Portál AbcLinuxu, 19. července 2025 11:08


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Max avatar 1.5.2012 21:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To nasadili děcka od Anonymous, ne? Viz anonpaste.tk, který je teď off.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
2.5.2012 08:15 Zopper | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Anonpaste.tk nasadily děcka od Anonymous? Já myslel, že to nasadila CIA, či některá jiná služba... :-)
"Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
pavlix avatar 2.5.2012 08:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
To se vylučuje?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
1.5.2012 21:52 anon
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aha ono se to za # totiz nikam neposila. Vychytany.
2.5.2012 15:59 Harvie.CZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Pokud to ovsem nekam neposle javascript vhodne podstrceny neduveryhodnym kodem na serveru...
1.5.2012 22:16 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Technická vychytávka pěkná. Ale otázku distribuce klíčů (v tomto případě URL fragmentů) pouze správným osobám v podstatě pouze odkládáme.

Když to hodím na pastebin, zašifrované šfrovnáím s veřejným klíčem (a případě použitím steganografie), který rozšifrují jen správné osoby, tak se nedá jen tak leaknout URL, které umožňuje přečtení, dekódování je explictní krok u příjemce. A nejsem-li paranoidní, tak co řešeím?
1.5.2012 22:19 anon
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Me napada ze to nemusi byt kezeny je na text a stejny princip.by mohl pouzit tteereba rapidshare ... I kdyz rozbalovat treba 2gb v js browseru..
cezz avatar 1.5.2012 22:35 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
V principe mozes client side sifrovat uz teraz. (Minimalne archivy z heslom su pomerne bezne, nech uz je to bezpecne akokolvek)
Computers are not intelligent. They only think they are.
1.5.2012 22:39 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Archivy s heslem jsou v principu bezpečnější než toto, protože distribuční kanály hesla a odkazu na archiv jsou zcela oddělené.
xkucf03 avatar 1.5.2012 22:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
To jo, ale chtělo by to nějak standardizovat, aby šlo dešifrovat už během stahování – takhle musíš všechno stáhnout na disk a pak to teprve prohnat přes procesor a uložit na jiné místo na disku.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
2.5.2012 15:17 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
wget -O - | whatever ;-)
xkucf03 avatar 2.5.2012 17:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Jo, souhlas, ale když stahuješ třeba z nějaké služby, kde musíš opisovat kód nebo na něco klikat, tak to není zrovna pohodlné – musel bys stopnout stahování, které začal prohlížeč, zkopírovat si URL a stáhnout přes wget (a doufat, že tě to server nechá stáhnout podruhé).

P.S. a ano, je to primárně chyba těch služeb – za normálních okolností by to byl obyčejný odkaz, který by sis prostě zkopíroval…
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jendа avatar 2.5.2012 18:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Není problém v tom, že tvůj prohlížeč neumí poslat stahovaný soubor pajpou do stdin libovolného procesu?

(můj bohužel taky ne)
xkucf03 avatar 2.5.2012 18:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
To taky :-)

Někde jsem viděl plugin do FF, který předává* ty stahované soubory KGetu a ten je stahuje. To by možná šlo použít – místo KGetu by byl jiný program, který by pozdržel stahování (nebo spíš stahoval do bufferu) a zeptal se tě, co s tím chceš dělat – třeba bys mohl napsat příkaz, kterému to předat rourou. Možné to určitě je, otázka je, jestli už to někdo napsal…

*) a často bude potřeba předat kromě URL i sušenky nebo HTTP Basic jméno a heslo.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
1.5.2012 22:49 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Problém je, že to nijako nerieši "man-in-the-middle" útoky, takže to až tak bezpečné nie je.
1.5.2012 23:12 ASS
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
a co https pristup? :)
Josef Kufner avatar 2.5.2012 11:45 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Tím si moc nepomůžeš. Provozovatel si to může odposlechnout tak jako tak a různé instituce si můžou bez problému pořídit vhodný certifikát.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
xkucf03 avatar 2.5.2012 12:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
S tím certifikátem to není tak jednoduché a taky uživatel může mít něco jako Certificate Patrol a podvrhu si všimne.

Serveru ale potřeba věřit je, to je fakt -- tedy pokud nebudeš pokaždé číst ten JavaScript*. Tady je řešením ten desktopový klient -- pak se ze serveru stává skutečně jen poskytovatel diskového a adresního prostoru, ale do dat ti koukat nemůže (maximálně je může smazat, ale neví, co maže).

*) BTW: tady by se celkem hodilo nějaké podepisování kódu -- dejme tomu, že věřím autorovi aplikace, ale nevěřím provozovateli, tak bych kontroloval, zda kód neupravil. Nebo by aspoň prohlížeč mohl upozorňovat, že se JS od minule změnil...
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jendа avatar 2.5.2012 13:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
JS kód na šifrování vám posílá server při každé session, ne? Co když se v něm jednoho dne objeví backdoor?
xkucf03 avatar 2.5.2012 13:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
No, posílá ho jen poprvé (pak už chodí HTTP 304 Not Modified), ale toho si uživatel stejně nevšimne, jestli se něco nezměnilo a nestahoval se znova...

Napsal jsem si BASH skript, který zašifruje standardní vstup náhodným klíčem pomocí OpenSSL a pošle na server, akorát to má drobnou vadu v tom, že server používá AES v CCM režimu (pravděpodobně) a můj OpenSSL ho neumí. BouncyCastle* knihovna to umí a zatím to vypadá jako jediná možnost, jak udělat desktopového klienta.

Taky by šlo interpretovat na desktopu ten původní JavaScript, ale říkal jsem si, že by bylo fajn mít dvě nezávislé implementace, aby se ověřilo, že to skutečně funguje a šifruje správně.

*) ale to je zase Java, na to se bude spousta lidí hnusně tvářit, i když mně osobně to nevadí
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
2.5.2012 14:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Jo, to je slabina tohohle systému. Řešit by to mohl 1) extension do browseru, což není úplně praktické, nebo a lépe 2) Crypto API v prohlížeči, což by do budoucna vůbec nebylo špatné.
2.5.2012 16:05 Harvie.CZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
Existuji ruzne pluginy do prohlizecu... Opravdu se mi libi "encrypt the cloud", ktery je bohuzel symetricky... vic by se mi libil, kdyby treba pouzil kod "GPG4Browsers", tak by byl pro me zajimavejsi...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.