Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 19:53

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
7.2.2013 09:54 jos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak tohle stojí za dočasnou změnou fyzikálních zákonů!
randy avatar 7.2.2013 09:56 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co je na tom? To co pokazil, tak si po sebe aj opravil :)
R>
7.2.2013 09:58 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Ovšem Hujere, ta kaňka v tvým věku, to je vostuda! :-)
7.2.2013 09:57 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co je to za brutalny humus ten kod?
7.2.2013 10:58 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
To nic, to jen vět ... glibc, který pohání skoro všechno co denně používáš :)
7.2.2013 12:58 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Zial :( Kernel pohana este viac veci a tam takyto humus nie je. Kod kernelu je oproti tomuto hororu ako rozpravka na dobru noc.
little.owl avatar 7.2.2013 13:12 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Chapu, ze to nemusi byt pekny kod, ale udrzovat neco takoveho kompatibilne pro X platforem po dobu Y let neni sranda a pokud byste to udrzoval vy, nebude to nejspise lepsi.

Navic, tahle cast je venovana IBM, myslet si ze u jinych systemu to bude lepsi muze jen naivni clovek.
A former Red Hat freeloader.
Tomáš Bžatek avatar 7.2.2013 18:44 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2

Pssst, pavlix si kod glibc dokonce tiskne!

Koupim litajiciho tucnaka
pavlix avatar 7.2.2013 20:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Neblbni nebo se z toho stane abíčkový meme :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
8.2.2013 07:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Pomáhá to? Je na papíře aspoň trochu snesitelnější než na obrazovce?
pavlix avatar 8.2.2013 11:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Já si do toho píšu a kreslím, abych pochopil, co to dělá. Ono totiž getaddrinfo má takové divné závislosti v kódu, že se v tom nedá skoro vyznat.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 8.2.2013 11:52 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Já si do toho píšu a kreslím, abych pochopil, co to dělá.
To delam nekdy take, posledni zachrana, zejmena u kodu s hodne intrinsics nebo v asm, tisknu to i barevne se syntax highlighting na A2. Nicmene se pak pod vlivem zelene propagandy citim jako skudce nasi planety.
A former Red Hat freeloader.
8.2.2013 13:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Tuhle část jsem zatím procházel třikrát a nemám na to příjemné vzpomínky. Hlavně první setkání s funkcí send_dg() mnou hluboce otřáslo. Na druhou stranu jsem si pak řekl, že není proč se bát jádra, protože nic horšího mne tam potkat nemůže. :-)
pavlix avatar 8.2.2013 13:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Tak v tom případě jsem asi nastoupil podobnou cestu :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Tomáš Bžatek avatar 8.2.2013 14:10 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
"The Path To Decay" (TM)
Koupim litajiciho tucnaka
Grunt avatar 10.2.2013 10:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Já to většinou předhodím gdb nebo jinému automatizovanému mechanismu nech to porozkládá za mě když tomu nerozumím, na list papíru bych si stejně nenašel na stole ani místo, ale jinak je to vcelku pozoruhodné. Si už druhý člověk na Ábíčku o kterém to vím (ten druhý ještě zažil rok 1977 nebo tak, proto to tak dělá) a celkově třetí. Takhle to dělá můj šéf i když si chce přečíst něco z novinek.cz. Najde si to, vytiskne si to a pak to čte z papíru místo z obrazovky. Dodnes jsem to nepochopil.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
little.owl avatar 10.2.2013 12:34 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Castecne to muze byt generacni problem, ale ne v tomhle pripade. Jde o zpusob analyzy, kdy do mysleni zapojujete cognitivni vizualizaci, coz souvisi se zpusobem jak lidsky mozek pracuje a analyzuje problemy. Hlavni pointa je v tom, ze na ten vytisk si muzete barevne kreslit, treba zvyraznovat vyznacne body a cesty, zvyraznit souvislosti a cely problem vizualizovat. Ja si tam klidne napraskam obsahy registru, vyznacne body, treba kde mi dochazi v zaokrouhlovacim chybam, pristupy k datum a souvislosti mezi nimi, vypada to jak omalovanka. V soucasnosti nemam zadny SW a HW, ktery by mi to umoznoval delat takto efektivne. V engineeringu to neni zas ojedinely pristup viz. treba u vypoctu zde.
A former Red Hat freeloader.
Grunt avatar 10.2.2013 15:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Myslel jsem si to. Jde o to, že já se to snažím představovat si a většinou mi to stačí. Vždyť už na škole nám vždycky říkali: „Nedovedeš si to představit? Si strojař! Tady máš tužku a tady papír. A val…“ Jde o to, že když já něco rozkládám radši budu patlat pětiřádkový skript v GDB, který nějakou šílenou strukturu rozloží za mě, prát přes funkci data, měnit parametry a sledovat výstupy než abych si to vytiskl a začal si to rozkládat sám. Prostě jen „Different Approach“ (I guess). Ale o lidech kteří to dělají jinak než já (Pencil&Paper) vím a jen se utvrzuju víc a víc v jejich existenci. Třeba až se budu moc nudit si to taky někdy jen tak pro zábavu zkusím (čmárání mě vždycky bavilo) :-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jakub Lucký avatar 10.2.2013 15:47 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Já jsem taky čmárač (jen aby bylo jasné, že nejsme takové výjimky) :-)

