Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 18:59

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Max avatar 17.4.2019 10:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moc fajnová aplikace. Díky za ní.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
17.4.2019 16:41 PetebLazar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Dá se to bez vlastnictví datové schránky použít k otevření off-line .zfo souboru a extrakci jeho příloh?
Max avatar 17.4.2019 16:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Nezkoušel jsem.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
17.4.2019 11:44 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zloději.
xkucf03 avatar 17.4.2019 12:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Čeho?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
17.4.2019 13:00 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Mých peněz.
xkucf03 avatar 17.4.2019 13:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše CZ.NIC

Nikdo tě nenutí .cz domény kupovat, ne? Konkurence je dost velká a můžeš si koupit doménu pod libovolnou jinou TLD.

Otázka je, jestli by naši národní doménu měla spravovat zrovna tahle organizace, ale když se podívám, jak to funguje jinde, tak si myslím, že ano. Nebo víš o někom, kdo tu správu národní domény dělá lépe?

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
17.4.2019 20:40 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
Psal to falesny odin, ale to nic nemeni na tom, ze cznic plytva penezi a ani se s tim netaji. Zarnym prikladem jsou ty jejich routery se smirovaci sondou a aplikace pro postizene.
18.4.2019 08:39 Radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
Datovka je dobrá věc.

Router, ok, to nebude nic pro ně, ale o špatnou krabičku se nejedná.

Mají další užitečné věci jako je fred, netmetr, csirt, bird, knot,...

A nezapomeňme, že cz doména patří k nejlevnějším ;)

17.4.2019 14:22 xm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Jdi už s těmi svými výkřiky doprdele!
k3dAR avatar 17.4.2019 17:19 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
To lzes, nebo sis snad zaplatil za domenu a NEDOSTAL si domenu ale MISTO toho CZ.NIC dela vyvoj Datovky?
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
17.4.2019 19:25 BFU
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Asi si stezuje na to, ze je to spis jako kdybys sel do samoobsluhy, koupil si rohlik a oni ti zaroven dali a nauctovali i gothaj.
xkucf03 avatar 17.4.2019 19:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše CZ.NIC

Jenže situace je taková, že ti naúčtují rohlík a ten gothaj si můžeš ale nemusíš vzít, přičemž cena rohlíku od CZ.NICu je spíš nižší než cena rohlíku od správců jiných TLD (kteří ti ten gothaj nenabídnou).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
17.4.2019 22:12 BFU
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
Ale ja bych chtel rohlik jenom za cenu rohliku, bez toho aby se resil nejaky gothaj. Pak by ten rohlik mel byt levnejsi a ja si k nemu muzu dat treba pastiku nebo hermelin, dle chuti.
k3dAR avatar 17.4.2019 23:23 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
Mas rohlik za cenu rohliku. Ten rohlik neni drazsi nez prumerna cena rohliku ve svete, spis naopak, co mas teda za realnej problem?
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
18.4.2019 00:19 BFU
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
Ne, mas rohlik za cenu rohliku + nejaky priplatek za volitelny gothaj. Pokud by jsi eliminoval ten priplatek, mas jeste levnejsi rohlik. Precejenom nekdo se o ten gothaj starat musi a to neni zadarmo.

Ze je u nas rohlik levnejsi nez ve svete je nesouvisejici informace.
18.4.2019 09:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
Máte rohlík za obvyklou prodejní cenu rohlíku - nebo spíš nižší, protože většina ostatních obchodů prodává rohlík dráž. Rozdíl je jen v tom, že v tomhle obchodě nejde zisk na vily a jachty majitelů, ale na veřejně prospěšné projekty. Z nějakého důvodu tohle ovšem některým lidem strašně leží v žaludku, takže usilovně prosazují, že by měl tenhle obchod fungovat stejně jako ty ostatní, protože by přeci bylo pro všechny mnohem lepší, kdyby se ze (stejného nebo spíš vyššího) zisku platily ty vily a jachty. Kupředu pravá, zpátky ni krok! Kapitalismus si neziskovkami rozvracet nenecháme!
xkucf03 avatar 18.4.2019 10:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC

