Portál AbcLinuxu, 7. května 2024 07:44


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
13.1.2011 19:47 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajímavé... Každopádně si myslím, že hra se může dále rozvíjet, i když se začnou přidávat další prvky. Dle mého je takovým vzorovým příkladem OpenTTD. Tady se díky novým věcem neustále oživuje zájem o hru, přestože v základu zůstává de-facto stejná. Nebo má na věc někdo jiný názor? Docela by mne to zajímalo :-)
Linuxové návody, fotky, zápisky z cest.
13.1.2011 21:05 Nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Coz o to, UFO byla slusna hra. V roce 1994. Ted (po JA2) uz by to bylo jako za trest. Priznejme si, ze emzaci nahodne rozhozeni po nahodne mape, kteri proste tak nejak jsou a cekaji, nez budou nalezeni a zabiti, moc zabavy nenabizi.
Ale to je jedno. I kdyby ten clovek napsal jen remake, nekdo dalsi to muze forknout a odstartovat skutecny vyvoj.
Martin Stiborský avatar 13.1.2011 21:08 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

Tak to mi asi stačí málo ke štěstí, když mě to pořád baví :)

Kvík ..
13.1.2011 21:12 Nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Je to mozne. *zavidi*
14.1.2011 00:21 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Mě taky, teď jsem dostal chuť si Xcom zahrát ;-)

Být autorem, tak bych zvážil trochu vybalancovat obtížnost hry na začátku. Protože mě fakt nebaví, když se emzáci skoro vždycky dokážou strefit přes půl mapy, zatímco moji „vojáci“ se trefí jednou z pěti střel a to ještě na třetinovou vzdálenost. Když mi pár lidí přežije, je to úspěch. Ve městech se už dá líp taktizovat, takže je i slušná šance na úspěch, ale stejně...
Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
14.1.2011 15:11 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Bah :). Stačí použít XComUtil a zapnout přidávání tagů do jmen vojáků (a pak nakoupit vojáků hodně a používat ty, kteří i umí střílet). To se pak dá i na superhuman řezat emzáky jen s pozemskou technologií i v dubnu.

13.1.2011 21:48 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Právěže remaky, a funkční, již jsou, tak mne nenapadá moc smysluplných využití. Snad jedině k uronění slzy nad nostalgickou vzpomínkou. Ale což, když jej to baví dělat... ;-)
15.1.2011 10:44 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Priznejme si, ze emzaci nahodne rozhozeni po nahodne mape, kteri proste tak nejak jsou a cekaji, nez budou nalezeni a zabiti
Což na druhou stranu znamená, že jim na konci jejich tahu zbývá všechen čas a potom tvoje vojáky zabíjí reakční střelbou dřív, než je tvoji vojáci vůbec uvidí.
Quando omni flunkus moritati
13.1.2011 21:21 xpolish
Rozbalit Rozbalit vše zkuste UFO: AI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkuste UFO:AI (Alien Invasion) prislo mi to docela slusny, ve hre je i tutorialek.
14.1.2011 03:43 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
Me to moc nechytlo. Prijde mi to(ve srovnani s originalem) celkove dost neprehledne(zakladna, vsechny nabidky, okynka i souboje, proste vsechno)
14.1.2011 09:19 666
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
jestli je to takova ta verze, kde je zakladni mapa akorat jedno mesto ve 2d misto cele zeme ve 3d a v tom jedom meste jsou ruzny spolecnosti, ktery muzou byt obsazeny ufonama a pak prestanou pripadne dodavat vozidla, palivo, zbrane a dalsi podobne blbustky, tak to mi prislo prilis lehky.
14.1.2011 10:12 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
řekl bych, že myslíš X-Com: Apocalypse (město má přepínatelné 2D/3D zobrazení)

