Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 18:36

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Josef Kufner avatar 4.6.2012 00:25 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
KDE 1.x před cca 10 lety už uměly obnovit session. Hezky po přihlášení pospouštěly, co při odhlášení běželo a okna se umístila, kde byla.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Bystroushaak avatar 4.6.2012 00:29 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
To zní pěkně. Škoda, že v gnome/mate jsem o něčem podobném nikdy neslyšel. Vůbec celkově mi přijde práce s vícero plochami silně podceňovaná, poslední dobou dokonce úmyslně zabitá koncepty jako je Unity. Sice tam jde mít vícero ploch, ale celý systém vám při paralelismu na který jsem zvyklý hází klacky pod nohy.
Josef Kufner avatar 4.6.2012 00:39 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Umí to všechny velké desktopy a do malých se to dá dostat při troše snahy také. Také to jde používat i jinak než při odhlašování, například pro přepínání mezi činnostmi, pokud není dost paměti.

X Session Manager
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
4.6.2012 11:22 xhombre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
V Unity jde umisťovat okna aplikací na různé plochy pomocí kompizu. Takže evolution vždy plocha 6, vlc na 5ce atp. Jestli to tedy je to co přesně požaduješ. Jestli jde otevřít stejnou aplikaci na vícero plochách jsem nezkoumal, nepotřebuji to.
Bystroushaak avatar 4.6.2012 11:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
No, unity hlavně nepoužívám :)
4.6.2012 15:12 ruml
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Program pro gnome se jmenuje devilspie. Umí to všechno co píšeš v blogu a další věci navíc. Konfigurace je buď v nějakých lisp like configurácích nebo přes grafické rozhraní gdevilspie.
xkucf03 avatar 4.6.2012 11:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Přílohy:
V KDE 4: kliknout pravým tlačítkem na titulek okna / Pokročilé / Speciální nastavení okna
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 4.6.2012 00:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Gratuluji k objevu Ameriky.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Bystroushaak avatar 4.6.2012 01:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Nice. Původně jsem uvažoval že napíšu něco podobného, ale pak jsem se rozhodl pro ty konfiguráky, místo přímého scriptování.
4.6.2012 02:38 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, neni tahle funkcionalita (matchovani oken a nastaveni jejich atributu, polohy ci plochy podle toho) jednou ze zakladnich funkci window manageru? Alespon tedy ten ktery pouzivam s tim nema potize.
Bystroushaak avatar 4.6.2012 08:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Jak už jsem psal, nikde v gnome/mate jsem si nevšiml, že by byla možnost nastavit kam (plocha a souřadnice) se které okno má po spuštění otevřít. Dokonce jsem si nevšiml ani nějakého ukládání session.
4.6.2012 09:48 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Ukládání session v GNOME je, jen z nějakého důvodu je v GNOME 3 standardně vypnuté.
Bystroushaak avatar 4.6.2012 09:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Gnome3 nepoužívám. Teď si mlhavě vzpomínám, že cosi takového bylo v Gnome2, ale pokud mě paměť silně neklame, neumělo to pootevírat aplikace na zadaných plochách.

Zkoušel jsem to teď najít v Mate, ale nepovedlo se.
AsciiWolf avatar 4.6.2012 14:05 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Viz příloha.

Ovšem rovněž si myslím, že to umí pouze pootevírat dané aplikace, nicméně už si to nepamatuje jejich pozici (souřadnice, velikost okna a na které ploše byly).

AsciiWolf avatar 4.6.2012 14:06 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Příloha:
Příloha nefunguje? Tak ještě jeden pokus. ;-)
Bystroushaak avatar 4.6.2012 14:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Jo, tohle je umí jen pootvírat, nikoliv umístit na zadané virtuální plochy/souřadnice.
4.6.2012 14:22 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Zajimave, window manager ktery pouzivam a ktery tohle vsechno umi (Sawfish) byl snad kdysi davno standardni WM pro Gnome. Zrejme dusledek obecne Gnome-nemoci ruseni uzitechnych featur.
4.6.2012 11:32 Michal2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam to podobne- take hromada ploch a na nich soucasne desitky aplikaci. Nastesti pocitac nevypinam a nerestartuju a mam UPS tudiz takove veci neresim :-p
4.6.2012 12:10 lmb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
A nebo uspání na disk (hibernace, ACPI S4). Na to se velmi rychle a dobře zvyká :-)
4.6.2012 14:22 Michal2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
To je samozrejmost, CEZ uz je bohaty dost. Mnohem lepsi je S3 (suspend to ram - rychlejsi, nezahodi pri uspani diskovou cache) a optimalne suspend to both (uspi se na disk i do pameti; pokud vypadne napajeni probudi se z disku jinak se probudi z pameti; ale to jsem v Linuxu nikdy nevidel zcela funkcni).
4.6.2012 20:48 Neel | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jak už bylo zmíněto, tak tohle patří k základním funkcím všech slušných window managerů. Metacity je snad nejneschopnější window manager, který se na linuxovém desktopu vyskytuje. Absenci takové funkcionality ale nemám gnome vývojářům za zlé, protože si sám nedokáži představit dostatečně jednoduché zpracování pro BFU. Nový gnome window manager (Mutter) má oproti metacity výhodu, že jeho funkcionalita může být rozšířena různými pluginy. Třeba to někdo dokáže integrovat příjemněji.

