Portál AbcLinuxu, 16. května 2024 08:12


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
6.7.2011 15:28 Petr Kratochvíl | blog: mujlinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Se divím, že ten Murata zvládne dělat projektového ředitele v Toyotě a ještě vést velkou vlastní firmu
6.7.2011 18:15 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
To je jinej, Tsuneo Murata :)
6.7.2011 18:49 Petr Kratochvíl | blog: mujlinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Jak si na to přišel?
luta avatar 6.7.2011 20:30 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation

:-D :-D pobavilo :-)

6.7.2011 20:41 Neu Rotik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Jo, filtry Murata. Ty se u nás před třiceti lety vyvažovaly zlatem...
6.7.2011 18:13 mustafa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano presne tam linux patri, ale nenutte ho lidi pouzivat na desktopech, dekujeme.
6.7.2011 18:16 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Tobě ho někdo nutil? :D
6.7.2011 18:16 munich machine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Rodicia ta nutia pouzivat Linux? Uprimnu sustrast. Pockaj do 18, budes svojpravny.
AsciiWolf avatar 6.7.2011 18:38 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
:-D
7.7.2011 02:01 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Používám Linux na desktopu celkem spokojeně dlouhá léta a vůbec netuším, že to nejde... Dělám něco blbě?
7.7.2011 08:23 Martin Habovštiak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
+1 Nikto nikdy nikoho nenútil používať Linux na desktope, avšak windows nám strkajú všade.
Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
7.7.2011 10:18 mustafa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Nene na internetech se porad linux vnucuje linuxakama co o nem pisou jak je supr a zkuste ho, zkuste, ms je zlej. Ano cist to nemusim ale to neznamena ze ho nenutite.
7.7.2011 10:38 marvn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
trolling...U doin it wrong!
7.7.2011 14:06 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
By mě zajímalo, jestli bude Linux přehrávat video cestujícím a ukazovat trasu podle GPS, nebo jestli ho nechají třeba stahovat okýnka - nebo řídit zapalování a brzdit? Inovace zvaná "Syndrom zaseklého plynového pedálu" (ještě před zemětřesením) běžela taky na Linuxu? (Nene, ne, nechci umřít na uklobání žlutými zobáky, já používám Linux na všecko možné, pomoooc :-)
[:wq]
7.7.2011 14:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Nebude, bo to bude M$, viz.
PS: "Syndrom zaseklého plynového pedálu" je spíše »přirozená selekce „blbů“«, a je to spíše politický syndrom než mechanický :-).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
7.7.2011 17:01 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Nějaký link rozvádějící "přirozenou selekci blbů" / politickou stránku věci by nebyl? :-) Nemám žádné inside informace. Podle mediální prezentace to věcně vypadalo, že svěřili pedál plynu a brzdy nějaké řídící jednotce (drive by wire + brake by wire), která představovala "single point of failure" a její architektura jí dovolovala kousnout se takovým způsobem, že navazující "jednotka řízení trakce" zůstala viset v posledním dochovaném stavu, tj. například "akceleruj". A v několika ojedinělých případech se to opravdu přihodilo. Nebo se jenom porouchal potenciometr? Jenom považte, ta panika - auto pořád zrychluje a nejde chcípnout/zabrzdit... Moc by mě zajímalo, nakolik mediální obraz odpovídá technické realitě :-) Ono u hybrida asi opravdu není jiné cesty, než sloučit akceleraci a brždění pod palec jedné elektronické řídící jednotky, pokud má při lehčím brždění fungovat rekuperace apod. (Ono těch režimů a kombinací bude mnohem víc.) Ale žeby tam nebyla žádná záchranná brzda, žádné zdvojení, žádný watchdog?