Tohle nemá s kapitalismem nebo socialismem nic společného. Správa národní domény je nevyhnutelně monopolní záležitost a z morálního hlediska lze říct, že národní doména patří občanům (stejně jako třeba rádiové kmitočty na daném území) a ti mohou (jakožto její majitelé) rozhodnout o tom, kdo a jak ji bude spravovat a za jakou cenu se budou prodávat jednotlivé domény. Proto existenci CZ.NICu nevnímám jako něco, co by bylo v rozporu s kapitalismem resp. volným trhem.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
18.4.2019 14:32 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
národní doména patří občanům (stejně jako třeba rádiové kmitočty na daném území)
Nemely by tedy prijmy z prodeje domen byti prijmem telekomunikacniho uradu, respektive statniho rozpoctu?
xkucf03 avatar 18.4.2019 14:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC

I to je samozřejmě možnost, ale přijde mi lepší, když správce národní domény bude mít jistou autonomii a použije vybrané peníze třeba tak, jak to dělá CZ.NIC. Samozřejmě tam musí být nějaké pojistky, aby se to nezvrhlo, aby nešlo jen tak měnit cenu nebo zpronevěřit vybrané peníze… ale to už je věc konkrétní dohody mezi státem a správcem. Taky je třeba říct, že zde není cílem minimalizace ceny. Není pravda, že čím levnější domény, tím lépe. Současnou situaci v .cz považuji za celkem optimální.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
18.4.2019 14:56 PetebLazar
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
To by byla jen kapka v moři, ale třeba by poplatky za domény umožnili fungování více správců .cz, kteří by fungovali právně/organizačně/technicky nezávisle (byť koordinovaně). Takže fungování Internetu v Čechách by nebylo závislé pouze na jednom podnikatelkém subjektu a jeho technické zdatnosti a ekonomické životaschopnosti. Možná, že původní návrh v době vzniku Internetu s tímto nepočítal, což neznamená že by tato redundance na vyšší úrovni nešla zavést. To, že někdo považuje řešení se single point of failure za optimální nemusí nutně znamenat, že jím opravdu je.
xkucf03 avatar 18.4.2019 15:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
To by byla jen kapka v moři, ale třeba by poplatky za domény umožnili fungování více správců .cz, kteří by fungovali právně/organizačně/technicky nezávisle (byť koordinovaně).

A jak by sis to představoval? Dejme tomu, že chci přeložit jméno example.cz na IP adresu. Koho bych se měl jít zeptat? ;-) Stejně by tam musel být jeden správce DNS serverů pro danou TLD doménu. A to právě dělá CZ.NIC. Zbytek je delegovaný na registrátory a poskytovatele hostingu, kde konkurence funguje už dnes.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
18.4.2019 16:43 PetebLazar
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
On je opravdu pouze jen jeden server, který odpovídá na dotazy ohledně domény .cz? https://www.iana.org/domains/root/db/cz.html

I dvě databáze provozované nezávislými subjekty mohou být plně synchronizovány, včetně rešení případných kolizí. Tato databáze pak může být zdrojem dat pro fyzické DNS servery spravované konkrétním správcem (v ideálním případě běžících na odlišných platformách, aby se omezil vliv nebezpečí odhalené zranitelnosti v jinak typicky homogenním prostředí).
xkucf03 avatar 18.4.2019 18:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC

Ano, serverů je víc, ale klient se může dotázat libovolného z nich, takže ti ani nijak nepomůže mít lepšího/spolehlivějšího správce. Tu synchronizaci musí někdo dohodnout a někdo musí držet klíče od DNSSEC… obávám se, že tohle bez nějaké jedné zastřešující organizace dělat nejde1 – a pak už ti tam nic moc nezbývá, protože ostatní věci řeší ti registrátoři.

