Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 00:44

Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem

Watchy jsou open source hodinky postaveny na ESP32-PICO-D4 s e-papírovým displejem s rozlišením 200x200 pixelů, s Wi-Fi a Bluetooth LE. Předobjednat je lze na Crowd Supply za 59 dolarů.

21.6.2021 00:11 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Bystroushaak avatar 21.6.2021 22:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak jsou na tom s podporou software v telefonu? Moje zkušenost s BangleJS v tomhle dost narazila.
blog.rfox.eu
22.6.2021 09:38 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
V tomhle jsem dost zvědavá na PineTime, už je na cestě :) Ale e-ink display by byl rozhodně fajn…
Bedňa avatar 23.6.2021 09:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Je tam ESP32, s pár kilami ROM a RAM, takže to bude najskôr slúžiť len ako zobrazovač správ s telefónu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bystroushaak avatar 23.6.2021 10:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Mno, jen aby to tam někdo naprogramoval. Třeba u těch Bangle to nemělo podporu snad dva roky po vydání. Já jsem to nakonec vyřešil koupí Versa 2, které se dají programovat v JS, i jsem si pro to udělal vlastní watchface, ale i u takhle velké společnosti (Fitbit) docela pokulhává ten software, a třeba udělat si vlastní screen v power save módu ještě před rokem nedovolovali, aby sis náhodou nevypálil oled pixely. A ta životnost na baterii je hrozně trapná. Zatím nejlepší co jsem viděl měly Amazfit Bip (cca měsíc praktického používání), ale tam zase neseženeš SDK.
Bedňa avatar 23.6.2021 10:48 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Na kampani majú aj porovnanie s ostatnými.

Plusy:
  • Open source HW+SW+3D
  • 1.54" 200x200 E-Ink
  • Built-in USB-serial
  • Thickness 9 mm
  • Weight 18 g
  • ROM má viac ako som čakal - 4MB
?
  • Touch Panel None
Oproti BangleJS nemá GPS, ale zas má ePaper, a verziu čípu ESP32-PICO-D4, takže dá sa čakať slušná výdrž na jedno nabitie.

Mno a "Arduino IDE Boards Manager, install support for the ESP32" znie tiež fajn. Čo sa týka Amazfit Bip, to má všetko uzavreté, takže nevhodná hračka pre mňa :)

Čo bude s ďalším vývojom? Všetko je open source, tak hádam fajn.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bystroushaak avatar 23.6.2021 11:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Čo bude s ďalším vývojom? Všetko je open source, tak hádam fajn.
Jo, já jen varuju, že to nemusí být tak růžové. Pak zjistíš že se kolem toho motá 20 nadšenců, z nihž tak 4 umí programovat, ale všichni maj tak hodinu času týdně. A že by se někomu chtělo studovat, jak vlastně na iOSu požádat o notifikace zpráv přes bluetooth stack, který navíc saje prdel, protože je to nějaký pekelný nordic telecom bazmek co downgraduje na 9600baudů (nebo bluetooth bitů?), to zrovna ne. A to třeba ty Bangle aspoň měly nějakou divnou aplikaci, přes kterou se dalo s hodinkama navázat spojení.

Jako nechci znít zas přehnaně negativně. Je super mít opensource možnosti, a sám jsem takové projekty několikrát podpořil finančně. Jen prostě realita, kde očekáváš že to bude fungovat, nemusí být úplně naplněná. A ten software se může zdát jako blbost, ale pokud ten projekt nepřekročí nějakou kritickou hranici, tak se může úplně jednoduše stát, že prostě nebude. A pak máš prostě jen ESP32 v pouzdře na ruce, které možná zvládne zobrazit správně čas, pokud interní oscilátor bude dost přesný a někdo nepokazí časování.
Bedňa avatar 23.6.2021 11:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Jj istota nie je nikdy, ale zatiaľ má 2350 backers a povedzme pôsobí to ako určené pre bastličou. Tak to hádam nejaký čas podporované bude, alebo sa to bude posúvať k lepšiemu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
23.6.2021 11:59 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Na stranu druhou, na ESP32 je portovaný micropython, takže by na to měl jít portovat dneska už docela pokročilý wasp-os
Bystroushaak avatar 23.6.2021 13:16 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
To vypadá super, díky za odkaz. Tohle je taky cool: https://github.com/taitberlette/wasp-os-companion
Bedňa avatar 23.6.2021 20:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Ešte je otázka ako to bude náročné na taký titerný číp a spotrebu? Mno vyzerá to fakt dobre.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
22.6.2021 10:42 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak to zjisti predpoved pocasi, kdyz to nevi lokaci? Pouziva to geoip? V tom pripade nic moc, geoip se trefi s odchylkou mensi nez 50km jen v 68% pripadech.
22.6.2021 13:22 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
příslušenství: Bluetooth rosnička
22.6.2021 16:06 O.V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
To nejsou smart watch, proste jen ukazou to co jim telefon posle.
Bystroushaak avatar 22.6.2021 17:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Ale co jim telefon pošle? V dokumentaci jsem nenašel nic o tom že by měli aplikaci. Jinak úplně stejně fungují i ostatní smartwatche, a různé operační systémy telefonu pro to mají různou podporu. Když jsem si třeba hrál s těma BangleJS, tak jsem zjistil, že donutit je přijímat notifikace z telefonu není vůbec jednoduchá záležitost.
23.6.2021 01:36 d.c. | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
By mi v zásadě stačilo, kdyby to umělo ukazovat přesný čas, eventuelně posloužit co budík. Nějaká komunikace s počítačem (ani ne tak s telefonem) by už byla jen příjemný bonus.
Bystroushaak avatar 23.6.2021 02:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Jo, to zní fajn, ale třeba ty Bangle se rozcházely docela hodně. A zase abych řešil nějaký bizár, jako vlastní časovou synchronizaci, to se mi nechtělo. Přijde mi že docela hodně těhle projektů se soustředí jen na hardware a software dost pokulhává, i roky po vydání. Jinak mám někde list podobných projektů, můžu nasdílet, pokud by byl zájem.
23.6.2021 07:57 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Ehm ... na to uz par set let existujou mechanicky cibule, v modifikaci s baterkou je netreba natahovat, a na tu baterku pobezi s odchylkou v sekundach za rok i nekolik let. Bonusem je zivotnost takovy veci nejmin o rad delsi, nez tvoje. Nektery se dokonce umi nejen syncnout na signal, ale dokonce si vystaci s energii takhle zachycenou.

Vazne netreba vymejslet hovadiny, ktery ti chcipnou driv, nez se vecer dostanes domu.

---

Dete s tim guuglem dopice!
23.6.2021 09:03 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
Pokud to vsechno taha z telefonu, tak je tam to WiFi k nicemu, protoze s telefonem se muze mnohem usporneji propojit pres BT. Ten HW mi prijde divnej, IMO by se spis hodil BT a GPS, aby to mohlo alespon autonome navigovat pres waypointy.
Bystroushaak avatar 23.6.2021 10:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Watchy, open source hodinky s e-papírovým displejem
HW je postavený nad ESP32, proto ta wifi.

GPS zní zajímavě, ale co znám lidi co to mají, tak to nikdo nepoužívá. Teoreticky to zní super, prakticky to žere baterku a musíš tam nějak dostat souřadnice -> musí být někde nějaký formulář jak to tam dostat, což je vesměs opruz. Ve výsledku bývá jednodušší si to prostě dát do navigace v telefonu.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.