Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 19:54

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
17.12.2014 13:09 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tiez ste si precitali ten clanok s "ruskym" prizvukom?
Čo Rys, to vrah!
17.12.2014 13:58 Nemo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Článek napsaný českým autorem, o věcech týkajících se Československa je dostupný pouze... anglicky. Ne že bych anglicky neuměl, ale tenhle trend mi přijde takový blbý.
17.12.2014 14:11 danaketh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Tenhle trend informovat česky nehovořící část světa o tom, co tady tenhdy bylo k dispozici? Jo jo, to je ošklivé a falešné a mělo by se to zakázat.
17.12.2014 14:23 Nemo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Nepochopil jsi mě. Já píšu že mi přijde blbé že toho článku existuje POUZE anglická verze. Já kdybych něco takhle psal, tak bych bral jako naprostou samozřejmost udělat vedle EN verze i českou, když je to můj jazyk.
17.12.2014 14:47 Rad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
no, obycejne se to napise cesky a necha prelozit translatorem ... :-D

jenom pro zajimavost - tady http://www.8bity.cz/ je docela slusny popis (a detailni, ne jenom vseobecne plky) mnoha 8mi bitu (nejenom cs)

:)
17.12.2014 17:21 roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Proc by mel psat ten samy text dvakrat? To nedava smysl... Je to text urceny svetu, ne lokalni zaprdene kotlince, ta je anglicky.
Jendа avatar 17.12.2014 18:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Nestojí mi to za tu práci navíc.
Grunt avatar 17.12.2014 19:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
POUZE anglická verze
Opravdu?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
17.12.2014 16:08 xxsoft
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Protože tehle článek je určený pro zahraniční čtenáře. Proč ho publikovat ještě česky? Ti dříve narození podobné věci číst nepotřebují a ti mladší mají dostatek materiálů přímo v češtině. Taky mi přijde líto když se materiál psaný čechem a určený pro čechy smolí v angličtině, mnohdy mizerné, ale tohle není ten případ.
pavlix avatar 17.12.2014 17:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
17.12.2014 17:28 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
On to není trend, ale spíš výcuc z autorových starších článků v češtině, které publikoval na několika svých webech. Píše nejen o československých počítačích, a nejen píše, také vytváří jejich emulátory a staví repliky všeho možného, koukni třeba sem: http://retrocip.cz/

Potom existují specializované weby, třeba jestli tě zajímá SAPI-1 (který rozhodně za trochu toho zájmu stojí) tak se podívej na tohle: http://www.sapi.cz/
17.12.2014 14:58 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezke, akorat by to chtelo udelat trochu anglickou korekturu. Nerad to rikam, prestoze je autor profesionalni pisatel, nektere fraze jsou dost neobratne a mozna i zavadejici.

Ale jinak je to pekne povidani. I kdyz bych trochu polemizoval s tvrzenim, ze komunisticky rezim lidi od pocitacu (a vubec s technickym zamerenim) jen "nechaval prezivat". Sice mam zkusenost jen nekdy od roku ~86, ale pripada mi to jako hloupost. Mam za to, ze naopak Pionyr a Svazarm elektroniku (a pozdeji pocitace) hodne podporoval - skoro v kazdem "kulturnim dome" byl nejaky krouzek apod. V porovnani s dneskem, kdy na to stat (coz je odrazem spolecnosti, nerikam, ze se musi starat) dost kasle (prestoze prave paradoxne dostupnost ruznych hackerskych vychytavek je dnes daleko vetsi). Nedavno si tu Grunt stezoval na ABC, to s tim IMHO dost souvisi - za komunistu nebylo "geek" sproste slovo.

