Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:54

Lorris: vymyšlení prezentace

10.9.2012 19:01 | Přečteno: 1706× | Ostatní | Výběrový blog | poslední úprava: 10.9.2012 19:12

Minule jsem vám ukázal, co že to Lorris vlastně je. Dnes vás zkusím požádat o menší pomoc :)

Úvod

Lorris je vytvořený původně jako práce v soutěži SOČ (Středoškolská odborná činnost, viz konec článku). Na takové soutěži je potřeba předvést svoji práci pokud možno co nejjednodušeji (porota je obvykle složená z lidí, kteří zrovna to co vy nedělají), ale při tom tak, aby zaujala.

A právě tady nastává problém - Lorris má obrovskou spoustu možných využití. Vždyť na třeba jen nepřesné popsání toho, co to vlastně je, je potřeba minimálně věta či dvě. Chce to něco, co toho ukáže pokud možno nejvíc z toho, co Lorris umí. Něco, co bude jednoduché, ale efektní - nějákou "killer app".

Jde tady hlavně o předvedení analyzéru, protože na ostatních modulech asi nic moc ukázat nejde

Moje nápady

1. Kvadrokoptéra

Tohle se vozí víceméně na tom že kvadrokoptéra je snad pro všechny zajímavá. V Lorris by bylo ovládání kvadrokoptéry, video z ní, nějaké to info jako rychlost, přetížení...

2. Závodící roboti

Několik malých robotů závodících na dráze s černou čárou na bílem podkladě. Lorris by byl použit na ladění těchto robotů, zobrazovaní pořadí a pozic robotů.


No, a to je ode mě všechno. Jak vidíte, moc mi to nejde - proto se zkouším zeptat vás, jestli nemáte nějaký skvělý nápad, nebo třeba jen jak hodnotíte mé dva nápady. Předem díky :)



Dodatek: Středoškolská odborná činnost

Studenti si vyberou téma z oborů od chemie, přes didaktiku az po informatiku, vypracují práci (úroveň asi jako bakalářka? Spíše méně) a pokud mají, tak i fyzickou tu věc (program, CNC, nějakou elektroniku). Potom mezi sebou soutěží, nejlepší se pak dostávají na mezinárodní soutěže, tj ISEF, EU Contest,...

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

mess avatar 10.9.2012 20:40 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lorris: vymyšlení prezentace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud tam dáš kvadrokoptéru nebo závodící roboty, tak bude porota čučet na to, jak to závodí a lítá a na program jim už nezbude pozornost. Spíš tam hoď něco jednoduchého, případně něco tak běžného, že to nepřebije ten tvůj program (třeba tam připoj nějaké čidlo teploty nebo akcelerometr).

Tak mě napadá, že ten akcelerometr by nemusel být úplně marný nápad. Když seženeš nějaký, co se ovládá přes SCI/UART nebo případně jiný sériový protokol, tak jim můžeš pěkně ukázat, jak to krásně měří náklon (pokud bude ten akcelerometr víceosý, tak tím lépe). Nebo ten akcelerometr můžeš přidělat na nějaký motorek a nechat si kreslit sinusovku, jak se to bude točit. Potom můžeš ukázat jak nastavuješ různé vlastnosti toho akcelerometru (citlivost, offset/correction, whatever). Nebo zkus magnetometr, to je ještě možná vděčnější součástka - tam můžeš předvést, jak se vyrovnáš třeba s tzv. hard iron efektem (teda pokud v Lorrisovi můžeš ty hodnoty před zobrazením ve widgetu prohnat nějakým skriptem).
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
10.9.2012 20:57 Tassadar | skóre: 11 | blog: Lorris | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lorris: vymyšlení prezentace
Pokud tam dáš kvadrokoptéru nebo závodící roboty, tak bude porota čučet na to, jak to závodí a lítá a na program jim už nezbude pozornost. Spíš tam hoď něco jednoduchého, případně něco tak běžného, že to nepřebije ten tvůj program (třeba tam připoj nějaké čidlo teploty nebo akcelerometr).

