Portál AbcLinuxu, 21. května 2024 22:35


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
18.11.2010 19:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten odkaz na portal.gov.cz je správně, to je oficiální místo, kde by měly být platné zákony. Pokud byste při pohledu na txt soubor navíc v kódování Windows-1250 znejistěl, nepropadejte panice, opravdu se píše rok 2010 :-) Jinak platné zákony jsou ty, které vyjdou ve Sbírce zákonů. Tu elektronicky vede MV ČR (Sbírka zákonů). Pro běžné použití ale není moc vhodná, protože tam vychází novely, které si pak musíte do zákona zapracovat sám.
Pavel Stárek avatar 24.11.2010 23:09 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
No, ten portál.gov.cz to musel dlouho někdo vymýšlet. Zajímalo by mne, co ta sranda stála. To si to kurňa zadavatel (nějaký státní úřad či ministerstvo zřejmě) nevyzkouší? To tam neposadí člověka, nic neznalého, a nenechají ho něco vyhledat, a vůbec vyzkoušet tu aplikaci? A ten textový soubor mne ani nevadí, protože je lepší si stáhnout ten, než klikat tím nesmyslným prohlížečem té zbírky zákonů.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
11.12.2010 15:19 dejvik | skóre: 12 | blog: vysatost
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2

Díky za info.

18.11.2010 22:32 sidik
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Oni mají snad povinnost petici pouze převzít, nikoliv se jí zabývat. A pokud by se jí náhodou museli zabývat, tak stále nemají povinnost její obsah řešit :) Petice jsou od toho, aby lidi měli jak vyjádřit svůj názor a úřady s tím nemusely nic dělat :)
19.11.2010 07:58 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Oni mají snad povinnost petici pouze převzít, nikoliv se jí zabývat. A pokud by se jí náhodou museli zabývat, tak stále nemají povinnost její obsah řešit :) Petice jsou od toho, aby lidi měli jak vyjádřit svůj názor a úřady s tím nemusely nic dělat :)
nikoliv "náhodou", ale peticí se (za splnění formálních podmínek) opravdu zabývat musí

nicméně pravdu máš v tom, že je rozdíl mezi "zabývat se" a "vyřešit ke spokojenosti podepsaných občanů"
Jendа avatar 18.11.2010 23:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dotaz 1: btw nevím, kde najít elektronické up-to-date zákony zadarmo. Někde jsem četl, že platné jsou jen ty v tištěné formě.
Online viz Google. Nebo již zmíněný portal.gov.cz. Na začátku října jsem si ale říkal, že bych rád měl zákony offline, tak jsem si napsal skriptík, kterým jsem zákony z portal.gov.cz zmirroroval. Šlo to děsně blbě, protože když pošleš víc než 1 požadavek za sekundu, tak tě to na hodinu vykopne. Navíc i v případě, že předpis neexistuje (byl zrušen), vrátí HTTP 200.

Mám to tady, je to 9665 souborů (!!!) a má to zagzipované 91 MB nebo 260 MB plaintext. Někdy bych to mohl zveřejnit, ať se s tím stahováním z portal.gov.cz nemusí otravovat i ostatní.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
vlastikroot avatar 20.11.2010 21:40 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Tak až to budeš uvolňovat, zkus lzma, má mnohem lepší kompresi, než gzip.
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
Jendа avatar 21.11.2010 00:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
LZMA je 10× pomalejší než gzip a 5× než bzip2. Aktuální revize trestního zákoníku:
-rw-r--r-- 1 jenda jenda 454677 21. lis 00.43 trestni.txt
-rw-r--r-- 1 jenda jenda  96880 21. lis 00.45 trestni.txt.gz
-rw-r--r-- 1 jenda jenda  71743 21. lis 00.45 trestni.txt.bz2
-rw-r--r-- 1 jenda jenda  76722 21. lis 00.45 trestni.txt.lzma
Všechny tři jsem komprimoval s parametrem -9. To jsem nečekal, že bz2 je tak dobrý.
Jendа avatar 21.11.2010 01:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Ještě jsem teď objevil, že mít 10000 souborů v jednom adresáři není úplně nejprímovější, takže to rozsekám po rocích.
Jendа avatar 21.11.2010 02:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Tak gzipované to má 91 MB, bzip2ované i lzmované to má 41 MB. Akorát lzma to trvalo 20× déle (20 minut lzma vs. minuta bzip2). Tíky za tip, redukce na méně než polovinu se cení.
19.11.2010 08:06 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zmíněný zákon je implementací zákona z EU; mám napsat do EU
blábláblá ...

