Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 15:02

Komiks xkcd 1301: Přípony souborů

8. 11. 2014 | Redakce
Články - Komiks xkcd 1301: Přípony souborů  

XKCD česky.

xkcd logo

Přípony souborů

xkcd 1301, czech, česky

← Kolský vrt | originál: http://xkcd.com/1301/ | Před Internetem →

Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Tadeáš Pelech

Creative Commons License
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5

Seriál XKCD česky (dílů: 338)

První díl: Komiks xkcd 648: Podzimní listí, poslední díl: Komiks xkcd 1112: Vem si to logicky.
Předchozí díl: Komiks xkcd 1330: Kolský vrt
Následující díl: Komiks xkcd 1348: Před Internetem

Odkazy a zdroje

http://xkcd.com/1301/

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Fotonické čipy ze stolní tiskárny
Týden na ScienceMag.cz: Model Lambda CDM celkem sedí, ale kosmologická konstanta se může měnit
Týden na ITBiz: Vysokoteplotní supravodivá dioda
Týden na ScienceMag.cz: V kvantovém materiálu objevili částici podobnou gravitonu
Týden na ITBiz: Efektivní podnikání se bez edge computingu neobejde

Diskuse k tomuto článku

Václav 8.11.2014 08:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen tak trochu nechápu, proč je jpeg pod jpg…
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
8.11.2014 11:14 Johny007
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Ty nekdy pouzivas priponu jpeg? K cemu je to dobre?
Grunt avatar 8.11.2014 13:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Třeba protože tak se ta přípona oficiálně dle standardu jmenovala. JPG vzniklo a bylo přidáno do standardu až se systémy, které neuměly nic jiného než třípísmenné přípony psané velkýma písmenama.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
8.11.2014 20:19 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Mě přípona .jpeg voní nějakým tradičním Unixem. Tuším poprvé jsem ji potkal u nějakých example obrázků buď na Ultrixu ve škole v učebně s několika DEC Alphastations, nebo jsem tuším kdysi na Invexu šel okolo stroje s NextStepem... Všechno je to tak dvacet let zpátky.
[:wq]
Grunt avatar 8.11.2014 20:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Ok, tak jsem si projel původní dokument z dvaadevadesátého a opravdu je tam marker JPG, protože markery byly z nějakého důvodu taky třípísmenné, ale běžnou praxí je používat příponu .jpeg u systémů, které to dovolují, protože metoda komprese a z toho vyplývající formát je pojmenovaná po Joint Photographic Experts Group (i když přesnější by možná byl JFIF). O žádné neexpertní skupině nevím. V dalších dokumentech už se žádný JPG nikde nevyskytuje.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.11.2014 10:22 j.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Pri slove expert sa mi zasadne vynara tato asociacia: Karl, the Expert ;-)
10.11.2014 12:10 JokeExplain
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
http://www.explainxkcd.com/wiki/index.php/1301
Václav 8.11.2014 14:45 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
To jestli ji používám nebo ne nijak nesouvisí s důvěryhodností souborů s tou příponou.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
8.11.2014 16:08 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Většina soudných lidí dnes na webu používá .jpg. Což právě koresponduje s tou důvěryhodností informací podle přípony souboru. Taky někomu chybí smysl pro humor.
Grunt avatar 8.11.2014 16:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Popravdě jsem předpokládal, že v tom bude nějaká pointa toho vtipu, ale vůbec jsem ho nepochopil.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
8.11.2014 16:57 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů

Už mám taky nějakou osobní zkušenost, že s .jpeg bývá více problémů než s .jpg. Stačí prohnat vyhledávacího strýce na něco jako ".jpeg" problem a dost z těchto problémů mizí po přejmenování na .jpg...

8.11.2014 17:16 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
A zapomněl jsem na zbytek odpovědi. Že ten vtip není moc složitý. Obsah, který musel někdo vysázet nebo formátovat, bývá kvalitnější a důvěryhodnější. Stejně jako rozšířenost formátů v lidské populaci nebo třeba snadnost manipulace... Sajrajt z GIF souborů taky asi není třeba rozvádět, stejně jako formát samotný a určení jeho použití.
8.11.2014 20:25 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Ani tak nejde o to, že GIF je sajrajt, ale že se v tom formátu vyskytujou hlavně různé komické animace, fórky z 4chanu a tak.
8.11.2014 21:00 frr | skóre: 34
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Mě ani nepřijde, že se v .GIFu vyskytují samé 3.14oviny. Vždyť v tom formátu je veliká spousta ikonek a další kreslené grafiky na všech webech - se podívejte kolem. Jasně - jsou to všecko jenom drobné součástky, jedna každá mnoho smyslu nedává, to je pravda.