Jo, to je u té kvadrokoptéry problém.
Předváděl jsem právě barevný senzor, magnetický enkodér a ovládání robota joystickem (s tím že v Lorris je pak nastavení max rychlosti a podobně). Všechno je to takové..."tady je deska s něčím, tady otáčím kolečkem/pohnu se senzorem a tamhle to ukazuje o kolik sem otočil/změní se barva". Takové...nevím, myslím že by se z toho dalo vytřískat víc

Tak mě napadá, že ten akcelerometr by nemusel být úplně marný nápad. Když seženeš nějaký, co se ovládá přes SCI/UART nebo případně jiný sériový protokol, tak jim můžeš pěkně ukázat, jak to krásně měří náklon (pokud bude ten akcelerometr víceosý, tak tím lépe). Nebo ten akcelerometr můžeš přidělat na nějaký motorek a nechat si kreslit sinusovku, jak se to bude točit. Potom můžeš ukázat jak nastavuješ různé vlastnosti toho akcelerometru (citlivost, offset/correction, whatever). Nebo zkus magnetometr, to je ještě možná vděčnější součástka - tam můžeš předvést, jak se vyrovnáš třeba s tzv. hard iron efektem (teda pokud v Lorrisovi můžeš ty hodnoty před zobrazením ve widgetu prohnat nějakým skriptem).

Právě ten akcelerometr se hodí na něco pověsit, než ho jen držet v ruce -> kvadrokoptéra. Ale máte pravdu že by více čučeli na ni :/

A ano, data jdou prohnat buďto QtScriptem (něco jako javascript) nebo pythonem, takže prostor pro tohle tam je.

return 4;
mess avatar 11.9.2012 00:10 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lorris: vymyšlení prezentace
Tak to udělej tam, že budeš mít jeden slide s tím akcelerometrem v ruce a pěkně dej důraz na Lorrise, pak na dalším slide můžeš dát i tu kvadrukoptéru. Ale jen na chviličku, na "wow efekt", aby to zase nepřebilo ten SW. Nebo tam dej něco, co vypadá na pohled složitě, ale je tak běžné, že jim to tolik neodvede pozornost od toho, co chceš. Třeba zkus sehnat nějakou starou myš pro sériový port - myslím, že s tou by se taky dalo docela vyhrát.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
otula avatar 11.9.2012 14:00 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lorris: vymyšlení prezentace
Třeba zkus sehnat nějakou starou myš pro sériový port - myslím, že s tou by se taky dalo docela vyhrát.
...třeba ode mne :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
18.9.2012 17:56 Tassadar | skóre: 11 | blog: Lorris | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lorris: vymyšlení prezentace
Tak, díky za nápady a přípomínky, nakonec použiju našeho robota ze soutěže eurobot - foto foto

Hraje tam něco jako šachy, naše strategie byla vzít prvního pěšce (ten žlutej puk), vrátit se s ním na startovací místo a vylézt na ně tak, aby se robot nedotýkal ničeho jiného než puku, čímž dostal 50 bodů :)

No, v Lorris ukážu nahrávání programu do robota, data ze senzorů (ultrazvuk na vzdálenost, enkodéry, barva, koncová tlačítka) a ovládání přes joystick a android tablet (akcelerometr). Mělo by být dostatečně zajímavé :)
return 4;
mess avatar 10.9.2012 20:42 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lorris: vymyšlení prezentace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jinak ta tvoje SOČ je minimálně na úrovni bakalářky, pokud ne diplomky. Když se podívám na práce některých lidí, co se mnou v ročníku promovali, tak nesahají té tvojí ani po kotníky.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
Bystroushaak avatar 10.9.2012 21:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lorris: vymyšlení prezentace
S tím souhlasím.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.