Pokud máš zájem o převzetí plné vlády nad svými okny na obou monitorech, tak bys určitě měl alespoň vyzkoušet nějaký tiling window manager – Xmonad, Awesome, DWM,…

xkucf03 avatar 4.6.2012 20:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Absenci takové funkcionality ale nemám gnome vývojářům za zlé, protože si sám nedokáži představit dostatečně jednoduché zpracování pro BFU.
A je to blbuvzdorné ovládání nutné? V KDE tahle funkcionalita je, ale je schovaná v nabídce pod položkou „Pokročilé“ – nepřijde mi, že by její přítomnost nějak mátla BFU.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
rADOn avatar 5.6.2012 13:20 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Asi je "pokročilé" tlačítko samo o sobě příliš složité pro cílovku gnome :-)
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
5.6.2012 16:50 Neel | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Já bych se ptal spíše opačně. Je nutné, aby window manager obsáhl všechno možné od prvního po poslední? Současný stav je (byl) takový, že metacity to samo o sobě neumí, ale vznikl program, který je speciálně navržen zastat takovou určitou funkcionalitu. Ve výsledku se vývojáři nemusí starat o jeden velký nenasytný moloch, ale o jednotlivé části.
xkucf03 avatar 5.6.2012 17:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Nutné to není, ale přijde mi přirozenější, když uživatel klikne na okno a tam nastaví, jak se má okno chovat, než aby musel něco „programovat“ – psát nějaké konfiguráky nebo skripty – nebo si na to instalovat a pouštět jiný program.

Chápu tu snahu dělat menší jednoúčelové nástroje… ale zrovna tady bych čekal, že k nastavení okna se dostanu nějak přes to okno a ně někudy úplně jinudy.

Nakonec se dají skloubit i oba přístupy – udělat to modulárně. A moduly by mohly zaregistrovat svoje funkce a dostat svoji položku do nabídky daného okna nebo jiného objektu. Modulem by pak mohl být i maximalizátor na celou obrazovku, přesouvač na jinou plochu, nastavovač průhlednosti atd. Správce oken by tyhle funkce sám neobsahoval, ale jen by je řídil a vytvářel nad tím jednotné uživatelské rozhraní. Ale to je více méně implementační detail – za důležité považuji, že tyhle funkce mají svoje místo někde v kontextové nabídce daného okna, ne někde úplně mimo (což uživatel nemůže vědět, je to neintuitivní).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Josef Kufner avatar 4.6.2012 21:13 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Hm, ty tiling managery jsou takové na prd. Ono totiž neumí pořádně pracovat s okny klasickým způsobem a hlavně skloubit oba způsoby do jednoho. Tedy nějako to dělají, ale dost neohrabaně.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Bystroushaak avatar 4.6.2012 21:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Jo, tiling managery znám, ale přijdou mi na desktopu krapet nepraktické.
4.6.2012 22:17 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Jo přesně tohle jsem říkal roky, než jsem celkem nedávno dal pořádnou šanci Awesome :) Chce to trochu toho pohrabání se v konfiguráku a proniknutí do konceptu tagů a klientů, ale jakmile pochopíš tak už nebudeš chtít jinak :)
Bystroushaak avatar 4.6.2012 23:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Ale což o to, já je chápu. Používal jsem nějakej (jméno už mi vypadlo, ale bylo to psaný v lue) na jornadě. Jenže s desktopem prostě pracuju jinak a vysoce efektivně. Neříkám že tohle nemusí být lepší, ale je to jak s tou klávesnicí - na lepší rozložení nepřejdu, protože na tohle jsem již moc optimalizovanej.
5.6.2012 19:58 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower

prave naopak ... nejrychlejsi, a nejjednodussi na ovladani co de ...

 

viz to ze s Win8 se o to pokousi MS ...

USE="-gnome -kde";turris
Bystroushaak avatar 5.6.2012 21:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
viz to ze s Win8 se o to pokousi MS ...
Podle mě to bude větší fail jak vista. Co mám zatím možnosti sledovat uživatele té bety w8, tak z toho vyšilují docela často :D
nejjednodussi na ovladani
No, to ani ne.
Fluttershy, yay! avatar 5.6.2012 21:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windower
Nebo 3.11, že...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.