Osobně když potřebuju nějakou svoji ilustraci vystavit na webu nebo poslat mailem, obvykle volím mezi .GIF a .PNG. O GIFu vím, že ho přečte úplně každý a kresby bez barevných gradientů budou mít úplně mizivou velikost. PNG je modernější/mladší, dneska už ho taky přečtou všichni, výhodou je oproti GIFu (paleta 256 indexovaných barev) větší barevná hloubka. GIF používám občas taky kvůli průhlednosti (byť primitivní) nebo kvůli animacím. Obrázek je za tisíc slov, a animovaná kresba možná za dva tisíce. V mnoha případech mi HTML s GIFy vyhovuje víc, než sazba do PDF. Záleží na adresátovi a požadované úrovni formalit. Třeba pro tisk na papír je PDF patrně vhodnější (montážní návody/příručky) a asi i pro posílání mailem (jediný soubor).
[:wq]
Grunt avatar 8.11.2014 21:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
No když už nic, tak pro krátké sekvence tu máme MJPEG nebo Motion JPEG 2000 a víc košer by byl jakýkoliv standardní video formát. Nejvíc mě vždycky nadchne nějaká tisícipixelová vyditherovaná potvora o délce pomalu delší než nějaký stupidní klip na YouTube co mi tak maximálně zasekne mého skoro deset let starého chudáčka bez paměti.

Na druhou stranu je fakt, že mě nenapadá co by se dalo použít na bitmapovou kreslenou animaci a když už jsme u toho tak co na tu vektorovou (Flash není otevřený standard) moc taky ne.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2014 17:25 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
MJPEG zobrazí ve výchozím stavu který browser? To bud počítám z hleidska kompatibility horší než webm.

http://i.imgur.com/8F3okGg.gif
Grunt avatar 9.11.2014 17:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Ten který zobrazí ve výchozí stavu JPEG2000 :-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2014 21:10 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Žádnej? Ale já se ptal na mjpeg standardní, ne na JPEG2000, kterej je bohužel velmi málo podporován i normálními desktopovými aplikacemi, o webu už ani nemluvě.
Grunt avatar 9.11.2014 23:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Žádnej?
No však. Což samo o sobě ovšem neříká nic o formátu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 8.11.2014 17:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Jo. Abych pravdu řekl, je fakt, že když stahuju něco zakódované v Kanji nebo Kaně tak s tím mívám taky problémy. Ale je též nutné podotknout, že se problém týká pouze jistého operačního systému jehož jméno se zde nevyslovuje. V Linuxu takové problémy nemám. V Linuxu spíš mívám problémy jak takovou věc v konzoli vůbec označit a dostat ji z toho disku. Modlím se před dnem kdy se mi podaří sosnout nějakou mrchu bez latinky a nejlépe složenou z glyfů složených ze samých radikálů a min. tak o dvaceti tazích. Na klávesnici to nenapíšeš a překreslovat to bude peklo. Už abych si sehnal páčidlo abych to násilím z toho disku vypáčil.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2014 13:54 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Na to se používá myš ;-)
Grunt avatar 9.11.2014 13:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
V době GNOME2 nautilus prostě při vstupu do takové složky jednoduše sletěl.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
10.11.2014 09:30 ced
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
No jo, to jsou ty modernisti. Nautilus :-)

Použij příkazovou řádku nebo mc. Ještě se mi nestalo, že by tam něco nešlo kvůlivá podivným znakům.
24.11.2014 10:25 j.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Pouzivejte rm -rf *

