Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 10:13

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
25.9.2024 19:15 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
XTim?! Rekl XTim?! Tohle rouhani tady nedopustime! Linux desktop nebyl, neni a nebude. Budem se bit zas svate Apple do posledniho ohryzku a jaderka! Tak.
25.9.2024 20:34 wtf
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V devadesátkách Linuxáci poctivě bránili Billovi v instalaci Windows.
Zdroj?!? Jak mu bránili? Jakože ho svázali a hodili do sklepa aby nemohl instalovat Windowsy nebo se přivázali k PC jako ekoaktivisté ke stromu? A jakýže to měl Windows v těch 90tkách marketshare?
25.9.2024 21:21 Jakub Galgonek | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Jak mu bránili? Takhle: XBill (1994)
26.9.2024 15:04 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Nebolo tam kladivko?
26.9.2024 09:53 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tuhle hru nemuze dnes pochopit nikdo

textovky, ktery vznikaly na 8bity, v sobe maji 1000x vic invence a umu
26.9.2024 12:30 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Vzpomínkový optimismus.
26.9.2024 14:10 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
To taky, ale tohle (on to asi vždycky byl spíš fór než hra?) opravdu evokuje myšlenky na rčení With friends like this, who needs enemies.
26.9.2024 13:39 woknař
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
mluv laskavě za sebe, kdybys nebyl vymaštěná iOvce a občas si zapařila pořádné hry na Widlých, které na prohnilém japku nemáte, tak bys tu hru chápal, sice mě sere že si linuxáci dělali prdel ze svatého Billa, ale aspoň se můžu smát iOvcím jak jsou hloupé když nemaj dobré hry na japku
26.9.2024 15:41 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
ano, proto treba Frostpunk 2 je pro windows, macos a prekvapive neni pro Linux... kdo by to cekal... :D Ja XBilla hral jednou a jiz tehdy jsem to povazoval za slaby joke.
26.9.2024 16:20 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Frostpunk 2 ProtonDB Platinum (Runs perfectly out of the box)
26.9.2024 20:28 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Hmm, koukám že RPGčko, co jsem naposled hrál, je Platinum, ale pak tam je user, kterej hlásí:
Instability:Occasionally Ocassional crash when exiting random encounters. Not found a fix yet.

S tou roztříštěností/nestandardizací Linuxu to asi vždycky bude boj oproti stabilnějším/předvídatelnějším platformám (Windows).

OcasM na hry bude věčně kokot zase kvůli tomu, že tak zhruba každý dva roky se nějakej mlamoj v Applu ráno probudí, šňupne si koks, zamyslí se, kde by dneska zadisruptoval a napadne ho, co takhle zase rozjebat starší software, to by mohlo těm červům ukázat, kdo je tady pánem... a lamky budou zjišťovat, jak to udělat, aby jim hry jely někde v paralols

26.9.2024 20:45 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Pobavilo, diky! Controls need configuring. Native Resolution All settings Very Low No Upscaling 12w TDP (3200mhz max with Powertools) Locked 40FPS The game sometimes will not detect input when started. To fix this tab out and back in. Sometimes crashes when opening the law menu Audio: Crackling, Low Quality Audio issues appear later in the game, likely connected to performance issues Performance: Significant Performance Problems The game runs quite poorly even on recommended hardware, becomes borderline unplayable in longer utopia runs.

Asi by to chtelo cist vicero zkusenosti nez napsat ze to bezi perfektne...
26.9.2024 21:19 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Nedetekce myši při některých spuštěních se mi taky u jedný hry děla i na Windows, čili část z těch problémů můžou být regulérní problémy toho softwareu ne přímo Linux.

To s tím výkonem: uvědomuješ si, že je to user co to zkouší na Steam Decku, čili dost pomalým hardwaru proti tomu, co je normálně v nových stolních herních bednách?
27.9.2024 10:47 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
tak urcite
27.9.2024 15:28 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Velmi určitě.

