampy maji zvuk akorat na LP, coz neni ani 16/44 - tedy 16bit 44kHz - cili CD kvalita ... deska ma stejnou kvalitu jako chromka ...

Proc je LP ale tak dobra ? - i kdyz ma horsi kvalitu - no mastering, kompresor a nizky dyn,. rozsah za ucelem hluku na shitech by tak leda vyhazoval jehlu a deska by vubec nehrala ... ale ted ty omezovace.

Proc posilat do beden frekvnece, co neslysime ? - OREZAT !!! a tak se na konecnem analogovem vystupu oreze co stejne neslysime, tim se mene zatezuje menic, dokonce i horsi menice pak zni lepe - nebot ty rozsahy co se tam posilaji ani kvalitne nezahraji a spise to produkuje bordel - bedna jde zmerit v utlumene mistnosti s kvalitnim mericim mikrofonem - no ale netreba, proste se to oreze a pak to zni lepe ;-)

Uz jsem videl i lidi, co si koupili predrazeny shit a ti marketingove chteli, aby hudba znela jinak nez na DAC za 200USD ;-))) ... coz je propblem, tyhle triody D s chipy texas instrument na vykonove casti jsou totiz nejlepsi ;-) ... no tak hudby mrtvi a zartoven presvedci lidi, ze tak to ma znit ;-)) --- takze dle meraku slysi nejaky shit a uplne neco jineho, nez v nharvce je, ale tim ze maji sestavu za 2M jsou presvedceni, ze vse ostani zni spatne a tohle zni lepe - bda kdyz jim donesete merak a dokazete ze namji pravdu, nebo udelate sl;epe A/B tedy ... to vas zacnou i nenavidet ;-) ... ta prdel kdyz ma nekdo analog za tezke prachy, co ve slozitych castech nenakrmi mnohe lepsi bedny ;-)) a ja jim prinesl monobloky, kazdy za 160 USD https://fosiaudio.com/pages/monoblock-power-amplifier-v3-mono

Fosi Audio V3 Mono s PFFB fitrem - ten cast zvuku pusti do obvodu, tim ztracime velmi malou cast vykonu, ale regulujeme tim nechtene jevy ... jako ono to neni casto ani potreba, ale je to meritelne a u mnobloku pri vyssim vykonu i slysitelne, ale jen kdyz se hooodne soustredite a mate mistnost, kde mate lapace odrazu - aspon hrube zavesy

No a ta sranda, ze mame DAC, ten ma predzesilovac, ktery neutahne nic, z nej pres XLR kablem do monobloku - pokud je vzadlenost delsi nez 2M - do 1M staci i 2 linka, muze byt kroucena, ale ani nemusi - ale XLR nestoji mnoho a kdyz to tam mate ;-)) - takovy FIIO za 1k euro je spcukov DAC - neni nic lepsiho, jen stejne, zdrazi a nebo casto predrazene a vyrazne horsi ... pss on straci i FIIO DAC za 200euro ... no a tyhle "Fosi Audio V3 Mono" jim ty bdeny rozehrajki tak, ze slozte pasaze jsou vyrazne lepsi a dynamictejis - je to jasne, udelat zesak v analogu, nedej boze v lampach neni easy - maply toitiz jedou celou dobu na plny vykon, topi to a zere a pak mame to omezeni pojistky ze ;-) vic nez 16A doma nemate ;-) - co se hreje, to ma ztraty ze ? ... no a Dckovy trandak kdyz nic nehrtaje, skoro nic nezere a vykon s prikonem se meni dynamicky a uplne spicky zachrani vykonnove kondenzatory ;-) -- jsou tam jak filtracni, tak vykonove na dodani energie kdyz zdroj nestaci .. ono kde jaky zesak tvrtdi, jak ma 120W a casto mel mene nez muj deckovy 70W stary zesak-DAC za 100 USD z XMOS zvukovku uvnitr ... btw jednu dobu ten muj DAC vyhraval spele tesy odborniku na hifi z magazinu ;-) to byla prdel, jak posilouchali zesaky i za 200.000 USD !!! ale i normlni za ceny do 10k USD ... a porazil je zesak s integrovanym DAC za 100USD -- bt6w ani ne monobloky, stereo ;-) ... jen proto, ze vykon se nejak meri a zalezi v jake frekvneci jej merite a v jake casti prubehu signalu - jak se da podvadet uvadi jede kanal, ktery vam to matyematicky i nazorne vysvetli - dela to tam jeden zvukar ... jako ten muj sray DAC uz nepouzivam, ale jako zesak by byl OK, zvladal az 600ohmove sluchatka - ale nen i balnced, takze vlastne spatny ... a ten XMOS umel "jen" 24/192 ... nechci rict ze nestaci, pres coax/optiku USB na slabsi bedny super, na ty vase nic moc shenheissery HD660 staci bohate ;-)) ... i kdyz i tam se da dat balanced kabel ... jenb me usiviolo, ze tyhle sluchtka maji dost maly menic ac se tvari, ze je velky ...

