Portál AbcLinuxu, 22. července 2025 22:42


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
9.3.2016 10:47 coder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Další verze tohoto proglížeče, ve které stránka s výsledky Google nebývale vytíží procesor a jediné, co s tím můžete udělat, je používat Chrome(ium), nebo kompletně zakázat css animace někde v userChrome.
A ano, bug report jsem nevyplnil. Tento problém má Firefox už delší dobu (roky) a když to naposledy někdo hlásil, tak to nikoho zodpovědného netankovalo. Hlavně, že tam je Hello a Pocket, priority.
9.3.2016 10:58 Joelp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Já nic podobného nepozoruji. A to FF používám výhradně. Viděl bych to na nějaký plugin/addon nebo porušený profil.
9.3.2016 13:37 coder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Viděl bych to na nějaký plugin/addon nebo porušený profil.

Jo, to jsem si taky myslel. Ale tím to není.
Tuhle záležitost pozoruji dlouhodobě u různých verzí Firefoxu a to na všech distribucí, které jsem poslední dobou zkoušel: Arch, Debian, Mint, Ubuntu, openSUSE, Fedora, SolusOS a pod.
Takže bohatá přehlídka různých verzí kernelu, všemožných knihoven a v průběhu času i verzí samotného prohlížeče. A vždy stejné: výsledky hledání na Google vytěžují CPU a pomůže jenom globálně nastavit trvání přechodu animací v CSS na 0ms. Přesně si teď nevzpomenu, nějakou dobu to nepoužívám.
Mimochodem HW to taky nebude. První co mě napadlo, byl grafický čip a ovladače. Zkoušel jsem to na Intel, AMD a NVIDIA čipech v Linuxu, se všemi dostupnými ovladači a výsledek pořád stejný.
Dost však bylo kecání, tady je video z testu, které jsem teď natočil.
Jsem schopen pochopit, že když je v současné době nejpoužívanějším správcem oken na Linuxu Mutter z GNOME Shellu - což je oboje neodladěná opičárna - tak si toho problému na stránce Google asi moc lidí nevšimne. Pro většinu uživatelů to tedy bude pouze nepatrný výkyv v zatížení CPU, ne moc se lišící od desítek jemu podobných, které má běžně během jedné minuty na svědomí již mnou zmíněné GNOME. (A nebo taky Compiz/Unity, ať nejsem obviněn z nevyváženosti.)
9.3.2016 16:05 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Abych byl uplně upřímný, tak netuším co přesně mám v tom videu hledat. Kdy že nastane to vytížení?

Raději jsem si to nyní porovnal. Firefox mi při renderování vyhledávání na Google vezme 8% CPU a Chromium 16%. U multiprocesorové verze developer edition (FF 46) je to 6+4%.
Boys don't cry
9.3.2016 17:21 coder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Načítal jsem google, bing a duckduckgo. Na střídačku, tuším 2x.
U google je přítomno konstantní vytížení, přestože tam nic nedělám. Stránka se načte a pak, jako u bing a ddg, se vytížení CPU nezklidní k nule, ale neustále je v rozmezí 15-25%. A to není v pořádku. Nevidím důvod, proč by tomu tak mělo být.
K dalšímu porovnání si např. mohu zároveň otevřít nějakou page na Facebooku, WordPress blog s Disqus komentáři, Reddit a CNN a Firefox je mezi 0-3%.
Oproti tomu jedna stránka Google s výsledky hledání, jakmile je viditelná (problém mizí při otevření další karty v prohlížeči) si bere konstantně ~20% po celou dobu, co je otevřená.
V Chromiu zhruba půlku a méně.
(což mimochodem ukazuje, že ta jejich stránka je vadná taky sama o sobě, něco tam pořád "jede" a Firefox to interpretuje pomaleji, a tedy abych neplakal na špatném hrobě, Firefox je v něčem, co se děje na Google stránce s výsledky, pomalý a měl by zrychlit.)
10.3.2016 16:14 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Zajímavé, toho jsem si nevšiml. Asi proto, že mám průměrný HW, nic obstarožního.

Když udělám to stejné jako ty, tak po vyrenderování mám CPU na cca 10s na 0%. Pak párkát cca 2s 1%. A konec. Dále je to konstantní 0%.