Jen obvykle nedělám s ASM a velkýma věcma, takže se vejdu na pár A4...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Grunt avatar 10.2.2013 15:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Jen obvykle nedělám s ASM a velkýma věcma, takže se vejdu na pár A4...
Mám přístup k plottru který dovede tisknout na roli papíru širokou skoro metr a na délku dovede údajně vytisknout až 15m (ještě jesem to nezkoušel), takže až s Assemblerem dělat budeš, stačí se ozvat. Mě přišel vždycky vim pohodlnější, ale prosti gustu… :-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Gilhad avatar 10.2.2013 20:12 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Glibc opravuje číslo 2
Nekdy taky pouziju papir. Dosud mam v zive pameti podlahu cele kancelare pokrytou vypisy programu v MAGICu, ktery jsem se snazil predelat a zoptimalizovat - to proste v zadne jinem prostredi rozumne udelat neslo ...
7.2.2013 10:01 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Nechapu..
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevite nekdo proc se nesmi pouzivat staticke konstaty? V cem jsou #defines lepsi?
7.2.2013 10:10 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Konstanty neexistují: static const je v C proměnná, má svou adresu v paměti, dokonce například standard předepisuje, že u rekursivní funkce musí mít vlastní adresu v každé úrovni té funkce. Akorát deklaruješ, že se nebude měnit, a komplátor na základě toho může dělat jisté optimalizace. Makro definuje literál, tedy skutečnou konstantu.
pavlix avatar 7.2.2013 10:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
dokonce například standard předepisuje, že u rekursivní funkce musí mít vlastní adresu v každé úrovni té funkce
No to bych se divil, kdyby static proměnná musela mít vlastní adresu v každé úrovni funkce :). A nic jiného tou statickou konstantou podle mě myslet nemohl, nehledě na to, že může být stejně dobře definována globální static const.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
7.2.2013 10:45 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
On má ale pravdu, když udělám v C static const int whatever, tak někde kompilátor vyrobí kus paměti a dá tam tu hodnotu a v textu programu bude odkaz na tu proměnnou v paměti. To já nechci, proto dělám C makro, které mi tam prdne rovnou literál a to číslo bude v textu přímo.
pavlix avatar 7.2.2013 10:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
On má ale pravdu
Nemá. Proměnná typu static se nevyrábí pro každé volání funkce zvlášť.
když udělám v C static const int whatever, tak někde kompilátor vyrobí kus paměti a dá tam tu hodnotu a v textu programu bude odkaz na tu proměnnou v paměti.
To ovšem nikdo nepopírá, že.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 7.2.2013 11:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Nemá. Proměnná typu static se nevyrábí pro každé volání funkce zvlášť.
Presne tak. Taky jsem na to ziral. Vytvori jen jednu globalni promennou, ktera je viditelna ve scope funkce.
A former Red Hat freeloader.
7.2.2013 11:02 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
nehledě na to, že může být stejně dobře definována globální static const.
To ma nevyhodu v tom, ze vam sebere pamet. Pokud mate #define JEDNA 1, tak se nemusi vytvaret promenna s hodnotou 1. Napriklad proto, ze se vsude podari tu jednicku nacpat primo do instrukce. Dalsi nevyhoda const promennych je v tom, ze const rika pouze to, ze se nemeni pri behu, ale mohou se zmenit pri linkovani. Takze v dobe prekladu jejich hodnota neni znama a nejdou pouzit tam, kde je potreba konstatni vyraz.
7.2.2013 11:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
To ma nevyhodu v tom, ze vam sebere pamet. Pokud mate #define JEDNA 1, tak se nemusi vytvaret promenna s hodnotou 1.
Někdy potřebuješ předávat pointer, typicky u stringů (ačkoli string literal by fungoval samozřejmě taky) nebo nějakých těch struktur, polí,... Takže záleží na tom, co zrovna potřebuješ.
Dalsi nevyhoda const promennych je v tom, ze const rika pouze to, ze se nemeni pri behu, ale mohou se zmenit pri linkovani. Takze v dobe prekladu jejich hodnota neni znama a nejdou pouzit tam, kde je potreba konstatni vyraz.
Jak by se mohla proměnná změnit při linkování? Tím "konstatním výrazem" zřejmě myslíš literál.
pavlix avatar 7.2.2013 11:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Nic nového.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Luboš Doležel (Doli) avatar 7.2.2013 12:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Blbost. static const se chová stejně jako #define, vy tady popisujete chování extern const.