Modeni DAC ne jen ze umi vetsi frekvence a bit - coz ale neni uplne potreba, ale hlavne jako sluchjatjkovy zesak ma zesaky 2 oddelne a balaned vystup na 4.5mm - neko i 2.5 - ale ten uz se nepouziva ... FIIO definovalo 4.5 jako standard pro balanced ;-))
28.3. 16:24 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
hifi system nejsou ani ty repraky v airu, ale v porovnani s jinejma reprakama v laptopech je to nebe a dudy

totez ta, jak spravne kolega nize naseptal, hrtf implementace ve spojeni s headtrackingem, je nekde uplne jinde, nez jake funkcionality lze dosahnout s jinymi ... peckami (ostatne klidne mi porad, jak virtualizovat s nejakymi kvalitnimi sluchatky zvuk tak, aby se nepohyboval spolecne s pohybem me hlavy, to moc prirozene neni, reprobedny se ti taky nehybou, kdyz hybes hlavou, nebo klavirista, a tenhle problem to spatial audio resi.., neukazes, protoze nemuzes)
Fluttershy, yay! avatar 28.3. 11:19 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0

To je furt dokola, víc chrastítek nacpaných do mušle je napytel.

Mezitím HRTF pro stereo…

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
28.3. 16:21 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
tam zadnejch vic chrastitek neni..

to hrtf, to je teorie, ne? ukaz mi kvalitni implementaci, ja ti ukazu ty airpody ve spojeni s headtrackingem.., resp. o tom je rec, plho
28.3. 16:23 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Je to praxe ... ale chce to planarni reprak, alias piezo elektricky ... ty ale moc neumi bassy - no ale basak staci jeden, nebot basy se siri kulove tak nejak neidentifikoavtelne - kdyz tak si da clovek basaky 2 ;-)
28.3. 16:25 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
chce to brat prasky
Fluttershy, yay! avatar 28.3. 18:47 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0

Čum, na co reaguju (pomůcka: odkaz Výše).

Airpody mě neberou, neláká mě strkat si do uší baterky, ať už od Apple, nebo jiného původu, ani podporovat výrobu elektroodpadu.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
28.3. 16:56 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
3x pidirepracek, mozna horsi nez porta pro ;-) coz neni zadna hytparada ... hruza ;-) na veliskoti menice zalezi a 3 velke menice tam nejde dat, to uz ti rovnou muzu dat hlavu do velke helmy - videl jsme takove kreslo a repraky vsude dokola ;-)

spickove sluchatka ... muze i hifimany, focal utopia a tak ... ale FIIO je lepsi za dobre penize https://www.fiio.com/FT3 https://www.fiio.com/ft5

100% obe jen na balaced zesacich, ty 1. jsou i nutnost, nebot 360Ohmu dost zerou a na nejake predrazene zesacky zaq 20.000 kc serte ;-) aspon 100mW na kazde musli pri 300 Ohmech ... radeji 300 ... ja muzu pres 1W pri 300 ohmech ... lepsi je mit zesak silnejsi a nemit jej na plno

Tophle vam bude bohate stacit .. https://www.fiio.com/k7

Chcete i streamer ? https://www.fiio.com/r9 https://www.fiio.com/s15

A tohle je taky moc hezke, to uz je takovy vetsii DAC - pred zesilovac, muze to byt hlavni hlava HIFI, stremovat muzete pres mobil ;-) https://www.fiio.com/k17 ... je to tak akorat, jak do racku, do obyvaci steny, tak i na stul k PC ;-)

Jo vykonove zesaky na reporbedny nemaji to si kupte ty fosi audio V3 mono ;-)
27.3. 17:20 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Kdysi jsem si vyzkoušel sluchátka, která dělala spatial audio z mono zvuku. Stačilo je jen správně nafázovat... :-D
28.3. 14:56 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
vim to presne, mam to v Amazonu - a je to shit ;-))) -- ale dostal me TIDAL - tam delaji odbornici jako ty, ja si pustil Pinfloidy co to vypustili v 24/192 jak tam vesele lita cmelak - a yti kreteni to vyhlasili a odsumeli tak, ze cmelak zmizel ... to same Amazon Music, tam sice je, ale zmizi detaily - nebot to odsumuje ...a to dost agresivne a tim se ztraci i kvalita a detaily - je to jako levny rozmazavaci beuty filtr na fotky na plne pecxky ... az takova sracka to je ... ale chapu, clovek co nema prachy na DAC a skutecna sluchatka tohle nepochopi, asi ani8 kvalitni bedny nema sdoma - i kdyz ty nem,usi byt drahe -- jako nekdo mi rika, ze je mam drahe, ja si nemyslim ... ale vybirtal jsme je podle mereni a az ty co dobre dopadly v pasmu ktere slysim jsme si sel poslechnout ;-))