Někde v divočině na internetu jsem četl anonymní povzdech údajného insidera (= jedna paní povídala) že při kvalitě vývoje firmwaru v dnešním automobilovém průmyslu a při daném tlaku na termíny je kupodivu, že se to stalo až teď ("nějaký Ind na tom dělá, má to hotové tak z 75%, a ono už se to má zítra začít naostro prodávat"). Když si musím v novém autě nechat přehrát firmware v továrně dodávaném rádiu, protože si nerozumí s továrně dodávaným displejem a ovládacími prvky (vlastní zkušenost) tak mě to tolik nerozhodí. Ale bugy v jednotce "drive+brake by wire", to zni dost hrozně. Hehehe - žeby v Toyotě chtěli otevřít veřejnosti release engineering a bugtracking pro Linux na tomhle hardwaru? :-)
[:wq]
7.7.2011 19:58 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Co vím já tak u jednoho typu plynových pedálů mohlo za určitých okolností dojít ke kousnutí v stlačeném stavu, což u automatu a hybridu tuplem, protože má krouťák jak kráva, zvláště v nižších rychlostech, je trošku problém. U automobilů s běžnou převodovkou toto problém není i když se to také stalo, a nejen v Toyotách,... ale běžný člověk zmáčkne spojku :-).
Tímto problémem bylo postiženo více typů vozů Toyota a jestli se nepletu tak i Peugeot, kde se používal tento pedál.
A kolika autům už se to stalo, že se zasekne pedál plynu, já znám dva jedna mašina a jedno auto, takže pokud se to stalo dvěma Toyota-m, z té produkce co chrlí, tak by to znamenalo, že se to nesmí a nesmělo nikdy stát v celé historii Volkswagen-u - a to se stalo minimálně jednou, protože o tom vím já :-), takže u Toyoty je to statisticky jako by se nic nestalo :-).
Ona holt Toyota má v těchto věcech otevřenou politiku a okamžitě věc řeší a to globálně a pro jakoukoliv třídu automobilů tím pádem je to víc „slyšet“ než odjinud.
To co popisujete byla jen spekulace, kterou se nepodařilo nikdy nasimulovat (to ovšem neznamená, že k tomu nemůže/nemohlo dojít).
Mám slabé informace o jednotce nejmenovaného českého auta a o dalších to vědět raději nechci, protože pak bych si nemohl koupi ani jiné auto…
Myslím že ty zkušenosti co máte, budou z evropským vozem - nic proti nim.
Ale mě moc neposlouchejte mám Toyoty - jsem zaujatý (a proto jsem se o to zajímal) :-)
Nevím jak to mají šikovní Japonci, ale u vozů tady se zatím (už se začíná) neřeší elektromagnetická kompatibilita ve vztahu k okolí. To nevadí, ono to většinou přestane jet a vymění se jednotka, ale jednou projedete kolem wifiny a pustí se Vám stěrače ... ona indukční cívka a rozdělovač má něco do sebe :-)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
7.7.2011 20:28 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation

Taktak - zaseklý plyn, to se stávalo odjakživa u všelijakých vehiklů, co měly od plynu lanko (bowden) ke karburátoru :-) Třeba u orezlého fichtla nebo embéčka.
Občas se mi v autě stane, že nechám kvalt a jenom zpomaluju a zpomaluju, brzdím motorem a nebo i trochu přibrzdím (a zapomenu že tam mám kvalt) a on si volnoběh "přidá sám" :-) Nepříjemný pocit. Stačí hamtnout na spojku a/nebo na brzdu. Udávit normální auto normální nezávislou brzdou s posilovačem je hračka. A normální auto má klíček, který ve skříňce pod volantem cosi natvrdo vypne.

Dík za vysvětlení té statistiky zaseklých pedálů. Taky jsem měl pocit, že těch pár případů by poukazovalo na velmi slušnou kvalitu snímačů. Nad Vaší zmínkou o "přirozené selekci blbců" jsem chvíli uvažoval, jestli nemáte na mysli blbce, co si koupí hyperinteligentního Priuse a připadají si děsně ekologičtí, když podobné hodnoty průměrné spotřeby má kdejaká dieselová Oktávka z poslední doby...

[:wq]
7.7.2011 21:11 Halis | skóre: 6 | blog: capacitor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Ještě jsem si uvědomil, že se přece dá vyřadit. I u automatické převodovky, i pod zátěží (plný plyn).
7.7.2011 20:19 Halis | skóre: 6 | blog: capacitor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
AFAIK to bylo způsobené neoriginálním koberečkem, který zabránil plynovému pedálu v návratu do nesešlápnuté polohy. Toto už bohužel nezní tak dramaticky, a proto se tato informace v médiích příliš nerozšířila.

