Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 16:48

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.3.2013 17:23 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: GLX_MESA_query_renderer - API, které pomůže hrám
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobra ukazka toho jak funguje OSS. Jak vznikne use-case za kterym jsou realny uzivatele a penize, tak se hned vyvoj zacne posouvat. Dejme tomu jeste tak rok nez Steam donuti AMD i nVidii prohlasit Linux za primarni platformu zasluhujici podporu jako MacOS X a bude dobre.
D.A.Tiger avatar 5.3.2013 00:04 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GLX_MESA_query_renderer - API, které pomůže hrám
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já nevím, ale mě učily, že drtivá většina aplikací (a hry nejsou v tomto směru vyjímkou) by neměla se vůbec starat o hw. Od toho je tu operační systém, aby byl schopný obsloužit požadavky aplikací. Zrovna Mesa, byla vždycky skvělá v tom, že když nebyla k dispozici akcelerovaná grafika, obstarala služby přes software rendering. Opačný postup nakonec v důsledku vede k závislostem na určitém hw a nekompatibilitám - to vnímám jako špatný krok zpět. Abychom nedopadly nakonec jak ve Widlích, kde si u některých her musí člověk nejdřív zkontrolovat, jestli má na stroji podporovanou grafickou kartu....
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
Luboš Doležel (Doli) avatar 5.3.2013 10:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: GLX_MESA_query_renderer - API, které pomůže hrám
Realisticky *je* nutné detekovat, co za kartu to je a podle toho upravit vykreslování. A vůbec nejde o nekompatibilitu, ale o výkon.

Hodí se i detekce použitého ovladače. Obzvlášť když svobodné ovladače - snad vyjma těch od Intelu - stojí za starou belu. Ne, spustit OpenArenu na 14 let starém enginu Q3 fakt není úspěch.
D.A.Tiger avatar 6.3.2013 00:45 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GLX_MESA_query_renderer - API, které pomůže hrám
Dobře, ale když teda už (jakože o tom pochybuji, ale...), nebylo by lepší aby to dělala Mesa sama a herní aplikace (nebo engine) se o to už dál vůbec nestarala?
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.