BTW jeste lepsi bedny nez ty moje jsou Vienna Acoustric Hyden - ty ma nadchly hodne - ale v dobe, kdy jsme to kupoval jsme mel jiny DAC a nakonec jsme i ten stary DAC vyhodil a nhgardil jej ciste sluchatkovym, bedny maji svuj DAC a 2x mnonoblok na zesileni analogu z DAC - bedny napajim bud coaxem, optikou - ta je horsi, nebo USB - ta je nelepsi ;-) a nebo BT pres AptX-HD ... sluchatkovy DAC tez USB, umi i coax/optiku - a BT umi vse vcetne LDAC - ten je nejlepsi - Alle BT neumi, musi byt dongle ala zvukovka ;-)) nbepom,uze ani BT s kodeky - Apple proste zadny kvalitni BT koden neumi ;-) ale sluchatopvy DAC umi i tu sracku AAC ... no ale LDAC je lepsi ... teda nekpesi je ne BT ale wifi ROON - ten podpruji taky - ale nepouzivam
27.3. 17:21 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
"hraje prostorove ve stereu uz z filmu", to je zajimava idea, to to prostorove stereo vi, zda bude prehravane na reprobednach, jez budu poslouchat kazdou obema usima anebo na sluchatkach, kde kazde ucho jeden reprak exkluzivne? recnicka, vztahuje se to i na tu mouchu, zkus o tom zapremyslet
27.3. 18:15 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
tak přece - když podle plochozemců existuje spiknutí výrobců dalekohledů (upravují je tak, aby to vypadalo, že lodě mizí za obzorem) tak proč by nemohlo existovat spiknutí výrobců reproduktorů?

ti zase dávají kamery do repráků tak, aby se stereo mohlo podívat odkud hraje ne? to jsi nevěděl??? - sdýletje neš to smažou a Fylajo octup!!!
27.3. 19:05 ..... Izak ..... | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Vi to nebot jen debil ma apple homopod - tedy jeden mono reprak ;-) - slusny clovek ma repraky 2 a ma bud v ropzich mistnosti, nebo jako hudebni monitory na stole, ale nenni debuil, aby si daval 1 reprak pred sebe a druhy za sebe ;-) ... usi mam jen 2 a sklutecne to funguje, vsak filmy maji prpt9oovy zvuk i v onom stereu a nepotrebuji 5+1 zvuk na micro shit bednicky, ano vyrobvce filmu fakt predpoklada, teda ten kdo tam dela mastering zvuku, ze mas ve stereo 2 repraky, ze je mas pres sebou z boku, ze pokud jue jeden dal, tak sis jej sam zesilil - balanced a ze mas levy v levo a pravy v pravo - fakt to sice nevi, ale predpoklada, ze nejsi divny a mas to presne takle, ano i u sluchatek se predp0oklada ze je m as na usucih a ne na cele a zatylku ... muzes je mit jinak, nic tio v rtom nebrani, ale jaksi je to neprakticke a nefunkcni ;-)

360 spectal audio mam prave v Amazon music - a je to neskutecny shit, chapu ze na nejhajhem Apple hompopodu, TV soudbaru, alle sluchatkach a jinych shitech ti to zni zadjimave, ale jaj mam HIFI DAC, HIFI 360 ohmove dyn. sluchatka kde slysim kazdy spendlik, nebo tez analyticke planarni sluchatka ... to same bedny vse jedu v digitalu az na koncich mam 2x monoblok .. pokud si clovek koupi pistici pl;astacky creative 7+1 - kde zni i plas z beden, nebo nejaky shit od Logitech, tak s e nemuzeme nikdy pochopit .... pustil jsme treba kamosovi "James Blake - Limit To Your Love" - neco u toho vyudava jen nejaky divny zvuk, ani bassy nejksou slyset, spise takove chrochtani, neco to castecne zahraje a neco zni uplne skvele ;-)

YT ma ukazku 3D zvuku pro 2 bedny/sluchatka kupu ... https://www.youtube.com/watch?v=mNf-KArtRiA https://www.youtube.com/watch?v=2o7wj2hWQNI
29.3. 05:43 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
"slusny clovek ma repraky 2 a ma bud v ropzich mistnosti" - je videt, ze jsi odbornik i pres audio... Izaku, u tech tvych prispevku si nikdy nejsem jist jestli jses fakt uplny debil nebo tady trolis za 10 trolu...
28.3. 18:31 potplayer
Rozbalit Rozbalit vše Re: mpv 0.40.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Linuxu chybi alterntativa videorecorderu typu potplayer, castecne umi vlc zachytavat video ale tim ze se zamkne seek a timpadem bude video muset byt na kousky a musi se to pak zbytecne spojovat jinym programem.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.