Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 15:05

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
19.3.2007 23:03 Dan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neni ti nahodou tim ze zavodni motory (a tenhle vypada ze je z rodu nejakejch okruhovejch pickupu) maj takovyhle tendence? Pod plynem jedou, ale jinak v nizkejch otackach nejsou uplne plynuly, zvlast se stocenym setrvakem.
19.3.2007 23:18 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Tak jinak. To auto jezdilo v beznym provozu od roku 2001-2003 (mozna 2004). Pak se cas od casu projelo, kdyz jsem mel naladu. Auto se pred casem dalo dohromady, jak jsem jiz psal. Jenze pri jedne ceste z Olomouce jeste vyjel Vrbatecky kopec (ten kopec to spis vyletelo, cca 150 km/h - ta rafika se strasne trepe; jelikoz ale jeste byly trochu povadle brzy - rozumnej proti obvyklemu stavu, ne proti jinym Favoritum, tak jsem to vic netlacil), ale z kopce uz zacly zminene problemy...
Pokud jde o ten setrvak, je pravda ze mi kazdej rikal ze ty vyvazovaci diry by opravdu lezt ven nemeli, ale jak rikam, problemy to nikdy nedelalo, volnobezny tocky to vzdy drzelo perfektne - maximalne prosvitla kontrolka dobijeni, na coz jsem reagoval prislapnutim plynu...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
19.3.2007 23:22 Dan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
No muze to bejt 1000 a 1 zavada, ze, treba predstih, kabely ke svickam a tisice dalsich veci. Treba predstih u takovyhleho atypickyho motoru taky asi nebude sranda sestelovat, vono asi vubec nic na tom nebude sranda.

Dan
19.3.2007 23:29 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Rozdelovac je upravenej, protoze ta seriova varianta se sama pretacela. On i vodni obeh bylo nutne upravit, protoze seriova varianta tlacila vodu pod hadicema.
S predstihem bych mohl vypravet, pri jednom nastaveni to trha pri rozjezdu na trojku asfalt, ale nad kilo to nejede. Pri jinem to nejede do kila, ale jak se to pres kilo prehoupne tak to jede ze ma clovek az hruzu v ocich. Oproti serii je idealni predstih o 5 st. posunuty, tohle uz mam odladeny.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
19.3.2007 23:13 Muffy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
muj lamacky nazor je ten, ze se ucpaly nektery vedeni oleje (uvnitr bloku) a zadrhavaja se loziska ojnice (vlastni zkusenost meho otce) a v nizsich otackach ztraci vykon, a kdyby to nebyl tenhle problem, aspon doporucuju kontrolovat olejova vedeni, to se potom musi vyhodit motor. na elektriku bych to asi nesvadel. v autech se nevyznam, nemlatit
19.3.2007 23:24 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Tlak oleje je ok. Uz jsem videl i problem ze nemazal vrch, protoze vyrobce mel spatne vyrezane tesneni pod hlavu, ale ani tenhle pripad to neni, tesneni je sice special vyroba (neni to na krouzkach) ale nemenilo se a jezdilo to. A predevsim jak rikam, tlak oleje ok
Jo a vzduchovy filtr je taky ok a je zanovni.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
19.3.2007 23:26 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

No nevím. Jestli jsi menil to, co jsi napsal, může to klidně být tím karbecem.

Sám s ním zkušenosti nemám (mám Fávomotor ve škodě Garde .. chystám MPi), ale slyšel sem, že LEKRy umí dobře seřídit málokdo a pokud dobře seřízený nejsou, dělá to různý psí kusy ...

To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
19.3.2007 23:34 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Druhy karbec ted nemam. Mam tam nachystanou druhou palici s potrubim, ta byla na variantu 1,4 (vrtani 78 mm, zdvih 72 mm), ale karbec na ni nemam :-(
No asi budu muset sehnat, ale nejradsi bych si nejdriv pujcil nejakej na odzkouseni...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
19.3.2007 23:41 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí

LEKR nemám ... maximálně SEDR, nebo EDSR.

To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
19.3.2007 23:44 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Tak ty bych asi mel oba. Nasel by se i Weber DCOE 36, ale ten je tak vysokej ze bych ho nedal pod kapotu :-/ Bohuzel LEKR zadnej.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
teekey avatar 19.3.2007 23:27 teekey | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
filtry jsou vymenene? Palivovy a olejovy?
19.3.2007 23:37 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Palivovy ano, vcetne celeho vedeni (trubky i hadice). Olejovy ne, ale tlak je ok, muzu zkusit vymenit jeste ten filtr, ale moc tomu neverim.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
teekey avatar 19.3.2007 23:57 teekey | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
predpokladam, mas asi automaticky sytic, ze? Nemuze byt problem treba tam? Ja mel jeste pred par mesicema favorita, ale mel jsem manual :)
20.3.2007 00:01 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Jo to je mozny. Sytic je tam opravdu automat. Do toho karburatoru bych nerad stoural, ten LEKR vypada uz moc slozity, je tam tech dratu.....elektrika neni opravdu moje parketa.
No snad to vyresim brzo, potrebuju auto kazdy den a muj Citroen C4 stavkuje pomalu vic nez ten starej Favorit....
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
19.3.2007 23:39 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
děti, vaše starosti bych chtěl mít :-) ... já se vzmůžu tak max na to, abych řešil, kde seženu stěnu, na kterou nakreslím čáry na seřízení světel, neb se mi nechce dávat v servisu těžký prachy za tak triviální úkon
teekey avatar 19.3.2007 23:56 teekey | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
preji hodne stesti, ja mel moznost serizovat svetla primo v servise na takovem pojizdnem vozicku (maji jej i na technicke_kontrole) a byla to sranda. Perfektni je to vtom, ze jak jsem to manualne seridil (elektromotorky asi odesly) tak to sviti na jednicku, problem je, ze kdyz jsem jel o vikendu nad ranem pres par vesnicek na konci sveta a prisvicoval si dalkovyma, tak sem svitil na nebe, ale presto ani v noci pri potkavacim svetle neoslnuji. Takze ty svetla jsou leckdy vetsi sranda na serizovani :(
20.3.2007 07:29 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
To je jednosto korun ceskych opravdu tak horentni suma?

