Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 23:05

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
19.9.2014 17:10 Žirafa
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak a teď se přiznejte, kdo kdy vyráběl vlastní font (font family), jak moc úmorné to je a v čem to bylo.

Dle mě existuje takové množství fontů (a všechny jsou skoro stejné), že jediné co u nich řeším je podpora speciálních znaků a to, zda jsou bezpatkové nebo s.

Za mě je nejhezčí písmo Ubuntu, do zdrojáku a konzole jedině písmo Consolas od MS.
otula avatar 19.9.2014 18:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Párkrát jsem využil fontforge, když jsem chtěl písmu doplnit znaky s diakritikou. Ale jinak mám také vybranou velmi malou množinu fontů, které používám. Největší problém byl najít font, který by byl při malé velikosti pěkný při tisku a zároveň velmi dobře čitelný v PDF.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
pepe_ avatar 19.9.2014 18:46 pepe_ | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont

A je to ?

otula avatar 20.9.2014 22:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Mám ho nastavený v jedné publikaci v práci, tak se v pondělí podívám, co jsem to vlastně nakonec použil...
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
otula avatar 22.9.2014 07:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Takže používám FPL Neu a na nadpisy URW Classico.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
19.9.2014 18:44 Georgius
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Přiznávám se.

Kdysi jsem dělal písmo ve Widlích, už nepamatuji v čem, ale bylo to dost přítulné i podobné fontforge (možná dokonce fontforge pro widle, už fakt nepamatuju) a bylo to písmo podle nálezů v Pompejích, t.j. jenom velká písmena. To byla pohoda. Po letech jsem si říkal, že bych potřeboval nějaké 14-15. století v Čechách a je do dost bída, na netu jsou tuny Schwabachu, fraktur a staroanglických písem, ale slušná předtisková člověčina nikde. Chvíli jsem fontforge trápil a nakonec jsem se rozhodl pro začátek dodělat české a ostatní znaky Dukovi, což je kompromis mezi autenticitou a čitelností. Plánuju to jako hlavní font do středověkého lxde , jenom mi chybí čas na dotažení projektu. Docela oříšek byly číslovky, ale už jsem něco +- rozumného našel (arabské číslovky se začaly používat někdy koncem 14ky, ale bylo to dost neustálené).
20.9.2014 00:58 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Co to ma znamenat? Jak dodelat diakritiku? Pred Husem se pouzivaly sprezky. :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
20.9.2014 07:06 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
no a není náhodou 15. století po Husovi?
20.9.2014 09:59 Georgius
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
V tom právě je ten vtip, ono v průběhu 15. století se diakritika používala tak napůl, třeba krátké nabodeníčko na ž, ale ss místo š, cz místo č a podobně stále zůstávalo, o dvojhláskách (nejlépe dvojsmyslných - ie může být buď í nebo ě, podle toho kde) nemluvě. Takže pokud chci "středověké LXDE" s moderní (bezzpřežkovou) češtinou, potřebuju mít ty spřežky namapované na příslušné UNICODE znaky, t.j. ss jako š. To se dělá v fontforge docela dobře, jenom se vždycky musí člověk zamyslet, protože klasicky se řeší opačný problém, t.j. jak přepsat "a Piesmo die, že" než jak nejelegantněji zobrazit středověkým písmem georgius@pc-12:~$. Největší sranda byl zatím zavináč, aby vypadal alespoň trochu jako psaný brkem (obecně je nutno se vcítit do písaře a písmo tomu přizpůsobovat). Akurát s tím dolarem furt ještě nevím co udělám ...
20.9.2014 16:16 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Akurát s tím dolarem furt ještě nevím co udělám

přemapovat na něj pražský groš ;-)
20.9.2014 18:45 Georgius
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Zajímavý nápad, teď jenom rozhodnout, jestli stylizovaná korunka nebo lev (ten je asi dolaru podobnější) ...
20.9.2014 19:29 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - LXDE - středověk

To je jasné. Musí to být koruna, protože moravská orlice je také korunovaná, a tak bude toto LXDE možné používat i na Moravě.

 

Moravská grošová měna také existovala.

