Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 19:59

Stal sa zo mňa vývojár

12.11.2018 20:47 | Přečteno: 2555× | poslední úprava: 12.11.2018 20:53

Dnes sa to stalo, som vývojár.

Kúpil som sadu na vyvolávanie filmov, nejakú tú chémiu a fyziku a pustil sa do toho. Najviac som sa zapotil pri prevíjaní filmu do tanku v takej tej prenosnej tme. Potom to už viac-menej bolo len o nájdení správneho receptu pre film a vývojku ktorú používam a pomer k vode. Nebudem tvrdiť že je to nejaký profi výsledok ale najhoršie to taktiež nie je, na prvý pokus celkom spokojnosť.

A je to zábava, konečne si spracujem film kompletne doma.        

Hodnocení: 80 %

        špatnédobré        

Obrázky

Stal sa zo mňa vývojár, obrázek 1

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

12.11.2018 22:52 Technik Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"A pak jsem to chtěl ukázat na abclinuxu a stal se ze mne skenerista..."

Zhruba uprostřed toho políčka máte ten film škrábnutý.
12.11.2018 23:21 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Áno, myslím že to vzniklo pri navíjaní na cievku pretože je to na viacerých snímkoch. Predsa len, prvý pokus.

Skener práve mám celkom OK, od šéfa som dostal Plustek 8200 - a aj preto som chcel aj vyvolávanie, aby som už komplet celý proces robil doma.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
robotics avatar 13.11.2018 09:06 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo něco to má do sebe. I ten škrábanec.
Používejte Windows.
13.11.2018 20:28 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Verím že škrabancov už bude len a len menej.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
13.11.2018 13:20 Rad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
gratuluji a tesim mne, ze se (snad) zrodil dalsi zavislak :)

mne by zajimalo jake konkretni 'nejake' chemikalie, jaky film, jaky papir byl pouzit?

ja mam nejradsi Ilford, machanou v ID11 (1/3 stocku pro zjemneni) a RC papiry (kdysi jsem mel strasny odpad na lesticce, to uz nechci vic zazit)
13.11.2018 20:27 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
K papierom som sa zatiaľ nedostal, len vyvýjam, nezmenšujem (a ani opačne).

Na štart som vzal Rodinal a fix of Fomy.

Film bol aktuálne TMax400, pretože som ho dostal k objednávke, inak som viac-menej fotil na Ilfordy (paradoxne vždy najlepší výsledok na lacné Pan 100 a 400).

Čo sa týka papierov a celkovo tohto ďalšieho kroku, rád si nechám poradiť.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
13.11.2018 20:29 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
A - 6 minút s 30" na začiatku a 10" každú minútu pri 1+25 pomere.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
18.11.2018 10:51 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Rodinal je jiste legenda a i sam jsem s nim zacinal, ale nemyslim, ze je zcela vhodnej na moderni krystal emulze ala T-max. Pokud bys pokracoval s Rodinalem pomoci redeni a cetnosti agitace muzes resit kontrast etc, lec ja preferuju toto az pri zvetsovani, kde je lepsi mit vyvazenej zaklad nez vyhulenej film (coz plati i pro skenovani).
18.11.2018 22:41 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
áno, preto som išiel cestou nižšieho kontrastu pri volaní.