On si to pak buh prebere
9.11.2014 14:17 ByCzech
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
No mi pointa vtipu přijde jako narážka na nejmenovaný OS, který ve výchozím nastavení přípony skrývá a "zdvojením" přípon v názvu vydává různé spustitelné soubory s malware za výše uvedené soubory. Už jste viděli, že by se nějaký Malware maskoval za dokument tex? Za to za jpg, jpeg, gif...
pavlix avatar 8.11.2014 18:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Většina soudných lidí dnes na webu používá .jpg.
To má být korelace nebo kauzalita. Podle mě by soudný webař měl vědět, že je to úplně jedno, hlavně když to dostane na serveru správný MIME typ.
Taky někomu chybí smysl pro humor.
Nebo někomu právě ta soudnost, ač o ní píše.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.11.2014 17:50 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
V práci jsem zjistil při vkládání těch šmejdů to webové aplikace, že .jpg to papá, ale .jpeg ne...
8.11.2014 17:01 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
JPEG používá Mac a JPG Windows. Prostě takový vtip.
Bedňa avatar 9.11.2014 01:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Jpeg nastúpil s nejakou novou variantou jpg, sa tomu hovorilo jpg2 či tak nejak.

Pretože Win je na pomenovanie súborov citlivý tak sa to takto oddelilo. Jako mám to len z počutia páč na Linuxe je to jedno, ale podľa toho čo som počul od Windowsákov :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bedňa avatar 9.11.2014 01:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Přílohy:
Ešte pribalím pár zaujímavých súborov.

Upozorňujem, sú to hacky.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bedňa avatar 9.11.2014 02:17 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Ešte ma napadlo v PDF sa dajú prakticky písať aplíkacie, teda nikdy som sa k tomu nedostal, len som si pozrel špecifikácie, autor to dáva na druhé miesto dôveryhodnosti, ale asi to berie tak že ľudia to berú ako prehliadač dokumentov hoci to nieje pravda.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
9.11.2014 02:28 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Tohle jsou ty nejlepší hacky: nefungující :-D
Bedňa avatar 9.11.2014 02:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Na Linuxe tieto srandy nefungovali nikdy.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bedňa avatar 9.11.2014 02:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Teda okrem java.jpg,
KERNEL ULTRAS video channel >>>
10.11.2014 12:04 quā quā
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Jaka java, dyk je to prachsproste php...
8.11.2014 17:02 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dnes by pod GIF měl ještě přijít WEBM :-)
8.11.2014 22:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Kurama avatar 8.11.2014 18:56 Kurama | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nejdůvěryhodnější přípona je .com a nejnedůvěryhodnější je .exe

xkucf03 avatar 8.11.2014 20:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů

A soubor sex.exe stažený z neznámého FTP serveru je třeba bez přemýšlení spustit…

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
mikirc avatar 8.11.2014 21:03 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
A co takový soubor "obrazek.jpg.exe" z e-mailu, to jsou dvě radosti v jednom :D
Byl jednou jeden...
10.11.2014 22:13 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
To bol iny xkcd :D http://xkcd.com/1247/
Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
8.11.2014 21:03 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybí mi tam např tgz nebo rar, patrně by byly na opačném konci spektra.

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
Jan Drábek avatar 8.11.2014 22:26 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co takový 01.jpg (http://interlos.fi.muni.cz/download/years/2012/sada2/01.jpg) z InterLoSa (šifrovačky).
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
9.11.2014 08:49 Ufff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vtipnější by možná bylo, kdyby samotný obrázek byl gif.
xkucf03 avatar 9.11.2014 11:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Proč se vlastně komixy nedělají v SVG? Nebo obecně v nějakém vektorovém formátu? Dokonce by mohly být interaktivní…
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Grunt avatar 9.11.2014 11:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Popravdě mi to taky vrtá hlavou.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2014 17:59 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Asi to bude mít podobné důvody, jako proč se pro enkódování kreslenejch seriálů nepoužívá vektorová komprese, i když pro to "přece musí být mnohem vhodnější".
Grunt avatar 9.11.2014 18:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
To mi taky vrtá hlavou, když už jsme u toho :-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2014 21:07 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Aha, sarkasmus asi nebyl dost jasný :)

1) Protože ten zázračnej vektorovej kodek neexistuje.

2) Stejně by to podle všeho moc nefungovalo, jako většina zázračných technologií budoucnosti (wavelety, fraktály...)
Heron avatar 9.11.2014 21:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Netuším, co to přesně má být vektorová komprese, ale kreslené seriály typu South Park nebo Futurama by klidně mohly být dodávány jako animované vektory a renderovaly by se až na zařízení. Každej komp, kterej uměl přehrát z tehdy jako mpeg2 half pal by to bezproblémů uměl renderovat v nativním rozlišení. O dnešních ani nemluvě. Stačil by jeden jediný formát a šlo by to nativně přehrát na 800x600 nebo 4k HD.

