Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 12:24

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
1.1.2012 12:51 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pouzivas solaris na laptope? neviem o nicom co by som chcel vidiet skopirovane zo solarisu. skor tu spotrebu, ktora na xp klesa az pod 6 wattov
1.1.2012 13:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Ano, používám, už šest let je to můj primární systém pro moje osobní počítače včetně laptopu. V oblasti toho desktopu toho Solaris Linuxu asi už moc nenabízí, ale je to systém, který vnitřně obstojně znám a na rozdíl od stále bídné úrovně "observability" Linuxu jsem celkem schopen říci, co se tam děje, když jde něco špatně, aniž bych musel přebuildit kernel. Ta poznámka ohledně toho, co Linux ještě nezkopíroval, se týkala enterprise světa.
1.1.2012 16:05 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
stále bídné úrovně "observability" Linuxu jsem celkem schopen říci, co se tam děje, když jde něco špatně, aniž bych musel přebuildit kernel.
Od ranych jader 2.6 (rok 2004) jsou k dispozici sondy, ktere lze instalovat z modulu. Takze uz asi tak 8 let kernel prekompilovavat nemusite.
1.1.2012 16:38 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Kolikrát jste je v životě užil a k čemu? A jinak jasně, máme v Linuxu hromadu různých trasovacích mechanismů, jeden lepší jak druhý, a dokonce už i kernel debugger...
1.1.2012 22:09 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Kolikrát jste je v životě užil a k čemu?
V dobe, kdy jsem se zabyval spravou systemu, jsem to pouzil k vysledovani bugu v driveru sitovky. To bylo v dobe VS studia, ted pracuji ve vyvoji, takze takove veci nepotrebuji.
A jinak jasně, máme v Linuxu hromadu různých trasovacích mechanismů
Opravdu? IMO je jen jeden, ktery se da pouzit na produkcnim systemu (kprobes), nebo snad vite o dalsim?
2.1.2012 12:37 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Super a jak pomocí sond budete řešit sledování průtoku dat z userspace až k ovladači? A to vám nevadí problematická implementace s pomocí trapu? Je zvláštní, že při vývoji nepotřebujete řešit nic takového řešit. Ano, dá se bez toho pracovat, ale proč se zbavovat mocného nástroje? A ano, vím o dalších trasovacích mechanismech, pokud se nemýlím, i SystemTap kprobes opustil. Kromě toho třeba dprobes, opakované snahy nějak dostat dtrace na Linux, LTTng, ftrace...
1.1.2012 13:29 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
od te doby, co bylo mozno Solaris nasazovat i na firemni servry 'za rozumne penize' jsme o tom neustale u nas ve firme take uvazovali. Ale priznam se, nikdy jsme nenasli tolik odvahy-

Ptali jsme se napr:

- najdeme nejakou rozumnou isdn kartu pro faxovani ze servru

- musime pouzivat SUN hardware - je to jistejsi oproti x86

- databaze a jine software - je dostatek 'inputu na forech' pri problemech nebo budeme odkazani na placeny support

- jak je to s licenceni skutecne? - u linuxu se neni treba zamyslet nasidit centos na tisici pocitacich

- jako mail server pouzivame na linuxu kerio - co vezmeme na solaris?