http://www.autohorak.cz/service/3216

(alespon mam dojem, ze jsi z Brna)
20.3.2007 21:01 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
za úkon na pět minut ano
21.3.2007 07:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
:-D
19.3.2007 23:58 Jano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zni to presne jako ucpana volnobezna tryska.
20.3.2007 00:05 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Jj. souhlasim, vypada to tak, ale ten karbec uz jsem mel dole asi padesatkrat, profukoval jsem to a nepomohlo. Proto jsem sazel spis na tu elektriku...No uvidime, dneska pujdu spat a zitra ten karbec sundam opet a dam to radsi nekomu kdo tomu rozumi...
Zatim vsem dekuji, jak bude neco noveho, napisu sem co a jak.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
20.3.2007 16:06 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí

Matně si vzpomínám, že todle mi kdysi strašně dávno Favorit dělal taky. Bylo to v elektrice - upadl jeden kablík odkudsi kamsi :-) Odkudsi už si nepamatuju, ale vedl tuším zrovna na karbec na elmg. ventil přívodu paliva a konektor prostě sklouzl z příslušného plíšku...

xvasek avatar 20.3.2007 08:09 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Možná je to jednodušší - co třeba vzduchový filtr? Jinak je to skoro jistě karburátorem.
20.3.2007 18:06 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pokud to dlouho stálo tak to může být něco zaoxidovaného v elektrice nebo bordel v palivu.Tedy vytahat všechny konektory,prostříkat nějakým kontoxem(pozor ne WD40 nebo nějakým takovým mazadlem,pomůže to jen na chvilku a pak je to ještě horší) Pak s těma konektorama nenapadá mě lepší slovo zašukat sem tam aby se to ošoupalo.Dlouhé stání neprospívá palivové soustavě.V nádrži se sráží vlhkost a tvoří se rez.Nádrž vypustit,nevím jestli má odkalovací šroub,pokud jo tak tudy.Po usazení jde benzín slít a použít.Pak nalít do paliva nějaký přípravek proti vodě,kdysi se to jmenovalo Velfobin.Rozebrat a vyčistit čistič paliva a čerpadlo.Mikroskopické částečky rzi projdou i čističem a usazují se na ventilkách čerpadla a ventilu plováku čili to blbě dává palivo a někdy ucpává trysky.Neuškodí koupit za pade přídavný palivový filtr,takový ten průhledný co se zařadí do hadičky.Pokud je ten motor přeladěný tak může být na dodávku paliva dost citlivý stejně jako na předstih.
20.3.2007 18:40 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Děkuji všem za rady. Pro doplnění. Vozidlo bylo odstaveno delší dobu, již zmíněno, voda, benzín po tuto dobu ve vozidle nebyly. Palivová soustava teď byla komplet dělaná. Motor na použitý benzín citlivý je a velmi! Pozná se to hlavně na klapání ventilů; MINIMUM je 98 oktanů, kupodivu silně nesnáší benzín od Shellu.
Benzínu tam nejde málo, spíš moc, svíčky jsou po vytažení úplně mokré. Opravdu to vypadá na karbec, je tam jeden šežizovací šroub, který při vypnutém sytiči se nemá dotýkat vačky karburátoru, tento štelovací šroub se té vačky ale dotýká permanentně. Zatím jsem nepřišel na to jak tomu zamezit.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
21.3.2007 10:20 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
vymen karburator.. metoda pokus omyl
V podstatě nic nevím
21.3.2007 17:49 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Hledal bych vodu v nádrži nebo karburátoru. Co vím záruka na palivo je asi 1 měsíc (když to tak dlouho stálo). ebo do paliva přidej Velfobin nebo jiný stabilizátor či pohlčovač vody.
27.4.2007 21:42 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jezdím s Fáčkem dva roky každý den a nejednou se vyskytla tahle závada. Zapalování po důkladné konreole OK (předstih, podtlaková i odstředivá regulace atd...). Karburátor OK - trysky i plovákovka vyčištěny, filtr nový, dráty zapojené, ani sytič nejeví žádnou zjevnou závadu. Přesto jdou volnoběžné otáčky v sinusovce. Bratr má fáčko taky - ta samá závada. Jsem zoufalý.
8.5.2007 20:52 Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
jak jsem tak cetl ty tvoje odkazi tak me napada jeste jedna vec¨, kdyz sundas karburator tak se koukni jestli nemas pootevrenou skrtici klapku na druhe komore protoze kdyz je pootevrena tak motor nedrzi volnobeh zhasina (uchlasta se) a strasne zere. Jinak favoritacky seriovy karburatory jsou vsechny stejny at je to sedr nebo lekr.
17.7.2007 21:14 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Favorit zlobí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Omlouvám se že diskuzi uzavírám takto pozdě nicméně nějak jsem zapomněl sem dopsat co bylo příčinou potíží. Byl to karburátor, konkrétně ovládání automatického sytiče. Závada byla odstraněna, už zase Fáčko trhá asfalt a je za ním cítit vůni vysokooktanového benzínu :-D
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.