Wavelety se používají, jen ne na kompresi (i když to taky).
9.11.2014 22:33 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
No jo, ale pak by to třeba všude renderovalo jinak, a je to zbytečná komplexita. Když to proženete standardním video formátem, je to mnohem snazší. A není nijak zaručeno, že by to renderování u uživatele vůbec uspořilo přenosová data, protože byste tam musel nanosit ty "assets" které to používá. Plus leckomu by se to asi ani nelíbilo, protože by to umožnilo z toho distribuovaného obsahu vyhackovat polotovary a pak je vykrást...

Ad wavelety -

narážel jsem samozřejmě na to, že se neujaly v kompresi. Tedy lépe řečeno, ukázalo se, že nejsou lepší než DCT, i když se na to věřilo. Takže h.264, h.265 jsou pořád odvozené od DCT a není to kvůli tomu, že by byly pitomé nebo zastaralé, ale proto, že DCT se kupodivu tak lehko překonat nedá.

Používají se v okrajových formátech (viz ten jpeg2000), a tam je samozřejmě těžké říct, jestli je to díky jejich technické vhodnosti, nebo spíš shodou okolností.
Grunt avatar 9.11.2014 22:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
No jo, ale pak by to třeba všude renderovalo jinak
Jak se dá vektorová grafika renderovat všude jinak? Maximálně v jiném rozlišení.
Plus leckomu by se to asi ani nelíbilo, protože by to umožnilo z toho distribuovaného obsahu vyhackovat polotovary a pak je vykrást...
Ne vykrást ale sdílet. Říká se tomu Open Source Free Cultural Work a první otevřené komixy, které nabízejí i produkční data skutečně znám.
h.265 jsou pořád odvozené od DCT a není to kvůli tomu
Přitom H.265 už moc daleko od Waveletů nemá a spíš je to takový hybrid mezi nimi a klasickou blokovou DCT.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2014 23:08 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Jak se dá vektorová grafika renderovat všude jinak?
Jakpakto že třeba 3D hry s různým ovladačem fungujou různě a obraz vypadá různě? Protože IRL je svině...

Ne vykrást ale sdílet. Říká se tomu Open Source Free Cultural Work a první otevřené komixy, které nabízejí i produkční data skutečně znám.
Nic proti tomu, že je něco otevřené. Když to tak autor chce.
Přitom H.265 už moc daleko od Waveletů nemá a spíš je to takový hybrid mezi nimi a klasickou blokovou DCT.
O RLY... Nějaké podklady pro toto odvážné tvrzení? Jako zase si nechci hrát na experta, ale tohle jestli my nevysvětlíte, tak si fakt budu myslet, že plácáte naprosté blbosti. Aspoň nějakou základní ideu, na níž to staví, protože fakt netuším, jak si to vysvětlit.
10.11.2014 08:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Hm, tak pojem "hybrid mezi wavelet a DCT" mi taky není moc jasný. Taky nejsem odborník, ale afaik h.265 používá klasicky DCT, inovace v h.265 jsou afaik spíše v oblasti adaptivního rozdělení do bloků a vymakanější inter/intra predikce.
10.11.2014 17:15 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Tak tak, jako transformace je tam celočíselná aproximace DCT o různých velikostech (8x8, 16x16, 32x32, asi i 4x4, teď nevím jistě). A transformace probíhá čistě v oddělených blocích, takže IMHO jo, jestli to něco je, tak "block-based DCT codec".

Pěkné rychlé shrnutí H.265 je jinak tady.
10.11.2014 19:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Wow, no tak ta inter/intra predikce je teda výživná. To se od mpeg4asp pohnulo úplně někam jinak tahle oblast...

Btw. jsem zvědav, jestli se ujme Sill Picture profile, už by to opravdu něco takovýho chtělo. Predikce v jpegu je proti tomhule naprosto směšná...
10.11.2014 20:02 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Jo, už h264 intra by býval fajn formát. Bohužel to nikdo nepodporuje a netlačí.