static const int hodnota = 5;

int func1()                                                                                                                                                               
{                                                                                                                                                                         
        return hodnota;                                                                                                                                                   
}                                                                                                                                                                         
                                                                                                                                                                          
int func2()                                                                                                                                                               
{
        return hodnota + 5;
}
Vygenerovaný kód (g++ -c):
00000000 <_Z5func1v>:
   0:   b8 05 00 00 00          mov    $0x5,%eax
   5:   c3                      ret    

00000010 <_Z5func2v>:
  10:   b8 0a 00 00 00          mov    $0xa,%eax
  15:   c3                      ret    

little.owl avatar 7.2.2013 12:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Mate pravdu, nicmene dukaz kompilatorem je take blbost ;-).
A former Red Hat freeloader.
7.2.2013 16:06 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Mate pravdu, nicmene dukaz kompilatorem je take blbost ;-).
Nejvetsi blbost ale je ten test udelat kompilatorem jineho jazyka, nez o kterem se bavime.
Luboš Doležel (Doli) avatar 7.2.2013 16:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Pro C se to chová stejně. Vygenerovaný kód je identický.
7.2.2013 16:04 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Vygenerovaný kód (g++ -c):
Uvedomujete si, ze zrovna v pripade klicoveho slova const se C odlisuje od C++? V C++ je povoleno promennou nevytvorit. V C se vytvorit musi.
Luboš Doležel (Doli) avatar 7.2.2013 16:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Tak prosím nahlásit jako bug v GCC, protože ani po přejmenování na test.c a kompilaci s gcc se žádná proměnná nevytváří.
little.owl avatar 7.2.2013 16:48 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
V C se vytvorit musi.
Nemusi, a vetsinou se to nedela, pokud to neni volatile. Ze ISO C standardu (6.7.3 Type qualifiers):
The implementation may place a const object that is not volatile in a read-only region of storage. Moreover, the implementation need not allocate storage for such an object if its address is never used.
Smichal jste plno veci dohromady.

