Portál AbcLinuxu, 3. července 2025 11:53
Space Pirates And Zombies
2.1.2013 00:17
| Přečteno: 902×
| GNU/Linux
Hru jsem si pořídil v rámci Humble Indie Bundle, před pár dny dohrál, nabízím minirecenzi.
Moje první, tak prosím kritizute konstruktivně.
2D vesmírná střílečka viděná zhora. Na první poslech drobné zklamání z toho, že ani zde si nikdo nic moc nedělá z absence zvuků ve Vesmíru ani Prvního Newtonova zákona, ale nevadí.
Civilizace je rozdělena na dva znepřátelené tábory (říkejme jim civilisté a armáda), galaxie spojena sítí bran, které jsou ale blokovány armádou. Váš úkol je jednoduchý - prostřílet, prokrást a prouplácet se do středu galaxie, do míst, kde se nachází bájné naleziště prvku, kterému říkají Rez.
Zpočátku je k dispozici mateřská loď a těžařský taxík. Sbíráním černých skříněk zničených lodí se arzenál vylepšuje až k obrovským monstrům, u kterých pomalu záleží i na tom, ze které strany vlétnete do boje - pokud ze špatné, otočit se už nestihnete.
Co se boje týče, máte k dispozici tři (později 4) lodě různých velikostí. Jednu ovládáte vy, zbylé AI s možností zadání jednoduchých příkazů. V boji jako takovém máte spoustu možností - volbu lodí (lehké a pohyblivé či naopak?), výbavy (štíty s velkou kapacitou, rychlým nabíjením, nebo je oželet úplně a spolehnout se na neviditelnost? Do volného slotu dát booster motorů, nebo raději něco přidat raketám?), zbraní (rakety dělají největší paseku, ale jsou naprd proti štítům a dají se sestřelit, paprskové zbraně zase zničí štíty, ale pak to celkem trvá), atd.
Možností je ve hře opravdu obrovské množství (jak pro výbavu, tak pro taktiku, odhazování nákladu, vystřelování posádky do nepřátelských lodí, všechno tu popisovat nechci), přitom se v nich člověk neztrácí. To je hádám důvod, proč jsem u ní strávil tři dny v kuse. Velice pěkně se podařilo vystihnout přechody na nové lodě. Po těžkém boji získáte nové plány a nepřátele kosíte jedna báseň. Asi tak pět minut, než se přesunete do další soustavy - nikdy to tak neomrzí. Dá se využít i prostředí - o třídu lepší loď jsem nalákal nad jakési staré výbušné nádrže a stačila jedna střela. Případně sestřelit nepřátelskou loď tak, aby setrvačností doletěla nad jinou a explodovala až tam. U opravdu velkých lodí pak souboje připomínají tanec - někdy se snažíte udržet za zádí protivníka a pálit to do něj ideálně tak, aby vám nedošla energie (kterou odřerpávají zbraně, štíty a právě i motory).
Po těch třech dnech jsem se dostal k jádru, narazil na bosse... a tam, kde jsem čekal konec hry, se z nepřátel stali přátelé, z přátel nepřátelé, z lovců odměn kreténi, posuneme příběh o pět let a jedeme dál. Lidstvo prohrává, vy musíte čistit jeden systém za druhým a sbírat flotilu pro finální bitvu.
Na začátku této fáze jsem byl asi nejvíc nadšený, ale hádám jsem si to trochu zkazil tím, že jsem hrou předtím strávil tolik času. Proti mým hi-tech lodím zombie neměly sebemenší šanci (jistý typ základen má flotila čistila od začátku), během dalšího cca jednoho dne čistého času bylo čisté vše. Rozšíření o tahovou strategii (galaxie je v podobě grafu) se bohužel nekonalo. Bosse jsem dal na první pokus.
Celkově mi šlo všechno (až na mraky) plynule (Core 2 Duo 2.2GHz, 4GB RAM, Intel X3100), hra mi spadla jen dvakrát (ani tak nespadla jako se kousla), instalační balíček jsem měl k dispozici v AURu.
Závěr/TLDR
I když to tak možná nevypadá, celkově bych hru jednoznačně doporučil. Až na poslední kapitolu, která mi přišla nevyvážená ve prospěch hráče (na obtížnost Normal) jsem se bavil královsky a slintal nad kusem velmi dobře odvedené práce.
Tiskni
Sdílej:
Komentáře
Vložit další komentář
Založit nové vlákno •
Nahoru
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.