Aspoň teda máme webp, ale to je zase trucpodnik Googlu, ne klasickej standard (VP8/VP9 škodí, že není konkurence v oblasti enkodérů).
10.11.2014 20:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Njn, je to ale hrozná škoda, do těch video formátů jde takovýho engineeringu (I-frames v h264 nebo h265 na tom jistě jsou velmi dobře) a svět přitom v 90% používá DCT-based still picture formát z konce 15. století (JPEG) ... :-/
egg avatar 10.11.2014 22:16 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Grunt avatar 9.11.2014 21:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Protože ten zázračnej vektorovej kodek neexistuje.
A to je docela chyba.
Stejně by to podle všeho moc nefungovalo, jako většina zázračných technologií budoucnosti
Tak to zas bacha. Funguje naprosto normálně už nějaké desetiletí. Jen ne jako průmyslový standard ale v demoscéně. Doporučuju mrknout na cokoliv třeba z produkce ASD (třeba Lifeforce) nebo jiných demoskupin. Nejen že je to generované v reálném čase, ale pokud se chcete směstnat do 64kB spustitelného souboru i s hudebním doprovodem nebo dokonce do 4kB, prostě se procedurálnímu generování nevyhnete. A kupodivu to funguje.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2014 22:40 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
To je ale blbost, s prominutím.

To, že něco, co si sám vymyslíte, pak úspěšně vyrenderujete, je něco úplně jiného, než že touto metodou *zreprodukujete* něco nezávisle daného. Takže to, že vykreslíte XY v 4kb je naprosto irelevantní, když neumíte vykreslit PYJ a vůbec naprostou většinu věcí, které by po vás někdo chtěl.

Většina těchhle dem měla obsah právěže do velké míry podmíněný tím, co jim ty velmi omezené možnosti dovolily (tj. blo třeba udělat něco vizuálně zajímavého z minima skutečné informace). Video formáty, o kterých se bavíme, jsou úplně jiná problematika, ne. Jinak i ten tvůrce Simpsonů by vás poslal do zadku, kdybyste mu chtěl obsah cartoonu diktovat na základě toho, že vykreslovač na druhé straně umí (jen) to a to.
xkucf03 avatar 9.11.2014 22:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
když neumíte vykreslit PYJ

To umí snad i děti na základní škole (dnes asi i ve školce). Včetně patřičného protikusu.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
9.11.2014 22:54 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
No, vaše věc, co si pod tím naprosto náhodným trojpísmenným označením představíte, ale to, co jsem tím chtěl říct, je doufám jasné :)

Abych to ilustroval na příkladě. Problém je takový, že většina lidí má zájem spíše o toto nežli o toto.

Jinak je pravda, že i ten první obrázek by se dal nějak matematicky popsat a pak tím překreslit. Lidi to i dělají, když chcou z nějakého anime vyrobit třeba wallpaper a potřebují o dost větší rozlišení, než je k dispozici. Jenže tyhle vektorizované obrázky pak působí uměle a ne moc dobře. Zkrátka ruční práce je pořád lepší než automat. Proto pro grafiku, která není čistě syntetická jako můj příklad číslo dva, asi vždycky budou lepší bitmapové formáty než věci jako svg. A to samé pak pro video.
Grunt avatar 9.11.2014 23:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Sorry ale ta řiť s bombarďákama je klasický vektor. Resp. nenapadá mě proč by si někdo dělal práci a kreslil stín zadnice v podobě mnohoúhelníku.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2014 23:15 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
K tomu jsem se vyjádřil v tom druhém odstavci. Zkus to zreprodukovat vektorama - ale myslím věrně (což je složitější než vést linky stejnými místy a vyplnit prostor mezi tím plochou barvou). Nebylo byl to triviální ani u takhle snadného obrázku, natož pak u něčeho, kde jsou nějaké složitější textury, nebo ručně kreslené pozadí...
Grunt avatar 9.11.2014 23:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Jakože prohnat to přes kompozit a pak nahrát na VHS nebo to upíchnout na 8mm analogový pásek abych dostal autentické efekty? Na co? Většina dnešních anime ty efekty jen emuluje, protože animační celuloidy Fuji Film už přestal dělat.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
10.11.2014 00:09 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Ne, jde mi vyloženě jen o vlastnosti té kresby samotné. Duhy a dot-crawl vám klidně odpustím.
Grunt avatar 10.11.2014 00:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Opouštím vlákno. Tohle nemá cenu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
10.11.2014 00:23 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Teda, já si pořád říkal, že se nechávám trollovat a proč marním čas, a hele, ono bylo "potěšení" oboustranné.