Linkage - je otazka static/extern (storage class), nikoliv const. Jediny rozdil je v tom, ze v C ma const u globalni promenne explicitne external linkage, v C++ internal linkage. Z toho vyplyva, ze "static const" muze byt vyhozen i v C.
A former Red Hat freeloader.
8.2.2013 12:36 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
1. Omlouvam se za rozpoutani flamewere
2. Dokaze nekdo vysvetlit, proc to teda vyhodil, kdyz by to za nej stejne udelal kompilator? Tedy pokud by pouzil gcc. To se glibc pouziva na na nejakych oskurdnich platformach kde to nefunguje?
little.owl avatar 8.2.2013 13:05 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
ad 1) Nesmysl, to je diskuze a pokud to ma trochu technicky merit neni co resit.

ad 2)
Dokaze nekdo vysvetlit, proc to teda vyhodil, kdyz by to za nej stejne udelal kompilator?
Nechapu na co se ptate. On udelal typo v jednom define v C. Jinak, to jsem popsal nahore, dela kazdy trochu slusny kompilator.
A former Red Hat freeloader.
8.2.2013 14:31 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
2) On tam mel nejdrive static const int, ten pak zmenil na #define nakonec opravil "hodnotu" toho #define. A to mi prave bylo divny, proc jeste nekdo ve 21 stoleti pouziva dela takovyhle veci.

Kdysi jsem psal nejaky xpcom pluginy do firefoxu a tam to bylo uplne stejny. Code style FF zakazoval pouzivani enumu. Pak nekdo commitnul metodu, ktera vracela nejaky enum ve stylu "enum result { OK, FAIL, WARN, OTHER}; Nacez to nejakej aktivista "opravil" a udelal makra:
#define NS_RESULT_METODAA_FCEX_OK 0L
#define NS_RESULT_METODAA_FCEX_FAIL 1L
...

A tyhle makra nacpal do souboru s makrama, kterej mel vic jak 5K radek. A ta fce pak vracela nejaky NSPRInteger. Duvodem pry bylo, ze nejaky "starsi" kompilatory mely s enumem problemy. (Starsi = rok 1998 na SCO Unixu). Proto by me zajimalo jestli k necemu takovymu jsou objektivni duvody i dneska.
little.owl avatar 8.2.2013 18:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Aha. Krome kompatibility se starsimi ci exotickymi kompilatory nebo snahy byt konsistentni u starsich projektu v tom nevidim benefit. U novych projektu, zejmena v C++, bych define uz takhle nepouzival.
A former Red Hat freeloader.
8.2.2013 19:55 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
OK, moje chyba, statickou zahodit muze. Nicmene na ty 2. casti -- ze nejde pouzit tam, kde se ocekava constant expresion, to nic nemeni. Globalni pole char buf[BSIZE] si neudelate.
little.owl avatar 9.2.2013 15:39 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
To ze na vytvoreni pole potrebujete constant expression tu ale nikdo nerozporoval, problem byl s tou prvni casti, ktera nebyla pravdiva.
A former Red Hat freeloader.
7.2.2013 11:42 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Beru zpět, u static toto neplatí.
little.owl avatar 7.2.2013 12:06 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Neni static jako static, vite?
A former Red Hat freeloader.
7.2.2013 12:38 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Jo, není nad klíčová slova co mají přinejmenším tři různé významy podle kontextu.
little.owl avatar 7.2.2013 12:48 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
A tak dvacet clauses upravujici jejich chovani ve specifickych pripadech. Nicmene zakladni koncept je jasny, zbytek je "pravnicina".
A former Red Hat freeloader.
7.2.2013 10:48 Marek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
A funguje to takhle i pro C++? Jsem myslel, že kompilátor může tu hodnotu uložit do read-only části binárky. Protože změnit tu hodnotu (třeba za pomocí const_cast) vyvolá UB (undefined behavior).
kozzi avatar 7.2.2013 11:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..

No pokud vim, tak const v C++ proste jen rika ze dana promenna je konstanta. Ale pres jeji adresu v pameti ji stejne muzes zmenit. Napriklad v jazyce D existuje jak const tak slovo immutable, kde const se chova tak jak v C++ a immutable zajistuje ze ta konstonta je opravdu konstanta, pripadne se da pouzit enum

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
7.2.2013 11:45 Marek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
No právě já myslím, že ne. Proměnná, definovaná jako const (a k tomu ještě třeba constexpr) se měnit nedá. http://ideone.com/cZH9wE Jakékoli referenci nebo ukazateli můžu přidat const a pak beztrestně zase ubrat (const_cast) a proměnnou změnit.
7.2.2013 11:53 Marek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Tady je video o cosnt_cast. Stephan T. Lavavej - Core C++, 8 of n.
kozzi avatar 7.2.2013 12:29 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
7.2.2013 20:57 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Kde to jsme, pretypovavat referenci na pointer a jeste k tomu natvrdo ceckovym zpusobem?

disclaimer: To neni osobni narazka, ale proste tohle se v C++ nedela, i kdyz to jde :-).
kozzi avatar 7.2.2013 21:35 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..