Je to videt i treba na tom, ze do nas se jako do deti snazili dostat i programovani, aspon v BASICu na tom PMD.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
otula avatar 17.12.2014 16:20 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Naprostý souhlas. MDPM v našem městě nakoupil první mikropočítače (kapesní počítače Sharp PC-1210 a PC-1212) ještě v době, kdy byl autor článku na 1. stupni ZŠ a učili jsme se na nich programovat. Nic o buržoazii jsem ve spojení s výpočetní technikou nikdy neslyšel. A ve škole se učilo programovat brzy poté, co přišly první osmibity. Těžko říct, kodkud autor tyto informace vzal, možná někde z doslechu...
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
17.12.2014 17:32 GR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Jen takove rypnuti, autor toho clanku je jen o dva roky mladsi, jak vy.
otula avatar 17.12.2014 21:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Ano, proto také dobře vím, co se dělo a jak to fungovalo v době, kdy vyrůstal.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Agent avatar 18.12.2014 15:53 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
To už je asi takový trend nebo úlitba někomu rýpnout si do minulého režimu bez ohledu, jestli je to opodstatněné či nikoliv.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
otula avatar 18.12.2014 20:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Také mám často tento pocit...
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
pavlix avatar 17.12.2014 17:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
za komunistu nebylo "geek" sproste slovo.
A v době, kdy studoval otec, nebylo na technických školách sprosté slovo žena :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 17.12.2014 18:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Hoši, ale víte o čem to je, ne? Když se na to vykašle stát, měli by se starat aspoň rodičové…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 17.12.2014 18:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Mam za to, ze naopak Pionyr a Svazarm elektroniku (a pozdeji pocitace) hodne podporoval - skoro v kazdem "kulturnim dome" byl nejaky krouzek apod.
Jinak tohle úzce souvisí s tím, že tehdejší režim chtěl ve směru elektroniky/výpočetní techniky všechny lidi obecně obeznámené a proto se začínalo už od útlého věku (nesouvisí to jen s elektronikou – modelářský kroužek (aneb nauka zručnosti, kdo to ještě dneska má?) který sem u nás neviděl a drážní co jsme měli na průmce byl v úpadku a teď už pravděpodobně neexistuje). Ten současný nechce lidi (a už vůbec ne všechny), nýbrž pár úzce specializovaných odborníků.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 17.12.2014 18:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Jinak tohle úzce souvisí s tím, že tehdejší režim chtěl ve směru elektroniky/výpočetní techniky všechny lidi obecně obeznámené, ten současný chce pár úzce specializovaných odborníků
A ještě jeden dodatek: Tohle je můj vlastní názor, který jsem nikde nevyčetl ale vypozoroval. A očividně jak tak teď ten článek čtu se v tom shodneme i s autorem toho článku.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
17.12.2014 22:37 www
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Mam za to, ze naopak Pionyr a Svazarm elektroniku (a pozdeji pocitace) hodne podporoval - skoro v kazdem "kulturnim dome" byl nejaky krouzek apod.
Jinak tohle úzce souvisí s tím, že tehdejší režim chtěl ve směru elektroniky/výpočetní techniky všechny lidi obecně obeznámené a proto se začínalo už od útlého věku (nesouvisí to jen s elektronikou – modelářský kroužek (aneb nauka zručnosti, kdo to ještě dneska má?) který sem u nás neviděl a drážní co jsme měli na průmce byl v úpadku a teď už pravděpodobně neexistuje). Ten současný nechce lidi (a už vůbec ne všechny), nýbrž pár úzce specializovaných odborníků.
Zažil jsem dost z totality, aby se mi z tohohle uvažování zvedal žaludek. Proč máte pocit, že vám tenhle režim brání scházet se s kamarády v klubovně a nakoupit si společné hračky? Proč máte pocit, že by vám tenhle režim měl kupovat vaše hračky a organizovat vám klubovny? Proč by měl tenhle režim platit zájmy lidí, které zajímá zrovna výpočetní technika a elektronika (proč by neměl platit třeba kroužky překladatelů, kinologů, ornitologů, amatérských astronomů, lidových léčitelů, ...)? Vidim kolem sebe dost lidí, kterým nechybí vlastní iniciativa a nebrečí, že je někdo nevodí za ručičku. Ale tady pořád má někdo potřebu s nostalgií slzet nad dobou, kdy nic nebylo k dostání a vládla cenzura.
Jendа avatar 17.12.2014 22:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Proč máte pocit, že vám tenhle režim brání scházet se s kamarády v klubovně a nakoupit si společné hračky?
Protože to dělá?
Proč máte pocit, že by vám tenhle režim měl kupovat vaše hračky a organizovat vám klubovny?
Proč ty máš pocit, že by ti tento režim měl zajišťovat vymahatelnost práva?
18.12.2014 11:17 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Mezi nakupováním hraček pro vybranou skupinu lidí a zajišťování vymahatelnosti práva je trochu rozdíl, ne?
Quando omni flunkus moritati
Grunt avatar 18.12.2014 12:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
vybranou skupinu lidí
Nevím kdo o tom mluvil, ale já mluvil o všech (resp. o všech co mají o věc zájem) lidech, ne o vybrané skupině.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.12.2014 14:34 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Ta skupina byla vybraná okruhem zájmu a jiné skupiny - třeba se zájmem o anglickou literaturu 14. století - měly smůlu.
Quando omni flunkus moritati
Jendа avatar 18.12.2014 16:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Nevidím ho tam.
Jendа avatar 18.12.2014 16:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
(jako kvalitativní nevidím, kvantitativní jo, ale o tom předřečník nemluvil)
Grunt avatar 17.12.2014 23:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Proč máte pocit, že vám tenhle režim brání scházet se s kamarády v klubovně a nakoupit si společné hračky?
To ne, ale z nějakého důvodu se tak neděje. Že by to už prostě lidi nezajímalo?
le tady pořád má někdo potřebu s nostalgií slzet nad dobou, kdy nic nebylo k dostání a vládla cenzura.
Zato dnes si v moři tisíců stejných výrobků ani nevyberete a místo cenzury vládne propaganda a marketing. Výhra, opravdu…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.12.2014 04:40 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Bohužel, my lidé-ovčani, máme na výběr jen ze dvou cest. Huxley nebo Orwell.. :-)
18.12.2014 08:33 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Hlasuju pro Huxleyho, např takové pilulky štěstí...
18.12.2014 08:55 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Pouzivam je, ale jsem proti. :-) V praxi to moc nefunguje, nesmis tolik verit oficialni propagande..
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
Jendа avatar 18.12.2014 16:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
To brzdí etika, ne technologie.
18.12.2014 17:51 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Nemyslim, ale ver si cemu chces. :-)
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
18.12.2014 08:54 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Hm, cekal jsem, kdy se najde nejaky idiot a zacne se hadat o necem, co nikdo nerozporuje..
Proč máte pocit, že by vám tenhle režim měl kupovat vaše hračky a organizovat vám klubovny?
Nejde o "rezim", ale o kulturu ve spolecnosti. Uz to napsali lide niz. (V demokraticke spolecnosti si ale lide muzou samozrejme rozhodnout, ze ma neco delat stat - proc ne?)

