Portál AbcLinuxu, 29. dubna 2024 16:05


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
28.8.2008 08:13 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zatím žádná "killer feature" , která by mě přesvědčila k používání.
nooneanymore avatar 28.8.2008 08:57 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Neboj, dočkáš se. :-)
28.8.2008 09:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je možné přidat PALUDIS_OPTIONS k proměnným specifickým pro balík, jak jste minule zmiňoval u CFLAGS?
David Watzke avatar 28.8.2008 09:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
Ne, na to by bylo třeba napsat si nějaký wrapper.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
28.8.2008 11:53 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
Ale houbelec wrapper. Tohle staci pridat do toho bashrc
case "${PN}" in 
    foo|bar) 
#        tady nastav cokoliv
    ;
esac
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
David Watzke avatar 28.8.2008 11:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
Jo, ale nastavovat PALUDIS_OPTIONS si tam můžeš jak chceš a bude ti to k ničemu. O tomhle už jsem psal minule.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
28.8.2008 17:14 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
WTF? Kdyby tady bylo jine podobne vlakno, tak bych si i myslel, ze to neni reakce na mne. Takhle je jasne, ze to je reakce na mne, ale nejak nechapu na co vlastne reagujes.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
David Watzke avatar 28.8.2008 17:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
Reaguju na tvůj komentář, který jsi pravděpodobně napsal aniž by sis pořádně přečetl původní dotaz. Jednoduše tvrdím, že PALUDIS_OPTIONS nelze nastavit v /etc/paludis/bashrc (jako třeba CFLAGS pro jednotlivý balíky), byl by k tomu potřeba wrapper.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
28.8.2008 19:53 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
OMG, no nic, sorry.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
28.8.2008 09:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je možné paludisem vytáhnout seznam chybějících zdrojových souborů?

S portage jsem si nechal vypsat všechny potřebné zdrojáky pomocí emerge -pf BALÍK a tento seznam jsem prohnal vlastním skriptem, který vynechal ty, které jsem už v distfiles měl.

Tahle funkce je neocenitelná při off-line aktualizaci.
David Watzke avatar 28.8.2008 09:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Tohle mi taky vrtalo hlavou, ale nepřišel jsem na jednodušší způsob, než si napsat vlastní syncer.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
28.8.2008 09:51 KejPi | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přidává přepínač -a (--ask), který znáte z emerge. Pozor, v současnosti nefunguje v kombinaci s -u (odinstalace).
Zajimave, o vikendu jsem neco odinstalovaval a mam pocit, ze jsem ze zvyku pouzil "-a" a ono to fungovalo.
David Watzke avatar 28.8.2008 09:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
U mě to ustřelí shell...
root@amd64 ~ # _paludis -au pv
[...]
paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ... 
paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
Zabit (SIGKILL)
/usr/local/bin/_paludis: line 3: 29505 Zabit (SIGKILL)         /usr/bin/_paludis_wrapper.bash "$@"
dave@amd64 ~ $
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
28.8.2008 09:58 KejPi | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Zajimave, musim to doma zkusit a dam vedet, ale jsem si skoro jisty, ze me se tohle nikdy nestalo (mam x86 platformu).
David Watzke avatar 28.8.2008 10:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
To je vcelku jedno co máš za platformu, tohle je shellovej skript a vývojáři hooku o týhle chybě navíc vědí (a v ebuildu je varování). Pokud ti to fakt funguje, tak si to nedovedu vysvětlit, možná nějaký zvláštní nastavení.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
28.8.2008 20:16 KejPi | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Tak tohle to dela me.

Odinstalace:
kejpi ~ # paludis -au psi
Building unmerge list... done
...
paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ...
paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
Zabit (SIGKILL)
Instalace:
kejpi ~ # paludis -ai net-im/psi
Building target list...
Building dependency list...

These packages will be installed:
...
Total: 1 package (1 rebuild)
paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ...
paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
Zabit (SIGKILL)
Prijde mi to fungujici podle ocekavani...
David Watzke avatar 28.8.2008 20:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Hmm... tak jsem zjistil, že mi to zabíjí shell i když odmítnu instalaci, takže to asi nesouvisí s tím varováním v ebuildu. To je divný...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
28.8.2008 09:56 KejPi | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
module-rebuild * Upravená verze module-rebuild, která spolupracuje s Paludisem.
Mozna by stalo za zminku, ze tonto hook je jiz zastaraly a misto neho je vhodne pouzivat "reconcilio", ktery se nainstaluje spolu s paludisem.