[1] pokud tedy nechceš přejít na nějaké DNS postavené nad blockchainem, což sice lze, ale asi to není úplně aktuální pro klasické národní domény

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
18.4.2019 19:30 Peteb
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
Nevrací veřejný klíč zóny v hierarchii nadřazený DNS server? Pokud pomineme možnost vícenásobného podpisu záznamu (se kterou DNSSEC nejspíš nepočítá) třeba by vrácení záznamu z TLD s klíčem (dle osloveného serveru) ukazujícího na konkrétního správce (budeme-li se chtít vyhnout nekoncepčnímu sdílení klíčů) mohlo řetězec důvěry i tak zajistit?
18.4.2019 15:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
To by byla jen kapka v moři
Moje dane jsou taky jen kapka v mori, mozna je na case abych je neplatil...
xkucf03 avatar 18.4.2019 15:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
Uvažuješ, že bys přestal podporovat EU a socialisty? :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
18.4.2019 19:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
Ne, narodni parlamenty, do EU budu rad prispivat dobrovolne.
18.4.2019 10:53 PetebLazar
Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC
To by se asi dalo akceptovat kdyby šlo o neziskovou organizaci. U té se dá vcelku předpokládát, že veškeré zdroje, které získá také utratí (více či méně prospěšně) pro účel k němuž byla založena. V případě NIC.cz ovšem nejde o neziskovou organizaci, jedná se o z.s.p.o. (zájmové sdružení právnických osob ... podle dnešního občanského zákoníku již v této formě nezaložitelné). Jde o organizaci ustanovenou k hájení zájmu zúčastněných právnických osob a mj. poskytování služeb na komerční bázi (ekonomická činnost). Na rozdíl od formy spolek, který je v tomto ze zákona limitován. To, že se někdo rozhodl konat dobro (ze svého pohledu) ještě neznamená, že tak smí činit ve výši dle svého uvážení na vrub druhých. Faktem je, že poskytuje z pohledu státu jedinečnou službu široké veřejnosti, kterou nelze zajistit u jiného dodavatele. Již z tohoto titulu by měla být cena za tuto službu předmětem regulace. Jestli bude výsledkem regulace cena vyšší nelze s tím mít problém, pokud tak bude učiněno na základě platných pravidel. Nikdo přece nemůže požadovat, aby tato služba byla dotována z ostatní ekonomické činností.
17.4.2019 21:06 PetebLazar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Např. Verisign (správce domény .com) má cenu za doménu regulovanou ze strany ICANN a regulačních orgánů U.S.A. U nás se dohled v tomto směru nekoná, takže si NIC.cz může výši cen stanovit podle svých potřeb.
k3dAR avatar 17.4.2019 21:34 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
jestli dobre koukam, cena za .cz i .com u Verisign($7.85(s tim ze kazdej rok bude zdrazovat o ~$0.5) je +- stejna, v cem je problem? cz.nic melo od 2012 stejnou cenu 120 bez DPH(predtim to bylo 140, pretim vice a vice), zdrazilo jen letos na 145 bez DPH, v cem je problem?
problem muzou videt jen domenovi spekulanti, kazdej normalni s cenou problem mit nemuze, teda pokud nema psychicky problem jako Odin...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
17.4.2019 22:53 PetebLazar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Jen o výši ceny tu přeci vůbec nejde, jde také o princip. V případě identifikovaného monopolu (i toho přirozeného) stanoví regulační orgán cenu s ohledem na výši přijatelného zisku. To se v současnosti neděje, takže pokud by NIC.cz navýšil cenu 10x-100x, na jakém právním základě by podle Vás byla možná její korekce ze strany státních orgánů?
k3dAR avatar 17.4.2019 23:21 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Kdyby, kdyby, uvedl sem stav minulych let, to jsou fakta, tvoje kdyby je nic... kdyz cz.nic zdrazi cenu domeny 10x tak prijd se o tom bavit, taky budu proti, ale ted mas jen blbe teotekecy ;-)
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
18.4.2019 07:54 PetebLazar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Uvedl jsem to jako přehnaný případ (princip zůstává stejný). Ve skutečnosti se u regulovaného monopolu hraje o zisk někde v rozmezí 30-50% (přičemž do výpočtu se kromě přímých nákladů započítávají i předmětné investice). Nakolik % byste zisk ze správy domény .cz při dnešních cenách odhadl Vy?
k3dAR avatar 17.4.2019 12:30 k3dAR | skóre: 63
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Zlodej krici...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
17.4.2019 13:24 Bherzet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Datovka 4.13.0
Odin je hlavně zloděj přezdívek :-/

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.