Na čem si myslíš, že jedu (a hraju), na LInuxu?. DAI takhle blblo asi 2-3 měsíce, musel jsem ho prakticky vždycky pouštět nadvakrát abych mohl kliknout na úvodní menu, první pokus v 75% případů nereagoval (druhej normálně jo). Až nedávno to přestalo, takže to nejspíš spravila aktualizace toho launcheru od EA (ovly k Radeonu beru z Windows Update a žádný nový v tý době nepřišly). 10 let stará věc btw, zadarmo z Epic Games Store dost dobrý. Není to ale pro appláky :)
29.9.2024 12:34 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
tak urcite neplati, ze vsechny platformy maji rovnocenne predispozice pro hrani, protoze bugy maji hry tam i tam..

se prober..
27.9.2024 16:55 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
mas problem pochopeni kontextu prispevku? Reagoval jsem na "(Runs perfectly out of the box)" coz jsem vyvratil. Ta hra mi na macu funguje bez problemu ktere jsou popisovane pro linux.
28.9.2024 01:01 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
myslím že spíš ty
28.9.2024 01:34 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
aha, takze Frostpunk 2 Runs perfectly out of the box na linuxu... me bavi jak linuxaci nejsou ochotni prijmout jakykoliv naznak ze jejich platforma je polofunkcni desktopova mrdka.
28.9.2024 21:53 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Říkám ti, koukni se na kontext. Jenom ti píšu, že musíš vzít v úvahu, že ten výkon se týká toho prdítka Steam Decku a že nějaký určitý vysrávky jsou ve hrách vždycky i ve Windows (což je platforma kde ty hry řekněme "jdou tak, jak mají").

Jestli si myslíš, že tím tvrdím, že je to na linuxu prefektní a obhajuju takový ty pohádky typu "99% her gold/platinum na protonu = linux je na hry lepší než windows", tak se podívej pořádně, mám tady v tom vlákně post, kde poukazuju na to, že "gold" znamená, že někomu hra náhodně padá. A píšu, že linux nikdy nebude na tohle fungovat bezchybně (a iMHO nejen na hry, ta absence zastřešenýho sjednocujícího vývoje...)
29.9.2024 12:35 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
tak urcite "nejaky vysravky jsou ve hrach vzdycky i ve windows" a proto je to vpodstate jedinej relevantni os na hry..

tohle nezwhitewashujes, freetarde
29.9.2024 15:35 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Dokud vydavatelé Windows v nových verzích nezruší potřebnou kompatibilitu se staršími ochranami her (např. StarForce v minulosti).
29.9.2024 18:23 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
a pak jako hrani na windows zacne skomirat?

uz to nehul..
29.9.2024 23:29 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Ne jde o případy kdy v aktuálních Windows nejdou starší hry spustit a kompatibilní verze Windows nelze na nový HW nainstalovat. U her kde ochranu dodatečně neodstraní sám vydavatel může být řešením Linux na aktuálním HW a virtualizace starších Windows s passthrough se hrou kompatibilní GK.
29.9.2024 17:01 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Jsou všichi uživatelé maců tak natvrdlý jako ty a parťák?
26.9.2024 19:26 Hrac pocitacovych her
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Takze kdyz sem ted napisu nejakou hru, co nebezi na Apple tak dokazu, ze Linux je nejlepsi nebo jak ta tvoje "logika" funguje?
26.9.2024 20:46 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
windows -> hry

macos -> prace

linux -> server

takhle
27.9.2024 14:12 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
macos > hra na práci bez serveru (opravdu náročný workload není pro mobilní SoCy) spíše takle
27.9.2024 16:58 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
to ze nemas prachy na nic jineho nez macbook air neni ale problem apple. Macbook air neni urceny pro praci, ze ho tak pouzivas neni problem apple. Potrebujes narocny workload? Pak jsi schopen zaplatit si adekvatni hardver (mac pro nebo pro nektere veci klidne mac studio).
27.9.2024 18:14 woknař
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
adekvatní hardwér je nabušená mašina s Win11pro, mašina s japkem je pro srandu zajicum
27.9.2024 23:26 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Pobavilo, diky! Abicko potrebuje vice humoristickych prispevku jako je ten tvuj...
27.9.2024 23:27 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Tím "mobilním SoC" jsem měl na mysli poslední MacPro.

Zrovna dnes jsem zjistil, že velikost NCBI NukleoTidové BLAST databáze v mezidobí nakynula na 185x 2,5GB (po dekompresi cca 185x 3GB a' file). Jelikož se jedná o in-memory DB musím tak při sizingu nové WS počítat minimálně s 1TB RAM (paměť při osazení 12x 96GB přijde zhruba na tolik jako basic konfigurace MacPro).
28.9.2024 01:30 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
ano, kazdy profesionalni uzivatel potrebuje provozovat 1TB in-memory DB... pobavilo, diky! To je jako kdyz ti reknu ze vim o aplikacich ktere pouzivaji 8 xeonu a 30TB RAM... amd reseni nema, apple reseni nema, jediny kdo ma reseni je intel...
28.9.2024 14:19 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Čtyř-node konfigurace IBM Server 1080 zmiňuje až 64TB RAM na systém.