20.9.2014 19:36 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Ale když to vezmeš od lva, tak je to ve výsledku to samé. Je to symbol jednoty republiky, a navíc i ten lev se nejprve používal na Moravě. :-)
20.9.2014 21:45 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Nebo stylizované G - jako groš? to tedy asi nikdo nepozná, korunka např. v kroužku by byla jištější ;-) byl bych pak velmi zvědavý na screenshot toho "středověkého LXDE"
20.9.2014 22:38 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Příloha:
Anebo písmeno K jako koruna - jako začáteční písmeno slova, části symbolu na těch penízcích, namísto obrázku koruny, na způsob dnešních značek pro měnu, ale přeškrtnuté jednou svislou čarou, umístění, jak je na obrázku (písmeno K, svislé čáry byly zesíleny, jak jsem nejprve vybral obdélník, a pak jej vyplnil barvou.

Je to úžasné, i když zpracování chce grafika.
pavlix avatar 21.9.2014 08:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
No úžasná dioda ;).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
21.9.2014 18:32 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
:-D Už jen zbejvá přidat šipečky pro LED a do PS1 přidat escape sekvenci pro bright&bold barvu. :-D
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
otula avatar 21.9.2014 20:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Přesně :-D
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
21.9.2014 20:22 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - znak F

A napadla mě chlapci ještě jedna věc. Celý den jsem si připomínal, že se s vámi o ni musím podělit.

Uvažoval jsem o české zlaté měně - o českém dukátu - florénu.

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_duk%C3%A1t

Teď stačí vzít písmeno F a je to. Není potřeba si s tím moc hrát, všechno je na svém místě. A má to samé výhody. Vždycky, když to F uvidíte, vzpomenete si. No vy víte na koho.

pavlix avatar 21.9.2014 20:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - znak F
Nevzpomenem.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
21.9.2014 21:47 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - znak F
jasně, ale florén byl spíš exportní záležitost, doma se používaly mince založené na stříbrném standardu...
21.9.2014 15:22 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Tak, do idey "středověké LXDE" to celkem zapadá. Tím způsobem, že je to karikatura středověku na úrovni toho, jak the Flinstones karikují dobu kamennou. Což není nic proti ničemu, akorát... no, whatever.
21.9.2014 21:52 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
no třeba já mám pro různé "karikatury" středověku slabost... Svatý grál od Monty Pythonů taky vadí? nebo Hodina prasete? nic z toho není "ten pravý středověk", ale na podkladě středověkých kulis se dá leccos rozehrát, co má jisté sdělení k dnešku... ne že by až na takové úrovni bylo "středověké LXDE", ale proč se nad to trochu nepovznést
Josef Kufner avatar 19.9.2014 21:58 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Fonty se dají použít jako ikonky na webu. Je to celkem praktické, elegantní a hezký editor se hodí. Jdu ten BirdFont vyzkoušet …
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
20.9.2014 07:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Ano, debilita vývojářů webových stránek nezná mezí. Unést definovaný znak, překreslit ho v rozporu s Unicode a udělat z něho navigační prvek, aniž by místo něj existoval zástupný text, je fakt chuťovka. Zdravím ruby on rails.
mirec avatar 20.9.2014 08:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont

Pokiaľ viem tak unicode má oblasti pre použitie privátnych symbolov. Ale aj tak tú vlastnosť neznášam.

Ako je ti inak v súčasnosti s svg symbolmi? Ešte pred pár rokmi všetci ospevovali, že to bude super, odstránia sa tým neškálovateľné bitmapy a zrazu bum všetci používajú namiesto svg fonty.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
20.9.2014 07:53 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
A obzvláště praktické jsou pak takové stránky pro lidi s NoScriptem, který použití takového fontu nedovolí kvůli děravosti FreeType.
20.9.2014 12:09 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
V metafontu, a díky parametrizaci to moc úmorné nebylo. Naopak bez parametrizace by to byla hrůza. Ale byl to font spíš na hraní a pro jeden konkrétní text.
Václav 20.9.2014 19:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Font Forge, ale jen jsem dodělával nabodeníčka do existujícího fontu. Trefit stejný styl nebyla sranda, ale s vyráběním celého fontu se to nedá srovnat.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
mirec avatar 19.9.2014 17:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Oproti fontforge sa mi zdá dosť slabé :-(. Fontforge má síce super funkcie, ale to rozhranie je také ... (napadá ma jedine slovo unixové :-D)

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
22.9.2014 08:36 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ked som ho skusal naposledy nefungoval kerning ani ligatury. Nepouzitelne.
Čo Rys, to vrah!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.