Takže k tomu plácu o waveletech v H.265 se asi vysvětlení nedočkám?
Grunt avatar 10.11.2014 00:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
A třeba Makoto Shinkai to dělá tak, že běhá po Japonsku se zrcadlovkou, fotí si místa, vektoruje je a patle se s tím dál v Adobe Photoshopu, After Effectu a LightWave.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
10.11.2014 00:32 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Jsou umělci, co vyfotí digitelm barevnou fotku, a pak z ní udělaj černobílou nebo sépii z "uměleckých" důvodů. To neznamená, že tento postup je validní jakožto obecná metoda uložení/komprese obrazu. Vektorizace je stejná věc - nástroj, který třeba v tomto konkrétním případě udělá tu a tu práci. (Makoto taky určitě neměl v plánu přesnou reprodukci.)

My se tu bavíme o tom (že to achjo musím furt připomínat), že na tom základě se nedá psotavit obecná kompresní metoda pro obrázky, byť i zdánlivě "vektorovaté", a proti tomu tohle fakt argument není.
10.11.2014 09:23 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
My se tu bavíme o tom (že to achjo musím furt připomínat), že na tom základě se nedá psotavit obecná kompresní metoda pro obrázky, byť i zdánlivě "vektorovaté", a proti tomu tohle fakt argument není.
Hmm, tak takhle sis téma diskuze ohnul ty. Oponenti ti tvrdí, že ty obrázky nejsou vektorovaté zdánlivě, ale často jsou vektorovaté už jaksi tím jak vznikají. Když to hodně zjednoduším, tak pohyb pera/tužky je totiž čára a ne plocha.
10.11.2014 08:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
No jo, ale tohle bys asi nepřenášel ve formě vektorové grafiky ne? Mně to přijde jako rastry s dost texturama... Anebo by to mohly bejt nějaký složitější vektorový scény, ale to už by se asi nevyplatilo oproti komprimovanému rastru...
Bystroushaak avatar 10.11.2014 11:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
A třeba Makoto Shinkai to dělá tak, že běhá po Japonsku se zrcadlovkou, fotí si místa, vektoruje je a patle se s tím dál v Adobe Photoshopu, After Effectu a LightWave.
Ty jeho díla jsou docela dobrý, btw. Kdyby se někdo nudil a měl chuť na něco vizuálně krásného, tak třeba Children Who Chase Lost Voices se mi líbilo.
Grunt avatar 10.11.2014 11:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Nic moc. 5cm/s a 言の葉の庭 rullez.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xkucf03 avatar 9.11.2014 23:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
většina lidí má zájem spíše o toto nežli o toto.

A teď si představ ten první obrázek v nativním rozlišení svého zobrazovadla a s plynulými přechody. To je o dost lepší, než tohle, ne?

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
9.11.2014 23:38 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
většina lidí má zájem spíše o toto nežli o toto.

A teď si představ ten první obrázek v nativním rozlišení svého zobrazovadla a s plynulými přechody. To je o dost lepší, než tohle, ne?

Jo, ale co vám ten dokonalý vektorový vyprodukuje? O tom je celá tahle debata. Nevyprodukuje ho nic, protože originál je ručně nakreslenej, a když ho budete převádět do vektorové reprezentace (dejme tomu, že máte ten originál jako zdroj...), tak nastane jedna z dvou možností: 1) bude to vypadat uměle, protože neuložíte dost informací o jemných nepřesnostech, které tam jsou. Na čím vyšším rozlišení byste to renderovali, tím víc to bude patrné 2) těch vektorových prvků tam bude ohromné množství, než se vám podaří dostat se na dostatečně přesnou podobnost, takže ve výsledku to zabere víc bitů, než kdyby se použila běžná, "neinteligentní" komprese typu jpeg/H.264. A jsme tam, čím jsme začínali a co je celou dobu to, co se tu snažím říct - v praxi tyhle zázraky nefungujou, a proto používáme H.264, JPEG, HEVC, VP8, etc.
Grunt avatar 9.11.2014 23:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
A jé. To je zas debata s jakýmsi akademikem… Dneska se anime kreslí na tabletech v digitálním prostředí, maximálně se zaplácá nějakýma digitálníma efektama. Nic co by nešlo popsat libovolným formátem. Do H.264, JPEGu atd. se ukládají, protože se doteď nevymyslelo nic lepšího. Poslední komplet na celuloidech dělaný bez počítačové asistence a co dám z hlavy je tak DAICON IV.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
10.11.2014 00:15 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Daicon IV je z hlubokých osmdesátek. Anime se kreslilo na papír běžně do roku 1998, případy jsou i z nového tisíciletí.

