Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 22:29
Ja s KLM letel jednou, a prislo mi to velmi v pohode (az na komplikace daleko zavaznejsi, nez o kterych pise clanek, ale za to mohlo pocasi). Jinak bych rad udelal faktickou poznamku, ze Schiphol je jedno z nejvytizenejsich letist v Evrope.
Košice - Praha (ČSA)
Praha - Amsterdam (KLM)
Batožina ostala v Prahe :-O
Zrovna dneska jsem na idnes narazil na článek, kde byl následující odkaz na www.theonion.com resp. na "reportáž"
http://www.theonion.com/content/video/pragues_franz_kafka_international
Taky jsem se ze začátku divil, jak to může celé fungovat, ale pravda je ta, že všechna letadla mají vždy zpoždění.
Jinak moje nejoblíbenější letiště je Vídeň, v kombinaci s letadlem Dash-8 je to aspoň pořádná akce, a to ze dvou důvodů: Jednak jsou nad Vídní vždycky turbulence a v kombinaci s tímto relativně malým letadlem může člověk zažít propady nezřídka o několik desítek metrů - kam se hrabou kolotoče; létání Boeingem nebo Airbusem je proti tomuto dětské prdění do vody. Druhé specifikum Dash-8 je, že přistává na relativně krátké dráze, takže jej dispečeři většinou odkloní z runwaye na některé z prvních odboček - což by samo o sobě až tak zajímavé není, ale v kombinaci s turbulencemi začíná teprve ta správná sranda. Pokud nějaká turbulence rozhodí letadlo kousek před dosednutím, pilot to trochu zvedne a přistává později. Rychlost při dosednutí je (řekl bych) okolo 300 - 400km/h a občas pilotovi nezbývá moc času na brždění, takže už se mi několikrát stalo, že pilot lámal letadlo do odbočky při nějakých 200km/h - zajímavý pocit, zvlášť když člověk konkrétně u tohoto letadla vidí na podvozek.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.