Toyota jako značka je pro mne synonymum kvality. Je velice konzervativní, a nové technologie zavádí poměrně pomalu. Konzervativnější už je snad jen Subaru. Vystřídal jsem několik toyot (i zmíněného hybrida) a žádné výtky nemám (pokud nepočítám po 200 tis. km při-vyšších-rychlostech-klepající sluneční clonu).

Co se týče řídící jednotky brzdy a plynu, žiju v domnění že se tyto věci realizují "hloupými součástkami" (čti "bez mikrokontrolérů a dalších CPU-inside součástek"). Jednak se tím zvýší rychlost reakce, a jednak se vyloučí oblast SW jako velké útočiště pro případnou chybu.

Případná interakce s Linuxem by tak probíhala čistě jen v nějakém integrovaném systému, který má na starost multimédia, GPS, mobilní telefon, BT, atd.

7.7.2011 20:49 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Kobereček? To je maso :-)
Mediální realita. Jako když před pár dny na BBC pomalu nemluvili o ničem jiném, než že investigativní žurnalisté z News Corp tuším v roce 2004 zaplatili hacknutí něčího telefonu (patřil nějakému teenagerovi - oběti zločinu) - omílali to ve zprávách pořád dokola bez věcných souvislostí. A že to dělali pravidelně, jenom se to jindy neprovalilo. Až o pár dní později / v komentářích vyplynulo, že vlastně nic nehackovali, ale měli dobré vztahy s někým z městské policie, kdo jim zařizoval přístup do hlasových schránek (patrně +/-standardním policejním postupem). Nebo snad že voicemail býval přístupný zvenčí z JTS prostým zavoláním z libovolného přístroje a zadáním PINu, který byl většinou nějaký defaultní (málokdo si ho změnil)...
[:wq]
7.7.2011 18:35 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Proč je v Linuxu podpora CAN? Asi proto, že ho někdo používá. Mimochodem pohled uživatele Toyoty.
7.7.2011 20:06 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota zlatým členem The Linux Foundation
Zrovna vanilkový SocketCAN (software) na mě působí dojmem, že jde o dítě party převážně Němců (tušímže lidí z vysokých škol) - těžko říct, nakolik jde o hobby projekt a nakolik se zrovna tohle používá v profi aplikacích. Mě se ten SW framework na první pohled moc líbí. Tuhle jsem přidal IDčka pro nějaké PCI/SJA1000 karty svého chlebodárce (ale out jenom of tree :-(
Pokud se týče sběrnice CAN v autech, dodnes jsem žil v domnění, že CAN je především v každém VW a každé novější Škodovce - a ono to možná už není pravda. Že na CANu jede (jela?) Toyota, to jsem netušil - stejně tak jsem netušil, že na CANu je založený dokonce jakýsi U.S. standard pro onboard diagnostiku vozidel. Už pár let slýchám rejpance, že CAN je zralý na smetiště, a že přichází FlexRay. Dodnes jsem to považoval za závistivé/samolibé ponoukání lidí od BMW, ale ono je to jinak: pokud tenhle odkaz nekecá, tak přinejmenším v Německu dneska nikdo nepoužívá nic jiného.
Jo a díky za odkaz na web toho tweakera - postavil opravdu bezvadnej palubní počítač :-)
[:wq]
8.7.2011 14:10 nicco | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Windows Embedded Automotive
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zda sa, ze uspesnejsi v tomto smere je Microsoft. Prakticky sa da vidiet vo Fiate - Blue&Me a Forde - Sync. Dalej je v elekromobile Nisan Leaf a ktovie kde este (zopar americkych nakladnych aut). To su vacsinou take klikacie/dotykove aplikacie na palubnej doske. Riadiace jednotky budu asi nejake proprietarne kody, pripadne linux. Pokial viem, tak linux pouzivali BMW, PSA a VW. napr

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.