Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 23:13

openSUSE Leap 42.2

Vyšla nová verze 42.2 distribuce openSUSE Leap. Jedná se už o druhé vydání, které staví na SUSE Linux Enterprise (SLE). Výchozím jádrem je opět poslední LTS verze, tedy řada 4.4. Oznámení o vydání a odkaz na stránku pro stažení.

16.11.2016 14:44 | jiri.one | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

16.11.2016 20:04 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A opět nepoužitelné...
16.11.2016 21:21 hryzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
A preco?
17.11.2016 16:52 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Žeby kvůli neustále roze.ranému KDE?
42.2 jsem ještě nenainstaloval, ale na kvalitu přibaleného KDE bych nevsadil ani jednu jedinou korunu(ten projekt upadl do zvláštního stavu, kdy je pro zůčastněné pojem "kvalita" zřejmě považován za sprosté slovo). Za celý uplynulý rok se mně nepodařilo to dát do plně funkčního stavu, takže stále pracuji na OpenSUSE 13.1, což byla za posledních cca 5 let asi nejlepší verze... Naštěstí stále použitelná.
17.11.2016 18:10 Dobromomysl
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Souhlasím, že 13.1 byla oproti 13.2 zlatá ale Leap je ještě lepší než 13.1. Teď jde o to jaký software člověk využívá nejvíc. Momentálně od zakupení nového kovertibilního ultrabooku jsem stále u Windovs 10, kde se mi podařilo zbavit toho probletického telemetrického balastu i update mám zcela vypnutý, takže jediné co se mi občas spustí je defender který se snaží stáhnout definice k hledání spywaru na počítači a ten lze snasno zabít, takže s používáním 10 nemám problém. Ale chtěl bych koupit nový m2 ssd a dát tam Linux který pro mě jedině použitelný je právě Leap, proto nejdříve čekám na nějakou detailní recenzi, zatím se bojím jen nové síťovky Atheros QCA61 u které se u živého OpenSUSE neinicializoval žádný jaderný modul.
17.11.2016 17:45 Laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
openSUSE je odjakziva odpad a trapenie, tu a tam zo svetlejsimi momentami ale stale odpad. Ako do dnes prezil pre mna zostava zahadou.
Pavel 'TIGER' Růžička avatar 18.11.2016 19:18 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Naštěstí to je jen tvůj subjektivní názor, který ti nebudu brát, ale ani ho nebudu sdílet.
D.A.Tiger avatar 18.11.2016 20:39 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
+1
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
Integral avatar 16.11.2016 21:37 Integral | blog: devnull
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mne to funguje - delam neco spatne?
Integral avatar 16.11.2016 21:37 Integral | blog: devnull
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
oh, sorry. odpovidal jsem na prvni prispevek
17.11.2016 02:35 fredka
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
ja som predvcerom nahodil opensuse tumbleweed KDE5 , zhodil som nouveAu hodil nvidia drivre , - mam intel atom cca 6rocny , 4GB ram , a slape to krasne aj na tak pomalom pc , inac pouzivam arch linux , z gentoo by uz bol problem ohladom kompilacie
17.11.2016 17:19 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
funguje i prepinani monitoru? kvuli tomu doted pouzivam KDE4.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
Integral avatar 18.11.2016 12:58 Integral | blog: devnull
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
nevim presne, co znamena "prepinani monitoru", ale ja pouzivam xrandr :)
18.11.2016 15:18 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
nevim presne, co znamena "prepinani monitoru", ale ja pouzivam xrandr :)
to je hezke.

No, v leap 42.1 mi funguje prace s monitorem stylem: pripojim externi monitor => rozhodi se obraz a zatuhnou Xka, takze nutny restart Xek.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
17.11.2016 09:11 hermelin | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No myslim si ze pomalu s OpenSuse koncim - pouzivam ho od verze 11.0 ale uz to fakt k tomu neni - nefunguji elementarni veci.

Opet problem na notebooku s externim monitorem. Pokud uspim pocitac s pripojenym externim monitorem a probudim ho bez pripojeneho externiho monitoru tak je cerny displej - musim prepnout do konzole a restartovat. Pokud oteviram PDF v Okular obcas se stane ze system jakoby na 2-3 vteriny zamrzne (nehne se ani kurzor mysi).