Paměťové maximum moderních Apple řešení je snad v současnosti shodné s maximem consumer desktop x86_64 (192GB RAM).
1.10.2024 20:57 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
s timhle musim jenom souhlasit, novy macpro se 192GB ram je z pohledu vykonu fajn ale z pohledu ram je to katastrofa a doufam ze si to soudruzi v apple uvedomi. Na starem macpro mam 1.5TB ram a obcas provozuji hodne virtualu...
29.9.2024 12:38 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
tohle je nejaka pokrocila forma autismu, ze
28.9.2024 01:11 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Adekvátní hardware na skoro cokoli je typicky poměrně levnej, dnešní doba je v tom skvělá. A peníze se dají utratit všelijak, takže jenom debil je dá do pracovních potřeb, když to nepřinese efekt navíc.

Jiná věc je, že si některý lidi honí péro tím, že jdou na internet a tam se velmi rafinovaně chlubí tím, jak pro ně peníze nic nejsou "a ani pro vás ostatní by přece neměly být, snad nejsme socky, neeeeeee?".

Jen nechápu, že někomu vystačí k honění posting zrovna na tomhle fóru, pravděpodobně jednom ze zapadlejších děr českýho internetu. Kde je většina lidí mimo, psychicky narušená nebo aspoň trochu excentrická, když ne úplně mešuge. No možná proto tu je.
28.9.2024 01:33 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
ja se treba sem chodim bavit. Je uplne jedno kdo na co ma prachy. S windowsami jsem skoncil kvuli neustalemu reseni picovin kolem, nainstalujes system a v prubehu roku ho rozjebes nekolikrat. Linux? Spousta veci na desktopu proste nefunguje tak jsem presel na mac a ty usetrene hodiny mi za to stoji. Nekdo ma proste spoustu casu k reseni picovin, pro nekoho je ten cas to nejdrazsi co existuje.
29.9.2024 18:40 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let

Tak nemrhaj časom a rob niečo užitočné.

Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
1.10.2024 20:59 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
jidlo, chlast, sex, obcas nejake hobby jako troleni na abicku... njn, nekdo copy&pastuje v korporatu, nekdo jiz nemusi tyhle picoviny resit.
29.9.2024 12:41 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
jenom idiot travi 8h v praci, ktera ho nezajima, protoze za ni bere penize, neb plni cil nekoho uplne jineho, koho to zajima..

z tohohle pohledu rozumnej clovek samozrejme da penize na kvalitni pracovni potreby, nebot to je to, co primo ovlivnuje jeho zivot
26.9.2024 20:46 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
co takhle chapat kontext me odpovedi na "ale aspoň se můžu smát iOvcím jak jsou hloupé když nemaj dobré hry na japku"? Spousta her funguje na linuxu, spousta her na linuxu nefunguje, to same s macos, to same s windows.
27.9.2024 23:31 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Vždy lze nouzově restartovat z Linuxu do Windows (či je virtualizovat s GPU passthrough), možnost (multi-boot) o kterou opuštěním x86_64 Apple platforma přišla.
28.9.2024 01:28 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
x86 je mrtve jiz nejakou dobu...
29.9.2024 16:59 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
A proto si na ARM applu lidi zahrajou minimum her, řádově míň než x86 Linuxu, kterej je sám odvar z x86 Windows a podporu her mu lepí jedna firma a fandové.

MAKES SENSE
29.9.2024 18:37 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let

Otázka je či apple zariadenia sú CISC,RISC alebo AISC ?

Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
1.10.2024 21:04 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
tak gratuluji ze si muzes zahrat tuxkart... zkus se nekdy podivat na cisla, linuxovy gaming nikoho nezajima. Mobile gaming ma $89.9 miliard, konzole maji $52.4 miliard, a PC ma $39.6 miliard. Linuxovy gaming je nula cela prd a i ten steam je konzole.
6.10.2024 20:22 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: XBill oslavil 30 let
Já si můžu zahrát +- všecko, páč jsem na Windows (ok, ještě jsou konzolový exkluzivity, ale možnost emulace horší než na jinejch platformách nebude).

Jenom furt nechápu, jak se tu můžeš TY prsit, že jsou linuxáci s hrama chudáci, když na macos máš úplnou 'renault' a právě že i linuxáci mají mnohem lepší možnosti *přestože* musí používat (polo)amatérský bastly. Tím si trochu chčiješ na vlastní modly, IMHO. I když mám pocit, že bulšitáři nikdy nedbali na to, aby nebyli nekoherentní/trapný.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.