Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 01:32
Přes Miguelův blog jsem se dozvěděl o jednom zajímavém projektu - Second Life [wiki]. Nehraju počítačové hry, ale občas se rád dívám, jak je hrají jiní. Zají má mě ten vývoj, technologická a psychologická stránka věci.
Docela mě dostala tato prezentace prostředí Second Life (má to skoro hodinu, ale přesto doporučuju). Slyšel jsem o šílenství různých onlajnovek i o tom, jak se některým zhroutil (virtuální) život, když přišli o svého vypiplaného avatara.
Second Life je zajímavý tím, že neposkytuje nějaký herní fantasy svět vytvořený designéry. V podstatě poskytuje jenom fyzikální simulaci (btw, poháněná Havokem) a měnový systém, nic víc. No a v tomto prostředí můžete vytvářet objekty, které fungují dle fyzikálních zákonů. Je tam nástroj na modelování objektů a skriptovací jazyk pro jejich oživování. Objekty můžete vytvářet, nakupovat, prodávat...
Kdo může ztrácet čast takovou pitomostí, jako třeba si postavit virtuální raketu nebo pušku? Spousta lidí. Ono se tam odehrává taková evoluce. Na začátku modelujete kladivo, ale můžete postavit taky diskotéku a zvát avatary k tanci a poslechu nějaké té tucárny. Tamější virtuální mikroplatby jsou konvertibilní, takže můžete vydělávat skutečné doláče.
Pár dat, které jsem zachytil z prezentace:
Zaujalo mě i pár dalších detailů. Třeba že tak jako Alan Greenspan udržují stabilitu měny. Politicky je zatím v SL vládne anarchie, ale s tím, jak se svět stává rozsáhlejším a vyspělejším, začínají se tvořit mocenské struktury. Nebo že kromě Států mají hodně klientů ve Spojeném království, protože je tam špatné počasí a dobré připojení. Oni totiž Second Life nepovažují za hru, říkají, že je to spíš takové rozšíření normálního života. No, ale takový karetní mariáš taky soutěží s reálným počasím, že ano
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.