Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 05:25
Aneb zneužívání chudých studentů na špinavou práci. A ano, tento blog je o ODS.
Žil byl jednou jeden kongres. A ten kongres, milé děti, byl jedné malé parlamentní strany nad hrobem. Strana to byla stará a nemocná, sotva viděla a chápala, co se kolem ní děje. A ta strana se, milé děti, v posledních volbách pokusila v kampani použít ty soušl networks, protože v čekárně na návštěvě u doktora od místního digi hipstera slyšela, že je to teď in! Inu jala se strana najmout experty, kteří její členy naučily ty soušl média používat. A nebyly to jen tak ledajaká média děti, byl to Twíter! I vydala Strana manuál, jakže se má ten Twítr používat, a založila ho celičkému vedení! A jak to celé dopadlo? No to se dozvíte v tomhle old media blogu!
Nápad to určitě nebyl špatný, ODS to má s omladinou rozházené, většina mladých jsou komunisti a nebo volí Pankáče Karla, a tak to ODS vzala radikálně - postavila kampaň doslova a do písmene na hashtagu #volim_pravici, i když do začátku kampaně pravděpodobně většina jejich členů nevěděla, co to ten hashtag je. A jelikož se u nás na Stunome o ten Twitter taky trochu zajímame, v rámci Volebního kongresu ODS napadlo našeho šéfa Josefa Šlerku, že by bylo dobré tu kampaň pragmaticky ohodnotit. A jak líp ohodnotit kampaň, než trochou té statistiky.
A co jsme vlastně dělali? Inu ohodnocovali. Na vstupu jsme měli cca 3200 twítů, které jsme rozdělili cca po pěti stech a ty si rozdělili mezi sebou. Další otázka byla, co vlastně hodnotit. Po dlouhé debatě jsme se shodli na nejjednodušší variantě s nejlepším poměrem cena/výkon a dohodli jsme se, že budeme hodnotit twíty jako veskrze pozitivní, veskrze negativní, humoristické a ukradené jinou stranou.
A jak to tedy dopadlo:
pozitivní | 40 % |
---|---|
negativní | 15 % |
humor | 19 % |
jiná strana | 13 % |
Procenta jsou vždy z celku a jednotlivé množiny se většinou překrývají (tedy kromě pozitivní/negativní, ty jsou disjunktní).
Ze začátku kampaně to opravdu vypadalo, že to bude pro ODS velké fiasko. Objevovala se spousta karikatur, vtipů s Adolfem a spol. Pak se několik stran pokusilo hashtag ukradnout - z nich daleko největší úspěch měli Svobodní, daleko za nimi se krčí TOP09 a pár twítů od Pirátů. Co opravdu překvapilo, že celých 40 % jsou twíty veskrze pozitivní, to je podle mě opravdu velké číslo. Humor 19 % spíše překvapí tím jak málo je zastoupen - čekal jsem popravdě více. A negativních twítů jen 15 % to je přímo nádhera. Jako celek bych za sebe tedy kampaň hodnotil jako pozitivní jak pro ODS, tak pro český Twitter, o kterém ví zase o pár lidí víc. Na závěr ještě doplním, že data jsou to od začátku používání hashtagu po volební dny - nutno dodat, že se jej někteří snaží používat dodnes.
Na výsledek se můžete juknout v archivu ČT 24 tu. První vstup o Twitteru začíná kolem 38. minuty v čase 14:38.
Tiskni
Sdílej:
I vydala Strana manuál, jakže se má ten Twítr používat, a založila ho celičkému vedení! A jak to celé dopadlo?takhle
btw: co radeji zanalyzovat #volim_Kostnici
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.