Asi hodně pomůže i to, že mám SSD. Nemáš třeba WD Green v /home? Ty se vyznačují brutální pomalostí. Mohl by to způsobovat.
Boys don't cry
11.3.2016 12:54 coder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Jo, mám obstarožní dvoujaderné mobilní Pentium, Google to dnes již nedává :-D
Vliv disku (na cache a profile v home) při testu dokážu eliminovat, ale stejně tam mám SSD, takže tím to není.
Znovu jsem to trochu gůglil a asi jsem na to přišel:
  • dnes se to neděje, vytížení CPU je na Googlu v normě
  • kromě obecně popsané chyby, že google vytěžuje CPU ve Firefoxu
  • Je v Bugzille konkrétní hlášení, že Google doodle logo/animace vytěžují enormně Firefox

Takže to nakonec dává smysl. Byl tam ten Google Doodle, veledůležitá to věc. Elektřinu, co Google ušetří díky svým zeleným serverům a moderním data centrům, pak zbytek populace propálí při připomenutí si, že se někdo někdy narodil a pod.
On to tu již někdo zmínil, že se tam nějaká kravina animuje. Já to nějak vytěsnil a doufal jsem, že Google by takovou zbytečností nepodkopával používání své služby...
Tak třeba až přijde Servo, tak tento problém vymizí. U zprávičky o vydání Firefoxu 69 na viděnou.
mirec avatar 9.3.2016 15:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0

Zaujímavé. Mne to s vypnutým noscriptom ukazuje 20% vyťaženie, ale firefox spúsťa nejakú javascriptovú funkciu od googlu asi 10x častejšie než chrome.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
9.3.2016 17:35 coder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
To zní stejně jako to, co se mi děje. Běžně kolem 20%, se zakázaným JS 0%. Když však při povoleném javascriptu přidám do ~/.mozilla/firefox/profile_folder/chrome/userContent.css
následující:
* {
animation-delay: 0ms !important;
animation-duration: 0ms !important;
transition: none !important;
}
tak se Firefox chová na googlu spořádaně. Mohu se tedy odvážit tvrdit, že tam ten js kód od Google spouští nějaké css animace a Firefoxu to dělá problém?
mirec avatar 9.3.2016 19:05 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0

U mňa žiaden rozdiel pri zákaze animácií. Jediné čo pomáha je zkaz js.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
9.3.2016 16:23 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Mne Google vo Firefoxe zobrazi nejake pseudo-popup okno, v nom sa toci ta p***vina a to je vsetko, Firefox je tuhy...
9.3.2016 16:55 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Nevím jak na Google stránce, ale musel jsem utéct od Firefoxu, protože se vždy z rychlého prohlížeče po pár hodinách browsení po hodně JS stránkách stával zpomalený slimák. A to i po vypnutí všech doplňků a odstranění profilu. S Chrome se tohle nestává.
10.3.2016 11:58 Froggy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Já zase utekl od Chrome - pořád mi vyžíral ramku, s Firefoxem se mi tohle nestává. (Desítky tabů, prohlížeč spuštěn i několik dní bez restartu)
Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.3.2016 22:47 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Já jsem byl s Firefoxem spokojen léta a vlastně jsem i dnes. Mám ho však nastaven tak, aby si nic nepamatoval (krom záložek) a výkonostní problémy nepozoruji. Avšak na svém primárním stroji jsem přešel na PaleMoon jednak proto, že před tím jsem jel beta kanál a naštvali mne detailem. U 44 zprovoznili dvojklik na liště záložek a v 45 zase přestal fungovat. Prostě klasická cyklická chyba. Předpokládám však, že ve finální (jelikož je i ESR to funguje). Ale tím hlavním důvodem je otestování, kdyby náhodou Firefox šel do těch kytek, jak je mu předpovídáno, tak abych nebyl zaskočen a nepřipraven. :D
12.3.2016 09:42 yed_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
Pokud si dobre pamatuju, neco takoveho se kdysi delo na Youtube nebo v Gmailu, tj. uzivatele s Firefoxem si stezovali na pomalost. Zajimavy bylo, ze kdyz zmenili User-Agent na Chrome, vykon se zazracne zlepsil.

Takze ciste ze zvedavosti bych zkusil zmenit User-Agent na Chrome, jestli to pomuze.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.