Portál AbcLinuxu, 20. dubna 2024 02:07


Nasazení opensource řešení ve francouzských školách

Kraj Ille-et-Vilaine ve Francii nasadil open source software pro správu souborů do 21 středních škol, což představuje 12 000 uživatelů mezi učiteli a studenty. Cílový stav je 35 000 uživatelů. Pro sdílení a správu dat používají Nextcloud, pro tvorbu dokumentů Collabora Office, což je webová verze LibreOffice.

23.1.2022 14:44 | ZCR | Nasazení Linuxu


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

23.1.2022 15:06 Helena Lovejoyová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chudáci děti
23.1.2022 16:33 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
Ani bych neřekl. Je-li výuka vedená tak, že se učí podstata a ne konkrétní produkt, je jedno, na čem se to děti/žáci učí. Rozumím tomu, že absolventi dnes z velké části ve firmách potkají Microsoftí produkty, ale nemusí to mu být všude a je fajn, když budou mít rozhled i nad jinou technologií a jinými přístupy k práci. Úplně bych tu myšlenku nezahazoval. Ale neznám všechna fakta.
23.1.2022 16:57  
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
woosh

to asi neni o uceni produktu, ani typu produktu, ale jako podpora vyuky jako celku, ve vsech predmetech snad krome telocviku. sdileni vyukovych materialu, spoluprace na skupinovych projektech, odevzdavani ukolu, ...

potom druha vec je kvalita toho konkretniho produktu a ja se obavam, ze collabora/libreoffice je nekde na skale mezi "staci to" a "sracka". na text s nejakymi nadpisy a seznamy poslouzi skoro cokoliv. na druhe strane na mikrosrot excel v pokrocilejsich funkcich zadny klon nema

z meho pohledu je to vic o tom, ze "kancelarsky balik" jako takovy je sracka. "word processor" je zoufaly dtp prostredi, "spreadsheet processor" si zije vlastnim zivotem a kurvi data automatickymi opravami proti databazi + skriptovani s vizualizacni knihovnou, ...

zkusenost s kurzy sazby a matlabu na ekonomce, ty - hlavne studentky tam chodily se strasnym brain damage z office
23.1.2022 21:06 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
Souhlasím. Jenže brát výuku jako celek je mnohdy obtížné, nechcete-li se zahrabat v jednom produktu jednoho výrobce. Nechci rozebírat kvalitu jednotlivých produktů. Podle mě na běžnou práci LibreOffice stačí. Záleží, co se vyučuje. A souhlasím, že MS Excel nemá v pokročilých funkcích náhradu. Otázkou je, zda se ty pokročilé funkce učí. Například ohledně sazby vůbec nemá smysl uvažovat o kancelářském balíku. Mně na vysoké nejvíce oslovil LaTeX. Jenže je třeba to brát i z pohledu kvantity studentů - jaké procento z nich potřebuje kvalitní sazbu a jaké procento (ten zbytek) si vystačí jednoduchým "word processorem" :).

Proto bych úplně ten krok, který ve Francii udělali, nezatracoval. Uvidíme za pár let, jaké to bude mít pro ně následky :) - ať už kladné nebo záporné.
23.1.2022 21:29  
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
nevim, co je na tom obtizneho

proste ucitel nasdili vyukove materialy, jake mel dodnes. zak misto na papire odevzda sloh, referat, esej, ja nevim co digitalne. skupina muze spolupracovat na nejakem projektu. jednotny produkt to vsechno usnadnuje

jasne, pro skolstvi z doby pruskeho cisare je to nepredstavitelne, ale to snad ve francii nemaji

to je ta obecna cast

ke konkretnimu softwaru:

u nas na gymplu se s interaktivni digitalni vyukou prirodovedy zacalo pred 15 lety. s vkladanim vzorcu, grafu, grafiky a dalsich objektu byla hromada problemu

dalsi me napadaji protokoly z mereni a pokusu, tam by prave nebylo spatne integrovat vic informatiky, delat to jako jupyter notebook by bylo cool

12 tisic uzivatelu se muze na nejaky latex vybodnout, maximalne lyx. to by nebylo spatne, protoze takova maturitni prace byva delsi text a vzpominam si, co za hruzy byla prace s obsahem, indexem a citacemi v *office

to jenom tak co me ted napadlo
24.1.2022 09:57 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
MS Office je hluboko pod škálou. :-) Přesvědčuji se o tom vždy, když se například pokouším otevřít odt formát vytvořený v LO v MS Office.
24.1.2022 13:45 Andrej | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
> strasny brain damage z office

:D :D :D
Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
24.1.2022 13:51 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
word processor neni a nema byt dtp prostredi - a horsi dtp prostredi nez ms word si predstavit neumim

co se tyce libreoffice "excelu", staci mi i na profesionalni praci a analyzu dat, excel mam nainstalovany, ale poustim jen vyjimecne, pokud je problematicka kompatibilita u nejakych sdilenych dokumentu
24.1.2022 19:08  
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
no word processor vznikl ze specialnich psacich stroju, to dtp je jeste docela vzletne oznaceni, ale na digitalni zpracovani se ty dokumenty nehodi uz vubec, tak to si jeden nevybere

ty spreadshity radeji bez komentare. jako na evidenci, protoze access/base je jeste vetsi sracka, a jednoduche veci ok, dokud se to nezacne samo od sebe dojebavat
Petr Tomášek avatar 23.1.2022 22:19 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nasazení opensource řešení ve francouzských školách
Helena Lovejoyová. LOL.
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
24.1.2022 09:58 ajtacka
Rozbalit Rozbalit vše Re: A čo na to Google
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Keby sa Collabora dohodla s Google, tak tam môžu mať Google riešenie a možno by Google nejak riešil aj LibreOffice a prepojenie so svojimi produktami(samozrejme za nejaký bakšiš, ehm, údaje :), lenže aby to malo zmysel, tak by Google musel na tom poriadne zamakať...

A že prečo by také niečo Collabora alebo Google robili? Napríklad preto, aby im neušiel vlak... :D (inak Gorkij, známa postava, by to asi v takomto niečom pravda nepísal, všakže... :o)

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.