JJ dokonce si myslim, ze by to meli zakzat :).

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
little.owl avatar 8.2.2013 01:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Co by meli konkretne zakazat?
A former Red Hat freeloader.
little.owl avatar 8.2.2013 01:22 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Asi je to pozdni hodinou. Kde vidite pretypovani reference ceckovskym zpusobem?
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 8.2.2013 01:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Řádek 13, tedy pointa celého příkladu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 8.2.2013 01:29 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Ziskani adresy objektu je jedna vec a reference druha.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 8.2.2013 01:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Je tam to céčkové přetypování, na které ses ptal. Jinak slovo reference nemusí vždycky znamenat C++ referenční proměnnou.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 8.2.2013 03:36 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Vim, ze uz prilis rypu, takze naposledy a pak toho necham. Psal jsem
Kde vidite pretypovani reference ceckovskym zpusobem?
Tedy: (a) na ceckovske pretypovani jsem se vubec neptal, to je naprosto ocividne, ptal jsem se na pretypovani reference. (b) Muzes sice argumentovat tim, ze reference nemusi vzdy znamenat referencni promennou, ale priklad byl v C++, a tak s tim standard nepracuje, a pokud se zacne pouzivat nejednoznacna terminologie, vysledkem bude binec.

C++ se snazi rozlisovat referenced type, address of, reference object, function reference, lvalue reference, rvalue reference, non-reference etc., referenci v ramci standardu (forward reference) nebo puvodnim vyznamu odkazovat; nicmene reference je deklarovana svou syntaxi e.g. "T&". V danem pripade "&a" unarni operator & vraci pointer na "a", ktery je pretypovan na jiny typ. Ty ten pointer muzes to nazyvat reference, casto se to dela, ale pak jsme na dobre ceste do onoho bince, zejmena pokud se zacnou takhle volne pouzivat i dalsi terminy.

Pres referenci by to nezmenil a navic tady se to da urcite pohodove resit pres volatile:
void printIntByRef(const volatile int & value) {
    std::cout << value << std::endl;
}

const volatile int a = 5;    
TGIF.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 8.2.2013 04:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Tedy: (a) na ceckovske pretypovani jsem se vubec neptal
To z té věty rozhodně není jasné.
a tak s tim standard nepracuje, a pokud se zacne pouzivat nejednoznacna terminologie, vysledkem bude binec.
Binec v tom už je, s tím se těžko něco udělá. A C++ je binec už z definice.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 8.2.2013 08:42 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
To z té věty rozhodně není jasné.
Ale je ;-).
Binec v tom už je, s tím se těžko něco udělá.
Ve smyslu popsanem v predchozim prispevku ano.
A C++ je binec už z definice.
C++ ma sve gotchas, ale binec z definice to neni.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 8.2.2013 11:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Dobře víš, že s tebou rád diskutuju :). Ale tady už není o čem.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 8.2.2013 11:52 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Je fajn, ze jsi to vzdal.
A former Red Hat freeloader.
8.2.2013 12:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Ono při dostatečně kritickém pohledu je vícméně každý jazyk binec z definice. (Krom takových těch akademických a/nebo esoterických, který se nepoužívaj k ničemu praktickýmu...)
pavlix avatar 8.2.2013 12:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Pravdou je, že jsem byl šťastný jak blecha, když jsem se konečně odnaučil vidět OOP optikou C++ a začal jsme ho vnímat normálně.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
8.2.2013 12:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Zajímalo by mě, co znamená to "normálně" ;-) Já osobně mám s objekty zkušenost z jazyků/platforem C++, C, ObjectPascal, Java, PHP, ECMAScript,... a ani u jednoho bych neoznačil přístup k OOP jako "nornální", resp. nějak oproštěný od nějakých podivností, nadřazený ostatním, etc...
little.owl avatar 8.2.2013 13:06 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
odnaučil vidět OOP optikou C++ a začal jsme ho vnímat normálně.
Chapu, to je/byl hlavne problem ucebnic, zejmena starsich, to byl skutecne des a hruza. Mame graficky objekt, od nej odvodime objekt kolecko, ctverecek a cara, a podobne hruzy, za to C++ nemuze. Pro me je treba dedicnost, krome interfacu, mene zajimava cast C++.
A former Red Hat freeloader.
little.owl avatar 8.2.2013 13:05 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Tak C++ je alespon celkem slusne standardem specifikovany binec. Navic, v kontextu o cem jsme ted mluvili, je v tom C++ nevinne, tyhle veci podedilo z C, a vetsina zmen ktere udelali, byl posuv k lepsimu.
A former Red Hat freeloader.
Jakub Lucký avatar 8.2.2013 15:27 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
nevím, teď jsem se začal učit Haskell a nepřijde mi to takový binec... Ale zase je tam o dost víc věcí, co se člověk musí naučit/pochopit...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Conscript89 avatar 9.2.2013 08:23 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Vsak pockej, jak dojdes k monadam :)
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
8.2.2013 07:28 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Omlouvam se, opravdu jsem to napsal i na muj vlastni vkus spatne v tom spechu.
little.owl avatar 8.2.2013 08:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Omlouvam se,
To zas neni nutne :-).
A former Red Hat freeloader.
egg avatar 7.2.2013 21:26 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Ježkovy oči! Z toho budu mít dneska zlý sny.
7.2.2013 23:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Pěkná ukázka ;-)