Komunisticky rezim se rozhodl (i kdyz to asi neni uplne vystizne) technicke obory explicitne podporovat. Alternativne na to mohli uplne kaslat - pak bychom zrejme ale zaostali jeste vic (ono pojem "treti svet" neni tak uplne nahoda).

Duvod, proc jsem vas oznacil za idiota, spociva v tom, ze to vubec vlastne nesouvisi s byvalym rezimem. (Uznavam, asi je to trochu drsne, clovek, ktery neco nenavidi, ma tendenci nenavidet i veci, ktere zrovna nahodou ten predmet jeho nenavisti dela celkem dobre..) Protoze byvaly rezim v cele rade veci, ktera na nem byla pozitivni (ve srovnani s dneskem), vetsinou jen se zpozdenim kopiroval to, co existovalo uz na Zapade, a teprve s nastupem thatcherismu to slo do haje. Konkretne, kdyz se zeptas koholi treba v USA, v 50. a 60. letech existoval obrovsky technologicky optimismus, ktery dnes zkratka nemame. A je to trochu skoda - kazdeho, kdo dela nejakou uzitecnou praci, ne administrativu, to musi mrzet, ne?
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
Grunt avatar 18.12.2014 12:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
vetsinou jen se zpozdenim kopiroval to, co existovalo uz na Zapade, a teprve s nastupem thatcherismu
Doporučuju přečíst si i tu diskusi pod článkem. Nejsem si vědom, že by na západě vycházela nějaká obdoba AMARa se schématy konstrukcí multimetrů, osciloskopů a zdrojů (ti zas měli RadioShack). Ta hackerská předrevoluční kultura opravdu vznikla z důvodu potřeby a nevím o její obdobě na západě.
A je to trochu skoda - kazdeho, kdo dela nejakou uzitecnou praci, ne administrativu, to musi mrzet, ne?
Nedělám užitečnou práci, dělám administrativu a mrzí mě to.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 18.12.2014 12:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Nedělám užitečnou práci, dělám administrativu a mrzí mě to.

Jak moc tě to mrzí a co si představuješ pod užitečnou prací?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 18.12.2014 13:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
První užitečná práce bude ta, kterou nebudu vykonávat pro žádného kapitalistu. Tak jednoduché to je. A nemrzí mě ta práce, nýbrž neexistence těch klubů, literatury, atd.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 18.12.2014 14:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
To bys musel dělat pro lidi a ještě se každého zeptat, jestli náhodou není kapitalista :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 18.12.2014 14:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
To bys musel dělat pro lidi
Fuj, hnus. Asi začínám chápat rčení „někdy je nejproduktivnější nedělat vůbec nic“.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.12.2014 13:51 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Mozna mas trochu pravdu v tom, ze u nas to DIY bylo z nutnosti, ale i tak si myslim, ze nas Zapadni kultura v tomhle smeru ovlivnila (napriklad i na Zapade bylo snad bezne, ze se treba k radiim a televizorum dodavala schemata).