Ale neměňte furt téma. Téma bylo, že vektorová reprezentace coby zpsob ukládání obrazu nebo videa ( = kompresní formát) se nspoužívá, proto že je to zbytečná komplikace a navíc by to v rpaxi nefungovalo efektivně. A tak jsem se snažil osvětlit proč.

Ano, "protože se nevymyslelo nic lepšího". No hergot právě. Právě, že tenhle nápad se ukázal být jednou z těch slepých uliček, které byly při tom nevymýšlení něčeho lepšího identifikovány.

Už nevím, proč bych se měl pořád opakovat, kór když se tu pořád odbíhá k jiným tématům. Ale aspoň my vysvětlete ten výrok, kterého jste se tu dopustil na jiném místě, že H.265 má něco společného s waveletama.
Conscript89 avatar 11.11.2014 14:56 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Právě, že tenhle nápad se ukázal být jednou z těch slepých uliček, které byly při tom nevymýšlení něčeho lepšího identifikovány.
Citation needed.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
10.11.2014 01:01 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Ještě dodám že jemnost tabletů začíná někde na 16k (pozor u horších může být přesnost nižší, ale jemnost zůstává - nebude to kostrbatý čtverečkovaně). A leckteré programy nasnímají ten tah po tabletu vektorově, nebo pseudovektorově, takže v počítači můžeš "měnit vlastnosti štětce" klidně až po nakreslení tahu.
11.11.2014 23:57 nou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
no neviem mne sa zda ze ten papiera tam je stale celkom dost http://www.youtube.com/watch?v=bvYxaNVsTWQ
Grunt avatar 9.11.2014 23:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
To, že něco, co si sám vymyslíte, pak úspěšně vyrenderujete, je něco úplně jiného, než že touto metodou *zreprodukujete* něco nezávisle daného.
Valná většina dnešních anime (nevím jak je to s klasickou animací ale třeba MLP je dělaný ve Flashi s third-part pluginama a pak strojově vyrenderovaný a do nějakého formátu komprimovaný) se nekreslí už rukou ale dělá se komplet na komplech v nějakém softu, který má vlastní vektorové formáty. Maximálně se k tomu dodělává CGI která má jako textury zase další vektorové nákresy, ve výjimečných případech (Ghost in the Shell 2: Innocence dá nástřelem má pamět) plná CGI, což ale není vůbec nic co by nezvládla moje karta v reálnem čase vyrenderovat. Opodstatnění by to snad mělo tak maximálně u Final Fantasy: The Spirits Within. To jediné by se přenášelo v čemkoliv jiném než ve video-formátu fakt blbě.
Takže to, že vykreslíte XY v 4kb je naprosto irelevantní
Však já po nikom nechci 4kB. Já bych si vystačil i se 40MB. Ale třeba komplet trailer v 64kB v reálnem čase generovaný by byl docela kulervoucí.
Jinak i ten tvůrce Simpsonů by vás poslal do zadku, kdybyste mu chtěl obsah cartoonu diktovat na základě toho, že vykreslovač na druhé straně umí (jen) to a to.
Já bych zas poslal do zadku tvůrce Simpsonů když nemá v plánu dodržovat dané standardy.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2014 23:12 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Právě že se toho hodně nakreslí stylusama na tabletech. Teda zrovna u těch MLP asi míň, protože to vypadá hodně primitivně a uměle. Ale většinou i tam na začátku je nějaký ruční vstup, protože konstruovat všechny tvary matematicky, to by byl vopruz. Je to prostě lehčí si ty "sprity" nakreslit ručně. Hejbat a manipulovat, to už je pak zase samozřejmě lehčí na tom počítači.
xkucf03 avatar 9.11.2014 23:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Právě že se toho hodně nakreslí stylusama na tabletech.

