Portál AbcLinuxu, 17. května 2024 05:35


Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Josef Kufner avatar 6.1.2007 19:04 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
:-(
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
nolly avatar 6.1.2007 19:14 nolly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Co se Vám stalo? Nejde to?
Josef Kufner avatar 6.1.2007 20:52 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Ale né, jen že něco velmi podobného píšu jako semestrální projekt a teď už to nebude tak jedinečný program. Nutno ale poznamenat, že se neomezuju jen na piškvorky, ale píšu to obecně pro všechny deskové hry a libovoný počet hráčů, kteří jsou si naprosto rovni.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
6.1.2007 20:56 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
a také v pythonu a přes jabber ? :-D jakože já piškvorky plánuju rozšířit na větší množství deskových a papírotužkových her
My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
Josef Kufner avatar 6.1.2007 22:53 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Jak se to veme. Je (bude) to sestavené ze tří nezávislých částí:
  • GUI – Napsané v GTK+ a C. Jen kreslí hrací desku, komunikuje s uživatelem a spouští si dva backendy se kterými komunikuje přes stdin/stdout (stderr hází do logu). Vykreslování probíhá vrstvením různě průhledných PNG.
  • Síťový backend – může jich být více, ale hodlám napsat jen pro jabber (ale uvažuju ješte o IRC). Ten je jednoduchý program, který jen udržuje seznam hráču a distribuuje mezi ně data.
  • Hra samotná je provedením hodně podobná síťovému backendu, ale neočekává se, že by s něčím dalším komunikovala. Jen říká GUI co má kam kreslit a síťovému backendu co má poslat. Na oplátku GUI říká co uživatel provedl a síťový backend co přišlo od ostatních hráčů.
Do konce zkoužkového to musí být hotové a nechybí mi toho mnoho. Ještě nemám definitivně sestavený protokol, kterým si budou ty tři části povídat, ale určitou představu už mám (takové hodně jednoduché a textové).

Důvodem, proč jsem to takle rozdělil je to, že je možné použít bez problémů různé jazyky na různé části. Napsat IRC backend v perlu je hračka a integrovat všechny hry do jedné binárky zbytečně zesložití rozšiřování a psaní dalších her. Textové rozhraní usnadní ladění (byť za nepatrnou ztrátu výkonu) a kdyby to hodně vadilo, tak prostor pro rozšíření o použití sdílené paměti a OpenGL renderovacího jádra tam je :-D

Až to bude umět hrát piškvorky, tak to odevzdám a zveřejním s kompletní dokumentací včetně návodu na napsání dalšího herního backendu.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
7.1.2007 07:48 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
aha, takze takhle ... no tak to budou nase dva programy za nejaky cas ponekud konkurencni :-)
My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
8.1.2007 12:57 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
A bude tam backgammon?
Josef Kufner avatar 8.1.2007 13:28 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Když ho někdo napíše :-D

Pokud zvládneš v nějakém jazyce ovládat čtení a zápis na standardní vstup a výstup a naprogramovat logiku hry (pravidla, nikoliv AI) … ;-)

Asi příští semestr obejdu cvičící u nás na FELu, jestli nechtějí nějaké to zadání semestrální práce.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
6.1.2007 19:50 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
je mozne ze verze oznacena na konci jako beta nejde, zda se ze se mezi radky kodu vloudil nejaky brouk ... ale jinak to jede a pokud ne piste na muc piskworky@conference.jabber.org
My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
andree avatar 7.1.2007 00:00 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mat taketo vecicky uz priamo v nejakom/nejakych jabber klientoch, hned by sa lahsie siril (kolko ludi sa ma uz pytalo - a pojdu mi na tej mirande/gaim/kopete/jabberi aj lamy?), bych rek
7.1.2007 10:50 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypadá to hezky. Škoda jen toho Tk. :-(
7.1.2007 11:22 Majkls
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
S těmi projekty se opravdu roztrh pytel:) Už sem viděl i jchess, jabbeří šachy. Nicméně držím palce v dalším pokračování. Ať je hodně Xtraz :)
Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
7.1.2007 12:48 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Škoda, že je to jen taková hračka, místo aby se to snažilo třeba o implementaci nějakého robustního protokolu pro podobné hry (o jehož sepsání se na Standards-JIG mailing listu snažil Michal 'vorner' Vaner).

Osobně se mi líbila myšlenka využít MUC, ve kterém bude sedět nějaký "rozhodčí". Umožňovalo by to mít i nějaké "pozorovatele". Ten rozhodčí je podle mě kritický, aby se zajistila 100 % stejná pravidla na obou (všech) stranách.

Jo a narazili jsme na chybu v té beta2 verzi. Sparhawk vyhrál, protože jsem neviděl jeden jeho křížek... A také se často mezi hrami nesmaže hrací plocha.
Josef Kufner avatar 7.1.2007 13:38 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Můžeš pls dát link na to, kde se to řešilo?

O použití MUC jsem uvažoval také, ale kvůli něčemu jsem to zavrhnul. Mno, jak nad tím tak přemýšlím, nakonec ho možná použiju, ještě nevím.

Jinak pozorovatele tam mám už od loňska, kdy to komunikovalo po vlastním protokolu :-D

Rozhodčí kritický není – v normální hře se dá taky podvádět, takže to jen přidá na realističnosti. Ale v návrhu s ním počítám jako s volitelným doplňkem (kvůli turnajům a tak).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
7.1.2007 14:23 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Realističnost zajímavá... ale. Nemohl by ten rozhodčí volitelně podporovat nějaké formy podvádění? :)

Zde hledat thready se slovem "game" v názvu, možná se podívat nějaký ten měsíc dva dopředu dozadu... (v tom říjnu ty diskuse myslím tak nějak odezněly).

A tohle je asi poslední verze vornerova návrhu.

Tak to s ním zkuste probrat a třeba znovu oživit diskusi. Je fakt, že stávající MUC není úplně ideální, proto později přišla řeč i na nějaký "vylepšný" MUC, který by byl tak jako tak potřeba i pro whiteboarding a shared xml document editing.
Josef Kufner avatar 7.1.2007 15:32 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
Dík za info. Rozhodčí nejspíš bude jen říkat něco ve smyslu "Tah s tímhle id a tímhle hashem je ok." Takže když řekne o podvodu, že je ok, tak prostě je ok ;-) Snažím se to psát tak, aby to průběhu hry a hráčům házelo co nejmíň klacků pod nohy, tak snad z toho nebude moc ošklivá obluda :-D
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.