Jinak kdyby existovalo něco jako "worst practices", tak tohle by bylo na jednom z předních míst :-D
little.owl avatar 8.2.2013 01:21 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
To je korektni chovani pokud je promenna ulozena na stacku, u globalni byste nejspise dostal segfault, const skutecne negarantuje, ze promennou po svem vytvoreni nelze zmenit neprimo pres jeji adresu.
A former Red Hat freeloader.
kozzi avatar 8.2.2013 09:51 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..

JJ presne tak

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
7.2.2013 11:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
pripadne se da pouzit enum
Enum je afaik čistý syntactic sugar, to je stejný jako makro...
little.owl avatar 7.2.2013 12:05 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
To se da rici jen o C, ale ne o C++, kde se zacne uplatnovat type-checking.
A former Red Hat freeloader.
7.2.2013 12:06 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
No prave me to prekvapilo, ze je to v C jinaci. V C++ je static const int trochu jako enum. Tzn komplator ve vyrazech pouzije pouze jeho hodnotu a ne referenci. Navic se da "static const int" pouzit i ve switch/case - podobne jako enum.

Navic v c++11 muze enum "dedit" od intu (jako v Jave), takze ma i predvidatelnou velikost.
little.owl avatar 7.2.2013 12:17 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Az na to, ze v v C++ mate tri kontexty (namespace/global, function, class), jak se static pouziva a pokazde plati jina pravidla.
A former Red Hat freeloader.
egg avatar 7.2.2013 12:26 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Proč by nesměly, někdy to může být i potřeba. Ale například tohle nefunguje:

const int asize = 10; int a[asize]; int main() { return 0; }
Luboš Doležel (Doli) avatar 7.2.2013 12:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
V C++ to funguje, pokud je "asize" constexpr (ale bere mi to i ten const, možná jako rozšíření mimo standard?).
egg avatar 7.2.2013 16:28 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Zprávička se týká C.
Luboš Doležel (Doli) avatar 7.2.2013 17:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Jasně, ale o kus výš se řeší i to, jak je to v C++.
7.2.2013 19:43 Jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Není to rozšíření, je to standardní chování už v C++03. asize musí být 1) const a 2) inicializovaná konstantním výrazem.
little.owl avatar 7.2.2013 20:11 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nechapu..
Musi to byt constant expression, v danem priklade v C++ tomu tak je.

V jinych kontextech tyto dva body u deklarace pole nemusi stacit (const + constatni vyraz).
A former Red Hat freeloader.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.