Fotím viac menej Ilford, takže asi skončím aj u ich chémie, musím nabrať prax.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
21.11.2018 17:34 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Ano, cestou Ilford DDX se ubiram uz spousty let :) a pri dnesnich cenach filmu tech 500,- za 20 fimu neni zadna palka. Pro skudlily jsou i redeni 1:9, ale ty moc nedoporucuju pro push a taky vetsinou chteji 24C, osobne preferuji 20C.
21.11.2018 20:06 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
to je jasne, ja som nevzal rodinal kvoli cene ale skor preto ze je milion roznych navodov, rozny pomer riedenia a tak dalej.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
13.11.2018 13:37 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doporučuji ještě zkusit mutigradační papíry. Sice to chce barevnou hlavu (nebo filtry pod objektiv) a je tam šilenej opruz se zkouškama, ale výsledek stojí za to.
13.11.2018 20:27 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
To bude ďalší krok, zatiaľ som rád že film nebol celý čierny / priesvitný po vyvolaní.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
17.11.2018 23:01 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Opruz? Praveze naopak, ale chce to znat svoje papiry - tzn misto hledani svatyho gralu skladam expozici z nejmekci + nejtvrdsi + muzu dat pak neco jeste neutralne vykrytim/dosmahnutim. Toto je velice jednoduchej postup narozdil od ladeni jestli 1/2/3/4/5. Napr dam na nulu 10s + 5s na 5 pro 18x24 a mrknu, druhej pokus je vetsinou finalni, protoze vim jestli me chybi kontrast nebo lehce pridat svetla. Samozrejme na vetsi format je toho hrani vic, ale pres 30x40 uz clovek nak tak pocita s jednim printem za vecer ;).
13.11.2018 18:26 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Navrat z minulosti :)
Grunt avatar 13.11.2018 20:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tož kurňa. Zrovna o tom bych si klidně něco přečetl. Proč to nerozepíšeš, nepřidáš nějaké fotky? Šetříš naše lesy?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
13.11.2018 21:01 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
No myslím že ja ako začiatočník nemám veľmi čo povedať, na to sú skúsenejší.

Najviac mi dalo zabrať previnutie filmu do cievky, potom to už bolo jednoduchšie.

Ono, keď si kúpiš komplet sadu na vyvolávanie, je tam naozaj všetko čo potrebuješ, odmerky, nádobky, tank. Takže už len nasledovať nejaký "recept", rozriediť vývojku a miešať a miešať a miešať, preklápať, vylievať.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
13.11.2018 21:01 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Ale pri ďalšom filme skúsim vyrobiť nejakú foto / video dokumentáciu.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
15.11.2018 22:43 Technik Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen se připravte na to, že až budete na výstavě ( nikde jinde to nemá smysl ) chtít ukázat přednosti návratu k této technologii,

budete muset v temné komoře pracovat nějak tak jako je ukázáno třeba zde:

https://petapixel.com/2013/09/12/marked-photographs-show-iconic-prints-edited-darkroom/

Předem se omlouvám, ale podle mne, kdo to nedotáhne do tohohle extrému, tak je to jenom póza.

Vzhledem ke svému stáří jsem u zvětšováku a leštičky strávil dost času, ale do temné komory bych se nevracel.

Možná to bude tím, že nepořádám výstavy...

Je úsměvné, že spousta těchhle analogových výtvorů se prezentuje jen na webu a když vidím stejnou serii focenou digitálem a analogem, volil bych tu didgitální.

A navíc, tu analogovou verzi bych vytvořil "zmršením" té digitální v editoru za pár minut.

Možná je to ale jen chybou při skenování... ( vtip )

Ale lidi jsou v honbě za nostalgií schopni čehokoli:

http://jzkitty.com/pretend-you-still-need-film-with-yashicas-digital-camera/
16.11.2018 18:55 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Stal sa zo mňa vývojár
Samozrejme, preto to mám len ako hobby.

Stredoformát má (mal - cena fullframe prístrojov a dostupnejších objektívov to zabije behom max. 5 rokov) ešte aké-také využitie pri portrétoch, veľkoformát pri krajinkách, inak to digitál valcuje - rýchlosť, sterilnosť, možnosť jednoduchých úprav, cena za cvaknutie.

Je to asi ako rádioamatérčina - iba póza, veď pokrytie je všade, stačí teda telefón, email, IM, ...

Alebo venovanie sa starým počítačom. Načo? Veď v podstate každá nová generácia okamžite odsúva predchádzajúcu do kategórie "vintage" - keď nie priamo výkonom, tak minimálne pomerom spotreby na výkon alebo inými vlastnosťami.

Takže áno, je to hobby a možno by som sa rád dostal na úroveň ako je na linku, ona v podstate technika dodge a burn nie je tak (technicky) náročná. Ale ja som zatiaľ na úrovni detskej omaľovánky, ale baví ma to.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.