samozřejmě že tu českou implementaci mohou opravit, to jim EU nijak nezakazuje

bylo v módě nadávat na Moskvu, teď je v módě nadávat a vymlouvat se na Brusel, nicméně za značnou část problémů si můžou místní, ale snaží se to prezentovat tak, že oni za nic nemůžou, to ta zlá EU, což jim projde, protože je módní kopat do EU, a zpětně takovéto lži zase posilují tu módu do EU kopat

což mě pěkně štve, protože v tom pak zanikne ta oprávněná kritika EU, člověk je hned onálepkován za blbce, co kope do EU, protože je to v módě, a ne třeba proto, že má nějaké skutečné důvody a výhrady (které měl třeba již před vstupem ...)
19.11.2010 08:26 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
samozřejmě že tu českou implementaci mohou opravit, to jim EU nijak nezakazuje
No jo, ale pomuze to vubec? Pokud vim, tak nejaky ty url o vymahani dluhu vlastni nejaka spolecnost nekde na Beatljuice nebo kde. Tam bude ceskej soud asi tezko neco narizovat. Kdyby to bylo tak jednoduchy, tak by uz asi nechodily ani skutecne spamy od ruskych, cinskych a americkych spamovych kralu.

IMHO by pomohlo zrejme jenom vyhlasit skutecnej boj temhle spamovym kralum. Slozit nejaky penize za zneskodneni toho srace.
19.11.2010 10:10 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Jasně, s nějakým týpkem v Rusku se blbě bojuje - ale mi chodí url spam od české firmy (tedy minimálně webovka je česky atd) - a když jsem jim opakovaně psal maily tak se mi v podstatě vysmáli - je to podle českého řádu a dělat s tím nic nemůžu.

Ani požádat aby přestali je nemůžu, když jsem se jich ptal na poštovní adresu, abych jim mohl poslat dopis kde je budu prosit ať přestanou, tak mi už neodpověděli. Hnus.

A tohle chcem změnit.
19.11.2010 10:59 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
lol, neni jednodusi kliknout na Report spam(v gmailu) nebo neco podobneho?
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
19.11.2010 11:35 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
ne, a má to dva rozměry:

- jednak si registrují stále nové a nové domény, a když to předhodím nějakému antispamu tak mi taky v koši můžou končit zprávy kde mi někdo pošle jen url, ale které chci.

- za druhé to není řešení a já opravdu nerad takovým pochybným existencím ustupuji.
Pavel Stárek avatar 24.11.2010 23:17 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
A whois o adrese mlčí? A i kdyby, nevím co je to za firmu, ale většina firem mívá na svém webu kontaktní info (pokud to tedy není PO box). Ovšem to znamená, minimálně jednou na ty jejich stránky vlézt, což asi nechceš. Ale není problém si v Thunderbirdu udělat filtr, a rovnou je a) označit jako spam a b) smazat. A pokud máš schránku na GMailu (ale v podstatě to je jedno kde), tak tam rovněž zprávu označit jako spam.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
11.12.2010 15:28 dejvik | skóre: 12 | blog: vysatost
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2

Smazání mailu nic nevyřeší, jen přijdou další.

Označit jako SPAM taky není řešení. Jak takhle funkce přesně funguje? Blokuje odesílatelovu adresu? Každý týden to mohou posílat z jiné. Blokuje to danou URL v mailu? Co když mi někdo známý bude chtít poslat mail právě s touto adresou?

U českých firem bude IMHO řešení se domluvit ať to už neposílají. Když budou schválně dál pokračovat, zažalovat (což v tomto případě nejde).

11.12.2010 15:33 dejvik | skóre: 12 | blog: vysatost
Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tak jsem po delší odmlce zpět. Díky všem za reakce. Diskuzi jsem sledoval, ale byl jsem příliš vysátý na to, abych reagoval.

Viděl bych to na petici. Příslušný orgán na ni IMHO musí reagovat. Ať bude odpověď jakákoli, důvod, který uvedou by mohl být informačně přínosný. Jakmile se k tomu dostanu, hodím petici do dalšího zápisku.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.