Ale jinak vyborny clanek. Paludis uz nejakou dobu pouzivam, ale s chuti jsem si clanek precetl, protoze se mam porad co ucit ;-)

David Watzke avatar 28.8.2008 09:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Jo, to by stálo za zmínku, ale zjistil jsem to asi před čtvrt hodinou :-D Takže dobře žes to sem napsal.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
28.8.2008 13:56 Vladimír Čunát | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
no, IMHO řeší ty programy různé věci: reconcilio: rebuild balíčků obsahující binárky s porušeným dynamickým linkováním module-rebuild: rebuild jaderných modulů po změně verze jádra

každopádně bych byl rád, kdyby to někdo objasnil
David Watzke avatar 28.8.2008 13:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
reconcilio je spíš náhrada za opatchovanej revdep-rebuild (kterej je teď už zastaralej)... ten hook zastaralej IMHO není, resp. rozhodně nelze nahradit tímto programem.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
xxxs avatar 28.8.2008 14:52 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ahoj. pekny clanok. doplnil by som do tabulky aj co robia prepinace -v, -a. pri ostatnych je to vysvetlene a tu to posobi neucelene.
31.8.2008 18:57 zimous
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Opatrne s tim package setem everything. Pokud se totiz pusti paludis -i everything, muzou se nainstalovat nejnovejsi verze baliku, ktere vubec nejsou potreba. Napr. na mem systemu: gimp vyzaduje gtkhtml ve verzi 2, ale pokud bych pustil paludis -i everything, tak se mi do slotu nainstaluje i nejnovejsi gtkhtml ve verzi 3 + vsechny jeho zavislosti uplne zbytecne.

Update systemu se provadi stejne jako s emerge - tj. paludis -i world. Pokud chci vynutit reinstalaci vsech baliku (treba pri upgradu gcc), pouziju navic --dl-reinstall always.

David Watzke avatar 31.8.2008 19:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
Upgrady který nepotřebuju, tak maskuju... jinak paludis -i world je ekvivalent emerge -avu world, když se tam přidá ještě -D (k emerge), tak už se to chová podobně jako když se předá paludisu everything (zahrne i závislosti) a o to jde.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
31.8.2008 19:32 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
No nevim, u mne se paludis -i world chova jako emerge -vuD world.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
David Watzke avatar 1.9.2008 10:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
To není pravda. Teď jsem schválně zkusil úmyslně downgradovat malej balíček (pv) a vyhodil jsem ho (ručně) z worldu. paludis -pi world nenabídl jeho aktualizaci, kdežto everything jo.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
1.9.2008 16:00 zimous
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

To je pravda, samotnyho me prekvapilo, ze emerge -pvuD world upgrade toho pv nabid (emerge sem poustel asi po roce a pul poprvy;). V tyhle situaci je teda everything podobnejsi. Na druhou stranu, co se tyce tech zbytecnejch slotu, na ktery sem upozornoval, tak ty emerge -pvuD world nenabizi (ale konfiguraci emerge uz moc neudrzuju, tak to muze byt i necim jinym) --- v tomhle ohledu je asi blizsi chovani paludis -pi world. Ostatne jak pisou sami autori, paludis dela veci proste trochu jinak a stoprocentni ekvivalenty nemusi existovat.

Druha vec je, co vlastne chceme, ktery chovani vic vyhovuje. Me osobne pride chovani paludis -i world jako to, co chci, a chovani emerge -vuD world nebo paludis -i everything jako horsi. Kdyz pv vyhodim z worldu, tak vzhledem k tomu, ze na nem asi tezko neco zavisi, je v systemu proste navic a neni duvod ho upgradovat a udrzovat (stejne pude pryc s nejblizsim --uninstall-unused). Nevidim duvod simulovat hloupe chovani emerge uzitim setu everything (+ jeste problem se zbytecnymi sloty).

31.8.2008 21:03 zimous
Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

Problem s paludis -i everything je v tom, ze vsechny baliky, ktere jsou nainstalovany, bere jako primarni targety. Takze ve vyse zminenym pripade (gimp a jeho zavislost na gtkhtml-2*) nainstaluje do slotu jak gtkhtml-2.x.x (protoze set everything vyzaduje gimp a gimp vyzaduje gtkhtml-2*), ale navic taky posledni verzi gtkhtml-3.y.y (protoze set everything vyzaduje gtkhtml). Ta verze 3.y.y je tam uplne zbytecne, gimp ani nic jinyho ji nepouziva, ve worldu neni. Navic mam dojem, ze paludis --uninstall-unused funguje trochu podivne se slotama (??? kdyz je alespon jedna verze v systemu vyzadovana, tak neodinstaluje zadnou ???), takze to pak ani automaticky neodinstaluje. Podobna situace nastava vsude, kde vyzadovana a nejnovejsi verze muzou koexistovat ve slotu.

Maskovat to je samozrejme blbost. To neni situace, kdy ja _chci_ pouzivat gtkhtml a chci konkretni starou verzi. Navic si muzu v budoucnu instalovat neco, co by chtelo verzi 3; pak uz by byly ty sloty v poradku.

Jinak podle me de paludis do hloubky defaultne. paludis -i world, upgradne vsechno, co muze. Proti everything tam chybej prave ty nesmyslny sloty s nejnovejsima verzema, na kterejch nic z worldu ani sytemu nezavisi (ani zprostredkovane, do hloubky).

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.