A jistou obdobu AMARa jsem nasel.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
Grunt avatar 18.12.2014 14:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
napriklad i na Zapade bylo snad bezne, ze se treba k radiim a televizorum dodavala schemata
Ale člověk si nemusel bastlit základní věci sám. Daly se na západě běžně koupit. Jinak se dřív dodávali neříkám přímo výrobní výkresy, ale docela podrobné schémata sestav samotných strojů. Docela dobrý zvyk to býval.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Agent avatar 18.12.2014 16:10 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Ale zas tu vyrostla díky tomu řada špičkových odborníků, kterých si pak díky tomu váží i na tom západě. Připadá mi, že my jsme byli dycky takový kutilský národ. Konec konců pořad jako Receptář může vzniknout snad jen u nás. Jinak dnešní doba kutilům nepřeje. Např. staré walkmany vs. dnešní MPtrosky. Ani rozbitej konektor od sluchátek si na tom člověk už nevymění. Věci se často dělají zalisované, nerozebiratelné, natož tam něco letovat.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Drom avatar 20.12.2014 05:32 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Věci se často dělají zalisované, nerozebiratelné, natož tam něco letovat.
Pravé spotřební zboží?
18.12.2014 14:11 Jindřich Makovička | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Komunisticky rezim se rozhodl (i kdyz to asi neni uplne vystizne) technicke obory explicitne podporovat.
Dlužno dodat, že u elektroniky a počítačů byla ta podpora z velké části spíše verbální. V druhé polovině osmdesátých se o tom, jak jsou počítače bezva, neustále psalo a mluvilo v televizi, Ondra se skloňoval ve všech pádech, bylo ho plné VTM, ABC, v Ohníčku se o něm myslím zmiňoval i ten komiks o Barbánkovi... akorát v reálu ten počítač nikdo nikde neviděl. No a pak přišel raný kapitalismus a vyřešilo se to tak nějak samo.
18.12.2014 15:00 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
Dlužno dodat, že u elektroniky a počítačů byla ta podpora z velké části spíše verbální.
Ano, to mas pravdu, porad to byl socialismus, takze to samozrejme cele bylo dost neefektivni, a bylo spousta pritakavacu, kteri to podporovali jen verbalne. Ale tak to bylo u vseho, nebylo to proto, ze slo o pocitace (coz je to, co jsem tomu clanku vytykal).
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
Drom avatar 20.12.2014 05:39 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
...bylo spousta pritakavacu, kteri to podporovali jen verbalne.
Bylo?

Najít deset blbců, kteří budou poskakovat a hlasitě propagovat mé bludy, aniž o nich přemýšlí, natož se že zapojí aniž by to byl hype či momentální póza, nebylo nikdy snažší! Neváhejte a ihned objednávejte...
20.12.2014 17:05 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
No, to neni uplne pravda. Prece jenom, ten kapitalismus vyzaduje aspon nejake vysledky. Fakt je, ze v korporacich (a vselijakych kolem poletujicich pseukonzultanstvi) jich je hodne. Ale myslim, ze za socialismu to bylo horsi.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
Agent avatar 18.12.2014 16:01 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí počítače za železnou oponou
vyřešilo se to tak nějak samo.
Ano, pak přišel ind0š apod. k*rupční projekty.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
19.12.2014 19:23 portsnap
Rozbalit Rozbalit vše roste nám teplota na počítačích
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Do DDM jsem chodil na kroužek elektroniky. Byla tam ovšem i "učebna počítačů", což byl kutloch bez oken, tvaru nudle, kam se dokázalo nacpat až patnáct dětí a pět PMD 85. Větrání toho prostoru pak zajišťovaly úzké dveře a ventilátor zn. Mezaxial. Těch patnáct dětí ovšem mělo až moc velký tepelný výkon, takže chudák ventilátor neměl šanci a v kutlochu běžně bývalo tak 25 - 28°C, na což PMDéčka reagovala různými restarty, zatuháváním a tak podobně. Vedoucí, zalezlí ve svém kutlochu, se potom tvářili velmi ustaraně a říkali "Zase nám roste teplota na počítačích...".

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.