já to mám teď rozehraný, a asi už to nedohraju, nebaví mě to - v cizácké dimenzi se nedá pohybovat už ani s nejlepší zbrojí a plným batohem štítů, pálí po mě jednu bombu za druhou, aniž bych je vůbec viděl a tedy měl šanci palbu opětovat (a do toho potvory ovládající mysl, taky mi ukradnou vojáka dávno předtím, než je vidím a můžu na ně zaútočit)
14.1.2011 11:43 666
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
brani neco v taktice spalene zeme?
14.1.2011 16:41 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
že mě to nebaví?
15.1.2011 11:01 mmn
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
Mně to zas přišlo příliš lehké i na nejvyšší obtížnost: Po získání biologických zbraní už šlo víceméně jen o zajištění dostatečné výrobní kapacity munice do toxigunu, dát ho každému vojákovi a pak už jen emzáci padali pod sprškou chemie.
15.1.2011 13:59 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
mám pocit, že mám rozehranou asi nějakou úplně jinou hru - toxigun vůbec nepoužívám, přijde mi to strašně neúčinný ...???
15.1.2011 17:24 MMN
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
Má to slušnou kadenci, ignoruje to štíty (sic!) a vojáci, kteří neumějí mířit, se tím nepostřílejí navzájem. S toxinem typu B (potřeba vyzkoumat živého multiworma) je to už velice slušná zbraň. Rozhodně lepší než ten cizácký kanón, který má sice vyšší účinost na jeden výstřel, ale střílí hrozně pomalu a člověk musí cizákům ještě vybít štíty. A hrál jsem to na RT, protože některé mise byly v tahovém módu hrozně zdlouhavé (schovaný nehybný cizák).
15.1.2011 12:03 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
To jsem párkrát zkoušel, ale vždycky mě odradily nedodělky a chyby - ve verzi 1.2 (!) nebo tak nějak nebylo možné scrollovat v seznamu věcí ve skladu, do stabilní (!) verze se dostala chyba, kde cizák tuším házející granát (nebo něco takového, prostě nějaký typ útoku) způsobil segmentation fault a podobné.

Plus jednotvárné předpřipravené mapy, takže to začne rychle být nuda.
Quando omni flunkus moritati
15.1.2011 14:02 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
řada 1.x byly snad jen nějaký dema ... teď máme 2.3.1, dej tomu znova šanci - přinejmenším můžeš poskytnout vývojářům zpětnou vazbu, a třeba s tím časem, za dalších pár let, něco udělaj ;-)
18.1.2011 08:34 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: zkuste UFO: AI
Novou šanci jsem tomu dal, to s tím segfaultem snad bylo ve 2.2 (nebo dokonce 2.3?). Asi si zase pár let počkám, tou dobou by se už možná mohly mapy generovat za běhu...
Quando omni flunkus moritati
Amarok avatar 14.1.2011 08:15 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nějak nechápu, proč aspoň neudělali grafiku ve vyšším rozlišení, než byl originál. Docela děs v tomhle dneska hrát na celé obrazovce.
GNUniverse - May the source be with you...
Martin Stiborský avatar 14.1.2011 09:23 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

Já myslím, že přesně tohle on teď nechce. Já mám rád UFO i s tou starou grafikou.

Pokud se to uchytí, časem někdo lepší grafiku určitě udělá jako mod…

Kvík ..
Amarok avatar 14.1.2011 10:40 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Tak nezbývá nic jiného, než to hrát v malém okně. Na 1680x1050 se nedá hrát něco při 320x240 :-D
GNUniverse - May the source be with you...
14.1.2011 10:03 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
OpenXcom, což je port původní hry UFO: Enemy Unknown
vs
OpenXcom

Open-source reimplementation of the original X-Com
jsem sám, kdo vnímá jistý rozdíl mezi "port" a "reimplementace"?

mimochodem, většina "portů" (sic!) co znám, se principy hry měnit nesnaží ... pouze implementační detaily, jako je použitý 3D engine nebo výčet zbraní a vybavení
14.1.2011 11:04 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Možná to chápu špatně, ale dle mne: port = přepíši, aby to bylo možno rozběhnout na více operačních systémech a bylo to free a/nebo open source; reimplemetace = vezmu původní ideu a principy hry a ty volně znovunaprogramuji
Solitary avatar 14.1.2011 14:16 Solitary
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
Imho bych rekl, ze ve vysledku je mezi temito terminy pouze tenka cara... asi by se dalo v podstate rict, ze reimplementace je portovani. Resp. ze tim reimplementovanim ziskas port.
Martin Stiborský avatar 14.1.2011 14:23 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

Asi tak, ale bavit se o takových jemných nuancích je přece tááková zábava…

Kvík ..
14.1.2011 16:49 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom
mno, pokud ti rozdíl mezi úpravou kódu a jeho psaním od nuly přijde jako "jemná nuance" ... tak mi to tak trochu připomíná "When I got out of school, I thought I was the best programmer in the world. I could write an unbeatable tic-tac-toe program, use five different computer languages, and create 1000 line programs that WORKED (Really!). Then I got out into the Real World. My first task in the Real World was to read and understand a 200,000 line Fortran program, then speed it up by a factor of two."
Martin Stiborský avatar 15.1.2011 03:41 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Interview s vývojářem hry OpenXcom

Mohli bychom se hádat do krve, ale mně je tohle fakt úplně jedno :)

Kvík ..

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.