Nepouzivam zadny nestandartni HW - notebook HP ProBook 650 (i5, SSD disk, 8GB RAM).
pavlix avatar 17.11.2016 13:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
A jak to řeší jiné distribuce?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
17.11.2016 18:06 hermelin | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
No popravde jsem zatim nezkousel jine distribuce - pouze sem chtel rict ze ac jsem dlouhodobym uzivatelem OpenSUSE (verze 13.1 a 13.2 byly skvely) tak jeho nedolazenost u poslednich dvou verzi me nuti prave vyzkouset "konkurecni" distribuci. Cele je to podle me zpusobeno prechodem z KDE4 na Plasmu. Nemuzu se zbavit dojmu ze jestli v Leapu byla Plasma na urovni Alfa verze tak ted urcite nepokrocila dal nez k Beta verzi. Posledni verze KDE4 byly uz slusne funkcni - z meho pohledu a potreb. S prichodem Leap 42.1 jsem pozoroval ze se opet opakuji veci, ktere se resily uz v ranych fazich KDE4.

Tumbleweed urcite zkouset nechci - nebavi me experimentovat - notebook mam na praci - me staci hlavne funkcni stable.
18.11.2016 09:40 petercheco | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Mno obávám se, že se Plasma 5 chová ve všech distrech úplně stejně blbě jako v openSUSE. Není lepší přechod třeba k Gnome než přechod k jinému distru jen kvůli Plasmě??? Jak RHEL tak SLES defaultně používá Gnome a to má asi nějaký důvod :). Já jedu buď na Gnome nebo bez X a nemám problémy...
18.11.2016 10:18 hermelin | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Urcite nepopiram ze to muze byt zpusobeno Plasmou. Ale jestli mam po tolika letech prejit na Gnome tak na distru ktere bere toto prostredi jako vychozi a je tam vedena hlavni sila vyvoje.
18.11.2016 12:23 petercheco | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Ano, to chápu... Nicméně SUSE dává a to opravdu velký pozor na implementaci Gnome v distru právě kvůli SLESu. Komerční (placené) distro nemůže selhat kvůli DE :D. Proto Plasma 5 nebo KDE4 nikdy nebylo v hlavních SLE repositářích. Proto Gnome v openSUSE tak pěkně šlape :).
pavlix avatar 18.11.2016 15:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
No popravde jsem zatim nezkousel jine distribuce
Pak nemá cenu nadávat specificky na jednu konkrétní distribuci.
Tumbleweed urcite zkouset nechci - nebavi me experimentovat - notebook mam na praci - me staci hlavne funkcni stable.
Osobně nejvíc využiju kombinaci stable a experimentů, což mi momentálně v pohodlné formě nabízí jenom Gentoo. :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
17.11.2016 16:52 fredka
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
a ten opensuse tumbleweed neskusite ? inac este uvazujem ze skusim aj fedoru 25 ked bude konecne lenze tam to jednoduche nebude ako na suse co sa nvidie tyka
17.11.2016 18:25 Frank
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Mělo by být. Už se jenom čeká na to, až nVidia vydá další verzi ovladačů, která bude podporovat přepínání různých implementací OpenGL za běhu. Fedora by měla mít taky DNF plugin, který bude dávat pozor, aby uživatel neaktualizoval na verze jádra a X, které nejsou s aktuálním ovladačem kompatibilní.
little.owl avatar 18.11.2016 16:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
To mi prijde jako dusledek spatneho stavu Nouveau driveru, ktery Nvidia v podstate svym chovanim k FOSS zabila. Uz jen to je duvod drzet od nich stranou a nepodporovat je.
A former Red Hat freeloader.
18.11.2016 17:04 Frank
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
Já mám kartu od AMD a musím říct, že ten jejich open source ovladač je v poslední době opravdu dobrý. Nicméně nVidia je v mnoha oblastech de facto standard a bez jejich ovladačů to nejde :-/
little.owl avatar 17.11.2016 20:24 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE Leap 42.2
To byse melo zlepsit, viz zde.
A former Red Hat freeloader.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.