Např. v Inkscapu můžeš nakreslit čáru od ruky a máš z toho vektory (když je moc zubatá – třeba kreslená myší – tak ji můžeš nechat zjednodušit a máš hladkou vektorovou čáru).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
9.11.2014 23:40 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Vždyť to je to samé, jako bych kreslil stylusem - ruční vstup, který se zpětně analyzuje, ne matematická konstrukce.
xkucf03 avatar 10.11.2014 00:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů

Nakreslíš to stylusem, ale výstupem není bitmapa nýbrž více či méně složitá Beziérova křivka.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
10.11.2014 09:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Příloha:
Maximálně se k tomu dodělává CGI která má jako textury zase další vektorové nákresy, ve výjimečných případech (Ghost in the Shell 2: Innocence dá nástřelem má pamět) plná CGI, což ale není vůbec nic co by nezvládla moje karta v reálnem čase vyrenderovat.
To je kravina. Viz screenshot z původního Ghost In The Shell kupříkladu. To buď vektorově vůbec nedáš, nebo to bude tak složitý, že se to nevyplatí. Určitě by se to dalo realizovat stejným/podobným způsobem jako dema, ale do toho se nikdo reálně nebude pouštět, protože existujou vůbec nějaký průmyslový nástroje na tohle? Nehledě na to, že film v plný délce by byl poněkud náročnější než několikaminutový demo. Ty dema navíc nejen, že jsou krátký, ale často vyžívaj, řekněme, "komplexity s jednoduchou definicí" (ie. fraktály, nějakým způsobem se opakující vzory a podobné věci). Další problém je platformní nezávislost a konsistence atd, dále nároky na výkon (žralo by to energii)...

Suma sumárum těch problémů je tolik, že se do toho imho nikdo moc pouštět nebude...

A lidi mají textury a šum rádi ;-)
10.11.2014 20:06 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Ghost in the Shell původní byl samozřejmě ručně kreslenej* (však to taky vypadá tak úžasně). V roce 1995 bylo ruční ještě prakticky všechno, tehdy naopak byla počítačová grafika futuristická záležitost (chtěl jsem napsat předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích, ale to zas asi ne).

* Ty zelené shoty z "kyberprostoru" jsou v GitS počítačové, ale tam je to asi jasně poznat, žejo.
Bystroushaak avatar 10.11.2014 20:55 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
V roce 1995 bylo ruční ještě prakticky všechno, tehdy naopak byla počítačová grafika futuristická záležitost
Tohle se bohužel podepsalo i na manze, resp. na Man-machine interface. Tam jsou takoví malí otravní vošousti renderovaní v lamáckém 3D a vypadá to z dnešního pohledu úplně hrozně.
10.11.2014 21:43 Ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Jo, von ten autor potom přešel na takovouhle srandovní počítačovou grafiku, i když přitom uměl kreslit docela pěkně. Ty jo, to je už let, co jsem to četl...

Na druhou stranu, dneska už se zabývá asi výhradně porno kalendářema a takovejma věcma, tak je otázka, na co si u něj stěžovat na prvním místě :)
Bystroushaak avatar 10.11.2014 22:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
A tak zase ne že bych si chtěl stěžovat, jen mi to přijde jako znamení doby. Sám si vzpomínám, jak jsem tenkrát jako dítě žral každou 3D animaci s vyvalenýma očima. Dneska jsem si pár těch seriálů postahoval a zkouším na ně koukat znova a můžu se u toho tak maximálně zasmát.
9.11.2014 18:24 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů

No, interaktivita není podmíněna formátem. :-D (jen javascriptem)

3D!

click-and-drag

kolektivní tvorba

ZOOOooom (na tohle je SVG krátké)

+ asi jsou nějaké další. :-)

9.11.2014 19:09 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Pokus si pamatuju, Flash právě tak začínal, než se z něj stalo to, co se z něj stalo.

Ale pro kreslené věci obecně by se dnes vektorový formát hodil, hlavně z toho důvodu, že vypadá dobře bez ohledu na rozlišení. A kdyby tam bylo něco na způsob z-indexu, tak by to šlo použít i v 3D, i když by to vypadalo spíš jako dioráma (což by pravděpodobně tolik nevadilo, narozíl od pseudo-3D filmů).
Grunt avatar 9.11.2014 19:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
i když by to vypadalo spíš jako dioráma
Zcela legitimní způsob jak v dvourozměrných animacích emulovat prostor i dnes.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 10.11.2014 03:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Protože to Randall kreslí na papír a pak skenuje. Na nejstarších xkcd je to dost vidět.
10.11.2014 09:27 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Nu konečně argument, a ne jen teoretické plkání.
9.11.2014 18:19 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1301: Přípony souborů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co to je za zvláštní thumbnail, který to má na výpisu článků na homepage?

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.