Vsechno tohle a mnoho dalsiho je takova podivna 'nejistota'. A proto jsem to ZFS museli ozelet, i kdyz bychom to vlastne potrebovali.
1.1.2012 14:17 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
- najdeme nejakou rozumnou isdn kartu pro faxovani ze servru
Nevím, nemám zkušenost, ale ISDN je tak stará technologie a v podstatě jen pro firemní prostředí, že bych nečekal problémy jiné než ISDN jako takovou. I Google odpoví téměř hned.
- musime pouzivat SUN hardware - je to jistejsi oproti x86
Tohle mi přišlo jako zvláštní argument proti firemnímu nasazení. Speciálně v době, kdy nejvíce Solaris x86 systémů bylo od HP.
- databaze a jine software - je dostatek 'inputu na forech' pri problemech nebo budeme odkazani na placeny support
Může a nemusí, těch "inputů" může být pro Solaris třeba i řádově více, takový sunmanagers mailing list obvykle nabízel možnost řešení (veřejným tajemstvím je, že na něm je i pár vývojářů Solarisu). Ano, může to být riziko, ale nacházíte tam vždy použitelné řešení i v případě Linuxu?
- jak je to s licenceni skutecne? - u linuxu se neni treba zamyslet nasidit centos na tisici pocitacich
Skutečně je to tak, že Oracle dostatečně jasně vysvětlil zákazníkům, že koupit si support pro jeden stroj a pak distribuovat patche na tisíce strojů je opravdu proti pravidlům komerčního supportu, speciálně, když pak zákazník chce řešit problém s jiným strojem než na který má support. Ono přece jen něco stojí udržovat systém 15 let a stavět vývoj čistě na studentech v případě enterprise systému také není zrovna ono. To není CentOS, žijící z RHELu. Ne, že by CentOS nebyl Red Hatu prospěšný, i když si možná Red Hat myslí něco jiného.
- jako mail server pouzivame na linuxu kerio - co vezmeme na solaris?
sendmail a postfix na SMTP straně, courier a cyrus a dovecot na IMAP/POP straně? Řekl bych, že to jsou opravdu spolehlivá a velká řešení, i když asi ne tak klikací.
Vsechno tohle a mnoho dalsiho je takova podivna 'nejistota'. A proto jsem to ZFS museli ozelet, i kdyz bychom to vlastne potrebovali.
Rozumím, je to cizí platforma, sice trošku podobná, a každá migrace je riziková, s otázkou, zda migrace přinese více výhody či nevýhod.
pavlix avatar 1.1.2012 22:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Mno... konkrétní zkušenost s Keriem bohužel uplatnit nemůžu, ale ze základních údajů, co mám a zkušeností z téhle oblasti... bych za všech okolností nasadil radši postfix+dovecot než Kerio. Ty důvody jsou hlavně v otevřenosti, a pak už úplně subjektivně ve vyzkoušenosti daného řešení, na kterou došlo právě díky otevřenosti.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Luboš Doležel (Doli) avatar 1.1.2012 18:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Slyšel jsem, že poté, co se Oracle ukázal býti zlým, docela dost lidí z vývoje uteklo. Jak to s tím je?
1.1.2012 19:05 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Někteří významní lidé odešli, viz třeba Illumos, ale ne každý - co člověk, to názor, ne každý vidí Oracle jako nesnesitelný, někdo je třeba spokojenější. Někteří odešli proto, že si řekli, že SUN už není a po 15-20 letech je na čase zkusit štěstí jinde a jinak. Také záleží na konkrétní pobočce a týmu. Třeba Praha jako taková měla dost těžké porodní bolesti při spojování, ale tým, který jsem opustil, má skvělé vedení a členy, což mnohé problémy značně utlumí.

Oracle není SUN, tam je zcela normální změnit zaměstnání po letech a už se třeba ani nevrátit :-)
2.1.2012 12:36 bb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Byl bych pro další podobné příspěvky se zajímavými informacemi. A třeba i náhled trošku pod pokličku ;-) Díky za post.
2.1.2012 12:41 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Náhled pod pokličku čeho? Oracle? To rozhodně neplánuji, bylo by to nefér a krajně nevhodné. Takové věci se vždy debatují jen interně, v nejlepším případě na PQA (znalci vědí) :-)
2.1.2012 12:59 bb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Ne, ne, Oracle mě nezajímá. Pod pokličku Solaris světa. Zajímá mě Váš pohled na (i budoucí) vývoj systému Solaris, včetně co očekáváte, kam půjde vývojem (když Solaris 11 je pro Vás nepoužitelný)? Včetně toho, jak vidíte vývoj v open source komunitě kolem post-OpenSolaris projektů (OpenIndiana,...)?

2.1.2012 13:10 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
Ah, mno, uvidíme. Solaris 11 se mi osobně moc nelíbí, hlavně mnohé změny, které nastaly mezi Solaris 11 Express a Solaris 11 FCS. Jak je přijmou zákazníci, je jiná věc, některým určitě bude vyhovovat, pro jiné to bude asi šok. Pro mě je S11 nepoužitelný i proto, že FCS verze má zásadní problémy se stabilitou ovladače pro grafické karty od Intelu, což mi brání jej užívat. Navíc je problém najít desktop a laptop, pro který vám Oracle dovolí koupit svůj Premium support, který je navíc pro desktop systémy prostě drahý. Novější WiFi karty nemají ve FCS ovladače, degradace pro laptopy (časy, kdy Intel dodával ovladače pro Solaris prioritně, jsou zjevně pryč). Jak to bude okolo OpenIndiany, to netuším. Mám své obavy, ale o tom jindy. Nejdříve si chci najít čas na nějaké své příspěvky do Illumosu a dál se věnovat SFE.

Prostě, uvidíme, když bude co komentovat a bude mít smysl vypsat se, tak tenhle blog neruším :-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.